市場調査レポート
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1272657

有機消毒剤スプレーの市場:現状分析と予測(2022-2028年)

Organic Disinfectant Spray Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 146 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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有機消毒剤スプレーの市場:現状分析と予測(2022-2028年)
出版日: 2023年04月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

有機消毒剤スプレー市場は、健康や衛生に対する意識の高まりや環境に配慮した製品への嗜好の高まりにより、約7%の安定した成長が見込まれています。感染症やアウトブレイクの増加に伴い、ヘルスケア施設は衛生基準を維持するために効果的で安全な消毒剤を求めています。食品産業における需要の増加、公衆衛生と環境を守るために消毒剤の化学物質の使用に関する政府の厳しい規制は、予測期間中にこの市場の成長を促進する主要因の一部です。

タイプ別に、市場は天然系、植物系、精油系に分類されます。スポーツ用全地形対応車のカテゴリーでは、従来の化学物質ベースの消毒剤に関連する潜在的な健康と環境に対する消費者の意識が高まっているため、予測期間中に高いCAGRを記録すると予想されます。

さらに、天然素材の消毒スプレーは、洗浄の質を落とすことなく、細菌やバクテリアを殺すのに効果的です。消費者は、従来の消毒剤に代わる、より安全で持続可能な方法として、天然消毒剤にますます注目しています。このため、有機消毒剤スプレーの需要は大きく伸びています。

市場は流通チャネル別に、B2B(病院、老人ホーム、医療研究所など)とB2C(ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンラインなど)に分類されます。このうち、2021年の市場では、B2Bが大きなシェアを占めています。これは主に、医療研究所や介護施設などからの消毒用スプレーの発注数が増加したことに起因しています。病院に入院する人が増える中、患者ごとにすべての病院施設や表面を消毒する必要性が高まっています。その結果、B2Bチャネルで消毒スプレーを利用するエンドユーザーが増加しています。

有機消毒剤スプレー業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の国々における世界規模に基づいて分析しています。北米は、予測期間中に大幅なCAGRで成長すると予測されています。これは主に、3M、Procter and Gamble、Clorox Companyといった主要な市場参入企業が存在するためです。また、消費者の意識の高まり、強力な規制環境、有機消毒剤スプレーを含む新製品・革新的製品の高い採用率、天然資源の利用可能性、オンライン・オフライン小売業者を含む強力な流通チャネルがあり、消費者が有機消毒剤スプレーにアクセスし購入しやすいことなど、この地域の市場の成長を促進する主要な要因もいくつか挙げられます。

目次

第1章 市場のイントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限

第2章 調査手法または仮定

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者のプロファイル

第3章 市場の要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19別有機消毒スプレー市場への影響

第6章 有機消毒剤スプレー市場収益、2020年から2028年まで

第7章 タイプ別の市場洞察

  • 自然
  • 植物由来
  • エッセンシャルオイルベース

第8章 流通チャネル別の市場洞察

  • B2B
    • 病院
    • 養護施設
    • 医療研究所
    • その他
  • B2C
    • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン
    • その他

第9章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • 北米のその他の地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 有機消毒剤スプレー市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第11章 有機消毒剤スプレーの市場機会

第12章 有機消毒剤スプレーの市場動向

第13章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • サプライサイド分析

第14章 バリューチェーン分析

第15章 価格分析

第16章 戦略的洞察

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • Johnson Group
  • Seventh Generation Inc.
  • ECOS
  • Bi-O-Kleen Industries, Inc.
  • Force of Nature
  • Elyptol USA
  • ATTITUDE
  • BIOESQUE(R)SOLUTIONS
  • Better Life
  • Beaumont Products, Inc.

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMAU211766

Organic disinfectant sprays are cleaning products made from natural and non-toxic ingredients that are used to kill germs and bacteria on surfaces. These sprays use natural ingredients such as essential oils, plant extracts, and vinegar to clean and sanitize surfaces. Organic disinfectant sprays can be used to clean and sanitize countertops, sinks, toilets, & other surfaces, these organic products can help to eliminate odors and freshen up the air in the home and disinfect surfaces in public places.

The organic disinfectant spray market is expected to grow at a steady rate of around 7% owing to the growing awareness of health and hygiene and increased preference for eco-friendly products. With the rising number of infections and outbreaks, healthcare facilities are seeking effective and safe disinfectants to maintain hygiene standards, rising demand in the food industry and stringent government regulations on the use of chemicals in disinfectants to protect public health and the environment are some major factors which will drive the growth of this market during the forecast period.

Based on type, the market is segmented into natural, plant-based, and essential oil-based. Sport all-terrain vehicles category is to witness higher CAGR during the forecast period owing to the increasing awareness among consumers about the potential health and environmental hazards associated with traditional chemical-based disinfectants, these sprays are non-toxic & environmentally friendly & also contain antimicrobial properties.

Moreover, natural disinfectant sprays are effective in killing germs and bacteria without compromising on cleaning quality. Consumers increasingly turning to natural disinfectant sprays as a safer & more sustainable alternative to traditional disinfectants. This has led to significant growth in the demand for organic disinfectant sprays.

On the basis of distribution channel, the market is categorized into B2B (hospitals, nursing homes, medical laboratories, and others) and B2C (hypermarkets & supermarkets, convenience stores, online, and others). Among these, B2B held a significant share of the market in 2021. This is mainly due to a rise in the number of disinfectant spray orders placed by medical laboratories, nursing homes, and other facilities. With more people being admitted to hospitals, there is an increase in the need to disinfect all hospital facilities and surfaces for every patient. As a result, increasing end users in the B2B channel are utilizing disinfectant sprays.

For a better understanding of the market adoption of the organic disinfectant spray industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is anticipated to grow at a substantial CAGR during the forecast period. This is mainly due to the availability of major market key players such as 3M, Procter and Gamble, and Clorox Company. Also, some major key drivers boosting the growth of the market in the region such as the growing consumer awareness, strong regulatory environment, the high adoption rate for new & innovative products, including organic disinfectant sprays, availability of natural resources, and the region has strong distribution channels, including online and offline retailers, which make it easy for consumers to access and purchase organic disinfectant sprays.

Some of the major players operating in the market include: Johnson Group; Seventh Generation Inc.; ECOS; Bi-O-Kleen Industries, Inc.; Force of Nature; Elyptol USA; ATTITUDE; BIOESQUE® SOLUTIONS; Better Life; and Beaumont Products, Inc.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Organic Disinfectant Spray Market
  • 2.2. Research Methodology of the Organic Disinfectant Spray Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE ORGANIC DISINFECTANT SPRAY MARKET

6 ORGANIC DISINFECTANT SPRAY MARKET REVENUE, 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Natural
  • 7.2. Plant-Based
  • 7.3. Essential Oil-Based

8 MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. B2B
    • 8.1.1. Hospitals
    • 8.1.2. Nursing Homes
    • 8.1.3. Medical Laboratories
    • 8.1.4. Others
  • 8.1. B2C
    • 8.2.1. Hypermarkets & Supermarkets
    • 8.2.2. Convenience Stores
    • 8.2.3. Online
    • 8.2.4. Others

9 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Rest of World

10 ORGANIC DISINFECTANT SPRAY MARKET DYNAMICS

  • 10.1. Market Drivers
  • 10.2. Market Challenges
  • 10.3. Impact Analysis

11 ORGANIC DISINFECTANT SPRAY MARKET OPPORTUNITIES

12 ORGANIC DISINFECTANT SPRAY MARKET TRENDS

13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 13.1. Demand Side Analysis
  • 13.2. Supply Side Analysis

14 VALUE CHAIN ANALYSIS

15 PRICING ANALYSIS

16 STRATEGIC INSIGHTS

17 COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1. Competitive Landscape
    • 17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

18 COMPANY PROFILED

  • 18.1. Johnson Group
  • 18.2. Seventh Generation Inc.
  • 18.3. ECOS
  • 18.4. Bi-O-Kleen Industries, Inc.
  • 18.5. Force of Nature
  • 18.6. Elyptol USA
  • 18.7. ATTITUDE
  • 18.8. BIOESQUE® SOLUTIONS
  • 18.9. Better Life
  • 18.10. Beaumont Products, Inc.

19 DISCLAIMER