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市場調査レポート
商品コード
1420182
北米の自動車シート市場の2030年までの予測- 地域別分析- 技術、調整タイプ、車両タイプ、シートタイプ別North America Automotive Seat Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Technology, Adjustment Type, Vehicle Type, and Seat Type |
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北米の自動車シート市場の2030年までの予測- 地域別分析- 技術、調整タイプ、車両タイプ、シートタイプ別 |
出版日: 2023年12月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即納可能
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北米の自動車シート市場は、2022年の140億4,941万米ドルから2030年には184億2,903万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは3.5%と推定されます。
SUVとMPVへのパワーシート採用が北米の自動車シート市場を牽引
スポーツ用多目的車(SUV)や多目的車(MPV)は、長距離移動の多い消費者に広く購入されています。これらの自動車は、より広い居住空間、快適なシート、荷物スペースなどの特徴により、絶大な需要を獲得しています。これらの車両は座席位置が高いため、 促進要因は視界がよく道路を見渡すことができ、操縦中の判断がしやすくなります。これらの車のシートは、運転手と同乗者の長旅の快適性を緩和し、消費者の嗜好をSUVやMPVに大きくシフトさせています。国際エネルギー機関(IEA)によると、2021年12月、SUVの台数は2020年比で世界全体で3,500万台増加しました。2021年の販売台数は2020年比で10%増加しました。市場各社は、SUVやMPVに対する消費者の需要の高まりに対応するため、さまざまな機能を備えた車両を発売しています。2021年8月、トヨタ自動車(以下、トヨタ)は、前席を後方に配置し、2列目および3列目シートを改良した新型ランドクルーザーを発売しました。3列目シートは荷物の積み下ろしを容易にするために格納可能で、シートは足元スペースとトランクルームを広くするために電動格納機能も備えています。このような自動車が自動車用シートの需要を牽引しています。
北米の自動車シート市場概要
北米の自動車シート市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されます。北米は技術開発の中心地です。製造業はこの地域の経済に大きく貢献しています。そのため、この地域の政府は製造業をさらに活性化させるために投資を増やしています。2021年1月、米国大統領は「メード・イン・アメリカ」構想の下、米国の製造部門を強化する計画を発表しました。同構想は、製造部門を技術的に高度化し、自動化することに焦点を当てたものです。同大統領は、電気自動車生産に重点を置き、同国の生産高を向上させるための先端技術の研究開発と取り込みに3,000億米ドルを投資すると発表しました。2022年9月、大統領は、2030年までに電気自動車が全販売台数の50%を占めるという目標を達成する計画を発表しました。この目標を達成するため、ホンダ、トヨタ、ゼネラルモーターズ、フォード・モーター、パナソニックなどの企業が、ノースカロライナ州、ミズーリ州、ミシガン州、カンザス州、オハイオ州などでの製造への投資を発表しました。政府によるイニシアチブの高まりと電気自動車製造への投資の増加は、自動車用シートの需要を生み出し、北米の自動車用シート市場に拍車をかけています。Lear Corp、Adient Plc、Magna International Inc、Tachi-S Engineering USA Incなどの市場プレイヤーは、北米の自動車シート市場で収益を高め競争力を維持するために、製品開発、提携、合併、買収に取り組んでいます。2020年1月、Adient Plcはテネシー州レキシントンの製造施設を拡張するために2,350万米ドルを投資すると発表しました。2022年2月、リア・コーポレーションはコングスベルグ・オートモーティブのインテリア・コンフォート・システムズ(ICS)事業部門の買収を1億9,800万米ドル(1億7,500万ユーロ)で完了しました。この買収により、リア・コーポレーションはシート部品の能力を向上させ、シートヒーター、ベンチレーション、マッサージ、ランバーサポートなど、人気が高まっている温熱快適シートソリューションの製品提供を拡大しました。
北米の自動車シート市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の自動車シート市場のセグメンテーション
北米の自動車シート市場は、技術、調整タイプ、車両タイプ、シートタイプ、国に区分されます。
技術別では、北米の自動車シート市場は、ヒーター付き、ヒーター・ベンチレーション付き、ベンチレーション付き、マッサージ機能付き、その他に区分されます。2022年、北米の自動車シート市場では、ヒーター付きセグメントが最大のシェアを記録しました。
調整タイプ別に見ると、北米の自動車シート市場は電動調整式、メモリー式、手動式に区分されます。2022年には、電動調整式セグメントが北米の自動車シート市場で最大のシェアを記録しました。電動調整式セグメントはさらに、4ウェイ、6ウェイ、8ウェイ、12ウェイ、その他にセグメント化されます。メモリータイプは、さらにメモリー機能付きとメモリー機能なしに区分されます。
車種別では、北米の自動車シート市場は乗用車、小型商用車、大型商用車に区分されます。2022年には、乗用車セグメントが北米の自動車シート市場で最大のシェアを記録しました。
シートタイプ別に見ると、北米の自動車シート市場は前列、2列目、3列目に区分されます。2022年の北米の自動車シート市場では、前列セグメントが最大のシェアを記録しました。前列セグメントはさらに、レギュラー、バケット、スポーツにセグメント化されます。2列目セグメントはさらにベンチとキャプテンに区分されます。3列目セグメントはさらにベンチとキャプテンに区分されます。
国別に見ると、北米の自動車シート市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年、米国は北米の自動車シート市場で最大のシェアを記録しました。
The North America automotive seat market is expected to grow from US$ 14,049.41 million in 2022 to US$ 18,429.03 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 3.5% from 2022 to 2030.
Increasing Adoption of Powered Seats in SUVs and MPVs Drives North America Automotive Seat Market
Sport utility vehicles (SUVs) and multi-purpose vehicles (MPVs) are widely purchased by consumers who frequently travel long distances. These vehicles have gained immense demand due to features such as more accommodation, comfortable seats, and luggage space. The high seating position in these vehicles allows the driver to get a superior view of the road with good visibility, which help make better judgment while maneuvering. Seats in these vehicles alleviate the driver and passengers' comfort for longer tours, drastically shifting the consumer's preference toward SUVs and MPVs. According to International Energy Agency (IEA), in December 2021, the number of SUVs increased by 35 million in 2021 compared to 2020 globally. Its sales increased by 10% in 2021 compared to 2020. Market players are launching vehicles with various features to cater to the growing demand from consumers for SUVs and MPVs. In August 2021, Toyota Motor Corporation (Toyota) launched a new Land Cruiser with rearward front seats and revised second and third row seats. The third row seats can be retracted to make luggage loading and unloading easier; seats also feature motorized stowing to generously increase legroom and boot space. Thus, such vehicles are driving the demand for automotive seats.
North America Automotive Seat Market Overview
The North America automotive seat market is segmented into the US, Canada, and Mexico. North America is the hub of technological development. The manufacturing industry is one of the major contributors to the region's economy. Thus, governments in the region are increasing their investments to boost their manufacturing industry further. In January 2021, the US President announced the plan to strengthen the US manufacturing sector under the "Made in America" initiative, which focused on making the manufacturing sector technologically advanced and automated. He announced an investment of US$ 300 billion for the R&D and inclusion of advanced technologies to boost the country's production output, focusing on electric vehicle production. In September 2022, the President announced the plan to achieve a target of electric vehicles accounting for a 50% share of the total vehicles sold by 2030. To meet the target, companies such as Honda, Toyota, General Motors, Ford Motor Company, and Panasonic announced investments in manufacturing in North Carolina, Missouri, Michigan, Kansas, Ohio, and elsewhere. Growing initiatives by the government and rising investments in the manufacturing of electric vehicles are generating the demand for automotive seats and fueling the North America automotive seat market in North America. Market players such as Lear Corp, Adient Plc, Magna International Inc, and Tachi-S Engineering USA Inc are engaged in product development, partnerships, mergers, and acquisitions to boost their revenue and stay competitive in the North America automotive seat market. In January 2020, Adient Plc announced an investment of US$ 23.5 million to expand its manufacturing facility in Lexington, Tennessee. In February 2022, Lear Corp completed the acquisition of Kongsberg Automotive's Interior Comfort Systems (ICS) business unit for US$ 198 million (EUR 175 million). This acquisition helped Lear Corp advance its seat component capabilities and expand its product offerings in increasingly popular thermal and comfortable seating solutions, such as seat heating, ventilation, massage, and lumbar support.
North America Automotive Seat Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Automotive Seat Market Segmentation
The North America automotive seat market is segmented into technology, adjustment type, vehicle type, seat type, and country.
Based on technology, the North America automotive seat market is segmented into heated, heated-ventilated, ventilated, with massage functions, and others. In 2022, the heated segment registered the largest share in the North America automotive seat market.
Based on adjustment type, the North America automotive seat market is segmented into electrically adjusted, memory type, and manual. In 2022, the electrically adjusted segment registered the largest share in the North America automotive seat market. The electrically adjusted segment is further segmented into 4 ways, 6 ways, 8 ways, 12 ways, and others. The memory type segment is further segmented into with memory function and without memory function.
Based on vehicle type, the North America automotive seat market is segmented into passenger vehicle, light commercial vehicle, and heavy commercial vehicle. In 2022, the passenger vehicle segment registered the largest share in the North America automotive seat market.
Based on seat type, the North America automotive seat market is segmented into front row, second row, and third row. In 2022, the front row segment registered the largest share in the North America automotive seat market. The front row segment is further segmented into regular, bucket, and sports. The second-row segment is further segmented into bench and captain. The third-row segment is further segmented into bench and captain.
Based on country, the North America automotive seat market is segmented into the US, Canada, and Mexico. In 2022, the US registered the largest share in the North America automotive seat market.
Adient Plc; Forvia, Lear Corp, Magna International Inc, NHK Spring Co Ltd, RECARO Holding GmbH, Tachi-S Engineering USA Inc, Toyota Boshoku Corp, and TS Tech Co Ltd are some of the leading companies operating in the North America automotive seat market.