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市場調査レポート
商品コード
1463627
アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI):2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、タイプ別、産業別Asia Pacific Electronic Data Interchange Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component, Type, and Industry |
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アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI):2030年までの市場予測 - 地域分析 - コンポーネント別、タイプ別、産業別 |
出版日: 2024年01月24日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場は、2022年に73億7,655万米ドルと評価され、2030年には174億2,439万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは11.3%で成長すると推定されます。
EDIアウトソーシングサービスの採用拡大がアジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場を後押し。
EDIプログラムのアウトソーシングは、第三者プロバイダーのEDIプラットフォームを管理・実装するマネージドサービスによって行われます。アウトソーシングにより、企業は幅広い能力とハードウェアおよびソフトウェアの設備投資を利用する必要があります。いくつかの企業は、内部リソースの需要を達成するのに役立つERPシステムを含む、バックオフィスシステムとEDIを統合することに積極的に注力しています。さらに、EDIへのマネージド・サービス・アプローチの採用は、組織の間で普及しています。EDIアウトソーシングの導入は、IT業界の他の分野のアウトソーシングよりも魅力的です。EDIアウトソーシングの重要な目的は、顧客にサービスを提供するための適切なレベルのスキルへのアクセスを確保することで、インフラへの投資コストを削減することです。EDIアウトソーシングの導入は、最新技術へのアクセス、外部システムとの接続、世界な取引を可能にする付加価値サービスへのアクセスなど、さまざまなメリットを提供します。EDIは、ユーザーが迅速に新しい市場に参入し、業績、サプライチェーン、ビジネスパートナーに関連する詳細かつ高度な情報を供給することにより、ビジネスの生産性を向上させることにより、ビジネスの俊敏性を向上させます。そのため、EDIアウトソーシング・サービスに対する需要の高まりは、電子データ交換(EDI)市場の成長機会を生み出すと期待されています。
アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場概要
アジア太平洋地域(APAC)の電子データ交換(EDI)市場は、地域各国の過去、現在、将来の動向に基づいて分析されています。小売、IT・通信、物流、BFSIなど、さまざまな業界でEDIのニーズが比較的高いため、同地域のEDI市場プレーヤーは、自社のソリューションやサービスに対する大きな需要を経験しています。この地域のほとんどの国は経済的に発展しているため、先進技術への投資が増加しており、EDI市場のプレーヤーにいくつかの成長機会を与えています。
中国と日本はAPAC EDI市場の主要国です。中国と日本では、さまざまな産業でハイエンドの自動化ソリューションの採用が増加しており、EDIソリューションとサービスの需要が急増しています。APACではBFSI、小売、物流、ITなどいくつかの産業が活況を呈しており、2022年から2030年にかけても大幅な上昇が続くと予測されているため、EDIソリューションとサービスの調達が増加し、EDI市場が活性化しています。EDIソリューションは、組織が取引先と正確かつ安全にデータを交換するのに役立ちます。また、運用コストの削減や品質の向上も可能にします。
APAC市場における電子請求書発行の範囲は徐々に拡大しています。政府の取り組み、標準、税制上の障害、規制の枠組み、ユーザーによるシステムの適切な理解の欠如などが、EDIソリューションの採用を妨げています。しかし、APAC全域で交換される電子請求書の量は、B2C組織から増加しています。そのため、「ペーパーレス貿易」への投資が促進され、APACのEDI市場の成長をさらに後押ししています。
アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場セグメンテーション
アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場は、コンポーネント、タイプ、産業、国に基づいてセグメント化されます。
コンポーネントに基づき、アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場はソリューションとサービスに二分されます。2022年のアジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場シェアは、ソリューションセグメントが大きくなっています。
タイプ別では、アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場は、ダイレクトEDI、AS2経由EDI、VAN経由EDI、モバイルEDI、ウェブEDI、EDIアウトソーシング、その他に分類されます。2022年のアジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場シェアは、AS2経由のEDIセグメントが最大でした。
産業別では、アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場は、BFSI、小売・消費財、ヘルスケア、IT・通信、運輸・物流、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場シェアは、小売・消費財セグメントが最大でした。
国別に見ると、アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場は、オーストラリア、中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋地域に分類されます。2022年のアジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場は中国が支配的でした。
Optum Inc、Pacific Commerce、SPS Commerce Inc、TrueCommerce Inc、Cerner Corp、International Business Machines Corp、Boomi Inc、GoAnywhere MFT、The Descartes Systems Group Inc、Comarch SAは、アジア太平洋地域の電子データ交換(EDI)市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market was valued at US$ 7,376.55 million in 2022 and is expected to reach US$ 17,424.39 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 11.3% from 2022 to 2030.
Growing Adoption of EDI Outsourcing Services Fuels the Asia Pacific Electronic Data Interchange (EDI) Market.
The outsourcing of the EDI program is done via managed services by managing and implementing an EDI platform for a third-party provider. Outsourcing necessitates the organizations to access a wide range of abilities and capital investment of the hardware and software. Several companies are actively focusing on integrating EDI with their back-office systems, including an ERP system that helps achieve the demand for internal resources. Furthermore, the adoption of the managed services approach to EDI has become popular among organizations. The implementation of EDI outsourcing is more engaging than outsourcing across other areas of the IT industry. The significant aim of EDI outsourcing is to reduce the cost of investing in infrastructure by ensuring access to the right level of skills for delivering services to the customer. The implementation of EDI outsourcing offers various benefits such as provide access to the latest technology, gets connected with the external systems, and provide access to the value-added services to permit the user to trade globally. The EDI enhances business agility by allowing users to quickly enter new markets and boost business productivity by supplying further and advanced information related to performance, the supply chain, and the business partners. Therefore, the growing demand for EDI outsourcing services, is expected to create an opportunity for the growth of the electronic data interchange (EDI) market.
Asia Pacific Electronic Data Interchange (EDI) Market Overview
The electronic data interchange (EDI) market in Asia Pacific (APAC) has been analyzed based on historical, current, and future trends in countries across the region. The EDI market players in the region are experiencing significant demand for their solutions and services as the need for EDI is comparatively high across various industries which includes retail, IT & telecom, logistics, BFSI, and others. Most of the countries in the region are economically developing, and thus, the investment in advanced technologies has increased, facilitating several growth opportunities to the EDI market players.
China and Japan are the leading countries in the APAC EDI market due to the steep industrialization rise. The rising adoption of high-end automation solutions among various industries in China and Japan has surged the demand for EDI solutions and services. Several industries, such as BFSI, retail, logistics, and IT, are booming in APAC and are also anticipated to continue to climb substantially during 2022-2030, resulting in a rise in the procurement of EDI solutions and services, thereby catalyzing the EDI market. The EDI solution helps the organization to exchange data accurately and securely with their trading partners. They also enable the organization to reduce operational costs and enhance quality.
The electronic invoicing scope in the APAC market is increasing gradually. The lack of government initiatives, standards, tax impediments, regulatory framework, and proper understanding of the system within the users are among a few aspects hindering the adoption of EDI solutions. However, the volume of e-invoices exchanged across APAC is increasing from a B2C organizations. Thus, it encourages organizations to invest more in "paperless trade," which further boosts the EDI market growth in APAC.
Asia Pacific Electronic Data Interchange (EDI) Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Electronic Data Interchange (EDI) Market Segmentation
The Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market is segmented based on component, type, industry, and country.
Based on component, the Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market is bifurcated into solution and services. The solution segment held a larger Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market share in 2022.
In terms of type, the Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market is categorized into direct EDI, EDI via AS2, EDI via VAN, mobile EDI, web EDI, EDI outsourcing, and others. The EDI via AS2 segment held the largest Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market share in 2022.
By industry, the Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market is segmented into BFSI, retail and consumer goods, healthcare, IT and telecommunication, transportation and logistics, and others. The retail and consumer goods segment held the largest Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market is categorized into the Australia, China, Japan, India, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market in 2022.
Optum Inc, Pacific Commerce, SPS Commerce Inc, TrueCommerce Inc, Cerner Corp, International Business Machines Corp, Boomi Inc, GoAnywhere MFT, The Descartes Systems Group Inc, and Comarch SA are some of the leading companies operating in the Asia Pacific electronic data interchange (EDI) market.