デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1370821

スマート教室市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年、コンポーネント別、エンドユーザー別、技術別、導入形態別、用途別、タイプ別、地域別、競合

Smart Classroom Market-Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028 Segmented By Component, By End-User, By Technology, By Deployment Mode, By Application, By Type, By Region and Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 189 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円

こちらのレポートには、数時間(ご購入金額の10%)分のアナリストへの質問/追加調査サービスが含まれております。

スマート教室市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年、コンポーネント別、エンドユーザー別、技術別、導入形態別、用途別、タイプ別、地域別、競合
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 189 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

スマート教室の世界市場は、予測期間2024~2028年に繁栄すると予測されています。

世界のスマート教室市場は、教育分野における技術の向上により拡大が見込まれています。スマート教室は、コンピュータ、ネットワーク、オーディオ/ビジュアル能力、専用ソフトウェア、聴力補助装置などの最先端の学習技術を統合することで、生徒の学習能力の向上を支援する技術的に高度な教室です。スマート・クラスルーム・技術は、生徒がオンラインでプレゼンテーションを行い、講師の評価をより迅速に受けることを可能にします。授業はクラウド上に記録され、いつでも実行できます。スマート・クラスルームはまた、中断を最小限に抑え、生徒の学習プロセスへの関心を維持するよう、教師を支援します。さらに、スマート教室におけるさまざまな要素(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)の利用には、コンピューター、プロジェクター、スピーカー、マイク、ディスプレイなどの物理的リソースが含まれます。

さらに、市場拡大の主な要因は、ダイナミックなインタラクティブ学習システムに対する需要の高まりです。さらに、モバイル学習アプリの利用増加やオンライン学習リソースの普及が市場拡大を後押しすると予測されています。

しかし、スマート教室の市場は、必要なガジェットの設置費用やメンテナンス費用が高いことが制約となっています。また、特に新興諸国では、スマート教室の利点に関する知識が不足していることも市場拡大の妨げとなっています。加えて、同市場は、教育分野におけるモノのインターネット(IoT)やその他の最先端技術の利用拡大から恩恵を受けると予想されます。

市場概要
予測期間 2024~2028年
市場規模 115億米ドル
2028年の市場規模 222億2,000万米ドル
CAGR 2023~2028年 10.7%
急成長セグメント バーチャルクラスルーム
最大市場 北米

Eラーニングとデジタル教育への政府支出が増加

インドは、新しい教育実践の推進に熱心な新興諸国のひとつです。例えば、インドの公立学校の教官は、インタラクティブ・ホワイトボード、iPad、アプリケーションを教室で使用するためのトレーニングを受けています。人材開発省によると、2023年までに公立学校に3,000教室近いスマート教室を建設するという目標を掲げており、1教室あたりのコストは24万インドルピー(3,360米ドル)です。公立学校に加え、民間セクターもスマート教室を利用して教育プロセスを強化し、より魅力的なものにしています。これが世界のスマート教室市場の成長を後押ししています。

デジタル強化により成長する教育セクター

デジタルトランスフォーメーションは、デジタル技術とスマート&コネクテッド・ハードウェアの採用を促進し、企業全体の業務生産性と収益を向上させることで、産業を変革してきました。教育は、インタラクティブ・ディスプレイ、タブレット、ノートブック、スマートフォンなどのスマートデバイスを教室や生徒の生活に導入することで、デジタル化が急速に進展している主要産業の1つです。これに加え、教育分野向けのデジタルコンテンツ制作、オンライン/eラーニングコース、オンライン試験、バーチャルクラスルーム、エデュテインメント、デジタル教科書の増加が、世界のEdtechとスマート教室市場の成長をさらに後押ししています。これらすべての要因が、世界のスマート教室市場の成長を後押ししています。

過去数年間、エドテックへの投資が例外的に増加している中国とインドは、教育分野のデジタル化が拡大している有名な国のひとつです。教育業界におけるデジタル化の動向は、教育ソリューションにAR、VR、AIなどの最先端技術を活用するエドテック事業への投資が増加していることによって、さらに加速しています。加えて、COVID-19の流行が続き、世界中で学校や教育機関が閉鎖されているため、オンライン教育の需要が増加しています。指導を中断することなく継続するために、遠隔学習やバーチャル教室を採用する学校、大学、教育機関が増えています。これにより、教育分野でのさまざまなデジタル技術の利用が加速し、世界のスマート教室市場を牽引していくと予想されます。

最先端技術の連携によるハイテク学習

スマート教室市場は急速に拡大しており、さまざまなレベルや製品カテゴリーで事業を展開する市場参入企業は、最先端の機能や最先端技術を盛り込むことで、自社製品の継続的なアップグレードに注力しています。生徒や教師に没入型の魅力的な教育・学習体験を提供するため、携帯電話、インタラクティブ・ディスプレイ、ノートパソコン、タブレット端末などの技術が、かつてない勢いで教室で使用されるようになっています。市場各社が提供する製品の差別化を推進する競合要因には、Edtech業界の莫大な成長可能性と、Edtech新興企業の急増がもたらす高い競合レベルがあります。これらの先端技術には、拡大知能(AR)、仮想現実(VR)、人工知能(AI)、ロボット工学、ブロックチェーンなどが含まれます。この業界で台頭しつつある膨大な数のビジネスと、これらの新興企業がここ数年で得たベンチャーキャピタルからの多額の資金調達により、ARとVRはこれらの技術の中で教育分野に最も多くの収入をもたらすと予測されています。

さらに、技術企業がイノベーションを起こし、強化されたインタラクティブな顧客体験のための最先端技術ベースのソリューションを提供するチャンスを与えているのは、没入型の教育配信や学習体験を提供するのに役立つハイテク・アプリケーションを実行する消費者向けデバイスの能力が高まっていることです。さらに、こうした技術を教育に取り入れることは、この分野の民主化、生徒と教育機関の双方にとってのコスト削減、継続的で中断のない学習プロセスの確保など、いくつかの利点があります。予測期間中、これらすべての要因がAR、VR、AI技術に基づく教育技術ソリューションの需要を促進し、市場の今後の拡大を加速すると予測されます。これらすべての要因が、世界のスマート教室市場を牽引しています。

調査範囲

本レポートでは、スマート教室の世界市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類している:

スマート教室市場:コンポーネント別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

スマート教室市場:エンドユーザー別

  • 幼稚園から高校まで
  • 高等教育機関
  • その他

スマート教室市場:技術別

  • インタラクティブ・ホワイトボード
  • プロジェクター、タブレット
  • 学習管理システム
  • その他

スマート教室市場:展開形態別

  • オンプレミス型
  • クラウドベース型

スマート教室市場:用途別

  • 授業管理
  • 学習管理
  • 学生成績管理
  • その他

スマート教室市場:タイプ別

  • 適応学習
  • 共同学習
  • バーチャル教室
  • その他

スマート教室市場:地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • アジア太平洋
  • インド
  • 中国
  • 日本
  • 韓国
  • オーストラリア
  • シンガポール
  • マレーシア
  • 欧州
  • ドイツ
  • 英国
  • フランス
  • ロシア
  • スペイン
  • ベルギー
  • イタリア
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • コロンビア
  • ペルー
  • チリ
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • アラブ首長国連邦
  • イスラエル
  • トルコ

競合情勢

  • 企業プロファイル:世界のスマート教室市場に参入している主要企業の詳細分析

利用可能なカスタマイズ:

  • Tech Sci Research社のスマート教室の世界市場レポートでは、所定の市場データを使用して、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。
  • 企業情報
  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 概要

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 顧客の声

第5章 スマート教室の世界市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)
    • エンドユーザー別(幼稚園から高校まで、高等教育機関、その他)
    • 技術別(インタラクティブ・ホワイトボード、プロジェクター、タブレット、学習管理システム、その他)
    • 導入形態別(オンプレミス型、クラウド型)
    • 用途別(授業管理、学習管理、学生成績管理、その他)
    • タイプ別(適応学習、共同学習、バーチャル教室、その他)
    • 地域別
  • 企業別(2022年)
  • 市場マップ

第6章 北米のスマート教室市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
    • 技術別
    • 導入形態別
    • 用途別
    • タイプ別
    • 国別
  • 北米:国別分析
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第7章 アジア太平洋のスマート教室市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
    • 技術別
    • 導入形態別
    • 用途別
    • タイプ別
    • 国別
  • アジア太平洋:国別分析
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • シンガポール
    • マレーシア

第8章 欧州のスマート教室市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
    • 技術別
    • 導入形態別
    • 用途別
    • タイプ別
    • 国別
  • 欧州:国別分析
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • ロシア
    • スペイン
    • ベルギー
    • イタリア

第9章 南米のスマート教室市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
    • 技術別
    • 導入形態別
    • 用途別
    • タイプ別
    • 国別
  • 南米:国別分析
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア
    • ペルー
    • チリ

第10章 中東・アフリカのスマート教室市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
    • 技術別
    • 導入形態別
    • 用途別
    • タイプ別
    • 国別
  • 中東・アフリカ:国別分析
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • トルコ

第11章 市場力学

  • 促進要因
    • eラーニングやデジタル教育に対する政府支出の増加
    • デジタルの強化により教育セクターが成長
  • 課題
    • 高い導入コスト

第12章 市場動向と新興国市場の開拓

  • AIを活用したカスタマーサポートサービスの需要が拡大
  • 政府の取り組み

第13章 企業プロファイル

  • Cisco Systems Inc.,
  • Dell Technologies Inc.,
  • Fujitsu Limited
  • HP Inc
  • IBM Corporation
  • Jenzabar Inc.,
  • Lenovo Group Ltd.
  • Panasonic Corporation,
  • Promethean Limited
  • Samsung Electronics Co.

第14章 戦略的提言

調査会社について・免責事項

目次
Product Code: 3768

Global smart classroom market is anticipated to thrive in the forecast period, 2024-2028. The global smart classroom market is anticipated to expand due to improvements in technology in the educational field. Smart classrooms are technologically advanced classrooms that aid in improving students' learning abilities by integration of cutting-edge learning technology, such as computers, networks, audio/visual capacity, specialised software, and assistive listening devices. Smart classroom technology enables students to present online and receive instructor evaluations more quickly. Lessons may be recorded on the cloud and performed at any time. Smart classrooms also assist teachers in minimising interruptions and maintaining student interest in the learning process. In addition, the utilisation of various elements (hardware, software, and services) in smart classrooms includes physical resources like computers, projectors, speakers, microphones, displays, and so forth.

Moreover, the primary driver of market expansion is the rise in demand for dynamic interactive learning systems. Additionally, it is projected that the increased usage of mobile learning apps and the widespread acceptance of online learning resources would support market expansion.

However, the market for smart classrooms is constrained by the high installation and maintenance costs of the necessary gadgets. The market's expansion is also hampered by the lack of knowledge about the advantages of smart classrooms, especially in developing countries. In addition, the market is anticipated to benefit from the increased usage of internet of things (IoT) and other cutting-edge technologies in the education sector.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 11.5 Billion
Market Size 2028USD 22.22 Billion
CAGR 2023-202810.7%
Fastest Growing SegmentVirtual Classroom
Largest MarketNorth America

Government Spending on E-learning and Digital Education has Increased

India is one of the developing countries that is eager to promote new educational practises. For instance, instructors in India's public schools have been trained to use interactive whiteboards, iPads, and applications in the classroom. According to the human resource development ministry, they have set a goal of building close to 3 lakh smart classrooms in public schools by 2023 at a cost of INR 2.4 lakh (USD 3,360) per classroom, which is anticipated to accelerate the growth of the smart classroom market. In addition to public schools, the private sector is using smart classrooms to enhance the teaching process and make it more engaging.This drives the growth in global smart classroom market.

Moreover, the market for smart classrooms is expanding as a result of increasing technical breakthroughs in the educational field. The expansion of the educational sector's infrastructure and the increasing usage of digital and e-learning solutions are both driving the market for smart classrooms. Increased internet usage is also promoting the demand for smart classrooms.

The market's expansion will be constrained by the high operating and maintenance costs associated with smart classrooms. The market development rate would be further slowed down by the developing nations' lack of knowledge about smart classrooms. Inability to abandon conventional teaching methods will also hinder market expansion.

A computerised learning tool called a "smart classroom" helps kids study more effectively. Smart classrooms operate on the idea of the internet of things, which means that the equipment are connected and increase the effectiveness of instruction. It is a recognised truth that visual aids outperform aural aids in terms of effectiveness. Kids learn ideas more thoroughly and effectively now, thanks to smart classrooms, but of course, a teacher's aid makes a smart classroom more effective.

Education Sector to Grow Owing to Digital Enhancements

Digital transformation has been transforming industries by driving the adoption of digital technologies and smart & connected hardware to increase overall operational productivity and revenues of companies. Education is one of the key industries where digitalization is rapidly evolving with adoption of smart devices such as interactive displays, tablets, notebooks, and smartphones in classrooms and student's lives. In addition to this, the growing digital content creation for education sector, online/e-learning courses, online exams, virtual classrooms, edutainment, and digital textbooks are further boosting the growth of edtech and smart classroom market worldwide. All these factors are driving the global smart classroom market's growth.

With an exceptional rise in edtech investments over the past several years, China and India are among the well-known nations where digitalization in the educational sector is expanding. The trend of digitization in the education industry is being further accelerated by the rising investments in edtech businesses that are using cutting-edge technologies like AR, VR, and AI in educational solutions. Additionally, because to the ongoing COVID-19 epidemic and the closure of schools and institutions throughout the world, demand for online education has multiplied. In order to continue and uninterruptedly give instruction, more and more schools, colleges, and educational institutions are embracing distant learning and virtual classrooms. This is expected to accelerate the use of various digital technologies in the education sector and drive the global smart classroom market.

Leading Technologies Collaborate for High-Tech Learning

The smart classroom market is expanding rapidly, and market players operating at various levels and across a range of product categories are concentrating on continually upgrading their products by including cutting-edge features and cutting-edge technology. In order to provide students and teachers with immersive and engaging teaching and learning experiences, technologies like cellphones, interactive displays, notebooks, and tablets are being used in classrooms at an unprecedented rate. Additional factors driving market players to differentiate their offerings include the enormous growth potential of the edtech industry and high levels of competition brought on by the industry's proliferation of edtech startups. These advanced technologies include augmented reality (AR), virtual reality (VR), artificial intelligence (AI), robotics, and blockchain, among others. Due to the huge number of businesses that are emerging in this industry and the significant venture capital financing that these startups have gotten over the past few years, it is projected that AR and VR will generate the most income for the education sector among these technologies.

Further giving technology companies the chance to innovate and offer cutting-edge technology based solutions for an enhanced and interactive customer experience is the growing ability of consumer devices to run high-tech applications that aid in delivering immersive education delivery and learning experiences. Additionally, integrating these technologies into education has several advantages, including democratising the sector, lowering costs for both students and educational institutions, and ensuring a continuous and uninterrupted learning process. Over the forecast , all of these factors are predicted to fuel demand for education technology solutions based on AR, VR, and AI technologies and accelerate the market's future expansion. All these factors are driving the global smart classroom market.

Market Segmentation

The smart classroom market is segmented into component, end-user, technology, deployment mode, application, type, and region. Based on component, the market is segmented into hardware, software, and service. Bases on end-user, the market is segmented into K-12 schools, higher education institutions, and others. Based on technology, the market is segmented into interactive whiteboards, projectors, tablets, learning management systems, and others. Based on deployment mode, the market is segmented into on-premise and cloud-based. Based on application, the market is segmented into classroom management, learning management, student performance management, and others. Based on type, the market is segmented into adaptive learning, collaborative learning, virtual classroom, and others. Based on region, the market is divided into North America, Asia-Pacific, Europe, South America, and Middle East & Africa.

Market Players

Major market players in the global smart classroom market are Cisco Systems Inc., Dell Technologies Inc., Fujitsu Limited, HP Inc., IBM Corporation, Jenzabar Inc., Lenovo Group Ltd., Panasonic Corporation, Promethean Limited, and Samsung Electronics Co., Ltd.

Report Scope:

In this report, the global smart classroom market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Smart Classroom Market, By Component

  • Hardware
  • Software
  • Service

Smart Classroom Market, By End-User:

  • K-12 Schools
  • Higher Education Institutions
  • Others

Smart Classroom Market, By Technology:

  • Interactive Whiteboards
  • Projectors, Tablets
  • Learning Management Systems
  • Others

Smart Classroom Market, By Deployment Mode:

  • On-Premise
  • Cloud-Based

Smart Classroom Market, By Application:

  • Classroom Management
  • Learning Management
  • Student Performance Management
  • Others

Smart Classroom Market, By Type:

  • Adaptive Learning
  • Collaborative Learning
  • Virtual Classroom
  • Others

Smart Classroom Market, By Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • Asia-Pacific
  • India
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • Singapore
  • Malaysia
  • Europe
  • Germany
  • United Kingdom
  • France
  • Russia
  • Spain
  • Belgium
  • Italy
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia
  • Peru
  • Chile
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • UAE
  • Israel
  • Turkey

Competitive Landscape

  • Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global smart classroom market.

Available Customizations:

  • Global smart classroom market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
  • Company Information
  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Product Overview

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Voice of Customers

5. Global Smart Classroom Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Component (Hardware, Software, Services)
    • 5.2.2. By End-User (K-12 Schools, Higher Education Institutions, Others)
    • 5.2.3. By Technology (Interactive Whiteboards, Projectors, Tablets, Learning Management Systems, Others)
    • 5.2.4. By Deployment Mode (On-Premise and Cloud-Based)
    • 5.2.5. By Application (Classroom Management, Learning Management, Student Performance Management, Others)
    • 5.2.6. By Type (Adaptive Learning, Collaborative Learning, Virtual Classroom, Others)
    • 5.2.7. By Region
  • 5.3. By Company (2022)
  • 5.4. Market Map

6. North America Smart Classroom Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Component
    • 6.2.2. By End-User
    • 6.2.3. By Technology
    • 6.2.4. By Deployment Mode
    • 6.2.5. By Application
    • 6.2.6. By Type
    • 6.2.7. By Country
  • 6.3. North America: Country Analysis
    • 6.3.1. United States Smart Classroom Market Outlook
      • 6.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.1.1.1. By Value
      • 6.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.1.2.1. By Component
        • 6.3.1.2.2. By End-User
        • 6.3.1.2.3. By Technology
        • 6.3.1.2.4. By Deployment Mode
        • 6.3.1.2.5. By Application
        • 6.3.1.2.6. By Type
    • 6.3.2. Canada Smart Classroom Market Outlook
      • 6.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.2.1.1. By Value
      • 6.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.2.2.1. By Component
        • 6.3.2.2.2. By End-User
        • 6.3.2.2.3. By Technology
        • 6.3.2.2.4. By Deployment Mode
        • 6.3.2.2.5. By Application
        • 6.3.2.2.6. By Type
    • 6.3.3. Mexico Smart Classroom Market Outlook
      • 6.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.3.1.1. By Value
      • 6.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.3.2.1. By Component
        • 6.3.3.2.2. By End-User
        • 6.3.3.2.3. By Technology
        • 6.3.3.2.4. By Deployment Mode
        • 6.3.3.2.5. By Application
        • 6.3.3.2.6. By Type

7. Asia-Pacific Smart Classroom Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Component
    • 7.2.2. By End-User
    • 7.2.3. By Technology
    • 7.2.4. By Deployment Mode
    • 7.2.5. By Application
    • 7.2.6. By Type
    • 7.2.7. By Country
  • 7.3. Asia-Pacific: Country Analysis
    • 7.3.1. China Smart Classroom Market Outlook
      • 7.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.1.1.1. By Value
      • 7.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.1.2.1. By Component
        • 7.3.1.2.2. By End-User
        • 7.3.1.2.3. By Technology
        • 7.3.1.2.4. By Deployment Mode
        • 7.3.1.2.5. By Application
        • 7.3.1.2.6. By Type
    • 7.3.2. India Smart Classroom Market Outlook
      • 7.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.2.1.1. By Value
      • 7.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.2.2.1. By Component
        • 7.3.2.2.2. By End-User
        • 7.3.2.2.3. By Technology
        • 7.3.2.2.4. By Deployment Mode
        • 7.3.2.2.5. By Application
        • 7.3.2.2.6. By Type
    • 7.3.3. Japan Smart Classroom Market Outlook
      • 7.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.3.1.1. By Value
      • 7.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.3.2.1. By Component
        • 7.3.3.2.2. By End-User
        • 7.3.3.2.3. By Technology
        • 7.3.3.2.4. By Deployment Mode
        • 7.3.3.2.5. By Application
        • 7.3.3.2.6. By Type
    • 7.3.4. South Korea Smart Classroom Market Outlook
      • 7.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.4.1.1. By Value
      • 7.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.4.2.1. By Component
        • 7.3.4.2.2. By End-User
        • 7.3.4.2.3. By Technology
        • 7.3.4.2.4. By Deployment Mode
        • 7.3.4.2.5. By Application
        • 7.3.4.2.6. By Type
    • 7.3.5. Australia Smart Classroom Market Outlook
      • 7.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.5.1.1. By Value
      • 7.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.5.2.1. By Component
        • 7.3.5.2.2. By End-User
        • 7.3.5.2.3. By Technology
        • 7.3.5.2.4. By Deployment Mode
        • 7.3.5.2.5. By Application
        • 7.3.5.2.6. By Type
    • 7.3.6. Singapore Smart Classroom Market Outlook
      • 7.3.6.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.6.1.1. By Value
      • 7.3.6.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.6.2.1. By Component
        • 7.3.6.2.2. By End-User
        • 7.3.6.2.3. By Technology
        • 7.3.6.2.4. By Deployment Mode
        • 7.3.6.2.5. By Application
        • 7.3.6.2.6. By Type
    • 7.3.7. Malaysia Smart Classroom Market Outlook
      • 7.3.7.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.7.1.1. By Value
      • 7.3.7.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.7.2.1. By Component
        • 7.3.7.2.2. By End-User
        • 7.3.7.2.3. By Technology
        • 7.3.7.2.4. By Deployment Mode
        • 7.3.7.2.5. By Application
        • 7.3.7.2.6. By Type

8. Europe Smart Classroom Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Component
    • 8.2.2. By End-User
    • 8.2.3. By Technology
    • 8.2.4. By Deployment Mode
    • 8.2.5. By Application
    • 8.2.6. By Type
    • 8.2.7. By Country
  • 8.3. Europe: Country Analysis
    • 8.3.1. Germany Smart Classroom Market Outlook
      • 8.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.1.1.1. By Value
      • 8.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.1.2.1. By Component
        • 8.3.1.2.2. By End-User
        • 8.3.1.2.3. By Technology
        • 8.3.1.2.4. By Deployment Mode
        • 8.3.1.2.5. By Application
        • 8.3.1.2.6. By Type
    • 8.3.2. United Kingdom Smart Classroom Market Outlook
      • 8.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.2.1.1. By Value
      • 8.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.2.2.1. By Component
        • 8.3.2.2.2. By End-User
        • 8.3.2.2.3. By Technology
        • 8.3.2.2.4. By Deployment Mode
        • 8.3.2.2.5. By Application
        • 8.3.2.2.6. By Type
    • 8.3.3. France Smart Classroom Market Outlook
      • 8.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.3.1.1. By Value
      • 8.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.3.2.1. By Component
        • 8.3.3.2.2. By End-User
        • 8.3.3.2.3. By Technology
        • 8.3.3.2.4. By Deployment Mode
        • 8.3.3.2.5. By Application
        • 8.3.3.2.6. By Type
    • 8.3.4. Russia Smart Classroom Market Outlook
      • 8.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.4.1.1. By Value
      • 8.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.4.2.1. By Component
        • 8.3.4.2.2. By End-User
        • 8.3.4.2.3. By Technology
        • 8.3.4.2.4. By Deployment Mode
        • 8.3.4.2.5. By Application
        • 8.3.4.2.6. By Type
    • 8.3.5. Spain Smart Classroom Market Outlook
      • 8.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.5.1.1. By Value
      • 8.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.5.2.1. By Component
        • 8.3.5.2.2. By End-User
        • 8.3.5.2.3. By Technology
        • 8.3.5.2.4. By Deployment Mode
        • 8.3.5.2.5. By Application
        • 8.3.5.2.6. By Type
    • 8.3.6. Belgium Smart Classroom Market Outlook
      • 8.3.6.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.6.1.1. By Value
      • 8.3.6.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.6.2.1. By Component
        • 8.3.6.2.2. By End-User
        • 8.3.6.2.3. By Technology
        • 8.3.6.2.4. By Deployment Mode
        • 8.3.6.2.5. By Application
        • 8.3.6.2.6. By Type
    • 8.3.7. Italy Smart Classroom Market Outlook
      • 8.3.7.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.7.1.1. By Value
      • 8.3.7.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.7.2.1. By Component
        • 8.3.7.2.2. By End-User
        • 8.3.7.2.3. By Technology
        • 8.3.7.2.4. By Deployment Mode
        • 8.3.7.2.5. By Application
        • 8.3.7.2.6. By Type

9. South America Smart Classroom Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Component
    • 9.2.2. By End-User
    • 9.2.3. By Technology
    • 9.2.4. By Deployment Mode
    • 9.2.5. By Application
    • 9.2.6. By Type
    • 9.2.7. By Country
  • 9.3. South America: Country Analysis
    • 9.3.1. Brazil Smart Classroom Market Outlook
      • 9.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.1.1.1. By Value
      • 9.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.1.2.1. By Component
        • 9.3.1.2.2. By End-User
        • 9.3.1.2.3. By Technology
        • 9.3.1.2.4. By Deployment Mode
        • 9.3.1.2.5. By Application
        • 9.3.1.2.6. By Type
    • 9.3.2. Argentina Smart Classroom Market Outlook
      • 9.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.2.1.1. By Value
      • 9.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.2.2.1. By Component
        • 9.3.2.2.2. By End-User
        • 9.3.2.2.3. By Technology
        • 9.3.2.2.4. By Deployment Mode
        • 9.3.2.2.5. By Application
        • 9.3.2.2.6. By Type
    • 9.3.3. Colombia Smart Classroom Market Outlook
      • 9.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.3.1.1. By Value
      • 9.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.3.2.1. By Component
        • 9.3.3.2.2. By End-User
        • 9.3.3.2.3. By Technology
        • 9.3.3.2.4. By Deployment Mode
        • 9.3.3.2.5. By Application
        • 9.3.3.2.6. By Type
    • 9.3.4. Peru Smart Classroom Market Outlook
      • 9.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.4.1.1. By Value
      • 9.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.4.2.1. By Component
        • 9.3.4.2.2. By End-User
        • 9.3.4.2.3. By Technology
        • 9.3.4.2.4. By Deployment Mode
        • 9.3.4.2.5. By Application
        • 9.3.4.2.6. By Type
    • 9.3.5. Chile Smart Classroom Market Outlook
      • 9.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.5.1.1. By Value
      • 9.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.5.2.1. By Component
        • 9.3.5.2.2. By End-User
        • 9.3.5.2.3. By Technology
        • 9.3.5.2.4. By Deployment Mode
        • 9.3.5.2.5. By Application
        • 9.3.5.2.6. By Type

10. Middle East & Africa Smart Classroom Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Component
    • 10.2.2. By End-User
    • 10.2.3. By Technology
    • 10.2.4. By Deployment Mode
    • 10.2.5. By Application
    • 10.2.6. By Type
    • 10.2.7. By Country
  • 10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
    • 10.3.1. Saudi Arabia Smart Classroom Market Outlook
      • 10.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.1.1.1. By Value
      • 10.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.1.2.1. By Component
        • 10.3.1.2.2. By End-User
        • 10.3.1.2.3. By Technology
        • 10.3.1.2.4. By Deployment Mode
        • 10.3.1.2.5. By Application
        • 10.3.1.2.6. By Type
    • 10.3.2. South Africa Smart Classroom Market Outlook
      • 10.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.2.1.1. By Value
      • 10.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.2.2.1. By Component
        • 10.3.2.2.2. By End-User
        • 10.3.2.2.3. By Technology
        • 10.3.2.2.4. By Deployment Mode
        • 10.3.2.2.5. By Application
        • 10.3.2.2.6. By Type
    • 10.3.3. UAE Smart Classroom Market Outlook
      • 10.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.3.1.1. By Value
      • 10.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.3.2.1. By Component
        • 10.3.3.2.2. By End-User
        • 10.3.3.2.3. By Technology
        • 10.3.3.2.4. By Deployment Mode
        • 10.3.3.2.5. By Application
        • 10.3.3.2.6. By Type
    • 10.3.4. Israel Smart Classroom Market Outlook
      • 10.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.4.1.1. By Value
      • 10.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.4.2.1. By Component
        • 10.3.4.2.2. By End-User
        • 10.3.4.2.3. By Technology
        • 10.3.4.2.4. By Deployment Mode
        • 10.3.4.2.5. By Application
        • 10.3.4.2.6. By Type
    • 10.3.5. Turkey Smart Classroom Market Outlook
      • 10.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.5.1.1. By Value
      • 10.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.5.2.1. By Component
        • 10.3.5.2.2. By End-User
        • 10.3.5.2.3. By Technology
        • 10.3.5.2.4. By Deployment Mode
        • 10.3.5.2.5. By Application
        • 10.3.5.2.6. By Type

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
    • 11.1.1. Government spending on e-learning and digital education has increased
    • 11.1.2. Education sector to Grow Owing to Digital Enhancements
  • 11.2. Challenges
    • 11.2.1. High Installation Costs

12. Market Trends & Developments

  • 12.1. Demand for AI-Powered Customer Support Services is Growing
  • 12.2. Government Initiatives

13. Company Profiles

  • 13.1. Cisco Systems Inc.,
    • 13.1.1. Business Overview
    • 13.1.2. Key Revenue and Financials
    • 13.1.3. Recent Developments
    • 13.1.4. Key Personnel
    • 13.1.5. Key Product/Services
  • 13.2. Dell Technologies Inc.,
    • 13.2.1. Business Overview
    • 13.2.2. Key Revenue and Financials
    • 13.2.3. Recent Developments
    • 13.2.4. Key Personnel
    • 13.2.5. Key Product/Services
  • 13.3. Fujitsu Limited
    • 13.3.1. Business Overview
    • 13.3.2. Key Revenue and Financials
    • 13.3.3. Recent Developments
    • 13.3.4. Key Personnel
    • 13.3.5. Key Product/Services
  • 13.4. HP Inc
    • 13.4.1. Business Overview
    • 13.4.2. Key Revenue and Financials
    • 13.4.3. Recent Developments
    • 13.4.4. Key Personnel
    • 13.4.5. Key Product/Services
  • 13.5. IBM Corporation
    • 13.5.1. Business Overview
    • 13.5.2. Key Revenue and Financials
    • 13.5.3. Recent Developments
    • 13.5.4. Key Personnel
    • 13.5.5. Key Product/Services
  • 13.6. Jenzabar Inc.,
    • 13.6.1. Business Overview
    • 13.6.2. Key Revenue and Financials
    • 13.6.3. Recent Developments
    • 13.6.4. Key Personnel
    • 13.6.5. Key Product/Services
  • 13.7. Lenovo Group Ltd.
    • 13.7.1. Business Overview
    • 13.7.2. Key Revenue and Financials
    • 13.7.3. Recent Developments
    • 13.7.4. Key Personnel
    • 13.7.5. Key Product/Services
  • 13.8. Panasonic Corporation,
    • 13.8.1. Business Overview
    • 13.8.2. Key Revenue and Financials
    • 13.8.3. Recent Developments
    • 13.8.4. Key Personnel
    • 13.8.5. Key Product/Services
  • 13.9. Promethean Limited
    • 13.9.1. Business Overview
    • 13.9.2. Key Revenue and Financials
    • 13.9.3. Recent Developments
    • 13.9.4. Key Personnel
    • 13.9.5. Key Product/Services
  • 13.10. Samsung Electronics Co.
    • 13.10.1. Business Overview
    • 13.10.2. Key Revenue and Financials
    • 13.10.3. Recent Developments
    • 13.10.4. Key Personnel
    • 13.10.5. Key Product/Services

14. Strategic Recommendations

About Us & Disclaimer