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市場調査レポート
商品コード
1260693
猫砂の市場:現状分析と予測(2022-2028年)Cat Litter Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028) |
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猫砂の市場:現状分析と予測(2022-2028年) |
出版日: 2023年03月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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猫砂の市場は、4%前後の安定した成長が見込まれています。猫砂のに関連する主な 促進要因は、愛猫人口の増加と多頭飼い世帯の増加です。セルフクリーニングが可能な猫砂のは、飼い主の時間的制約がある中でも、猫の衛生状態を維持するのに役立ちます。さらに、天候はトイレの購入に強く影響し、雨季と冬季に売上が増加します。悪天候のため、猫の飼い主が猫を外に出さないことが、猫砂のの需要増に繋がっています。
製品タイプ別に見ると、市場はクランピングタイプとノンクランピングタイプに分類されます。クランピングタイプは、市場で最も高いシェアを占めています。トイレを空にすることなく、猫のおしっこや排泄物を除去できることが、このカテゴリーが提供する主な利便性であり、多くの消費者の間で人気を博しています。
原料の種類によって、市場は粘土とシリカに分類されます。粘土が大きなシェアを占め、市場を独占しています。高い吸収力と固形化しやすい性質を持つため、猫砂の製品の製造における粘土の使用量が増加し、この分野の拡大を牽引しています。また、他の素材に比べ安価であることから、中所得者や多頭飼いの家庭で優先的に使用されています。
猫砂のは、流通チャネル別に、ペットショップ、eコマース、ハイパーマーケット、その他に分類されます。ハイパーマーケットでは、消費者がワンストップショッピングを好む傾向にあるため、大きなシェアを占めています。多くの消費者が、ウォルマートなどの量販店やスーパーマーケットで猫砂のの製品を購入することを好むのは、こうしたプラットフォームで簡単に入手でき、存在感が大きいからです。
猫砂の業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域の国々における世界規模の存在に基づいて分析しています。北米は、猫の所有者数の増加により、重要な位置を占めると予想されます。消費者はペットにもっとお金をかけたいと考えており、それが同地域の市場を牽引しています。Amazon.comによると、メキシコにおけるペットケア製品のオンライン小売は、2020年に前年比14.3%増の48万米ドルと評価されています。
Cat litter is an absorbent material, often in a granular form that is used to line a receptacle in which a domestic cat can urinate and defecate indoors. Cat litter is considered as one of the major necessities for a cat owner other than cat food.
The cat litter market is expected to grow at a steady rate of around 4%. The increase in number of the population of pet cats and the increase in the number of multi-cat households are the key drivers associated with cat litter. The self-cleaning cat litter helps to maintain the cat's hygiene, despite the time constraints of the cat's owner. Moreover, the weather strongly impacts litter purchases, with sales increasing during the rainy and winter seasons. Due to adverse weather conditions, cat owners do not allow their cats to go outside, which eventually leds to increase in demand for cat litter.
On the basis of product type, the market is segmented into clumping and non-clumping. Clumping category segment captures the robust share in the market. It is able to eliminate cat pee and excrement without having to empty the litter box is the key convenience offered by the respective category which in turn gaining popularity among large number of consumers.
On the basis of raw material, the market is categorized into clay and silica. Clay segment dominates the market with the significant share. Increase in usage of clay in the creation of cat litter products, owing to its high absorbency and solid-formation qualities drives the segment's expansion. Furthermore, they are less expensive than other materials, making it as a first priority for middle-income and multi-cat homes.
Based on distribution channel, the cat litter is categorized into pet stores, e-commerce, hypermarkets and other. Hypermarkets category held the significant share as consumers nowadays are heavily inclined toward a one-stop shopping experience. Large number of consumers prefer to buy cat litter products from mass merchandisers and supermarkets, such as Walmart, due to their easy availability and extensive presence on such platforms.
For a better understanding of the market adoption of the cat litter industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is expected to hold a significant position due to the increase in number of cat owners in the region. Consumers are willing to spend more on their pets, which is driving the market in the region. As per Amazon.com, the online retail of pet care products in Mexico was valued at USD 0.48 million in 2020, up 14.3% from the previous year.
Some of the major players operating in the market include: Mars, Nestle, Church & Dwight Co Inc., The Clorox Company, Dr. Elsey's, Oil-Dri Corporation of America, Pestell Pet Products, Zolux, Cat Litter Company, Pettex Limited.