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市場調査レポート
商品コード
1784655
欧州の冷凍ベルギーワッフル市場の分析(2021~2031年):市場範囲・区分・動向・競合分析Europe Frozen Belgian Waffle Market Report 2021-2031 by Scope, Segmentation, Dynamics, and Competitive Analysis |
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欧州の冷凍ベルギーワッフル市場の分析(2021~2031年):市場範囲・区分・動向・競合分析 |
出版日: 2025年07月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即納可能
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欧州の冷凍ベルギーワッフルの市場規模は、2023年の4億9,306万米ドルから2031年には7億956万米ドルに達すると予測されています。2023~2031年までのCAGRは4.7%を記録すると推定されます。
エグゼクティブサマリー - 欧州の冷凍ベルギーワッフル市場の分析:
消費者の嗜好の絶え間ない変化と多様な料理体験の増加は、簡便な食品オプションの人気につながり、欧州の冷凍ベルギーワッフル需要を押し上げました。消費者はまた、朝食プレートや甘い焼き菓子など、様々な料理に便利で汎用性の高い選択肢を求めており、これが冷凍ベルギーワッフルの売上拡大に寄与しています。
労働人口の増加や共働き家庭の増加は、欧州で冷凍ベルギーワッフルのような加工食品の消費を促進する主な要因です。例えば、ユーロスタットの報告によると、2021年には2億5,000万人にのぼる同地域の人口の73.1%が専門職に就いています。同年、ベルギー公衆衛生局は、超加工食品・飲料の消費量が英国で44%、イタリアやルーマニアなどの国で14%に増加したと推定しています。
欧州では、消費者が健康、倫理、環境上の理由から植物ベースの食生活をますます受け入れているため、ビーガンの動向が引き続き急増しています。この変化は、ベルギーワッフルのようなビーガンフレンドリーな冷凍食品の顕著な増加を含む、スーパーマーケットやレストランで入手可能なビーガン食品の品揃えの拡大を見れば明らかであり、食品業界の様々な分野でヴィーガニズムの魅力と受容が広がっていることを示しています。
小売セクターの強い存在感とオンラインショッピング志向が、欧州における冷凍ベルギーワッフルの需要を押し上げています。小売業者は様々なブランドから様々な冷凍ベルギーワッフル製品を提供し、販売促進のためのプロモーション戦略を実施しています。例えば、冷凍ベルギーワッフルを提供するブランドは、それを好む顧客を引き込むために大幅な割引や取引を行っています。
欧州の冷凍ベルギーワッフル市場 - セグメント別分析:
冷凍ベルギーワッフル市場の分析に寄与した主要なセグメントは、製品タイプ、性質、カテゴリ、およびエンドユーザーです。
欧州の冷凍ベルギーワッフル市場 - 展望
冷凍ベルギーワッフルのメーカーは、顧客基盤の改善と消費者の新たな需要に対応するため、製品イノベーションに多額の投資を行っています。消費者の多様な要求に応えるため、新しいフレーバーを加えた冷凍ベルギーワッフル、栄養価の強化、グルテンフリーやビーガンの製品を提供することに注力しています。例えば2023年には、米国のひよこ豆をベースにしたブランドであるBanzaが、タンパク質たっぷりのワッフル3種類(ホームスタイル、ブルーベリー、チョコレートチップ)で欧州の冷凍朝食売場に参入しました。これらのワッフルは、従来の代表的なワッフルに比べ、たんぱく質が2.5倍、食物繊維が3倍、正味炭水化物が35%少ないのが特徴です。また、2023年1月、冷凍食品メーカーのCentral Foodsは、ビーガン仕様の「KaterBake Belgian Waffle」を発売しました。このような製品革新は、国際市場において各社が参入範囲を広げ、競合他社に対する優位性を獲得するのに役立っています。冷凍ベルギーワッフルメーカーはまた、顧客により良いサービスを提供するため、事業拡大や生産能力拡大戦略を採用しています。こうした事業開拓の取り組みが、世界市場の成長をさらに後押ししています。
欧州の冷凍ベルギーワッフル市場 - 国別考察
国別に見ると、欧州の冷凍ベルギーワッフル市場はドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州で構成されます。その他欧州は2023年に最大のシェアを占めました。
その他欧州は、スペイン、ノルウェー、スウェーデン、デンマーク、ポーランド、オーストリア、ギリシャ、ハンガリー、オランダなどの国々で構成されています。これらの国々における冷凍ベルギーワッフル市場は、消費者の生活水準の向上と、最小限の調理で済む、あるいは調理を必要としない冷凍食品やコンビニエンス食品への需要の高まりにより、大きな成長を遂げています。新興経済諸国におけるコンビニエンスストアの拡大が冷凍食品へのアクセスを向上させ、同地域の冷凍ベルギーワッフル市場を大きく牽引しています。
企業プロファイル
市場で事業を展開する主要企業には、DELY Wafels SRL、Deligout Sprl、Avieta SA、VDB Frozen Food、Kellanova、Conagra Brands Inc、General Mills Inc、McCain Foods Ltd、Belgian Waffles Thijs、La Lorraine Bakery Group、Riviana Foods Pty Ltd、Gofrino、Consort Frozen Foodsなどがあります。これらの企業は、消費者に革新的な製品を提供し、市場シェアを拡大するために、事業拡大、製品革新、M&Aなど様々な戦略を採用しています。
欧州の冷凍ベルギーワッフル市場 - 調査手法:
本レポートで紹介するデータの収集と分析には、以下の調査手法を採用しています:
二次調査
調査プロセスは、各市場の質的・量的データを収集するために、社内外の情報源を活用した包括的な二次調査から始まります。一般的に参照される二次調査情報源は以下の通りですが、これらに限定されるものではありません:
企業プロファイルに含まれる財務データはすべて米ドルで統一されています。他の通貨で報告されている企業については、該当年の関連為替レートを用いて数値を米ドルに換算しています。
二次調査
インサイト・パートナーズでは、データ分析を検証し、貴重な知見を得るために、毎年、業界の利害関係者や専門家に相当数の一次インタビューを実施しています。これらの調査は以下を目的としています:
一次調査は、様々な市場、カテゴリー、セグメント、サブセグメントを対象とし、Eメールでのやり取りや電話インタビューで実施します。参加者は通常以下の通りです:
業界の利害関係者(副社長、事業開発マネージャー、マーケット・インテリジェンス・マネージャー、国内営業マネージャー)
業界固有の専門知識を持つ外部専門家(評価専門家、リサーチアナリスト、国内営業マネージャー、主要オピニオンリーダー)
よくある質問
Q.2023年の欧州の冷凍ベルギーワッフル市場を独占した国はどこか?
A.その他欧州が2023年の欧州冷凍ベルギーワッフル市場で最大のシェアを占めました。
Q.欧州の冷凍ベルギーワッフル市場に影響を与える促進要因は何か?
A.クイックサービスレストランの拡大、クイックサービスレストランの拡大が市場成長の主な要因です。
Q.欧州の冷凍ベルギーワッフル市場の今後の動向は?
A.グルテンフリーワッフルへの嗜好が、今後の市場の主要動向として浮上すると思われます。
Q.冷凍ベルギーワッフル市場の主要プレーヤーは?
A.DELY Wafels SRL、Deligout Sprl、Avieta SA、VDB Frozen Food、Kellanova、Conagra Brands Inc、General Mills Inc、McCain Foods Ltd、Belgian Waffles Thijs、La Lorraine Bakery Group、Riviana Foods Pty Ltd、Gofrino、Consort Frozen Foodsは、同市場で事業を展開する主要企業です。
The Europe frozen Belgian waffle market size is expected to reach US$ 709.56 million by 2031 from US$ 493.06 million in 2023. The market is estimated to record a CAGR of 4.7% from 2023 to 2031.
Executive Summary and Europe Frozen Belgian Waffle Market Analysis:
Constant changes in consumer preferences and a rise in diverse culinary experiences led to the popularity of convenience food options, which boosted the demand for frozen Belgian waffles in Europe. Consumers are also seeking convenient and versatile options for various dishes, such as breakfast plates, and sweet baked goods, which contributes to the growing sales of frozen Belgian waffles.
A rise in the working population and dual-income families are major factors promoting the consumption of processed foods such as frozen Belgian waffles in Europe. For instance, Eurostat reported that ~73.1% of the population in the region, amounting to 250 million people, were working professionals in 2021. In the same year, the Department of Public Health of Belgium estimated that ultra-processed food and drink consumption increased to 44% in the UK and 14% in countries such as Italy and Romania.
In Europe, the vegan trend continues to surge as consumers increasingly embrace plant-based diets for health, ethical, and environmental reasons. This shift is evident in the expanding range of vegan food products available across supermarkets and restaurants, including a notable increase in vegan-friendly frozen options like Belgian waffles, showcasing the broadening appeal and acceptance of veganism across various segments of the food industry.
The strong presence of the retail sector and inclination toward online shopping are boosting the demand for frozen Belgian waffles in Europe. Retailers offer various frozen Belgian waffles products from various brands and implement promotional strategies to boost sales. For instance, the brands that provide frozen Belgian waffles extend significant discounts and deals to draw in customers who prefer them.
Europe Frozen Belgian Waffle Market Segmentation Analysis:
Key segments that contributed to the derivation of the frozen Belgian waffle market analysis are product type, nature, category, and end user.
Europe Frozen Belgian Waffle Market Outlook
Manufacturers of frozen Belgian waffles are making significant investments in product innovation to improve their customer base and meet emerging consumer demands. They are focusing on providing frozen Belgian waffles infused with new flavors, enhanced nutritional content, and products available in gluten-free or vegan claim to suffice the varied requirements of consumers. For instance, in 2023, Banza, the US chickpea-based brand, has entered the frozen breakfast aisle in Europe with three protein-packed waffle varieties: Homestyle, Blueberry, and Chocolate Chip. These waffles contain 2.5 times more protein, three times more fiber, and 35% fewer net carbs than leading traditional waffles.. Similarly, in January 2023, Central Foods, a frozen foods manufacturer, launched its KaterBake Belgian Waffle in vegan form. Such product innovations help the companies widen their reach and gain an advantage over their competitors in international markets. Frozen Belgian waffle manufacturers are also adopting business expansion and production capacity scaleup strategies to serve their customers better. Such business development initiatives are further propelling market growth worldwide.
Europe Frozen Belgian Waffle Market Country Insights
Based on country, the Europe frozen Belgian waffle market comprises Germany, the UK, France, Italy, Spain, and the Rest of Europe. The Rest of Europe held the largest share in 2023.
The Rest of Europe consists of countries such as Spain, Norway, Sweden, Denmark, Poland, Austria, Greece, Hungry, and the Netherlands, among others. The frozen Belgian waffles market in these countries is experiencing significant growth due to the improving living standards of consumers and an increasing demand for frozen and convenience food products that require minimal or no preparation. The expansion of convenience retail in developing economies is enhancing the accessibility to frozen food products, significantly driving the frozen Belgian waffles market in the region.
Company Profiles
Some of the key players operating in the market include DELY Wafels SRL, Deligout Sprl, Avieta SA, VDB Frozen Food, Kellanova, Conagra Brands Inc, General Mills Inc, McCain Foods Ltd, Belgian Waffles Thijs, La Lorraine Bakery Group, Riviana Foods Pty Ltd, Gofrino, and Consort Frozen Foods among others. These players are adopting various strategies such as expansion, product innovation, and mergers and acquisitions to provide innovative products to their consumers and increase their market share.
Europe Frozen Belgian Waffle Market Research Methodology :
The following methodology has been followed for the collection and analysis of data presented in this report:
Secondary Research
The research process begins with comprehensive secondary research, utilizing both internal and external sources to gather qualitative and quantitative data for each market. Commonly referenced secondary research sources include, but are not limited to:
Note: All financial data included in the Company Profiles section has been standardized to USD. For companies reporting in other currencies, figures have been converted to USD using the relevant exchange rates for the corresponding year.
Primary Research
The Insight Partners' conducts a significant number of primary interviews each year with industry stakeholders and experts to validate its data analysis and gain valuable insights. These research interviews are designed to:
Primary research is conducted via email interactions and telephone interviews, encompassing various markets, categories, segments, and sub-segments across different regions. Participants typically include:
Industry stakeholders: Vice Presidents, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers
External experts: Valuation specialists, research analysts, and key opinion leaders with industry-specific expertise
FAQs
Q. Which country dominated the Europe frozen Belgian waffle market in 2023
A. The Rest of Europe accounted for the largest share of the Europe frozen Belgian waffle market in 2023.
Q. What are the driving factors impacting the Europe frozen Belgian waffle market
A. Expansion of quick service restaurants and expansion of quick service restaurants are the major factors contributing to the market growth.
Q. What are the future trends of the Europe frozen Belgian waffle market
A. Preference for gluten-free waffles is likely to emerge as a key trend in the market in the future.
Q. Which are the leading players operating in the frozen Belgian waffle market
A. DELY Wafels SRL, Deligout Sprl, Avieta SA, VDB Frozen Food, Kellanova, Conagra Brands Inc, General Mills Inc, McCain Foods Ltd, Belgian Waffles Thijs, La Lorraine Bakery Group, Riviana Foods Pty Ltd, Gofrino, and Consort Frozen Foods are a few key players operating in the market.