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市場調査レポート
商品コード
1420183
中南米の自動車用シート市場、2030年までの予測 - 地域別分析:技術別、調整タイプ別、車両タイプ別、シートタイプ別South & Central America Automotive Seat Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Technology, Adjustment Type, Vehicle Type, and Seat Type |
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中南米の自動車用シート市場、2030年までの予測 - 地域別分析:技術別、調整タイプ別、車両タイプ別、シートタイプ別 |
出版日: 2023年12月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即納可能
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中南米の自動車用シート市場は、2022年の17億918万米ドルから2030年には19億7,201万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは1.8%と推定されます。
低セグメント車へのシートヒーター/ベンチレーション技術の浸透が、中南米の自動車用シート市場を牽引
安全性を高め、事故を回避するためには、同乗者と 促進要因の快適性が不可欠です。このため、シートにヒーター/ベンチレーション技術が導入されています。自動車におけるこの技術の利点は、極端な気象条件下での移動中に顕著に体感できます。シートヒーター/ベンチレーションは、最適なシート温度を確保する上で重要な役割を果たします。シートベンチレーションには、強制的に空気を循環させるための通気口や小型ファンが装備されており、即座に冷却効果を得ることができます。シートヒーターは、シート温度を維持するためのサーモスタットを内蔵しています。先進技術は高級車に広く採用されているが、近い将来、需要の高まりから低セグメント車にも導入される可能性が高いです。エアコンはエンジンのエネルギーを消費して作動するため、燃費を21~24%悪化させ、二酸化炭素排出量を120%増加させる。これは、低セグメント車を使用する人々の出費を増加させる可能性があります。低セグメント車にシートヒーター/ベンチレーションを搭載すれば、燃料費を大幅に節約できます。したがって、低セグメント車へのシートヒーター/ベンチレーション技術の浸透は、予測期間中、中南米の自動車用シート市場に有利な機会を提供すると予想されます。
中南米の自動車用シート市場概要
中南米の自動車産業は、電気自動車モビリティへの移行期を迎えています。政府は自動車産業の発展に大きな役割を果たしています。過去10年間におけるブラジルの商用車と乗用車の販売台数の増加は、主に国の経済成長、有利な消費者信用政策、政府による財政優遇措置によるものです。大手企業による電気自動車の生産能力の向上は、市場成長の潜在的機会を生み出しています。例えば、ドイツの自動車メーカーであるダイムラー・トラック・ホールディングAGは、2022年11月から12月にかけて、ブラジルで初のメルセデス・ベンツ製電気バスの製造を開始しました。同社は、ブラジルにおける電気バスの需要は2023年に1,000台、2024年には3,000台に達すると予測しています。ペルー自動車協会(AAP)の報告によると、2021年、ペルーにおけるハイブリッド車と電気自動車の販売台数は、2020年の販売台数を151.7%上回り、過去最高を記録しました。このように、SAMにおけるEVの生産台数の増加が自動車用シートの需要を喚起し、中南米の自動車用シート市場を牽引しています。
中南米の自動車用シート市場の収益と2030年までの予測(金額)
中南米の自動車用シート市場セグメンテーション
中南米の自動車用シート市場は、技術、調整タイプ、車両タイプ、シートタイプ、国別に区分されます。
技術別に見ると、中南米の自動車用シート市場は、シートヒーター、シートヒーター/ベンチレーション、シートベンチレーション、マッサージ機能付き、その他に区分されます。2022年には、シートベンチレーションセグメントが中南米の自動車用シート市場で最大のシェアを記録しました。
調整タイプ別に見ると、中南米の自動車用シート市場は電動調整式、メモリー式、手動式に区分されます。2022年、中南米の自動車用シート市場では、手動式セグメントが最大のシェアを記録しました。電動調整式セグメントはさらに、4ウェイ、6ウェイ、8ウェイ、12ウェイ、その他にセグメント化されます。メモリータイプはさらにメモリー機能付きとメモリー機能なしに区分されます。
車両タイプ別では、中南米の自動車用シート市場は乗用車、小型商用車、大型商用車に区分されます。2022年には、乗用車セグメントが中南米の自動車用シート市場で最大のシェアを記録しました。
シートタイプ別に見ると、中南米の自動車用シート市場は前列、2列目、3列目に区分されます。2022年、前列セグメントは中南米の自動車用シート市場で最大のシェアを記録しました。前列セグメントはさらにレギュラー、バケット、スポーツにセグメント化されます。2列目セグメントはさらにベンチとキャプテンに区分されます。3列目セグメントはさらにベンチとキャプテンに区分されます。
国別に見ると、中南米の自動車用シート市場はブラジル、アルゼンチン、その他中南米に区分されます。2022年、ブラジルは中南米の自動車用シート市場で最大のシェアを記録しました。
Adient Plc、Forvia、Lear Corp、Magna International Inc、NHK Spring Co Ltd、Tachi-S Engineering USA Inc、Toyota Boshoku Corp、TS Tech Co Ltdは、中南米の自動車用シート市場で事業を展開している大手企業です。
The South & Central America automotive seat market is expected to grow from US$ 1,709.18 million in 2022 to US$ 1,972.01 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 1.8% from 2022 to 2030.
Penetration of Heated/Ventilated Technology in Low Segment Cars Drive South & Central America Automotive Seat Market
The comfort of passengers and driver is a must to enhance safety and avoid accidents. This has led to the introduction of heated/ventilated technology in seats. The advantages of this technology in vehicles can be significantly experienced while travelling in extreme weather conditions. The heated/ventilated seats play an important role in ensuring optimal seat temperature. Ventilated seats are equipped with vents or small fans for forced air circulation, which helps in providing an immediate cooling effect. Heated seats are equipped with internal thermostats to maintain seat temperature. Although advanced technologies are widely adopted in high-end cars, they are likely to be introduced in low segment cars in the near future due to the growing demand. As air conditioners consume energy from the engine for its operation, it reduces fuel efficiency by 21-24% and increases carbon emissions by 120%. This could increase the expense of people using low segment cars. With the inclusion of heated/ventilated seats in low segment cars, significant fuel cost can be saved. Therefore, the penetration of heated/ventilated technology in low segment cars is anticipated to provide lucrative opportunities for the South & Central America automotive seat market during the forecast period.
South & Central America Automotive Seat Market Overview
The automotive industry in South & Central America is going through a transitional shift toward electric vehicle mobility. The government has played a substantial role in developing the automotive industry. The increase in commercial and passenger vehicle sales in Brazil over the past decade was primarily driven by national economic growth, favorable consumer credit policies, and fiscal incentives offered by the government. The growing production capabilities of electric vehicles from leading players are creating potential opportunities for market growth. For instance, Daimler Truck Holding AG, a German automotive manufacturer, started manufacturing its first Mercedes-Benz electric bus in Brazil between November and December 2022. The company projected that the demand for electric buses in Brazil would reach 1,000 buses in 2023 and 3,000 buses by 2024. As per a report by the Automotive Association of Peru (AAP), in 2021, the sales of hybrid and electric vehicles in Peru exceeded the sales in 2020 by 151.7%, the highest level yet recorded. Thus, the increase in the production of EVs in SAM is leveraging the demand for automotive seats, driving the South & Central America automotive seat market.
South & Central America Automotive Seat Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
South & Central America Automotive Seat Market Segmentation
The South & Central America automotive seat market is segmented into technology, adjustment type, vehicle type, seat type, and country.
Based on technology, the South & Central America automotive seat market is segmented into heated, heated-ventilated, ventilated, with massage functions, and others. In 2022, the ventilated segment registered the largest share in the South & Central America automotive seat market.
Based on adjustment type, the South & Central America automotive seat market is segmented into electrically adjusted, memory type, and manual. In 2022, the manual segment registered the largest share in the South & Central America automotive seat market. The electrically adjusted segment is further segmented into 4 ways, 6 ways, 8 ways, 12 ways, and others. The memory type segment is further segmented into with memory function and without memory function.
Based on vehicle type, the South & Central America automotive seat market is segmented into passenger vehicle, light commercial vehicle, and heavy commercial vehicle. In 2022, the passenger vehicle segment registered the largest share in the South & Central America automotive seat market.
Based on seat type, the South & Central America automotive seat market is segmented into front row, second row, and third row. In 2022, the front row segment registered the largest share in the South & Central America automotive seat market. The front row segment is further segmented into regular, bucket, and sports. The second-row segment is further segmented into bench and captain. The third-row segment is further segmented into bench and captain.
Based on country, the South & Central America automotive seat market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. In 2022, Brazil registered the largest share in the South & Central America automotive seat market.
Adient Plc, Forvia, Lear Corp, Magna International Inc, NHK Spring Co Ltd, Tachi-S Engineering USA Inc, Toyota Boshoku Corp, and TS Tech Co Ltd are some of the leading companies operating in the South & Central America automotive seat market.