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市場調査レポート
商品コード
1452521
アジア太平洋の外付けブラインド:2028年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ、操作システム、材料、最終用途別Asia Pacific External Blinds Market Forecast to 2028 - Regional Analysis - by Product Type, Operating System, Material, and End Use |
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アジア太平洋の外付けブラインド:2028年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ、操作システム、材料、最終用途別 |
出版日: 2023年12月22日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の外付けブラインド市場は、2022年の52億8,535万米ドルから2028年には74億1,267万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは5.8%と推定されます。
住宅および商業施設の建設活動の増加がアジア太平洋の外付けブラインド市場を後押し
商業および住宅建設は、発展途上国を中心に世界中で継続的に成長しています。リッジウォーター・ホームズのウェブサイトのデータによると、2021年にはオーストラリアで住宅建設が10%増加しました。この成長は、記録的な低金利、持続的な雇用の増加、HomeBuilderのような政府プログラムの増加による住宅需要の増加に起因しています。さらに、いくつかの政府の取り組みも住宅産業を後押ししています。例えば、2021年2月の聯合ニュースのウェブサイトデータによると、韓国政府は建築規制を緩和し、都市部の再開発プロジェクトを支援することで、全国の新築住宅数を83万6,000戸に増やすと発表しました。最新の住宅政策は、過熱する不動産市場を安定させるため、ソウル首都圏やその他の主要都市での住宅供給を増やすことに重点を置いています。国土交通省によると、最新の政策は、不動産熱狂のホットスポットであるソウルで32万3000戸、周辺の京畿道で29万3000戸の新築住宅で構成されています。
さらに、北米、アジア太平洋、中東・アフリカでは、好調な経済情勢と低い住宅ローン金利が建設活動の拡大を後押ししています。オックスフォード・エコノミクス/ヘーバー・アナリティクスの2020~2030年の世界建設成長への寄与に関するデータによると、中国、インド、米国は住宅建設活動において主要な貢献国のひとつです。マーシュLLCのデータによると、2021年には住宅建設活動が7.1%で世界的に最も急成長するセクターになると予想されています。住宅部門は2020年の世界総建設の44%を占め、最大のサブセクターであり、世界成長の重要な原動力となっています。従って、これらすべての要因が住宅や商業ビルの建設を後押ししています。したがって、建設活動の増加は、外付けブラインドの需要を促進し、アジア太平洋の外付けブラインド市場の成長を推進しています。
アジア太平洋の外付けブラインド市場の概要
アジア太平洋における外付けブラインド市場の成長は、建設活動の増加と家庭でのエネルギー効率の高いセキュリティのための採用の増加に起因しています。家の改装の数の増加と人々はライフスタイルを変更しようとしていることは、前の年に観察されています。特に南アジアでは、エネルギー効率に関する懸念が高まっているため、グリーンビルディングという考え方が世界中で注目されています。さらに、アジア太平洋諸国ではグリーンビルディングの取り組みが浸透しているため、外付けブラインドの需要は今後数年間で増加する可能性が高いです。加えて、製品のアップグレードに関する主なプレイヤーの発展も市場の成長を後押ししています。例えば、2020年7月、オーストラリアのオフィス家具製品会社ノーマンは、革新的なファブリックベースの「ソルーナローラーシェード」を発表しました。このように、このような今後の市場開拓、エネルギー効率の高い住宅を改善した新しい建物の改築動向、政府の支援政策、建設活動の増加は、アジア太平洋における外付けブラインドの需要に影響を与える顕著な要因の一部であり、予測期間にわたって市場の見通しをさらに促進します。
アジア太平洋の外付けブラインド市場の収益と2028年までの予測(金額)
アジア太平洋の外付けブラインド市場のセグメンテーション
アジア太平洋の外付けブラインド市場は、製品タイプ、オペレーティングシステム、素材、最終用途、国別に区分されます。
製品タイプ別に見ると、アジア太平洋の外付けブラインド市場は、ベネチアンブラインド、ローラーブラインド、バーチカルブラインド、パネルブラインド、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋の外付けブラインド市場では、ベネチアンブラインドセグメントが最大のシェアを占めています。
操作システム別では、アジア太平洋の外付けブラインド市場は手動と自動に二分されます。2022年のアジア太平洋の外付けブラインド市場では、手動セグメントが大きなシェアを占めています。
素材別では、アジア太平洋の外付けブラインド市場は金属、木材、プラスチック、その他に分けられます。2022年のアジア太平洋の外付けブラインド市場では、金属セグメントが最大のシェアを占めました。
最終用途別では、アジア太平洋の外付けブラインド市場は住宅用と商業用に二分されます。2022年には、商業セグメントがアジア太平洋の外付けブラインド市場でより大きなシェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋の外付けブラインド市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋の外付けブラインド市場は、中国が圧倒的なシェアを占めています。
Alulux GmbH、Hunter Douglas、NEVA、Serge Ferrari、Warema Renkhoff SEは、アジア太平洋の外付けブラインド市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific external blinds market is expected to grow from US$ 5,285.35 million in 2022 to US$ 7,412.67 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 5.8% from 2022 to 2028.
Growing Residential and Commercial Construction Activities Fuels Asia Pacific External Blinds Market
Commercial and residential constructions are continuously growing across the world, majorly in developing countries. According to the Ridgewater Homes website data, in 2021, there was a 10% growth in the construction of residential buildings in Australia. The growth is attributed to the rising demand for houses due to record-low interest rates, growth in sustained employment, and an increase in government programs such as HomeBuilder. Further, several government initiatives help the housing industry. For instance, according to the Yonhap News Agency website data of February 2021, the South Korean government announced that it will ease building regulations and support redevelopment projects in urban areas to increase the number of new houses to 836,000 nationwide. The latest housing policy focuses on increasing the home supply in the Seoul metropolitan area and other major cities to stabilize the heated real estate market. The latest policy consists of 323,000 new houses in Seoul, the hotspot of the real estate frenzy, and 293,000 in the surrounding Gyeonggi Province, according to the Ministry of Land, Infrastructure, and Transport.
Moreover, strong economic conditions and low housing loan interest rates propel the expansion of construction activities in North America, Asia Pacific, and the Middle East & Africa. According to the Oxford Economics/Haver Analytics data of contribution to global construction growth 2020-2030, China, India, and the US are among the major contributors in residential construction activities. In 2021, residential construction activity is expected to be the fastest-growing sector globally at 7.1%, according to the Marsh LLC data. The residential sector accounted for 44% of total global construction in 2020, making it the largest subsector and a key driver of the global growth. Therefore, all these factors boost the construction of residential and commercial buildings. Thus, the rising construction activities propel the demand for external blinds, which drives the Asia Pacific external blinds market growth.
Asia Pacific External Blinds Market Overview
The growth of the external blinds market in Asia Pacific region is attributed to rise in construction activities and growing adoption for energy efficient security at home. The rise in the number of house renovations and people trying to change lifestyles has been observed in previous years. The idea of green buildings has got a lot of attention across the globe, particularly in South Asia, because of rising energy efficiency concerns. Furthermore, the demand for external blinds is likely to increase in coming years as green building initiatives become more prevalent in the Asia Pacific countries. In addition, the developments from key players in upgrading the products is also fueling the market growth. For instance, in July 2020, the Norman, office furnishing product company from Australia had introduced innovative fabric-based 'Soluna Roller shades'. Thus, such upcoming developments, new building renovation trends with improved energy efficient houses, supportive government policies and rise in construction activities are some of the prominent factors influencing the demand for external blinds in Asia Pacific region which further drives the market outlook over the projected period.
Asia Pacific External Blinds Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Asia Pacific External Blinds Market Segmentation
The Asia Pacific external blinds market is segmented into product type, operating system, material, and end use, and country.
Based on product type, the Asia Pacific external blinds market is segmented into venetian blinds, roller blinds, vertical blinds, panel blinds, and others. The venetian blinds segment accounted the largest share of the Asia Pacific external blinds market in 2022.
By o n operating system, the Asia Pacific external blinds market is bifurcated into manual and automated. The manual segment held a larger share of the Asia Pacific external blinds market in 2022.
Based on material, the Asia Pacific external blinds market is divided into metal, wood, plastic, and others. The metal segment held the largest share of the Asia Pacific external blinds market in 2022.
By end use, the Asia Pacific external blinds market is bifurcated into residential and commercial. In 2022, the commercial segment held a larger share of the Asia Pacific external blinds market.
Based on country, the Asia Pacific external blinds market is segmented int o Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the share of the Asia Pacific external blinds market in 2022.
Alulux GmbH, Hunter Douglas, NEVA, Serge Ferrari, and Warema Renkhoff SE are some of the leading companies operating in the Asia Pacific external blinds market.