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市場調査レポート
商品コード
1452559
アジア太平洋のバイオサーファクタント:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - タイプ別、用途別Asia Pacific Biosurfactants Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Sophorolipid, Rhamnolipid, Mannosylerythritol Lipids, Alkyl Polyglucosides, Surfactin, Phospholipids, Polymeric, and Others) and Application |
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アジア太平洋のバイオサーファクタント:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - タイプ別、用途別 |
出版日: 2024年01月03日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 103 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のバイオサーファクタント市場は、2022年の1億8,342万米ドルから2030年には3億1,729万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは7.1%と推定されます。
パーソナルケア&化粧品産業の力強い成長がアジア太平洋のバイオサーファクタント市場を後押し
パーソナルケア&化粧品業界は、パーソナルケア製品や美容製品を購入する人が増えていることから、大きく成長しています。近年、男女を問わず、日常的にさまざまな化粧品を使用する消費者が増えています。パーソナルケアおよび化粧品メーカーは、製品のブランド化、広告、新製品発売戦略に注力し、製品の売上を伸ばしています。多くの国々でeコマース産業が成長曲線を描いており、世界中のパーソナルケアと化粧品の売上をさらに押し上げています。
中国では、ソーシャル・メディア・プラットフォームでの化粧品プロモーションの高まりと、これらの製品を購入するためのeコマース・プラットフォームの利用拡大が、化粧品業界を牽引しています。日本は化粧品とパーソナル・ケア製品の主要市場のひとつです。
また、タイでは天然成分を使用したスキンケア製品の需要が高いです。さらに、インドのパーソナルケア&化粧品産業は、ソーシャル・メディア・マーケティング、デジタル化の進展、eコマース・ビューティ・プラットフォームの出現により急成長しています。インドでは、社会経済水準の向上やデジタル・製造業の大規模な発展により、化粧品への需要が高まっています。
パーソナルケアや化粧品製品に化学ベースの成分を使用することに対する意識の高まりが、バイオサーファクタントの需要をさらに押し上げています。現在、バイオサーファクタントは、環境に優しい、生分解性、無毒性、副作用が少ないなどのユニークな特性により、注目を集めています。バイオサーファクタントは、シャンプー、コンディショナー、シャワージェル、洗顔料、クリーム、ボディソープ、洗顔料、ローションなどのパーソナルケア製品や化粧品に使用されています。したがって、パーソナルケア&化粧品業界の力強い成長は、2022年から2030年にかけて、アジア太平洋のバイオサーファクタント市場に有利な機会を提供すると期待されています。
アジア太平洋のバイオサーファクタント市場の概要
アジア太平洋のバイオサーファクタント市場は、国別にオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。この市場を牽引しているのは、洗剤・洗浄剤業界からの需要の高まりや、バイオサーファクタントの使用に関連する利点に関する意識の高まりといった要因です。
これらの生体適合性があり環境に優しいバイオサーファクタントは、パーソナルケア、医薬品、農業、石油回収などの産業における多目的な用途により、大きな支持を得ています。持続可能で環境に優しい技術に関する意識の高まりは、環境への影響を軽減する効果があるため、バイオサーファクタントの需要を促進すると予想されます。さらに、従来の石油化学ベースの界面活性剤への依存を減らすことへの注目が高まっていることから、アジア太平洋の企業は、これらのバイオベースの代替物の研究開発および生産への投資を促しています。バイオサーファクタントで構成される高度なバイオサーファクタント処方は、石鹸のような通常のパーソナルケア製品に取って代わる。今後数年間は、特に中国においてパーソナルケア製品に優れた成長が見られ、バイオサーファクタントの需要増につながると予想されます。
アジア太平洋のバイオサーファクタント市場で事業を展開するエボニックやステパンなどの主な企業は、研究開発活動への投資や新製品の調査など、さまざまな戦略を採用しています。2022年1月、エボニックはバイオベースで完全生分解性のラムノリピッドの新しい生産工場を建設しました。これにより、エボニックはユニリーバとのパートナーシップを強化し、バイオサーファクタントの生産能力を全体的に向上させる。
アジア太平洋のバイオサーファクタント市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋のバイオサーファクタント市場のセグメンテーション
アジア太平洋のバイオサーファクタント市場は、製品タイプ、用途、国に区分されます。
製品タイプに基づき、アジア太平洋のバイオサーファクタント市場は、スホロリピッド、ラムノリピッド、マンノシルエリスリトールリピッド(MELs)、アルキルポリグルコシド(APGs)、サーファクチン、リン脂質、ポリマー、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋のバイオサーファクタント市場シェアは、スホロリピッドセグメントが最大を記録しました。
用途別では、アジア太平洋のバイオサーファクタント市場は、家庭用洗剤、パーソナルケア、工業・施設用クリーナー、食品加工、油田化学、皮革加工、農業、医薬品、その他に区分されます。家庭用洗剤セグメントは2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋のバイオサーファクタント市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に分類されます。2022年のアジア太平洋のバイオサーファクタント市場は中国が支配的でした。
Allied Carbon Solutions Co Ltd、Saraya Co Ltd、Evonik Industries AG、BASF SE、Sabo SPA、Stepan Co、Deguan Biosurfactant Supplier、Dow Incは、この地域のバイオサーファクタント市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Asia Pacific biosurfactants market is expected to grow from US$ 183.42 million in 2022 to US$ 317.29 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 7.1% from 2022 to 2030.
Strong Growth of Personal Care & Cosmetics Industry Fuels Asia Pacific Biosurfactants Market
The personal care & cosmetics industry is growing significantly as people increasingly buy personal care and beauty products. In recent years, there has been a growth in the use of different cosmetic products among both male and female consumers in their daily routines. The personal care and cosmetic product manufacturers focus on product branding, advertising, and new product launch strategies to increase product sales. The e-commerce industry in many countries has been witnessing a rising growth curve, further boosting the sales of personal care and cosmetic products across the globe.
In China, the cosmetic industry is driven by the rising promotion of cosmetic products on social media platforms and the growing use of e-commerce platforms to buy these products. Japan is one of the major markets for cosmetic and personal care products.
Thailand also has a high demand for skin care products with natural ingredients. Further, the personal care & cosmetics industry in India is growing rapidly due to social media marketing, rising digitization, and the advent of e-commerce beauty platforms. In India, improving socio-economic standards and the large-scale development of digital and manufacturing sectors are increasing the demand for cosmetic products.
Rising awareness regarding using chemical-based ingredients in personal care and cosmetics products further drives the demand for biosurfactants. Nowadays, biosurfactants are gaining more attention due to their unique properties such as, environment friendly, biodegradable, nontoxic, and less side effects. Biosurfactants are used in personal care and cosmetics products such as shampoos, conditioners, shower gels, face washes, creams, body washes, facial cleansers, and lotions. Hence, the strong growth of the personal care & cosmetics industry is expected to offer lucrative opportunities for the Asia Pacific biosurfactants market during 2022-2030.
Asia Pacific Biosurfactants Market Overview
The Asia Pacific biosurfactants market, by country, is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The market is driven by factors such as the growing demand from the detergents & cleaning products industry and rising awareness regarding advantages associated with using biosurfactants.
These biocompatible and environmentally friendly biosurfactants have gained significant traction due to their versatile application in industries such as personal care, pharmaceuticals, agriculture, and oil recovery. The rising awareness regarding sustainable and green technologies is expected to propel the demand for biosurfactants due to their effectiveness in reducing environmental impact. Further, the increasing focus on reducing reliance on traditional petrochemical-based surfactants has prompted companies in Asia Pacific to invest in the research, development, and production of these biobased alternatives. Advanced biosurfactant formulas consisting of biosurfactants replace ordinary personal care products such as soaps. Over the coming years, it is anticipated that superior growth can be seen in personal care products, especially in China, which would lead to increased demand for biosurfactants.
Key players such as Evonik and Stepan operating in the Asia Pacific biosurfactants market are adopting various strategies, such as investment in research and development activities and new product launches. In January 2022, Evonik constructed a new production plant for bio-based and fully biodegradable rhamnolipids. This will strengthen Evonik's partnership with Unilever and increase the overall production capacity of biosurfactants.
Asia Pacific Biosurfactants Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Biosurfactants Market Segmentation
The Asia Pacific biosurfactants market is segmented into product type, application, and country.
Based on product type, the Asia Pacific biosurfactants market is segmented into sphorolipid, rhamnolipid, mannosylerythritol lipids (MELs), alkyl polyglucosides (APGs), surfactin, phospholipids, polymeric and others. The sphorolipid segment registered the largest Asia Pacific biosurfactants market share in 2022.
Based on application, the Asia Pacific biosurfactants market is segmented into household detergents, personal care, industrial and institutional cleaners, food processing, oilfield chemicals, leather processing, agriculture, pharmaceuticals, and others. The household detergents segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific biosurfactants market has been categorized into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific biosurfactants market in 2022.
Allied Carbon Solutions Co Ltd, Saraya Co Ltd, Evonik Industries AG, BASF SE, Sabo SPA, Stepan Co, Deguan Biosurfactant Supplier, and Dow Inc are some of the leading companies operating in the biosurfactants market in the region.