表紙:食品グレード潤滑油市場:現状分析と予測(2022-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1290932

食品グレード潤滑油市場:現状分析と予測(2022-2028年)

Food Grade Lubricants Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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食品グレード潤滑油市場:現状分析と予測(2022-2028年)
出版日: 2023年05月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

食品グレード潤滑油市場は、加工食品や飲食品の消費拡大により、7%前後の安定した成長が見込まれています。また、多くの大手市場関係者は、新しいタイプの食品用潤滑剤を発売することで、市場の成長に寄与しています。例えば、2022年1月、Petro-Canada社は、食品グレードの潤滑油、グリース、特殊流体の豊富なラインナップに新たに加わったPURITY FG Synthetic Compressor Fluidの発売を発表しています。

タイプ別に、市場は鉱物油、合成油、バイオベースオイルに区分されます。鉱物油のカテゴリーは、予測期間中、堅調なCAGRで成長すると予想されます。鉱油は、120°Fから150°Fの温度で作動する油圧システムなどの機械に適しているためです。食品グレードの鉱物油潤滑剤は安価であり、容易に入手でき、安価であるため使用されています。さらに、食品用鉱物油潤滑剤は、他のセグメントと比較して優れた性能特性を有しており、市場の成長に拍車をかけると考えられます。

エンドユーザーに基づき、食品グレード潤滑油市場は、飲食品、化粧品、医薬品、その他に分類されます。食品の安全性と品質を維持し、製造に使用する機器を保護するために、飲食品カテゴリーが予測期間中に食品用潤滑剤を最も多く採用すると考えられています。また、食品用潤滑剤は生理的な脅威を与えることはなく、これらの業界で生産される最終製品の匂いや味に影響を与えることもありません。したがって、飲食品業界では、この産業機器の維持に役立つ食品グレード潤滑油の需要が高まっています。

食品グレード潤滑油業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界規模に基づいて分析しています。APACは、予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。これは主に、安全で高品質な食品に対する需要の増加により成長しています。また、食品加工機器に食品グレード潤滑油を使用することで、食品の品質と安全性を維持する上で重要な、食品への汚染の有無を確認することができます。また、この地域における食品加工施設の増加や飲食品産業の成長は、食品グレード潤滑油の需要を促進しています。さらに、APAC地域における食品加工産業の拡大が、関係ステークホルダーに有利な機会を提供することが、同地域の市場成長を後押ししています。例えば、2021年5月、NCHはAPAC地域の醸造所とパートナーシップを結び、醸造業界向けに最高品質の潤滑油を提供します。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19が食品グレード潤滑油の市場に与える影響

第6章 食品グレード潤滑油の市場収益、2020-2028年

第7章 市場洞察:タイプ別

  • 鉱油
  • 合成油
  • バイオベースオイル

第8章 市場洞察:エンドユーザー別

  • 食品・飲料
  • 化粧品
  • 医薬品
  • その他

第9章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 食品グレード潤滑油の市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第11章 食品グレード潤滑油の市場機会

第12章 食品グレード潤滑油の市場動向

第13章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第14章 バリューチェーン分析

第15章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第16章 企業プロファイル

  • Shell plc
  • TotalEnergies SE
  • ExxonMobil Corporation
  • Petro-Canada Lubricants Inc.
  • Chevron Corporation
  • BP plc.
  • Fuchs Petrolub SE
  • AB SKF
  • Kluber Lubrication Munchen KG
  • Illinois Tool Works Inc.

第17章 免責事項

目次
Product Code: UMCG2118047

Food Grade Lubricants is the name given to any industrial lubricant that is considered safe for incidental contact with items that may be consumed by humans or animals if it does not exceed a certain concentration. In recent years, the demand for food-grade lubricants has risen dramatically due to the growing demand in the food and beverages industry to ensure the smooth operation of equipment and to prevent contamination of food products. Furthermore, many companies in the market are expanding their business by collaborating with other players to offer better lubricants in the market. For instance, in October 2020, FUCHS Lubritech GmbH strengthened the specialty business of lubricants by signing an agreement to acquire Welponer SRL, Italy, and integrate it into its subsidiary named FUCHS Lubrificanti S.P.A.

The Food Grade Lubricants Market is expected to grow at a steady rate of around 7% owing to the increasing consumption of processed food and beverages. Many major market players are also contributing to the growth of the market by launching a new type of food-grade lubricant. For instance, In Jan 2022, Petro-Canada announced the launch of PURITY FG Synthetic Compressor Fluid, a new addition to their extensive line of food-grade lubricants, greases, and specialty fluids.

Based on type, the market is segmented into mineral oil, synthetic oil, and bio-based oil. The mineral oil category is expected to grow with a robust CAGR during the forecast period. As they are suitable for machineries such as hydraulic systems that operate at temperatures between 120°F and 150°F. Food-grade mineral oil lubricants are inexpensive and used because they are readily available and cheaper. Furthermore, food-grade mineral oil lubricants have superior performance characteristics compared to other segments which will add growth to the market.

Based on end-user, the food-grade lubricants market has been classified into food & beverages, cosmetics, pharmaceuticals, and others. The food & beverages category is to witness the highest adoption of food-grade lubricants during the forecast period owing to maintain the safety and quality of food products and to protect the equipment used in the production. Also, food-grade lubricants do not pose any physiological threat or affect the odor and taste of finished products from these industry verticals. Hence, the food & beverage industry is increasing the demand for food-grade lubricants that help maintain this industrial equipment.

For a better understanding of the market adoption of the food grade lubricants industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. APAC is anticipated to grow at a substantial CAGR during the forecast period. This is mainly growing due to the increasing demand for safe and high-quality food products. Additionally, the use of food grade lubricants in food processing equipment helps to confirm that there is no contamination of food products, which is crucial in maintaining their quality and safety. In addition, the rise in the number of food processing facilities and the growth of the food and beverage industry in the region is driving the demand for food grade lubricants. Furthermore, expanding the food processing industry in the APAC region to provide lucrative opportunities for involved stakeholders is driving the growth of the market in the region. For instance, in May 2021, NCH brews partnerships with breweries in the APAC region to provide the highest quality lubricants for the brewing industry.

Some of the major players operating in the market include: Shell plc, TotalEnergies SE, ExxonMobil Corporation, Petro-Canada Lubricants Inc., Chevron Corporation, BP plc., Fuchs Petrolub SE, AB SKF, Kluber Lubrication Munchen KG, and Illinois Tool Works Inc.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Food Grade Lubricants Market
  • 2.2. Research Methodology of the Food Grade Lubricants Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE FOOD GRADE LUBRICANTS MARKET

6 FOOD GRADE LUBRICANTS MARKET REVENUE, 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Mineral Oil
  • 7.2. Synthetic Oil
  • 7.3. Bio-based Oil

8 MARKET INSIGHTS BY END-USER

  • 8.1. Food & Beverages
  • 8.2. Cosmetics
  • 8.3. Pharmaceuticals
  • 8.4. Others

9 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Rest of World

10 FOOD GRADE LUBRICANTS MARKET DYNAMICS

  • 10.1. Market Drivers
  • 10.2. Market Challenges
  • 10.3. Impact Analysis

11 FOOD GRADE LUBRICANTS MARKET OPPORTUNITIES

12 FOOD GRADE LUBRICANTS MARKET TRENDS

13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 13.1. Demand Side Analysis
  • 13.2. Supply Side Analysis

14 VALUE CHAIN ANALYSIS

15 COMPETITIVE SCENARIO

  • 15.1. Competitive Landscape
    • 15.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

16 COMPANY PROFILED

  • 16.1. Shell plc
  • 16.2. TotalEnergies SE
  • 16.3. ExxonMobil Corporation
  • 16.4. Petro-Canada Lubricants Inc.
  • 16.5. Chevron Corporation
  • 16.6. BP plc.
  • 16.7. Fuchs Petrolub SE
  • 16.8. AB SKF
  • 16.9. Kluber Lubrication Munchen KG
  • 16.10. Illinois Tool Works Inc.

17 DISCLAIMER