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市場調査レポート
商品コード
1666251
アジア太平洋のドライアイ製品市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - 製品別、剤形別、タイプ別、流通チャネル別Asia Pacific Dry Eye Products Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product, Dosage Form, Type, and Distribution Channel |
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アジア太平洋のドライアイ製品市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - 製品別、剤形別、タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2025年01月13日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のドライアイ製品市場は、2023年に11億146万米ドルとなり、2031年までには16億4,184万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは5.1%と推定されます。
アイケア啓蒙活動の活発化がアジア太平洋のドライアイ製品市場を押し上げる
近年、眼病に対する意識向上と啓蒙のためにさまざまな取り組みが行われ、患者が適切な薬や治療を受けられるようになっています。例えば、ABP(Avoidable Blindness Program:回避可能な失明プログラム)(2021年開始)の一環として、Novartisはサハラ以南のアフリカと東南アジア全域のパートナーと協力し、2022年に同社のアイケア製品を利用できるようにしました。ABPは、予防可能な失明の大きな割合を占める緑内障と網膜疾患による中等度から重度の視力障害に焦点を当てています。
国際失明予防機関(IAPB)は2022年、目の健康の社会経済的重要性に対する認識を高めるため、「Love Your Eyes」と名付けた世界的キャンペーンを開始しました。このキャンペーンでは、各国政府や世界の機関に対し、目の健康を支援するよう呼びかけています。IAPBは、利用しやすく、入手可能で、手頃な価格の眼科医療を提供することに速やかに焦点を当てた、インドと世界におけるプログラムとイニシアチブを重視しています。Love Your Eyesプログラムはまた、2030年までに眼科医療を利用しやすく、利用可能で、手頃な価格にするための規制の変更と資金提供を呼びかけています。
2022年12月、Research to Prevent Blindnessは米国ユタ大学のジョン・A・モラン眼科センターを選び、眼科研究を支援するために年間11万5,000米ドルを無制限で助成しました。2021年12月現在、米国国立衛生研究所(NIH)は、アラビンド眼科病院(インド)とケロッグ眼科センターとの提携を支援し、眼科医療専門家のための臨床研究トレーニングプログラムを開発しました。このイニシアチブの一環として、NIHはアナーバー(米国)での研修プログラムを支援するために110万米ドルを授与し、参加者にシード資金を提供しました。さらに、インド・米国共同視覚研究プログラム2020は、失明の恐れのある視覚障害、眼疾患、および関連合併症を理解し、予防し、治療するための科学と技術の発展に焦点を当てています。インドのバイオテクノロジー省と米国国立眼科研究所がこの調査プログラムに資金を提供しています。
このように、アイケア研究のための資金が増加し、アイケアに関する認識を広める取り組みが活発化していることから、ドライアイ製品市場は今後数年間で新たな機会を創出する可能性が高いです。
アジア太平洋のドライアイ製品市場概要
アジア太平洋のドライアイ製品市場は、中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、その他アジア太平洋に区分されます。この地域における市場成長の要因としては、コンピュータの長時間使用による若年層のDED発症率の増加、目の健康に対する政府支援の拡大、眼科ソリューションの継続的な開発などが挙げられます。NIHによると、中国では毎年20%から30%の人がドライアイと診断されています。中国のドライアイ製品市場は競争が激しく、国内外の製薬会社が進出しています。Novaliqは、ドライアイ治療薬NOV03の製造、開発、商品化に関して江蘇恒瑞医薬と戦略的提携を結びました。2021年12月、HengruiはSHR8058(NOV03)の重要な第3相臨床試験で、マイボーム腺機能障害に関連したドライアイ疾患の治療で良好な結果を得ました。中国企業はこれらの製品を中国と東南アジア全域に販売する予定です。
アジア太平洋のドライアイ製品市場収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋のドライアイ製品市場セグメンテーション
アジア太平洋のドライアイ製品市場は、製品、剤形、タイプ、流通チャネル、国に分類されます。
製品に基づき、アジア太平洋のドライアイ製品市場は人工涙液、抗炎症薬、点鼻プラグ、分泌促進薬、経口オメガサプリメント、その他に区分されます。人工涙液セグメントは、2023年にアジア太平洋のドライアイ製品市場で最大のシェアを占めました。さらに、抗炎症薬セグメントは、シクロスポリン、コルチコステロイド、その他に細分化されます。さらに、穿刺プラグセグメントは溶解可能なものと取り外し可能なものに細分化されます。
剤形別では、アジア太平洋のドライアイ製品市場は点眼薬、ゲル、カプセル・錠剤、その他に区分されます。2023年には、点眼薬セグメントがアジア太平洋のドライアイ製品市場で最大のシェアを占めました。
製品タイプ別では、アジア太平洋のドライアイ製品市場はOTCと処方薬に二分されます。2023年には、OTCセグメントがアジア太平洋のドライアイ製品市場でより大きなシェアを占めました。
流通チャネルに基づくと、アジア太平洋のドライアイ製品市場は小売薬局、病院薬局、オンライン薬局に分類されます。小売薬局セグメントは2023年にアジア太平洋のドライアイ製品市場で最大のシェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のドライアイ製品市場は中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋に分類されます。2023年のアジア太平洋のドライアイ製品市場シェアは中国が独占しました。
Santen Pharmaceutical Co Ltd、Johnson &Johnson、OASIS Medical、URSAPHARM Arzneimittel GmbH、Rohto Pharmaceutical Co Ltd、OCuSOFT Inc、Bausch Health Companies Inc、AbbVie Inc、Prestige Consumer Healthcare Inc、Farmigea SpA、Alcon AGは、アジア太平洋のドライアイ製品市場で事業を展開する主要企業の一部です。
The Asia Pacific dry eye products market was valued at US$ 1,101.46 million in 2023 and is expected to reach US$ 1,641.84 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.1% from 2023 to 2031.
Increasing Initiatives for Eye Care Awareness Boost Asia Pacific Dry Eye Products Market
In recent years, various initiatives have been taken to create awareness and educate people regarding eye diseases, prompting patients to access suitable medications and treatments. For instance, as a part of the Avoidable Blindness Program (ABP) (launched in 2021), Novartis worked with its partners across Sub-Saharan Africa and Southeast Asia to access to its eye care products in 2022. ABP focuses on moderate to severe vision damage caused by glaucoma and retinal conditions that are responsible for a large proportion of preventable blindness.
The International Agency for the Prevention of Blindness (IAPB) launched the global campaign named "Love Your Eyes" in 2022 to raise awareness of the socioeconomic importance of eye health. The campaign calls upon governments and global institutions to support eye health. The IAPB emphasizes programs and initiatives in India and the world, which promptly focus on offering accessible, available, and affordable eye care. The "Love Your Eyes" program also calls for regulation changes and funding to make eye care accessible, available, and affordable by 2030.
In December 2022, Research to Prevent Blindness selected the John A. Moran Eye Center at the University of Utah for the unlimited annual grant of US$ 115,000 to support eye research. As of December 2021, the National Institutes of Health (NIH) supported a partnership between Aravind Eye Hospital (India) and Kellogg Eye Center to develop a clinical research training program for eyecare professionals. As a part of this initiative, the NIH awarded US$ 1.1 million to support training programs in Ann Arbor (US) and offered seed funding for the participants. In addition, the India-US Collaborative Vision Research Program 2020 focuses on advancing science and technology to understand, prevent, and treat blinding visual disorders, eye diseases, and associated complications. The Indian Department of Biotechnology and the US National Eye Institute funded this research program.
Thus, increasing funds for eyecare research and rising initiatives to spread awareness about eye care are likely to create new opportunities in the dry eye product market in the coming years.
Asia Pacific Dry Eye Products Market Overview
The Asia Pacific dry eye products market is segmented into China, India, Japan, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. The factors that are likely to contribute to the market growth in this region include the increasing incidence of DED among young people due to prolonged usage of computers, growing government support for eye health, and ongoing developments in ophthalmic solutions. According to NIH, in China, ~20-30% of people are diagnosed with dry eye conditions every year. The dry eye products market in China is quite competitive, with the presence of both domestic and international pharmaceutical companies. Novaliq has established a strategic cooperation with Jiangsu Hengrui Pharmaceuticals to manufacture, develop, and commercialize NOV03 for the treatment of dry eye disease. In December 2021, Hengrui obtained positive outcomes from the critical Phase 3 clinical trial of SHR8058 (NOV03) for the treatment of dry eye disease linked with meibomian gland dysfunction; the trial was conducted at 17 sites across China. The Chinese firm is expected to distribute these products across China and Southeast Asia.
Asia Pacific Dry Eye Products Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Dry Eye Products Market Segmentation
The Asia Pacific dry eye products market is categorized into product, dosage form, type, distribution channel, and country.
Based on product, the Asia Pacific dry eye products market is segmented into artificial tears, anti-inflammatory drugs, punctal plugs, secretagogues, oral omega supplements, and others. The artificial tears segment held the largest Asia Pacific dry eye products market share in 2023. Furthermore, the anti-inflammatory drugs segment is subcategorized into cyclosporine, corticosteroid, and others. Additionally, the punctal plugs segment is subsegmented into dissolvable and removable.
In terms of dosage form, the Asia Pacific dry eye products market is segmented into eye drops, gel, capsules and tablets, and others. The eye drops segment held the largest Asia Pacific dry eye products market share in 2023.
By type, the Asia Pacific dry eye products market is bifurcated into OTC and prescription. The OTC segment held a larger Asia Pacific dry eye products market share in 2023.
Based on distribution channel, the Asia Pacific dry eye products market is categorized into retail pharmacy, hospital pharmacy, and online pharmacy. The retail pharmacy segment held the largest Asia Pacific dry eye products market share in 2023.
Based on country, the Asia Pacific dry eye products market is categorized into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific dry eye products market share in 2023.
Santen Pharmaceutical Co Ltd, Johnson & Johnson, OASIS Medical, URSAPHARM Arzneimittel GmbH, Rohto Pharmaceutical Co Ltd, OCuSOFT Inc, Bausch Health Companies Inc, AbbVie Inc, Prestige Consumer Healthcare Inc, Farmigea SpA, and Alcon AG are some of the leading companies operating in the Asia Pacific dry eye products market.