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市場調査レポート
商品コード
1494461
アジア太平洋の電子棚札:2030年市場予測-地域別分析-コンポーネント、ハードウェア、製品タイプ、店舗タイプ、通信技術別Asia Pacific Electronic Shelf Label Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Components, Hardware, Product Type, Store Type, and Communication Technology |
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アジア太平洋の電子棚札:2030年市場予測-地域別分析-コンポーネント、ハードウェア、製品タイプ、店舗タイプ、通信技術別 |
出版日: 2024年04月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の電子棚札市場は、2022年の5億1,654万米ドルから2030年には21億7,543万米ドルに成長すると予測されています。2022~2030年のCAGRは19.7%を記録すると推定されます。
市場利害関係者による戦略的イニシアチブの上昇がアジア太平洋電子棚札市場を後押し
小売業界における自動化は、人的ミスを減らすことで小売業者に大きな利益をもたらしています。また、世界の小売セクターは継続的に成長しています。例えば、India Brand Equity Foundationによると、インドの小売セクターは2032年までに2兆米ドルに達すると予想されています。さらに、中国国家統計局によると、指定規模以上の小売業における専門店、専門店、スーパーマーケット、コンビニエンスストアの小売売上高は、2022年にそれぞれ3.0%、3.7%、3.5%、0.2%、小売業態別に急増します。小売業界は、在庫や価格変更などに関連する店舗での手作業を排除することで、総運営コストを削減することをますます重視するようになっています。そのため、小売業界全体で自動化ソリューションに対する需要が高まっています。さらに、自動化の概念には、小売店舗におけるESLの活用も含まれており、手作業を最大限排除することで、間接費の削減に貢献しています。電子棚札(ESL)市場の参入企業は、小売製品の需要増に対応するため、様々な有機的・無機的成長戦略に取り組んでいます。これが電子棚札(ESL)市場の成長をさらに後押ししています。2023年1月、Ynvisible Interactive Inc.は食料品店小売業者向けに大型電子棚札ディスプレイを発売しました。2023年5月、Pricer &StrongPoint社は、黄色、赤色、黒色、白色でグラフィックを表示できる電子棚札を発表しました。高解像度のグラフィックと鮮やかな色を使用することで、より多くの顧客を惹きつけ、店舗の売上を増加させる。2023年2月、Qualcomm Technologies Inc.は、Bluetooth Special Interest Group(SIG)のESL無線規格別の新しい電子棚札(ESL)を可能にする技術を開発するため、SES-image tagと協力すると発表しました。両社はスケーラブルで安全性が高く、超低消費電力のESLを共同開発し、小売業者の業務効率と顧客体験の向上、従業員の能力強化を支援します。2023年1月、SES-imagotagグループは、異なるソースから発信される大量のデータの処理と分析の効率を強化するため、フランスのIn the Memory(以下「Memory」)の買収を発表しました。この開発により、SES-imagotagグループが提供するESLソリューションの機能が強化されます。このように、市場参入企業のこのような戦略的イニシアチブは、電子棚札(ESL)市場の成長を推進しています。
アジア太平洋電子棚札市場概要
この地域は世界の他の地域よりも経済展望が進んでいます。小売業におけるアジア経済は急激に成長しています。家電や家電などの消費財の需要が増加しているため、様々な企業がインドの小売スペースに多額の投資をしようとしています。例えば、Walmart Investments Cooperativeは、2020年にWal-Mart India Pvt Ltdに3,768万米ドル(27億5,000万ルピー)を投じた。また、2020年7月の小売投資家の取引高は、株式現物市場の取引高全体の49%でした。2020年9月13日時点のボンベイ証券取引所(BSE)のデータでは、第2四半期以降、新たに3,597万人以上の個人投資家が追加され、登録投資家総数は54億2,000万人を超えました。RIL、L&T、HDFCなど約1,605の上場企業が、2020年9月末時点で約10兆5,800億ルピーという11年ぶりの高い個人保有高を記録しました。さらに、韓国、台湾、中国などの家電メーカーの存在により、小売業界のシナリオは変化しています。サムスンは、電子棚札市場の参入企業の1社です。活況を呈する小売業界は、高度に進化したESLの消費を支えています。また、HanshowはスマートESLソリューションを開発し、小売店オーナーに店舗管理プロセスを改善する機会を提供するとともに、価格関連の不満を軽減しています。これらのソリューションは、オーナーに適切な棚に商品を配置するためのガイダンスを提供し、棚管理の効率を向上させる。小売業界におけるアジア諸国のこのような前向きな展望は、小売店の成長を加速させ、したがって、ESLのインストールが成長すると推定されます。
アジア太平洋電子棚札市場の収益と2030年までの予測(100万米ドル)
アジア太平洋の電子棚札市場セグメンテーション
アジア太平洋の電子棚札市場は、コンポーネント、製品タイプ、店舗タイプ、通信技術、国に区分されます。
コンポーネントに基づき、アジア太平洋の電子棚札市場はハードウェアとソフトウェア&サービスに二分されます。2022年のアジア太平洋電子棚札市場では、ハードウェアセグメントが大きなシェアを占めています。ハードウェアセグメントはさらにディスプレイ、バッテリー、トランシーバー、マイクロプロセッサー、その他に細分化されます。
製品タイプでは、アジア太平洋の電子棚札市場は電子ペーパーベースのESLとLCD ESLに二分されます。2022年のアジア太平洋電子棚札市場では、電子ペーパーセグメントが大きなシェアを占めています。
店舗タイプ別に見ると、アジア太平洋の電子棚札市場はハイパーマーケット、スーパーマーケット、専門店、非食品小売店、その他に区分されます。ハイパーマーケットセグメントが2022年のアジア太平洋電子棚札市場で最大のシェアを占めています。
通信技術では、アジア太平洋電子棚札市場は無線周波数、近距離無線通信、赤外線、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋電子棚札市場では、無線周波数セグメントが最大のシェアを占めています。
国別では、アジア太平洋電子棚札市場は中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋電子棚札市場は中国が独占
LabelNest、Panasonic Holdings Corp、M2C Communication DOO、Hanshow Technology、Opticon Sensors Europe BV、Ses Imagotag SA、Samsung Electro-Mechanics Co Ltd、Diebold Nixdorf, Incorporated、Pricer ABは、アジア太平洋電子棚札市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Asia Pacific electronic shelf label market is expected to grow from US$ 516.54 million in 2022 to US$ 2,175.43 million by 2030. It is estimated to record a CAGR of 19.7% from 2022 to 2030.
Rise in Strategic Initiatives by Market Stakeholders Fuel Asia Pacific Electronic Shelf Label Market
Automation in the retail industry has benefitted retailers on a large scale by reducing human errors. In addition, the retail sector across the world is continuously growing. For example, according to the India Brand Equity Foundation, the Indian retail sector is anticipated to reach US$ 2 trillion in value by 2032. Moreover, as per the National Bureau of Statistics of China, retail sales of professional stores, specialty stores, supermarkets, and convenience stores in retail businesses above designated size surged by 3.0%, 3.7%, 3.5%, and 0.2%, respectively, in 2022, according to retail formats. The retail industry is increasingly emphasizing reducing total operational costs by removing manual operations in stores associated with stock, changing prices, and more. Therefore, the demand for automation solutions throughout the retail industry is rising. Furthermore, the concept of automation also includes the utilization of ESLs in retail stores with an aim to eliminate the maximum manual tasks, which will help in lowering overheads. The market players in the electronic shelf label (ESL) market are engaging in various organic and inorganic growth strategies to cater to the growing demand for retail products. This further drives the electronic shelf label (ESL) market growth. A few of the growth strategies are mentioned as, In January 2023, Ynvisible Interactive Inc. launched a large-format electronic shelf label display for grocery store retailers. In May 2023, Pricer & StrongPoint unveiled electronic shelf labels that can display graphics in yellow, red, black, and white. The use of high-resolution graphics and vibrant colors attracts more customers and increases store sales. In February 2023, Qualcomm Technologies Inc. announced the collaboration with SES-image tag to develop technology that allows new electronic shelf labels (ESLs) based on the ESL wireless standards from the Bluetooth Special Interest Group (SIG). They collaborated to develop scalable, highly secure, and ultra-low power ESLs to help retailers enhance operational efficiencies and customers' experiences and empower their employees. In January 2023, the SES-imagotag group announced the acquisition of French company In the Memory ("Memory") to enhance the efficiency of processing and analyzing large quantities of data originating from different sources. This development will enhance the capabilities of ESL solutions offered by SES-imagotag group. Thus, such strategic initiatives by market players drives the electronic shelf label (ESL) market growth.
Asia Pacific Electronic Shelf Label Market Overview
The electronic shelf label market in APAC. The region has a more advanced economic outlook than other regions in the world. The Asian economy in retail is booming at an exponential rate. Owing to increasing demand for consumer goods, such as consumer electronics, and home appliances, various companies are looking ahead to make a substantial investment in the Indian retail space. For instance, Walmart Investments Cooperative spent US$ 37.68 Mn (Rs 2.75 billion) in Wal-Mart India Pvt Ltd in 2020. Moreover, in July 2020 Retail investor turnover was 49 % of total turnover of equity cash market. Over 35.97 lakh new retail investors were added since 2nd quarter taking total registered investors number to over 5.42 Crore as per Bombay Stock Exchange (BSE) data as on September 13, 2020. Around 1,605 listed companies such as RIL, L&T, HDFC etc. hit the 11-year high retail holding which is around Rs 10.58 trillion at the end of September 2020. Furthermore, due to the presence of consumer electronics manufacturers in South Korea, Taiwan, China, and others, the scenario of the retail industry is transforming. Samsung is one of the players in the electronic shelve label market. The booming retail industry supports the consumption of highly advanced ESLs. Also, Hanshow has developed a smart ESL solution that provides retailer owners with an opportunity to improve their store management processes while lowering price-related grievances. These solutions offer owners the guidance to place items on appropriate shelves that increases shelf management efficiency. Such a positive outlook of the Asian countries in retail industry is estimated to upsurge the growth of retail stores, and therefore, installation of ESL would grow.
Asia Pacific Electronic Shelf Label Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Electronic Shelf Label Market Segmentation
The Asia Pacific electronic shelf label market is segmented into component, product type, store type, communication technology, and country.
Based on component, the Asia Pacific electronic shelf label market is bifurcated into hardware and software & services. The hardware segment held a larger share of the Asia Pacific electronic shelf label market in 2022. The hardware segment is further subsegmented into displays, batteries, transceivers, microprocessors, and others.
In terms of product type, the Asia Pacific electronic shelf label market is bifurcated into E-paper based ESL and LCD ESL. The E-paper segment held a larger share of the Asia Pacific electronic shelf label market in 2022.
Based on store type, the Asia Pacific electronic shelf label market is segmented into hypermarkets, supermarkets, specialty stores, non-food retail stores, and others. The hypermarkets segment held the largest share of the Asia Pacific electronic shelf label market in 2022.
In terms of communication technology, the Asia Pacific electronic shelf label market is segmented into radio frequency, near field communication, infrared, and others. The radio frequency segment held the largest share of the Asia Pacific electronic shelf label market in 2022
By country, the Asia Pacific electronic shelf label market is segmented into China, Japan, India, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific electronic shelf label market in 2022.
LabelNest; Panasonic Holdings Corp; M2C Communication DOO; Hanshow Technology; Opticon Sensors Europe BV; Ses Imagotag SA; Samsung Electro-Mechanics Co Ltd; Diebold Nixdorf, Incorporated; and Pricer AB are some of the leading companies operating in the Asia Pacific electronic shelf label market.