表紙:ウェイトインモーションシステム市場:現状分析と予測(2022-2030年)
市場調査レポート
商品コード
1290927

ウェイトインモーションシステム市場:現状分析と予測(2022-2030年)

Weight In Motion System Market: Current Analysis and Forecast (2022-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ウェイトインモーションシステム市場:現状分析と予測(2022-2030年)
出版日: 2023年05月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ウェイトインモーションシステム市場は、公道をより安全に保ち、道路維持費を削減し、交通渋滞を緩和するなどの利点から、予測期間中に約10%のCAGRで成長すると予想されます。さらに、WIMシステムは計量時に車両を停止させる必要がないため、トラック輸送や物流業界の円滑な運営に役立つ非常に重要な技術となっており、計量時の不要な遅延や停止がないため、多くの時間と燃料が節約でき、業界の効率性と生産性が向上します。さらに、過積載車両は交通安全へのリスクが高く、道路を傷つけ、道路の維持費を増大させるため、WIMシステムは過積載車両を道路から遠ざけるのに非常に有効であることも証明されています。例えば、Indian Foundation of Transport Research and Training(IFTRT)によると、トラックによる10%の過積載は、通常のメンテナンスコストに加え、1キロメートルあたり25ラックス(30,000米ドル)の追加メンテナンスコストを引き起こすとされています。

設置タイプに基づき、市場は道路用WIM、橋梁用WIM、車載用WIM、鉄道用WIMに区分されます。中でも道路用WIMシステムが大きなシェアを占めているのは、WIMセンサーが交通を妨げることなく、測定された動的荷重から静的荷重を推定できること、WIMステーションの増加に伴い、道路から過負荷車両が大幅に減少し、道路インフラの保護や事故件数の減少に非常に重要な役割を果たしているためです。さらに、WIMステーションにはさまざまなセンサーや技術が搭載されており、WIMセンサーと同期した連続データ収集システム(CDAS)、自動車両識別システム(AVI)、自動プレート番号認識などの追加機能を実行し、橋の負荷を軽減することができます。また、赤外線センサーはベアリング、ブレーキ、タイヤの摩耗やタイヤの空気抜きを検出することができます。

技術タイプによって、市場はロードセル、ストレインゲージ付きベンディングプレート、圧電センサーに区分されます。これらのうち、圧電式WIMシステムは、センサーを設置するための掘削溝の寸法が非常に小さいという事実により、最も一般的に使用されています。また、センサーにかかる力に比例した電圧を生成することにより、より高速で車両総重量と車軸重量を測定できるため、優れた動的特性を有し、出力信号を得るために外部エネルギーを必要とせず、設置が簡単で安価で、他のWIMシステムと比べて非常に競合しやすく入手できます。

用途別に見ると、舗装工学、橋梁工学、重量執行、重量課金、交通データ収集、車両プロファイリングに分類されます。重量執行と重量課金制は、WIMシステムの最も一般的な用途の1つです。現在では、WIMシステムを使用して計量所の効率を向上させるように設計された執行審査システムがあり、積載車両が静的計量システムで計量されていた以前は、計量されずに道路に出る車両は存在しません、橋梁保護システムは、一定以上の重量の車両が不安定な構造物を通過しないように保証するもので、WIM装置はこれを防ぐためにカメラ装置と組み合わせて頻繁に使用され、無人で機能することができます。さらに、有料道路網の大半は、車両のクラスによって料金体系を決めています。大型車両が最も大きな被害をもたらすことが分かっているため、料金徴収の方法と基盤としてWIM技術を使用する需要が高まっています。

ウェイトインモーションシステムの市場導入に関する理解を深めるため、北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における、世界規模での市場プレゼンスを基に分析します。欧州地域のウェイトインモーションシステム市場は最大の市場シェアを占めており、予測期間中もその成長を維持すると予想されます。欧州連合がより持続可能な輸送手段を奨励することを目的としている現在、欧州の国境を越えた貨物輸送と自由な移動の増加は、インフラ、環境、資源に非常に大きな影響を及ぼしています。さらに、過積載トラックによるこの道路貨物輸送は、欧州の道路網に不公平な競争、安全性と機動性の低下、道路や橋の維持・補修にかかる多額の追加費用など、いくつかの深刻な問題を引き起こしています。例えば、2004年に欧州委員会のDGTRENはREMOVEプロジェクトを立ち上げることを支持し、EU全域で過積載を取り締まるためのWIMシステムの運用、法律、技術要件および展開戦略をECに提示することを目的としています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界のウェイトインモーションシステム市場新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第6章 世界のウェイトインモーションシステム市場収益、2020-2028年

第7章 市場洞察:速度別

  • 低速WIM(15km/h未満)
  • 高速WIM(15km/h超)

第8章 市場洞察:設置別

  • 道路WIM
  • ブリッジWIM
  • オンボードWIM
  • 鉄道WIM

第9章 市場洞察:技術別

  • ロードセル
  • ひずみゲージ付き曲げ板
  • 圧電センサー

第10章 市場洞察:用途別

  • 舗装工学
  • 橋梁工学
  • 重量の強制
  • 重量別料金体系
  • 交通データの収集
  • 車両プロファイリング

第11章 市場洞察:エンドユーザー別

  • 車道
  • 鉄道
  • 港湾と物流
  • 航空

第12章 市場洞察:地域別

  • 北米のウェイトインモーションシステム市場
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州のウェイトインモーションシステム市場
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋のウェイトインモーションシステム市場
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • その他アジア太平洋地域
  • その他地域のウェイトインモーションシステム市場

第13章 ウェイトインモーションシステム市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第14章 ウェイトインモーションシステム市場機会

第15章 ウェイトインモーションシステム市場動向

第16章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第17章 バリューチェーン分析

第18章 ケーススタディ

第19章 戦略的洞察

第20章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第21章 企業プロファイル

  • Axle Weight Technology Ltd
  • APM PRO sp. z o. o
  • BETAMONT
  • CAMEA, spol. s r. o.
  • Dynaweigh GmbH
  • General Electrodynamics Corp.
  • Intercomp
  • ECM FRANCE
  • METTLER TOLEDO
  • Mikros Systems(Pty)Ltd

第22章 免責事項

目次
Product Code: UMAU2118042

Weight in Motion (WIM) is a technology that is basically used for analyzing the weight of moving vehicles. They are installed on the road or rail tracks or on the vehicles and measure, store, and provide data from traffic flow or of the specific vehicle. The WIM system measures the dynamic axle loads of the vehicle and the weight information consists of gross vehicle weight and axle loads combined with other parameters like date and time, location, speed, and vehicle class. The weight information provides the user with loading information for heavy goods vehicles. The most common road application of WIM data is in pavement design and assessment, WIMs scales are used to facilitate weight overload enforcement and also used for the assessment of traffic loading on the bridge for prioritizing maintenance and repair of the heavily trafficked bridges.

The weight in motion system market is expected to grow at a strong CAGR of around 10% during the forecast period owing to benefits like it helps in keeping public roads safer and reducing the cost of road maintenance, also helps in reducing traffic congestion. Furthermore, since the WIM system does not require the vehicle to stop when they need to be weighed, it becomes a very crucial piece of technology that helps in the smooth operation of the trucking and logistic industry where lots of time and fuel are saved due to no unnecessary delays and stops for getting weighed hence increases the efficiency and productivity of the industry and becomes an ideal choice for use in congested sites like freight terminals where speed is vital for preventing delays. Moreover, the WIM system has also been proven very effective in putting overloaded vehicles away from the roads as overload vehicles posses lots of risks to road safety and also harm the roads, and increase maintenance costs of the roads. For instance, according to the Indian Foundation of Transport Research and Training(IFTRT), 10 percent overloading by trucks causes an additional maintenance cost of RS 25 lakhs(USD 30,000) per kilometer over and above the normal maintenance cost.

Based on installation type, the market is segmented into road WIMs, bridge WIMs, on-board WIMs, and railway WIMs. Among all, the road WIM system holds the significant market share because WIM sensors can estimate the static load from the measured dynamic load without disturbing the traffic, and with the increase of WIM stations number of overloaded vehicles have been decreased considerably from the roads and had played a very important role in protecting the road infrastructure and decreasing the number of accidents. Moreover, WIM stations today include a variety of sensors and technologies, as well as the ability to perform additional essential functions like Continuous Data Acquisition System (CDAS) synchronized with WIM sensor, Automated Vehicle Identification Systems (AVI), or automatic plate number recognition, reducing the bridges loading, and Infrared sensors are capable of detecting worn bearings, brakes, or tires, as well as deflated tires.

Based on technology type, the market is segmented into load cells, bending plates with strain gauges, and piezoelectric sensors. Out of all these, the piezoelectric WIM systems are most commonly used owing to the fact that the dimension of the excavated ditch for installation of the sensors are very small and they have excellent dynamic properties as they can measure gross vehicle weight and axle weight at higher speeds by generating a voltage that is proportional to the force applied on it, also no external energy is needed to obtain the output signal and they are easier and cheaper to install and are available at very competitive cost wrt the other WIM systems available.

Based on application, the market is segmented into pavement engineering, bridge engineering, weight enforcement, tolling by weight, traffic data collection, and vehicle profiling. Weight enforcement and tolling by weight are one of the most popular applications of the WIM systems, there are now enforcement screening systems that are designed to improve the efficiency of the weigh stations using the WIM system, hence no vehicles can go to the roads without being weighed which used to happen earlier when loaded vehicles were weighed in the static weighing system, Bridge protection systems guarantee that vehicles weighing more than a certain amount do not travel across an unstable structure, WIM equipment is frequently used in conjunction with camera devices for preventing this to happen and can function unattended, also quarry and mining systems use WIM system to monitor material movement at the entry and the exits. Moreover, The majority of toll networks base tariff structures on vehicle class. With the knowledge that heavy vehicles cause the most damage, there is an increasing demand for WIM technology to be used as a method and foundation of toll collection. For instance, on March 2016, the Ministry of Road Transport and Highways announced, The Government is planning to install electronic weighing machines at all toll plazas on National Highways to prevent and detect the overloading of commercial goods transport vehicles. NHAI has mandated Indian Highway Management Company Limited (IHMCL), a company promoted by NHAI, to install Weigh-In-Motion (WIM) Bridges on publicly funded fee plazas.

For a better understanding of the market adoption of the Weight in Motion System, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The weight in motion system market in the European region held the largest market share and is expected to maintain its growth throughout the forecast period. Owing to the increase in freight traffic and the free movement of goods across European borders is creating a very huge impact on the infrastructure, environment, and resources at times when the europian union is aiming to encourage more sustainable modes of transportation. Moreover, this road freight transport by overloaded trucks also is creating several serious problems in Europe's road network like unfair competition, reduced safety and mobility, and large additional costs for maintenance and repair of the roads and bridges and all of this can be tackled by the installation of WIM systems, hence in as early as the 2000s need for European WIM related project was recognized by European enforcement authorities. For instance, in 2004 the DGTREN of the European Commission favored launching the REMOVE project and has an objective to present the EC with operational, legal, and technical requirements and a strategy for the deployment of the WIM system for enforcement of overloading throughout the EU.

Some of the major players operating in the market include: Axle Weight Technology Ltd; APM PRO sp. z o. o; BETAMONT; CAMEA, spol. s r. o.; Dynaweigh GmbH; General Electrodynamics Corp.; Intercomp; ECM FRANCE; METTLER TOLEDO; Mikros Systems (Pty) Ltd

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Weight in Motion System Market
  • 2.2. Research Methodology of the Weight in Motion System Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL WEIGHT IN MOTION SYSTEM MARKET COVID-19 IMPACT

6 GLOBAL WEIGHT IN MOTION SYSTEM MARKET REVENUE, 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY SPEED

  • 7.1. Low Speed WIMs (<15km/h)
  • 7.2. High Speed WIMs(>15km/h)

8 MARKET INSIGHTS BY INSTALLATION

  • 8.1. Road WIMs
  • 8.2. Bridge WIMs
  • 8.3. On-board WIMs
  • 8.4. Railway WIMs

9 MARKET INSIGHTS BY TECHNOLOGY

  • 9.1. Load Cell
  • 9.2. Bending Plate with Strain Gauge
  • 9.3. Piezoelectric Sensor

10 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 10.1. Pavement Engineering
  • 10.2. Bridge Engineering
  • 10.3. Weight Enforcement
  • 10.4. Tolling by Weight
  • 10.5. Traffic Data Collection
  • 10.6. Vehicle Profiling

11 MARKET INSIGHTS BY END USER

  • 11.1. Roadways
  • 11.2. Railways
  • 11.3. Ports and logistics
  • 11.4. Aviation

12 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 12.1. North America Weight in Motion System Market
    • 12.1.1. U.S.
    • 12.1.2. Canada
    • 12.1.3. Rest of North America
  • 12.2. Europe Weight in Motion System Market
    • 12.2.1. Germany
    • 12.2.2. U.K.
    • 12.2.3. France
    • 12.2.4. Italy
    • 12.2.5. Spain
    • 12.2.6. Rest of Europe
  • 12.3. Asia-Pacific Weight in Motion System Market
    • 12.3.1. China
    • 12.3.2. India
    • 12.3.3. Japan
    • 12.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 12.4. Rest of the World Weight in Motion System Market

13 WEIGHT IN MOTION SYSTEM MARKET DYNAMICS

  • 13.1. Market Drivers
  • 13.2. Market Challenges
  • 13.3. Impact Analysis

14 WEIGHT IN MOTION SYSTEM MARKET OPPORTUNITIES

15 WEIGHT IN MOTION SYSTEM MARKET TRENDS

16 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 16.1. Demand Side Analysis
  • 16.2. Supply Side Analysis

17 VALUE CHAIN ANALYSIS

18 CASE STUDY

19 STRATEGIC INSIGHTS

20 COMPETITIVE SCENARIO

  • 20.1. Competitive Landscape
    • 20.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

21 COMPANY PROFILED

  • 21.1. Axle Weight Technology Ltd
  • 21.2. APM PRO sp. z o. o
  • 21.3. BETAMONT
  • 21.4. CAMEA, spol. s r. o.
  • 21.5. Dynaweigh GmbH
  • 21.6. General Electrodynamics Corp.
  • 21.7. Intercomp
  • 21.8. ECM FRANCE
  • 21.9. METTLER TOLEDO
  • 21.10. Mikros Systems (Pty) Ltd

22 DISCLAIMER