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市場調査レポート
商品コード
1764887
北米の統合エンドポイント管理市場の2031年までの予測-コンポーネント、展開タイプ、プラットフォーム、組織規模、エンドユーザー別の地域分析North America Unified Endpoint Management Market Forecast to 2031 - Regional Analysis by Component, Deployment Type, Platform, Organization Size, and End User |
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北米の統合エンドポイント管理市場の2031年までの予測-コンポーネント、展開タイプ、プラットフォーム、組織規模、エンドユーザー別の地域分析 |
出版日: 2025年04月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 178 Pages
納期: 即納可能
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北米の統合エンドポイント管理市場は、2023年に34億5,677万米ドルと評価され、2031年には323億8,363万米ドルに達すると予測され、2023~2031年のCAGRは32.3%に達すると予測されます。
BYOD施策と在宅勤務の急増が北米の統合エンドポイント管理市場に拍車をかける
COVID-19パンデミックの発生により、在宅勤務モデルの採用が増加し、さまざまな組織でBYOD施策が増加しました。BYODでは、従業員がタブレット、コンピュータ、スマートフォンなどの個人所有のデバイスを使用して、会社の機密データ、リソース、アプリケーションにアクセスすることができます。Cybersecurity Insiders 2021のレポートによると、合計で82%の組織がBYODを使用しています。271人のサイバーセキュリティ専門家が実施した調査によると、70%の組織で従業員が自分のデバイスを職場に持ち込んでいることが判明しています。BYODは、請負業者(組織の26%)、パートナー(21%)、顧客(18%)、サプライヤー(14%)にも適用されています。また、JAMFによると、2023年7月には~75%の人が個人所有のデバイスをオフィス業務に使用しており、その結果、生産性が34%向上しています。また、組織はBYODプラス支給施策により、従業員1人あたり約250米ドルを節約できます。統合エンドポイント管理は、組織のBYOD施策の管理を支援し、個人デバイス上の企業データを保護するために重要な、暗号化や安全なアクセス制御などの堅牢なセキュリティ対策を記載しています。さらに、職場には、オフィスベース、ハイブリッド、リモートワーカーが混在しており、個人所有のデバイスを使用してどこからでも仕事ができるようになっています。例えば、2022年12月現在、「The National Institute of Standards and Technology」によると、95%以上の組織で従業員が自分のデバイスを使って在宅勤務することを認めています。また、Finance Onlineによると、COVID-19の大流行により、85%の企業がBYOD施策を導入しました。BYODの導入が進むにつれ、企業ネットワークにアクセスするデバイスの多様性が増しているため、組織は従業員のリモートワーク全体をモニタリングする必要に迫られています。統合エンドポイント管理ソリューションは、すべてのエンドポイントを一元管理します。したがって、BYOD施策や在宅勤務の急増が統合エンドポイント管理ソリューションの需要を押し上げ、市場の成長を促進しています。
北米の統合エンドポイント管理市場概要
米国の政府機関、特に防衛部門では、従業員のBYOD(Bring Your Own Device)戦略の採用が顕著に増加しています。2022年、米国陸軍は、パイロットプログラムの成功で運用上の大きなメリットが確認されたことを受けて、BYOD施策を拡大する計画を発表しました。州兵が主導したパイロットプログラムは、厳格なセキュリティテストを受けました。陸軍は、必要な機能基準を満たす技術を導入するとともに、運用検査評価部長や陸軍の脅威システム管理室が実施したレッド・チーミング演習など、広範なサイバーセキュリティ評価を受けました。その結果、組織内でのBYOD導入の増加が北米の統合エンドポイント管理市場の成長を押し上げると予想されます。
北米の統合エンドポイント管理市場の収益と2031年までの予測(金額)
北米の統合エンドポイント管理市場のセグメンテーション
北米の統合エンドポイント管理市場は、コンポーネント、展開タイプ、プラットフォーム、組織規模、エンドユーザー、国に分類されます。
コンポーネントに基づいて、北米の統合エンドポイント管理市場はソリューションとサービスに二分されます。2023年の市場シェアはソリューションセグメントが大きいです。
展開タイプ別では、北米の統合エンドポイント管理市場はクラウドベースとオンプレミスに区分されます。2023年にはクラウドベースのセグメントがより大きな市場シェアを占めています。
プラットフォーム別では、北米の統合エンドポイント管理市場はデスクトップとモバイルに分けられます。2023年の市場シェアはデスクトップが大きいです。
組織規模別では、北米の統合エンドポイント管理市場は大企業と中小企業に区分されます。2023年には大企業セグメントがより大きな市場シェアを占めています。
エンドユーザー別に見ると、北米の統合エンドポイント管理市場は、BFSI、政府・防衛、ヘルスケア、IT・通信、自動車・運輸、小売、製造、その他に区分されます。2023年には、IT・通信セグメントが最大の市場シェアを占めています。
国別では、北米の統合エンドポイント管理市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2023年の北米の統合エンドポイント管理市場シェアは米国が独占しました。
BlackBerry Ltd、HCL Technologies Ltd、Mitsogo Inc、Sophos Ltd、SOTI Inc、SCALEFUSION(PROMOBI TECHNOLOGIES PVT LTD)、STEFANINI、Zoho Corp Pvt Ltd、Matrix42 AG、Ivanti、Citrix Systems Inc、International Business Machines Corp、Microsoft Corp、MICROLAND LIMITED、Baramundi software USA, Inc、Open Text Corpは、北米の統一エンドポイント管理市場で事業を展開している主要企業です。
The North America unified endpoint management market was valued at US$ 3,456.77 million in 2023 and is expected to reach US$ 32,383.63 million by 2031; it is anticipated to reach a CAGR of 32.3% from 2023 to 2031.
Surge in BYOD Policies and Work from Home Practices Fuel North America Unified Endpoint Management Market
The onset of the COVID-19 pandemic led to an increased adoption of work from home model, leading to a rise in BYOD policies across various organizations. BYOD allows employees to use personal devices such as tablets, computers, and smartphones to access confidential company data, resources, and applications. According to the report of Cybersecurity Insiders 2021, in total, 82% of organizations use BYOD. A survey conducted by 271 cybersecurity professionals found that 70% of organizations have employees bring their own devices into the workplace. BYOD is also applicable to contractors (26% of organizations), partners (21%), customers (18%), and suppliers (14%). Also, according to JAMF, in July 2023, ~75% of people were using personal devices for office work, which has resulted in 34% increase in productivity; also, organizations can save approximately US$ 250 per employee with a BYOD plus stipend policy. Unified endpoint management helps manage organizations' BYOD policies and provides robust security measures such as encryption and secure access controls, which are crucial for protecting corporate data on personal devices. Moreover, the workplaces encompass a combination of office-based, hybrid, and remote workers who are increasingly using their personal devices to work from anywhere. For instance, as of December 2022, according to "The National Institute of Standards and Technology," more than 95% of organizations allowed employees to use their own devices to work from home. Also, according to Finance Online, the COVID-19 pandemic led 85% of businesses to implement BYOD policies. The growing implementation of BYOD puts pressure on organizations to monitor the overall employee remote work as the diversity of devices accessing corporate networks has increased. Unified endpoint management solutions provide centralized management for all the endpoints. Thus, the surge in BYOD policies and work from home practices boosts the demand for unified endpoint management solutions, which fuels the market growth.
North America Unified Endpoint Management Market Overview
Government entities in the US, particularly within the defense sector, have experienced a notable increase in the adoption of the bring your own device (BYOD) strategy among their workforce. In 2022, the US Army announced its plan to expand its BYOD policy following the identification of substantial operational benefits during a successful pilot program. Led by the National Guard, the pilot program underwent rigorous security testing. The Army implemented technology that fulfilled the necessary functional criteria as well as subjected to extensive cybersecurity evaluations, including red teaming exercises conducted by the Director of Operational Test and Evaluation and the Army's threat systems management office. As a result, the increasing adoption of BYOD within organizations is expected to boost the growth of the unified endpoint management market in North America.
North America Unified Endpoint Management Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Unified Endpoint Management Market Segmentation
The North America unified endpoint management market is categorized into component, deployment type, platform, organization size, end user and country.
Based on component, the North America unified endpoint management market is bifurcated into solutions and services. The solutions segment held a larger market share in 2023.
By deployment type, the North America unified endpoint management market is segmented into cloud based and on-premise. The cloud-based segment held a larger market share in 2023.
In the terms of platform, the North America unified endpoint management market is divided into desktop and mobile. The desktop segment held a larger market share in 2023.
By organization size, the North America unified endpoint management market is segmented into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger market share in 2023.
Based on end user, the North America unified endpoint management market is segmented into BFSI, government and defense, healthcare, IT and telecom, automotive and transportation, retail, manufacturing, and others. The IT and telecom segment held the largest market share in 2023.
By country, the North America unified endpoint management market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America unified endpoint management market share in 2023.
BlackBerry Ltd; HCL Technologies Ltd; Mitsogo Inc; Sophos Ltd.; SOTI Inc.; SCALEFUSION (PROMOBI TECHNOLOGIES PVT LTD); STEFANINI; Zoho Corp Pvt Ltd; Matrix42 AG; Ivanti; Citrix Systems Inc; International Business Machines Corp; Microsoft Corp; MICROLAND LIMITED; Baramundi software USA, Inc.; and Open Text Corp are some of the leading companies operating in the North America unified endpoint management market.