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市場調査レポート
商品コード
1452621
アジア太平洋の医療宅配市場の2030年までの予測- 地域別分析- 製品タイプ、仕向地、サービス、エンドユーザー別Asia Pacific Medical Courier Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Product Type, Destination, Service, and End Users |
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アジア太平洋の医療宅配市場の2030年までの予測- 地域別分析- 製品タイプ、仕向地、サービス、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年01月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の医療宅配市場は、2022年に24億2,629万米ドルと評価され、2030年には37億3,517万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは5.5%と推定されます。
ハブ&スポークモデルの採用がアジア太平洋医療宅配市場を活性化
ハブ&スポークモデルとは、自転車の車輪の構造に似た集中型の倉庫・出荷システムのことです。車輪の中心がハブまたは配送センターで、各スポークが配送方向を表します。ハブ&スポークモデルは、よりポジティブな側面が強く、費用対効果が高く効率的なアプローチです。このモデルでは、すべての在庫を一カ所(ハブ)に集約し、そこからさまざまな地域(スポーク)にタイムリーに配送することを奨励しています。ハブ&スポーク流通モデルは、様々な目的地にリンクするハブ周辺の配送ルートを計画し、最適化することを可能にします。製品は梱包され、1つの場所に出荷され、希望する時間内に複数の場所に配送されます。他のモデルに比べ、労働力が向上し、配送時間が大幅に短縮されます。
さらに、優先的なロジスティクスパートナーの助けを借りて、加盟店は在庫を一元管理し、最も安価なサプライヤーから商品を調達し、地元の倉庫から顧客に商品を配送することができます。荷主は、在庫を一カ所に集約することで、より手頃な料金を利用できます。このトラック積載量を下回る貨物は、その後、1つのトラック積載量にまとめられ、ネットワーク全体に分散させることができます。中小規模事業者(SMB)は、このモデルを利用することで、フルトラック積載貨物に関連することが多い、より良い料金を交渉することができます。このように、ハブ&スポークモデルの上記のようなメリットや、ハブ&スポークモデルに関するNHSのさまざまな取り組みが、今後数年間、欧州の医療宅配市場を支えていくと思われます。
アジア太平洋医療宅配市場概要
アジア太平洋の医療宅配市場は、中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋に区分されます。インド、日本、その他の国々では、到達困難な地域や困難な地形地域におけるワクチンや医薬品などの医療物資の配送にドローンを使用することに対する認識が高まっており、この地域におけるアジア太平洋の医療宅配市場の成長を後押ししています。インドでは、インド医療研究評議会(ICMR)が2022年1月に医薬品、血液パッケージ、診断サンプル、ワクチンなどの医療物資を効果的に輸送するためのトレーニングプログラムを実施しました。ICMRによってプログラムが開始された際、研究グループはドローンがインドでうまく機能するかどうかを評価するために2段階の研究を実施しました。第I相調査では、ICMRはIIT-Kanpurと協力し、ドローンが事前に定義された目的と経路に対して効果的で信頼性の高いワクチン輸送手段であることを分析しました。フェーズIIでは、ICMRはこれらのドローンを使用してマニプール州とナガランド州で医療物資を配送することにより、実際の設定で研究を実施しました。これら2つの研究が成功裏に終了した後、ICMRはドローンによる医療物資の配送に携わる人々を訓練し、普遍的予防接種プログラム(UIP)とのさらなる関連付けを開始しました。2022年4月、豊田通商とジップラインは、日本初の長距離ドローン配送ルートを展開しました。このルートを通じて、両社は日本の離島である五島列島に医療品(処方薬)を配送します。ジップラインはオーストラリアのニューサウスウェールズ州政府と提携し、同州の病院やその他の医療施設に必要な医療品をジップラインのドローンを使ってオンデマンドで配送します。また、2021年2月、Swoop Aeroは、ケミストチェーンのTerryWhite Chemmartと契約を結び、グーンディウィンディ市から130km圏内に医薬品を配送します。2021年2月、ノーザン・テリトリー(NT)政府の保健省とチャールズ・ダーウィン大学はiMOVEとパートナーシップを結び、NT保健へのドローンの統合に焦点を当てたプロジェクトに資金を提供しました。このプロジェクトは、カスタムメイドの医療用ドローンを開発し、オーストラリアのノーザンテリトリーで医薬品の配達のために試験的に使用することを目的としています。したがって、遠隔地での医療物資の配達に対するドローンの認知度と利用の高まりが、アジア太平洋の医療宅配市場の成長を後押ししています。
アジア太平洋の医療宅配市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋の医療宅配市場のセグメンテーション
アジア太平洋の医療宅配市場は、製品タイプ、仕向地、サービス、エンドユーザー、国別に区分されます。
製品タイプ別に見ると、アジア太平洋の医療宅配市場は、医療用品・機器、血液・臓器、ラボ検体、医療ノート、その他に区分されます。2022年には医療用品・機器セグメントが最大のシェアを占めています。
仕向地別に見ると、アジア太平洋の医療宅配市場は国内と海外に二分されます。2022年には国内セグメントが大きなシェアを占めています。
サービス別では、アジア太平洋の医療宅配市場は、標準サービスと駆けつけサービスに二分されます。2022年のシェアは、標準サービスと駆けつけサービスのセグメントが大きいです。
エンドユーザー別では、アジア太平洋の医療宅配市場は、病院・クリニック、診断ラボ、血液・組織バンク、薬局、在宅サポート、製薬・バイオテクノロジー企業、その他に分類されます。2022年には病院・クリニックセグメントが最大のシェアを占めています。
国別に見ると、アジア太平洋の医療宅配市場は、中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋医療宅配市場は中国が支配的でした。
Deutsche Post AG、FedEx Corp、MNX Global Logistics Corp、United Parcel Service Inc、Zipline International Incは、アジア太平洋医療宅配市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific medical courier market was valued at US$ 2,426.29 million in 2022 and is expected to reach US$ 3,735.17 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 5.5% from 2022 to 2030.
Adoption of Hub and Spoke Model Fuels the Asia Pacific Medical Courier Market
A hub and spoke model is a centralized warehousing and shipment system similar to a bicycle wheel's structure. The center of the wheel is the hub or a distribution center, and each spoke represents a delivery direction. The hub-and-spoke model weighs more on the positive side of the spectrum and is a cost-effective and efficient approach. The model encourages consolidation of all the inventory in one place (hub), from where it is delivered timely to different areas (spokes). The hub-and-spoke distribution model allows for planning and optimizing delivery routes around the hub linking to various destinations. The product is packed, shipped to one place, and delivered to multiple locations within the preferred time. It improves the workforce and substantially reduces the delivery time compared to the other model.
In addition, with the help of preferred logistics partners, merchants can control inventory centrally, source products from the least expensive suppliers, and deliver goods to customers from local warehouses. Shippers can take advantage of more affordable rates by aggregating their inventory at a centralized point. This less-than-truckload shipment can then be combined to fill a single truckload which can then be dispersed throughout the network. Small-and-medium-sized businesses (SMBs) can negotiate for better rates often associated with full truckload shipments using this model. Thus, all the benefits mentioned above of the hub and spoke model and various initiatives by NHS regarding the hub and spoke model are going to support the Europe medical courier market in the coming years.
Asia Pacific Medical Courier Market Overview
The Asia Pacific medical courier market is segmented into China, Japan, India, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. Increasing awareness about the use of drones for the delivery of medical supplies such as vaccines and medicines in hard-to-reach or difficult terrain regions in India, Japan, and other countries is favoring the Asia Pacific medical courier market growth in this region. In India, the Indian Council of Medical Research (ICMR) conducted a training program for the effective transfer of medical supplies such as medicines, blood packages, diagnostic samples, and vaccines in January 2022. When the program was initiated by ICMR, the research groups carried out a two-phase study to evaluate if drones could perform well in India. In the Phase I study, ICMR collaborated with IIT-Kanpur, where they analyzed that drones are an effective and reliable mode of vaccine transportation for predefined objectives and paths. In Phase II, ICMR conducted a study in real-life settings by delivering medical supplies in the State of Manipur and Nagaland using these drones. After the successful completion of these two studies, ICMR started to train people involved in delivering medical supplies through drones to further associate them with the Universal Immunization Program (UIP). In April 2022, Toyota Tsusho Corporation and Zipline rolled out Japan's first long-distance drone delivery route. Through this route, the companies would deliver medical supplies (prescription drugs) to remote Goto Islands of Japan. Zipline has partnered with the Government of New South Wales, Australia, to facilitate an on-demand delivery of essential medical supplies to hospitals and other healthcare facilities in the state by using Zipline drones. In addition, in February 2021, Swoop Aero signed a deal with chemist chain TerryWhite Chemmart to deliver medicines within the 130 km range of Goondiwindi city. In February 2021, the Department of Health of the Northern Territory (NT) Government and Charles Darwin University entered into a partnership with iMOVE to fund a project that focuses on integrating drones into NT health. The project aimed to develop custom-made medical drones and trial them for the delivery of medicines in the Northern Territory of Australia. Hence, the increasing awareness and use of drones for the delivery of medical supplies in remote areas is fueling the growth of the Asia Pacific medical courier market.
Asia Pacific Medical Courier Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Medical Courier Market Segmentation
The Asia Pacific medical courier market is segmented based on product type, destination, service, end users, and country.
Based on product type, the Asia Pacific medical courier market is segmented into medical supplies and equipment, blood and organs, lab specimens, medical notes, and others. The medical supplies and equipment segment held the largest share in 2022.
By destination, the Asia Pacific medical courier market is bifurcated into domestic and international. The domestic segment held a larger share in 2022.
By service, the Asia Pacific medical courier market is bifurcated into standard service and rush and on-demand services. The standard service and rush segment held a larger share in 2022.
In terms of end users, the Asia Pacific medical courier market is categorized into hospital and clinics, diagnostic labs, blood and tissue banks, pharmacy, in home support, pharmaceutical and biotechnology companies, and others. The hospital and clinics segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific medical courier market is segmented into China, India, Japan, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific medical courier market in 2022.
Deutsche Post AG, FedEx Corp, MNX Global Logistics Corp, United Parcel Service Inc, and Zipline International Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific medical courier market.