|
市場調査レポート
商品コード
1494417
北米の自動車用ファブリック:2030年市場予測- 地域別分析- 構成部品別、素材別North America Automotive Fabric Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component (Carpet, Headliner, Hood Liner, Insulation, Seat Covering Material, and Others) and Material (Textiles, Artificial Leather, Genuine Leather, and Artificial Suede) |
||||||
|
北米の自動車用ファブリック:2030年市場予測- 地域別分析- 構成部品別、素材別 |
出版日: 2024年03月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 即納可能
![]() |
北米の自動車用ファブリック市場は2022年に78億9,092万米ドルとなり、2030年には109億3,709万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは4.2%で成長すると予測されています。
自動車生産と販売の増加が北米の自動車用ファブリック市場を活性化
自動車製造能力の向上と電気自動車需要の高まりは、世界の自動車産業を牽引するいくつかの要因です。欧州自動車工業会(ACEA)が発表した報告書によると、世界の自動車生産台数は2020年から2021年にかけて1.3%増加し、乗用車6,160万台を含む7,910万台となった。全米の自動車販売協会によると、北米の自動車産業は現在、年間5,000億米ドルを超える売上高をあげています。北米は重要な生産国であり続け、年間1,700万台以上の自動車を生産しています。対照的に、カナダは自動車産業で長い歴史を持ち、いくつかの重要な自動車メーカーやサプライヤーの本拠地となっています。製造能力の増強、新規投資の導入、研究開発への投資により、カナダは近年、この分野での地位を固めようとしています。さらに、メキシコとカナダはすでに北米の自動車市場の主要参入企業であり、この傾向は今後も続くと予想されます。OICAの統計によると、2022年の米国、カナダ、メキシコの自動車生産台数は1,006万339台、122万8,735台、350万9,072台で、2021年から10%増加しました。
このように、成長する自動車産業は自動車の生産と販売を促進し、自動車用素材の需要を押し上げ、自動車用ファブリック市場の成長を促進しています。
北米の自動車用ファブリック市場の概要
自動車用ファブリックはシートカバーに広く使用され、快適性を提供し、車内の美観を高めています。多くの自動車はファブリックベースのカーペットを採用しており、車内の美観を向上させ、断熱性も提供しています。2022年に国際自動車工業会が発表したデータによると、北米の自動車生産台数は1,479万台でした。米国自動車政策評議会の報告書によると、2025年には自動車販売台数は年間1,770万台を超えると予想されています。2022年に発表された国際貿易局のデータによると、メキシコの自動車産業は主要部門のひとつであり、同国の国内総生産の3.5%、製造業の国内総生産の20%を占めています。また、同レポートによると、メキシコは世界第7位の乗用車生産国で、年間300万台の自動車を生産しています。さらに、同国で生産される自動車の90%が輸出され、そのうち76%近くが米国に輸出されています。北米には、Audi AG, Bayerische Motoren Werke AG, Stellantis NV, Ford Motor Company, Honda Motor Co Ltd, Hyundai Motor Company, Mercedes Benz, and Volkswagen Group. といった老舗自動車メーカーがあります。したがって、自動車産業の普及が北米における自動車用ファブリックの需要を牽引すると予測されます。
北米の自動車用ファブリック市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の自動車用ファブリック市場のセグメンテーション
北米の自動車用ファブリック市場は、構成要素、素材、国によって区分されます。部品別では、北米の自動車用ファブリック市場は、カーペット、ヘッドライナー、フードライナー、断熱材、シートカバー材、その他に区分されます。2022年にはカーペット分野が最大の市場シェアを占めています。
素材別では、北米の自動車用ファブリック市場はテキスタイル、人工皮革、本革、人工スエードに区分されます。2022年にはテキスタイル部門が最大の市場シェアを占めました。
国別では、北米の自動車用ファブリック市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米の自動車用ファブリック市場シェアは米国が独占しました。
Lear Corp、Bader GmbH &Co KG、BOXMARK Leather GmbH &Co KG、AUNDE Group SE、Grupo Empresarial Copo SA、Classic Soft Trim Inc、Shawmut Corp、Apex Mills Corp、Seiren Co Ltdは北米の自動車用ファブリック市場で事業を展開する大手企業です。
The North America automotive fabric market was valued at US$ 7,890.92 million in 2022 and is expected to reach US$ 10,937.09 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 4.2% from 2022 to 2030.
Increasing Vehicle Production and Sales Fuels North America Automotive Fabric Market
The advancement in automotive manufacturing capabilities and rising demand for electric vehicles are a few factors driving the global automotive industry. According to a report published by the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA), global motor vehicle production grew by 1.3% from 2020 to 2021, i.e., 79.1 million motor vehicles, including 61.6 million passenger cars. The National Automobile Dealers Association states that the automobile industry in North America currently generates over US$ 500 billion in sales annually. North America continues to be a significant producer, turning out more than 17 million cars a year. In contrast, Canada has a long history in the automobile sector and is home to several significant automakers and suppliers. By increasing its manufacturing capacity, bringing in new investments, and making R&D investments, the nation has been attempting to fortify its position in the sector in recent years. Further, Both Mexico and Canada are already major participants in the North American automotive market, a trend that is expected to continue in the years to come. According to statistics by OICA, the US, Canada, and Mexico produced 10,060,339, 1,228,735, and 3,509,072 vehicles in 2022, which was 10% up from 2021.
Thus, the growing automotive industry propels the production and sales of vehicles, which boosts the demand for automotive materials, thereby fueling the automotive fabric market growth.
North America Automotive Fabric Market Overview
Automotive fabric is widely used for seat covers, providing comfort and enhancing the aesthetics of the car interior. Many vehicles feature fabric-based carpets, improving interior aesthetics as well as providing insulation. According to the data published by the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers in 2022, North America registered a production of 14.79 million vehicles. As per a report by the American Automotive Policy Council, car sales are expected to exceed 17.7 million vehicles per year by 2025. According to the International Trade Administration data released in 2022, the automotive industry of Mexico is one of the major sectors, accounting for 3.5% of the country's gross domestic production and 20% of the manufacturing gross domestic production. The report also reveals that Mexico is the seventh largest global passenger vehicle producer, manufacturing ~3 million vehicles annually. Moreover, 90% of vehicles produced in the country are exported, of which nearly 76% are exported to the US. North America has well-established automotive manufacturers such as Audi AG, Bayerische Motoren Werke AG, Stellantis NV, Ford Motor Company, Honda Motor Co Ltd, Hyundai Motor Company, Mercedes Benz, and Volkswagen Group. Therefore, prevalence of automotive industry is projected to drive the demand for automotive fabric in North America.
North America Automotive Fabric Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Automotive Fabric Market Segmentation
The North America automotive fabric market is segmented based on component, material, and country. Based on component, the North America automotive fabric market is segmented into carpet, headliner, hood liner, insulation, seat covering material, and others. The carpet segment held the largest market share in 2022.
In terms of material, the North America automotive fabric market is segmented into textiles, artificial leather, genuine leather, and artificial suede. The textiles segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the North America automotive fabric market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America automotive fabric market share in 2022.
Lear Corp, Bader GmbH & Co KG, BOXMARK Leather GmbH & Co KG, AUNDE Group SE, Grupo Empresarial Copo SA, Classic Soft Trim Inc, Shawmut Corp, Apex Mills Corp, and Seiren Co Ltd are some of the leading companies operating in the North America automotive fabric market.