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市場調査レポート
商品コード
1420187
偽造防止包装の北米市場:地域別分析 - 技術別、用途別、予測(~2030年)North America Anti-Counterfeit Packaging Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Technology and Application |
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偽造防止包装の北米市場:地域別分析 - 技術別、用途別、予測(~2030年) |
出版日: 2023年12月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 即納可能
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北米の偽造防止包装の市場規模は、2022年に5,192万米ドルに達し、2022~2030年にかけてCAGR 13.0%で成長し、2030年には1億3,780万米ドルに達すると予測されています。
偽造事例の増加と偽造防止包装に関連する厳しい規制が北米の偽造防止包装市場を牽引
偽造は世界市場に蔓延する問題となり、さまざまな産業に影響を及ぼし、政府、企業、消費者に重大な課題をもたらしています。世界化、eコマース、先端技術に後押しされ、偽造業者はサプライチェーンの複雑さと手頃な価格の製品を求める消費者の需要を利用しています。模倣品は多大な経済損失と雇用の喪失をもたらすだけでなく、消費者の安全を脅かし、ブランドの評判を損ない、マーケットプレースの信頼を損ないます。米国ノースカロライナ州立大学によると、模倣品の取引額は1980年代の300億米ドルから拡大し、2021年には6,000億米ドルを超えるといいます。模倣品が狙う主な市場には、消費財、航空宇宙部品、タバコ、電子機器、自動車部品、医薬品、工業部品、アパレル、食品などがあります。また、Nike、Adidas、Pumaなどの有名靴ブランドも模倣品の標的となっています。偽造防止パッケージングソリューションには、製品の真正性を確認し、改ざんを防止し、不正な複製を抑止するためのさまざまなセキュリティ機能が組み込まれており、それによって偽造行為を減らすことができます。これらのソリューションには多くの場合、隠しコード、タガント、特殊インクを含む秘密のセキュリティ機能が組み込まれており、これらは特殊な装置や技術を用いなければ認証できないため、偽造者による複製を困難にしています。さらに、厳しい規制状況や、業界団体や政府による偽造撲滅への取り組みにより、偽造防止包装への注目は高まっています。タバコ、医薬品、高級品など様々な分野の規制要件は、消費者保護と業界の健全性維持のために偽造防止策の使用を義務付けています。このように、偽造事件の増加と政府の厳しい規制が偽造防止包装の需要を促進しています。
北米の偽造防止包装市場概要
北米には、飲食品、電気・電子、高級品、繊維・アパレル、医薬品、パーソナルケア・化粧品など、いくつかの確立された産業があります。高度に多様化した産業市場により、米国やカナダなどの国々がこの地域の経済を支配しています。医薬品、飲食品、繊維・アパレル、その他の産業は、模倣品によって深刻な影響を受けています。偽造品の蔓延は、消費者の健康、安全、ブランドの評判にリスクをもたらします。偽造医薬品の販売は重大な脅威であり、近年急激に増加しています。米国麻薬取締局(DEA)によると、2022年9月、フェンタニルに汚染された偽造錠剤の押収数は、2019~2022年にかけて430%の伸びを記録しました。このため米国政府は2013年、国内での偽造品販売を規制するため、医薬品供給連鎖安全保障法(DSCSA)を施行しました。また、消費者は購入・消費する医薬品に対する警戒心を強めています。偽造医薬品に関連するリスクに対する認識が高まり、製品の真正性をより確実に保証することへの需要が高まっています。さらに北米では、飲食品やeコマース産業が大きな発展を遂げており、これらの産業はラベリングやパッケージングのエンドユーザーです。米国商務省によると、2021年の米国のeコマース総売上高は9,595億米ドルに達し、2020年の8,116億米ドルから前年比18.3%増を記録しました。さらに、北米各国の政府は模倣品から消費者と環境を守るために必要な措置を講じています。2022年11月、ノースカロライナ州では、州務長官室、州模倣品対策委員会、地元当局の商標取締官が、同地域のさまざまな店舗から223,824米ドル相当のTHC入りグミやスナックを押収しました。このような事件により、この地域では偽造防止包装の重要性が高まっています。2023年4月、Amazon.com, Inc.は、同社のプラットフォームにおける組織犯罪を防止するためのeコマース企業の取り組みの一環として、小売店がマーケットプレースの偽造品にラベルを貼り、追跡できるようにするための「偽造品対策取引所(Anti-Counterfeiting Exchange:ACX)」イニシアティブを開始しました。さらに米国政府は、フードバンクへの食品の転用、教育や支援活動、食品ラベルの日付表示の標準化の取り組みなど、さまざまなアプローチを通じて、国内の食品廃棄物を20%削減する計画を実施しました。スマート包装は通常、QR、RFID、NFC技術を備えています。そのため、スマート包装の利用が増加することで、予測期間中に北米の偽造防止包装市場の成長が促進されると予想されます。
北米の偽造防止包装市場の収益と2030年までの予測(100万米ドル)
北米の偽造防止包装市場のセグメンテーション
北米の偽造防止包装市場は、技術、用途、国に区分されます。
技術に基づき、北米の偽造防止包装市場はセキュリティインクとコーティング、無線周波数識別(RFID)、フォレンジックマーカー、タンパーエビデント、ホログラム、バーコード、その他に区分されます。2022年には、バーコードセグメントが北米の偽造防止包装市場で最大のシェアを記録しました。
用途別に見ると、北米の偽造防止包装市場は、飲食品、医薬品、パーソナルケア・化粧品、電気・電子機器、繊維・アパレル、自動車、その他に区分されます。2022年、北米の偽造防止包装市場では医薬品分野が最大のシェアを記録しました。
国別に見ると、北米の偽造防止包装市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年、米国は北米の偽造防止包装市場で最大のシェアを記録しました。
Antares Vision SpA、Arjo AB、Avery Dennison Corp、Brady Corp、CCL Industries Inc、Constantia Flexibles International GmbH、Gestion Groupe Optel Inc、KURZ Transfer Products LP、Octane5 International LLC、The Label Printers LPは、北米の偽造防止包装市場で事業展開している大手企業です。
The North America anti-counterfeit packaging market is expected to grow from US$ 51.92 million in 2022 to US$ 137.80 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 13.0% from 2022 to 2030.
Increasing Cases of Counterfeiting and Stringent Regulations Associated with Anti-Counterfeit Packaging Drives North America Anti-Counterfeit Packaging Market
Counterfeiting has become a pervasive issue in the global market, affecting various industries and posing significant challenges to governments, businesses, and consumers. Enabled by globalization, e-commerce, and advanced technology, counterfeiters exploit the complexity of supply chains and consumer demand for affordable products. Counterfeiting causes significant economic losses and job displacement, as well as jeopardizes consumer safety, undermines brand reputation, and erodes trust in the marketplaces. According to NC State University, counterfeiting has grown from a US$ 30 billion trade in the 1980s and exceeded US$ 600 billion in trade in 2021. The major markets targeted by counterfeiters include consumer goods, aerospace components, tobacco, electronics, automotive parts, pharmaceuticals, industrial components, apparel, and food. Counterfeiters also target Nike, Adidas, Puma, and other well-known footwear brands. Anti-counterfeit packaging solutions incorporate various security features that help verify product authenticity, prevent tampering, and deter unauthorized replications, thereby reducing counterfeiting activities. These solutions often incorporate covert security features that include hidden codes, taggants, or specialized inks, which can only be authenticated using specialized devices or technologies, making it difficult for counterfeiters to replicate. Further, the stringent regulatory landscape and the efforts of industry associations and governments to combat counterfeiting have heightened the focus on anti-counterfeit packaging. Regulatory requirements in various sectors, such as tobacco, pharmaceuticals, and luxury goods, mandate the use of anti-counterfeit measures to protect consumers and maintain industry integrity. Thus, increasing counterfeiting cases and stringent government regulations are driving the demand for anti-counterfeit packaging.
North America Anti-Counterfeit Packaging Market Overview
North America has several well-established industries, such as food & beverages, electrical & electronics, luxury goods, textile & apparel, pharmaceutical, and personal care & cosmetics. Due to its highly diversified industrial market, countries such as the US and Canada dominate the region's economy. The pharmaceutical, food & beverages, textile & apparel, and other industries are severely affected due to counterfeit products. The proliferation of counterfeit goods poses risks to consumer health, safety, and brand reputation. Counterfeit drug sales are a significant threat, which has grown drastically in recent years. According to the US Drug Enforcement Administration (DEA), in September 2022, the number of seized fentanyl-tainted counterfeit pills recorded a growth of 430% from 2019 to 2022. Thus, the US government-imposed Drug Supply Chain Security Act (DSCSA) in 2013 to control counterfeit product sales in the country. In addition, consumers are becoming more vigilant about the medications they purchase and consume. There is a growing awareness of the risks associated with counterfeit drugs and a demand for greater assurance of product authenticity. Moreover, in North America, the food & beverages and e-commerce industries have witnessed significant development, as these industries are end users of labeling and packaging. According to the US Department of Commerce, in 2021, total e-commerce sales in the US reached US$ 959.5 billion, and registered 18.3% year-over-year increase from US$ 811.6 billion in 2020. Moreover, governments of various countries in North America are taking necessary steps to protect consumers and the environment from counterfeit products. In November 2022, Trademark enforcement agents from the Secretary of State's Office, the state Anti-Counterfeiting Task Force, and local authorities in North Carolina seized US$ 223,824 worth of THC-infused gummies and snacks from various stores across the region. Such incidences have increased the importance of anti-counterfeit packaging in the region. In April 2023, Amazon.com, Inc launched its Anti-Counterfeiting Exchange (ACX) initiative to help retail stores label and track marketplace counterfeits as part of the e-commerce company's efforts to prevent organized crime on its platform. In addition, the US government implemented a plan to reduce food waste in the country by 20% through different approaches such as the diversion of food-to-food banks, education and outreach, and efforts to standardize date markings on food labels. Smart packaging is typically equipped with QR, RFID, and NFC technologies. Therefore, the increasing usage of smart packaging is expected to propel the growth of the North America anti-counterfeit packaging market during the forecast period.
North America Anti-Counterfeit Packaging Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Anti-Counterfeit Packaging Market Segmentation
The North America anti-counterfeit packaging market is segmented into technology, application, and country.
Based on technology, the North America anti-counterfeit packaging market is segmented into security inks and coatings, radio frequency identification (RFID), forensic markers, tamper evident, holograms, barcode, and others. In 2022, the barcode segment registered the largest share in the North America anti-counterfeit packaging market.
Based on application, the North America anti-counterfeit packaging market is segmented into food and beverage; pharmaceutical; personal care and cosmetics; electrical and electronics; textile and apparel; automotive; and others. In 2022, the pharmaceutical segment registered the largest share in the North America anti-counterfeit packaging market.
Based on country, the North America anti-counterfeit packaging market is segmented into the US, Canada, Mexico. In 2022, the US registered the largest share in the North America anti-counterfeit packaging market.
Antares Vision SpA, Arjo AB, Avery Dennison Corp; Brady Corp, CCL Industries Inc, Constantia Flexibles International GmbH, Gestion Groupe Optel Inc, KURZ Transfer Products LP, Octane5 International LLC, and The Label Printers LP are some of the leading companies operating in the North America anti-counterfeit packaging market.