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市場調査レポート
商品コード
1533072
遺伝子検査サービスの北米市場、2030年までの予測 - 地域別分析:サービスタイプ別、疾患別、サービスプロバイダー別North America Genetic Testing Services Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Service Type, Disease, and Service Provider |
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遺伝子検査サービスの北米市場、2030年までの予測 - 地域別分析:サービスタイプ別、疾患別、サービスプロバイダー別 |
出版日: 2024年06月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 即納可能
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北米の遺伝子検査サービス市場は、2022年に16億432万米ドルと評価され、2030年には49億8,425万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは15.2%と推定されます。
DTC遺伝子検査への嗜好の高まりが北米の遺伝子検査サービス市場を後押し
個別化された遺伝子検査と治療は、個人や家族が遺伝性疾患についてより詳しく知るために、長い間世界的に利用されてきました。ほとんどの場合、遺伝子検査は遺伝カウンセラーなどの医療関係者を通じて行われます。医療提供者は、どの検査が必要かを決定し、検査センターに検査を注文し、DNAサンプルを採取して送り、検査結果を読み、患者と結果を共有します。このように、これらの検査は伝統的に臨床又は医学研究の場で注文され、解釈されてきました。対照的に、DTC遺伝子検査は過去10年間に著しい成長を遂げ、ますます広まりつつあります。
従来の医療システムが直接関与することなく、企業が直接消費者に提供、宣伝、販売する遺伝子検査は、DTC遺伝子検査と呼ばれます。DTC遺伝子検査は比較的新しく、処方箋や遺伝カウンセラーや開業医からの指導を必要とすることなく、自分が持っている可能性のある疾患関連遺伝子について知ることができます。DTC検査の消費者の何人かは、DTC検査を自分自身に関する医療情報を収集するもう一つの方法とみなしています。
診療所や病院で行われる他の遺伝子検査とは異なり、DTC遺伝子検査は消費者が主体的に開始し、完了します。遺伝子検査に対する社会の理解と受容は徐々に高まっています。さらに、独自のニーズを特定し対処するために、カスタマイズされた製品や体験を求める消費者が増加しています。革新的な製品の発売とDTC遺伝子検査キットの採用増加により、遺伝子検査は人々にとってより身近なものとなった。これらのキットにより、ユーザーは自宅にいながらにして個別化された健康管理を受けることができます。
業界の主なプレーヤーもDTC遺伝子検査を開発し、DTC検査の売上にプラスの影響を与える特別なマーケティング活動を実施しています。2017年4月、米国食品医薬品局(FDA)は遺伝学企業の23andMeに、遅発性アルツハイマー病やパーキンソン病を含む10の健康状態に対するユーザーのリスクレベルを評価するDNA検査の販売許可を与えました。これらは、FDAが承認した唯一の感染症遺伝リスクDTC検査です。2023年7月、米国を拠点とする診断情報サービスプロバイダーのQuest Diagnosticsは、初の消費者向け直接遺伝子検査「Genetic Insights」を発表しました。この検査は次世代シークエンシングを用いて、遺伝性の健康状態のリスクを評価します。この検査は唾液サンプルを使って36の遺伝子を検査します。乳がん、心臓疾患、血液疾患、鎌状赤血球貧血など、最大24の遺伝的疾患の潜在的リスクを調べることができます。
さまざまな健康状態や形質をカバーする遺伝子検査を、直接消費者に提供するメーカーが増えています。遺伝的体質を知り、病気の早期発見や予防のために遺伝性疾患の進行リスクを評価するためのDTC遺伝子検査製品に対する需要の増加が市場を牽引しています。
北米の遺伝子検査サービス市場概要
北米の遺伝子検査サービス市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年、米国はこの地域で最大の市場シェアを占め、2022~2030年もその優位性が続くと予測されます。北米の遺伝子検査サービス市場は、がん患者数の増加、政府助成金の増加、米国とカナダにおける近年の人口における遺伝性疾患の罹患率の上昇により成長が見込まれています。さらに、ヘルスケアにおける先進的な手法の導入への注目の高まり、精密医療推進のための政府および民間のイニシアティブ、遺伝子研究のための政府および民間団体からの巨額の資金は、北米の遺伝子検査サービス市場の例外的な収益創出に貢献しています。
北米の遺伝子検査サービス市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の遺伝子検査サービス市場セグメンテーション
北米の遺伝子検査サービス市場は、サービスタイプ、疾患、サービスプロバイダー、国に分類されます。
サービスタイプに基づき、北米の遺伝子検査サービス市場は予測検査、キャリア検査、出生前検査、新生児スクリーニング、その他に区分されます。2022年には予測検査セグメントが最大の市場シェアを占めました。
疾患別では、北米の遺伝子検査サービス市場は、がん、代謝性疾患、心血管疾患、その他の疾患に分類されます。2022年にはがん分野が最大の市場シェアを占めました。
サービスプロバイダー別では、北米の遺伝子検査サービス市場は病院ベースラボ、診断ラボ、その他に区分されます。病院ベースラボセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、北米の遺伝子検査サービス市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米の遺伝子検査サービス市場シェアは米国が独占しました。
23andMe Holding Co、Ambry Genetics Corp、Eurofins Scientific SE、Eurofins Sciences Corp、F. Hoffmann-La Roche Ltd、Illumina Inc、Laboratory Corp of America Holdings、NeoGenomics Inc、Centogene AG、Quest Diagnostics Incは、北米の遺伝子検査サービス市場で事業を展開する大手企業です。
The North America genetic testing services market was valued at US$ 1,604.32 million in 2022 and is expected to reach US$ 4,984.25 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 15.2% from 2022 to 2030.
Growing Preference for Direct-To-Consumer (DTC) Genetic Testing Fuels North America Genetic Testing Services Market
Personalized genetic testing and treatment have long been used globally to help individuals and families learn more about hereditary diseases. Most of the time, genetic testing is done through healthcare personnel, such as genetic counselors. Healthcare providers decide which test is needed, order the test from a test center, collect and send the DNA sample, read the test results, and share the results with the patient. Thus, these tests have traditionally been ordered and interpreted in a clinical or medical research setting. In contrast, DTC genetic testing has witnessed tremendous growth in the past decade and is becoming increasingly widespread.
A genetic test offered, advertised, and sold by companies directly to the consumer, without the direct involvement of a conventional healthcare system, is called DTC genetic testing. DTC genetic testing is relatively new and helps people find out about the disease-associated genes they may carry without the need for a prescription or guidance from a genetic counselor or medical practitioner. Several consumers of DTC testing view it as another method of gathering medical information about themselves.
Unlike other genetic tests performed in clinics or hospitals, the consumer independently initiates and completes a DTC genetic test. The public understanding and acceptance of genetic testing is gradually increasing. Additionally, there is a rise in consumers seeking customized products and experiences for the identification and addressing of unique needs. The launch of innovative products and the increase in the adoption of DTC genetic testing kits have made genetic testing more accessible to people. These kits enable users to undergo personalized health management within the comfort of their homes.
Key industry players are also developing DTC genetic tests and implementing special marketing efforts that positively impact sales of DTC tests. In April 2017, the US Food and Drug Administration (FDA) gave genetics company 23andMe the consent to market DNA tests evaluating the user's level of risk for ten health conditions, including late-onset Alzheimer's disease and Parkinson's disease. These remain the only FDA-approved DTC tests for genetic risk of infection. In July 2023, Quest Diagnostics, a US-based diagnostic information service provider, introduced its first direct-consumer genetic test, Genetic Insights. The test uses next-generation sequencing to evaluate the risk for inheritable health conditions. The test inspects 36 genes using a saliva sample. It can investigate the potential risk of up to 24 genetically inheritable conditions, including breast cancer, heart disorders, blood disorders, and sickle cell anemia.
A rising number of manufacturers are providing direct-to-consumer genetic testing that covers various health conditions and traits. The increasing demand for direct-to-consumer genetic testing products to learn about the genetic makeup and assess the risk of developing hereditary conditions for early disease detection or prevention drives the market.
North America Genetic Testing Services Market Overview
The North America genetic testing services market in North America is segmented into the US, Canada, and Mexico. In 2022, the US held the largest market share in this region and is expected to continue its dominance during 2022-2030. The North America genetic testing services market in North America is expected to grow due to the rising number of cancer patients, increasing government funding, and rising incidence of genetic diseases among the population in the US and Canada during recent years. Moreover, increasing focus on advanced method incorporation in healthcare, government and private initiatives for the promotion of precision medicine, and massive funds from government and private bodies for genetic research contribute to exceptional revenue generation for the North America genetic testing services market in North America.
North America Genetic Testing Services Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Genetic Testing Services Market Segmentation
The North America genetic testing services market is categorized into service type, disease, service provider, and country.
Based on service type, the North America genetic testing services market is segmented predictive testing, carrier testing, prenatal testing, newborn screening, and others. The predictive testing segment held the largest market share in 2022.
In terms of disease, the North America genetic testing services market is categorized into cancer, metabolic diseases, cardiovascular diseases, and other diseases. The cancer segment held the largest market share in 2022.
By service provider, the North America genetic testing services market is segmented into hospital-based laboratories, diagnostic laboratories, and others. The hospital-based laboratories segment held the largest market share in 2022.
By country, the North America genetic testing services market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America genetic testing services market share in 2022.