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市場調査レポート
商品コード
1591440
中央アメリカのプレゲラチナイズドフラワー市場規模・予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート:性質別、供給源別、用途別、国別Central America Pregelatinized Flour Market Size and Forecast, Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Nature, Source, Application, and Country |
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中央アメリカのプレゲラチナイズドフラワー市場規模・予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート:性質別、供給源別、用途別、国別 |
出版日: 2024年10月31日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 96 Pages
納期: 即納可能
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中央アメリカのプレゲラチナイズドフラワー市場は、2023年の1億8,047万米ドルから2031年には2億5,606万米ドルに成長すると予測されており、2023年から2031年までのCAGRは4.5%を記録すると予測されています。
中央アメリカのプレゲラチナイズドフラワー市場は、飲食品産業の成長と医薬品・栄養補助食品産業におけるプレゲラチナイズドフラワーの数多くの用途に牽引され、大幅な成長が見込まれています。中央アメリカの人口増加により、飲食品需要が増加しています。国連によると、世界人口は2030年までに85億人に達すると予測されています。メキシコやグアテマラのような発展途上国では、ますます忙しくなるライフスタイルや労働人口の増加により、すぐに食べられる食品やコンビニエンス食品・飲料製品に対する需要が大幅に増加しています。労働統計局(BLS)の消費者支出調査によると、メキシコでは2023年に消費者が食品に支出した年間平均額は約1,700米ドルに上りました。様々な食品への要求が高まる中、飲食品業界では、プレゲラチナイズドフラワーのようなクリーンラベル原料への需要も顕著です。トウモロコシ、米、ジャガイモ、キャッサバを主原料とするプレゲラチナイズドフラワーは、食品業界で広く使用されています。プレゲラチナイズドフラワーは、菓子類、ベーカリー製品、乳製品、アルコール飲料、果実飲料、風味調味料、食肉加工品などに使用される主要原料のひとつです。焼成食品、菓子類、缶詰ジャム、ジュース、スープ、パスタ、ソース、マヨネーズなどの増粘剤、保存料、品質改良剤として使用されます。所定の配合において、プレゲラチナイズドフラワーは結合剤、増粘剤、安定剤、ゲル化剤として機能します。
プレゲラチナイズドフラワーは、飲食品、動物栄養、医薬品、栄養補助食品など、様々な最終用途産業でますます利用されるようになっています。飲食品業界では、製パン、ベビーフード、ブレックファスト・ソリューション、その他の加工食品に使用されています。この汎用性により、消費者のさまざまな嗜好や食生活のニーズに応えることができます。中央アメリカでは、多忙なライフスタイルや迅速な食事ソリューションの必要性から、コンビニエンス・フードへのシフトが進んでいます。このようなコンビニエンス・フードの需要を満たすため、調理時間が短く調理が簡単なプレゲラチナイズドフラワーが好まれています。また、パン、ペストリー、スナック菓子などの焼き菓子に対する消費者の関心が高まり、ベーカリー産業も拡大しています。プレゲラチナイズドフラワーはこれらの製品の食感や品質を向上させるため、中央アメリカの製パン業者の間で好まれる原料となっています。加えて、グルテンフリー製品の消費に関する意識の高まりが、今後数年間のプレゲラチナイズドライスフラワーの需要をさらに押し上げると予想されます。
中央アメリカのプレゲラチナイズドフラワー市場で事業を展開している主要企業には、Cargill Inc、Roquette Freres SA、Agrana Beteiligungs AG、Ingredion Inc、Tate &Lyle Plc、KMC Amba、Associated British Foods Plc、Codrico Rotterdam BV、Les Moulins de Soulanges、SMS Groupなどがあります。同市場で事業を展開する企業は、顧客の要望を満たすため、高品質で革新的な製品の開拓に注力しています。
中央アメリカのプレゲラチナイズドフラワー市場全体の規模は、一次情報と二次情報の両方を用いて算出しました。中央アメリカのプレゲラチナイズドフラワー市場に関連する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。また、データを検証し、トピックに関するより分析的な洞察を得るために、業界関係者との複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスには、副社長、市場開拓マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家、および中央アメリカのプレゲラチナイズドフラワー市場を専門とする評価専門家、調査アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが参加しています。
The Central America pregelatinized flour market is anticipated to grow from US$ 180.47 million in 2023 to US$ 256.06 million by 2031; it is expected to register a CAGR of 4.5% from 2023 to 2031.
The Central America pregelatinized flour market is poised for substantial growth, driven by growth in food and beverages industry and numerous applications of pregelatinized flour in pharmaceuticals and nutraceuticals industries. The growing population of Central America is increasing the demand for food and beverages. According to the United Nations, the world population is projected to reach 8.5 billion by 2030. There has been a substantial increase in demand for ready-to-eat or convenience food and beverage products due to increasingly busy lifestyles and a rise in the working population in developing countries such as Mexico and Guatemala. These factors are driving the demand for convenience food or ready-to-eat foods and beverages. According to the Bureau of Labor Statistics (BLS) Consumer Expenditure Survey, in Mexico, the average annual expenditure of consumers on food accounted for approximately US$ 1,700 in 2023. With the growing requirement for different food products, the food & beverages industry has also witnessed significant demand for clean-label ingredients such as pregelatinized flour. Pregelatinized flour, primarily sourced from maize, rice, potato, and cassava, has been extensively used by the food industry. Pregelatinized flour is one of the major ingredients used in confectioneries, bakery products, dairy products, alcoholic beverages, fruit drinks, savory snacks, and processed meat products, among others. It is used as an additive for thickening, preservation, and quality enhancer in baked food products, confectioneries, canned jams, juices, soups, pasta, sauces, and mayonnaise. In the given formulations, pregelatinized flour serves as a binder, thickener, stabilizer, and gelling agent.
Pregelatinized flour is increasingly utilized in various end-use industries such as food & beverages, animal nutrition, pharmaceuticals, dietary supplements, etc. In the food & beverages industry, it is used in baking and baby food, breakfast solutions, and other processed foods. This versatility allows it to cater to various consumer preferences and dietary needs. There is a growing shift toward convenience foods in Central America, driven by busy lifestyles and the need for quick meal solutions. To fulfill this demand for convenience foods, pregelatinized flour is preferred, which requires less cooking time and simplifies food preparation. Also, the bakery industry is expanding, with rising consumer interest in baked goods such as bread, pastries, and snacks. Pregelatinized flour enhances the texture and quality of these products, making it a preferred ingredient among bakers in Central America. In addition, the increasing awareness about the consumption of gluten-free products is further expected to boost the demand for pregelatinized rice flour in the coming years.
Some of the key players operating in the Central America pregelatinized flour market are Cargill Inc, Roquette Freres SA, Agrana Beteiligungs AG, Ingredion Inc, Tate & Lyle Plc, KMC Amba, Associated British Foods Plc, Codrico Rotterdam BV, Les Moulins de Soulanges, and SMS Group. Players operating in the market are highly focused on developing high-quality and innovative product offerings to fulfill customers' requirements.
The overall Central America pregelatinized flour market size has been derived using both primary and secondary sources. Exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the Central America pregelatinized flour market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights into the topic. The participants of this process include industry experts, such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers-along with external consultants, such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders-specializing in the Central America pregelatinized flour market.