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市場調査レポート
商品コード
1494466
北米の補聴器市場の2030年予測-地域別分析-タイプ別、製品タイプ別、技術別、難聴タイプ別、患者タイプ別、販売チャネル別North America Hearing Aids Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type, Product Type, Technology, Type Of Hearing Loss, Patient Type, and Distribution Channel |
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北米の補聴器市場の2030年予測-地域別分析-タイプ別、製品タイプ別、技術別、難聴タイプ別、患者タイプ別、販売チャネル別 |
出版日: 2024年04月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 96 Pages
納期: 即納可能
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北米補聴器市場は、2022年に102億2,281万米ドルと評価され、2030年には154億5,297万米ドルに達すると予測され、2022~2030年のCAGRは5.3%と推定されます。
難聴発生率の上昇が北米補聴器市場を後押し
難聴は、身体的、感情的、精神的な健康など、人間の経験のあらゆる側面に深く影響します。この年齢層では難聴のリスクが高いため、高齢者人口の増加が難聴者数の増加に寄与しています。世界保健機関(WHO)によると、2020年の60歳以上の高齢者は世界で10億人近くおり、2030年末には14億人に達し、2050年には21億人に達すると予測されています。WHOによると、2023年には世界人口の約5%(4億3200万人)が難聴に対処するためのリハビリテーションを必要とし、2050年末には7億人以上に達すると予想されています。難聴は高齢者に多く見られるが、あらゆる年齢の人が影響を受ける可能性があります。過度の騒音への暴露は、何百万人もの老若男女が難聴になる主要原因のひとつです。短期間の騒音暴露も、繰り返しの騒音暴露も、内耳に永続的なダメージを与え、結果として永久的な難聴を引き起こす可能性があります。特に、大音量の周囲で働く人々にはリスクが高いです。米国難聴協会(HLAA)の「Hearing Loss Facts and Statistics(難聴の事実と統計)」によると、米国では年間2,200万人の労働者が職場で危険な騒音レベルにさらされています。さらに同資料によると、米国では男性の5人に1人、女性の8人に1人が聴覚障害を訴えているといいます。難聴を放置すると、時間とともに悪化する可能性があります。補聴器は、難聴によって失われたり減少したりした聴覚刺激を提供することで、個人の生活の質を大幅に向上させることができます。このように、全体的または部分的な難聴の有病率の上昇は、人口の間で補聴器需要を押し上げる重要な要因であり、補聴器市場の成長を促進しています。
北米補聴器市場概要
国立聴覚障害研究所(National Institute on Deafness and Other Communication Disorders)によると、2021年には12歳以上の米国人口の13%にあたる3,000万人が片耳または両耳の難聴を経験しています。同資料によると、米国では2,880万人が補聴器の恩恵を受ける可能性があります。米国には、製品開発と上市に注力している新興国市場の大手企業が存在します。さらに、FDAによるOTC補聴器の認可は、市場に十分な機会をもたらすと期待されています。2023年10月、Audien Hearingは、FDAに準拠した世界初の店頭販売(OTC)補聴器ATOM ONEを100米ドル以下で発売しました。ATOM ONEは、難聴に悩む何百万人もの人々が、自分や大切な人のニーズに合った経済的な補聴器を購入できるようにします。2023年10月、AIを搭載した補聴器とオーディオソリューションを提供するELEHEARは、初の市販補聴器ELEHEAR AlphaとELEHEAR Alpha Proを発表しました。したがって、大規模人口における聴覚障害の有病率の増加、新製品の発売、経済的な価格での市販補聴器の入手が可能であることが、米国での市場成長に有利です。
北米補聴器市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米補聴器市場のセグメンテーション
北米補聴器市場は、タイプ、製品タイプ、技術、難聴タイプ、患者タイプ、流通チャネル、国によって区分されます。タイプ別では、北米補聴器市場は処方補聴器と市販補聴器に二分されます。2022年には、処方補聴器セグメントがより大きな市場シェアを占めています。
製品タイプでは、北米補聴器市場は補聴器デバイスと補聴器インプラントに二分されます。2022年の市場シェアは、補聴器デバイスセグメントが大きいです。さらに、補聴器デバイスセグメントは、耳かけ型(BTE)補聴器、耳かけ型(ITE)補聴器、耳かけ型(RITE)補聴器、カナル補聴器、その他に細分化されます。さらに、補聴器インプラントセグメントは人工内耳と骨伝導インプラントに二分されます。
技術別では、北米補聴器市場は従来型補聴器とデジタル補聴器に二分されます。2022年の市場シェアは従来型補聴器が大きいです。
難聴タイプ別に見ると、北米の補聴器市場は感音性難聴と伝音性難聴に二分されます。感音性難聴セグメントが2022年に大きなシェアを占めています。
患者タイプ別では、北米補聴器市場は成人と小児に二分されます。2022年の市場シェアは成人の方が大きいです。
北米の補聴器市場は流通チャネルに基づき、薬局、小売店、オンラインに区分されます。薬局セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、北米補聴器市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米補聴器市場シェアは米国が独占しました。
Starkey Laboratories Inc.、Audina Hearing Instruments Inc.、Sebotek Hearing Systems LLC、Earlens Corp、GN Store Nord AS、Cochlear Ltd、WS Audiology AS、Sonova Holding AG、Sonic Innovations Inc、Amplifon Hearing Health Care Corp.などが北米補聴器市場で事業を展開する大手企業です。
The North America hearing aids market was valued at US$ 10,222.81 million in 2022 and is expected to reach US$ 15,452.97 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 5.3% from 2022 to 2030.
Rising Incidence of Hearing Loss Fuels North America Hearing Aids Market
Hearing loss profoundly impacts every dimension of the human experience, including physical, emotional, and mental health. The rising geriatric population contributes to the growing number of people with hearing loss, as the risk of hearing loss is higher in this age group. According to the World Health Organization (WHO), there were nearly 1 billion people in 2020 aged 60 years and above globally, which is expected to reach 1.4 billion by the end of 2030 and is projected to reach 2.1 billion by 2050. As per WHO, ~5% of the global population (432 million people) will require rehabilitation to address their hearing loss in 2023, which is expected to reach over 700 million by the end of 2050. Although hearing loss is more common among aged people, people of all ages can be affected. Exposure to excessive noise is one of the leading causes of hearing loss for millions of young and old Americans. Both short-term and repeated noise exposure can cause lasting damage to the inner ear, resulting in permanent hearing loss. It's a particular risk for people working around loud noises. According to the Hearing Loss Association of America (HLAA), Hearing Loss Facts and Statistics, ~22 million US workers are exposed to dangerous noise levels in their workplaces yearly. The same source further stated that one out of five men and one of eight women in the country report hearing trouble. When left untreated, hearing loss can worsen with time. Hearing aids can significantly improve an individual's quality of life by providing auditory stimuli that could have been lost or reduced due to loss of hearing. Thus, the rising prevalence of hearing loss, wholly or partially, is a key factor boosting the demand for hearing aid devices among the population, thereby driving the growth of the hearing aids market.
North America Hearing Aids Market Overview
As per the National Institute on Deafness and Other Communication Disorders, ~30 million people or 13% of the US population aged 12 years and above was experiencing hearing loss in one or both ears in 2021. As per the same source, ~28.8 million people in the US could benefit from the use of hearing aids. Country has presence of the leading global market players, which are focused on product development and launches. Furthermore, FDA approval for OTC hearing aids is expected to create ample opportunities in the market. In October 2023, Audien Hearing launched the world's first FDA-compliant hearing aid sold over-the-counter (OTC)-ATOM ONE-for less than US$ 100. The ATOM ONE would allow millions of people suffering from hearing loss to walk in and purchase an economical device suiting their or their loved ones' needs. In October 2023, ELEHEAR, a provider of AI-powered hearing aids and audio solutions, introduced its first OTC hearing aid devices-the ELEHEAR Alpha and ELEHEAR Alpha Pro. Therefore, increasing prevalence of hearing impairment among large populations, new product launches, and availability of OTC hearing aids at economical pricing favors the market growth in the US.
North America Hearing Aids Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Hearing Aids Market Segmentation
The North America hearing aids market is segmented based on type, product type, technology, type of hearing loss, patient type, distribution channel, and country. Based on type, the North America hearing aids market is bifurcated into prescription hearing aids and OTC hearing aids. The prescription hearing aids segment held a larger market share in 2022.
In terms of product type, the North America hearing aids market is bifurcated into hearing aid devices and hearing implants. The hearing aid devices segment held a larger market share in 2022. Furthermore, the hearing aid devices segment is subsegmented into behind-the-ear (BTE) hearing aid, in-the-ear (ITE) hearing aid, receiver-in-the-ear (RITE) hearing aid, canal hearing aid, and others. Additionally, the hearing implants segment is bifurcated into cochlear implants and bone conduction implants.
By technology, the North America hearing aids market is bifurcated into conventional hearing aids and digital hearing aids. The conventional hearing aids segment held a larger market share in 2022.
Based on type of hearing loss, the North America hearing aids market is bifurcated into sensorineural hearing loss and conductive hearing loss. The sensorineural hearing loss segment held a larger market share in 2022.
Based on patient type, the North America hearing aids market is bifurcated into adults and pediatric. The adults segment held a larger market share in 2022.
Based on distribution channel, the North America hearing aids market is segmented into pharmacies, retail stores, and online. The pharmacies segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the North America hearing aids market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America hearing aids market share in 2022.
Starkey Laboratories Inc., Audina Hearing Instruments Inc, Sebotek Hearing Systems LLC, Earlens Corp, GN Store Nord AS, Cochlear Ltd, WS Audiology AS, Sonova Holding AG, Sonic Innovations Inc, and Amplifon Hearing Health Care Corp. are some of the leading companies operating in the North America hearing aids market.