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市場調査レポート
商品コード
1419138
装具補助具:市場規模・予測、世界・地域別シェア、動向、成長機会 - 製品タイプ別、用途別、流通チャネル別、サプライヤータイプ別、地域別Orthotic Aids Market Size and Forecasts, Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Product Type, Application, Distribution Channel, Supplier Type, and Geography |
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装具補助具:市場規模・予測、世界・地域別シェア、動向、成長機会 - 製品タイプ別、用途別、流通チャネル別、サプライヤータイプ別、地域別 |
出版日: 2023年12月01日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 1~5営業日
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世界の装具補助具の市場規模は、2022年に50億500万米ドルに達し、2022~2030年にかけてCAGR 7.7%で成長し、2030年には90億6,300万米ドルに達すると予測されています。
装具補助具市場を牽引する主な要因には、さまざまな年齢層における整形外科疾患の有病率の増加が含まれます。さらに、市場参入企業による戦略的提携や製品発売の増加が、今後の装具補助具の普及に貢献すると予想されます。
整形外科疾患に対する認識を高める政府の取り組みが、装具補助具市場の成長機会を生み出す
身体の筋骨格系に影響を与える数多くの病気は、医学的治療を必要とします。関節リウマチ、変形性関節症、関節炎は、人々に頻繁に影響を与える整形外科疾患のいくつかの例です。先進国および発展途上国の政府は、整形外科疾患に対する認識を高め、人々が整形外科製品を利用できるようにするための措置を講じています。変形性関節症の負担の増大に対応するため、疾病管理予防センターはOsteoarthritis Action Alliance(OAAA)に資金を提供しました。OAAAは、変形性関節症に対する試行錯誤の介入、公共政策、コミュニケーション戦略、研究イニシアチブの改善を通じて、OAとその進行を予防・管理するための活動を推進しています。全国関節炎啓発月間には、関節炎財団は関節炎に対する認識を高めるための啓発キャンペーンを実施しています。関節炎財団は、2023年キャンペーンの一環として様々な啓発イベントを開催しています。これらの活動により、関節炎財団は主に大衆の間で資金と意識を高めることに重点を置いています。
さらに、2023年8月には、インド整形外科協会がKadambini Orthopaedic and Spine Trust(KOST-KCT)と協力して、インドで毎年開催されるNational Bone and Joint Dayの一環として特別イベントを開催しました。このように、整形外科疾患に対する人々の認識を高めるための政府の取り組みが、整形外科補助器具の採用を後押ししています。
製品タイプ別洞察
装具補助具市場は製品タイプ別に、装具、ボディベルト、その他に分類されます。装具は2022年に最大の市場シェアを占めました。同セグメントは2022~2030年に最も高いCAGRを記録すると予測されています。背部牽引ベルト、弾性背部ブレース、銅ベルト、背部痛ベルト、背部ブレースなどの身体ベルトは、関節捻挫、筋肉疲労、怪我の治療に一般的に使用されます。ほとんどの人は、人生のどこかで腰痛を経験する可能性があります。腰痛の原因には怪我や病気もありますが、重いものを適切に持ち上げられなかったり、姿勢が悪かったりすることが原因となっているケースが圧倒的に多いのです。腰痛を予防し、姿勢を改善する方法として、背筋矯正具を着用するのが一般的です。クロス・リバー・セラピーによると、アメリカ人の10人中8人が、1年に少なくとも1回、あるいはそれ以上の頻度で腰痛に悩まされているという。同じ情報源によると、8,000万人の労働者、つまり雇用されているアメリカ人全体の50%が、毎年腰痛を訴えています。
用途別洞察
用途に基づき、装具補助具市場は靭帯損傷修復、予防ケア、変形性関節症、圧迫療法、その他に区分されます。靭帯損傷修復分野は2022年に最大の市場シェアを占め、2022~2030年に最も高いCAGRを記録すると予測されています。内側側副靭帯(MCL)、後十字靭帯(PCL)、前十字靭帯(ACL)、外側側副靭帯(LCL)は、膝の4大靭帯です。靭帯は人の膝の動きを維持するのに重要な役割を担っていますが、中程度の軽度の損傷であれば、人に大きな不快感を与えることもあります。膝装具は膝への負担を軽減することができます。部分的な断裂の場合、医師はACL装具の使用と筋力強化のための理学療法によって、手術せずにACL断裂を修復することを勧めるかもしれません。しかし、手術を受ける患者に対しては、医師は術後、十分に治癒するまで膝装具や松葉杖の着用を勧める。ACL断裂のリハビリには比較的時間がかかり、完了までに6ヵ月から1年かかることもあります。回復後は、スポーツをする際にACL膝装具を着用するよう勧められることもあります。
流通チャネル別洞察
流通チャネルに基づいて、装具補助具市場はオンラインとオフラインに二分されます。2022年の市場シェアはオフラインセグメントの方が大きいです。しかし、オンラインセグメントは2022~2030年にかけてより高いCAGRを記録すると予測されています。オンライン薬局では、顧客は実際の店舗に出向くことなく処方薬、医療機器、電子サービスを購入することができ、自宅で迅速かつ快適に薬やサービスを受けることができます。インターネットの普及、デジタル化、政府の支援、好景気などが、オンライン流通チャネルを通じた装具補助具市場の成長に寄与する顕著な要因です。例えば、WalmartやMedical Department Store, Inc.は、装具、ボディベルト、アームスリングなどを提供するオンライン販売業者の一例です。
サプライヤータイプ別洞察
サプライヤータイプに基づき、装具補助具市場はブランド品とノーブランドに二分されます。2022年の市場シェアはブランド品が上回ったが、2022~2030年のCAGRはブランド品が上回ると予測されています。ブランド装具には、世界的に大きな存在感を持つ有名メーカーが製造する製品が含まれ、これらの製品はオンラインやオフラインの流通チャネルを通じて入手可能です。米国は膝装具の世界第2位の輸入国であり、その大半を中国、ベトナム、ベルギーから調達しています。新興経済諸国ではメーカーの数が限られており、消費者の購買力が高まっているため、ブランド品メーカーは進化する消費者ニーズに対応した製品を提供するようになっています。
小児整形外科用インプラント市場に関する報告書を作成する際に参照した主な一次情報および二次情報は、世界保健機関(WHO)、疾病対策予防センター(CDC)、経済協力開発機構(OECD)、汎米保健機構(PAHO)です。
The orthotic aids market size is projected to grow from US$ 5.005 billion in 2022 and is projected to reach US$ 9.063 billion by 2030; the market is estimated to register a CAGR of 7.7% during 2022-2030.
Key factors driving the orthotic aids market include the increasing prevalence of orthopedic conditions among people of different age groups. Additionally, the rising number of strategic collaborations and product launches by market players is expected to contribute to the proliferation of orthotic aids in the future.
Government Initiatives to Increase Awareness About Orthopedic Diseases Creates Opportunity for Orthotic Aids Market Growth
Numerous illnesses impacting the musculoskeletal system of the body necessitate medical attention. Rheumatoid arthritis, Osteoarthritis, and arthritis are a few examples of orthopedic diseases frequently affecting people. The governments in developed and developing countries are taking steps to raise awareness of orthopedic diseases and to increase people's access to orthopedic products. In response to the increasing burden of Osteoarthritis, the Centers for Disease Control and Prevention funded the Osteoarthritis Action Alliance (OAAA). The OAAA promotes actions to prevent and control OA and its progression through tried-and-true interventions, public policies, communication strategies, and improved research initiatives for Osteoarthritis. During National Arthritis Awareness Month, the Arthritis Foundation runs an awareness campaign to raise awareness of arthritis. The Arthritis Foundation hosts various awareness events as part of the 2023 campaign. With these activities, the Arthritis Foundation mainly focuses on raising money and awareness among the masses.
Additionally, In August 2023, Indian Orthopaedic Association, in collaboration with Kadambini Orthopaedic and Spine Trust (KOST-KCT), recently organized a special event as part of the annual National Bone and Joint Day celebration in India. Thus, governments' initiatives to nurture awareness of orthopedic diseases among people drive the adoption of orthopedic aids.
Product Type-Based Insights
The orthotic aids market, by product type, is categorized into braces, body belts, and others. The braces segment held the largest market share in 2022. The same segment is anticipated to register the highest CAGR during 2022-2030. Body belts such as back traction belts, elastic back braces, copper belts, back pain belts, and back braces are commonly used to treat joint sprain, muscle strain, and injuries. Most people are likely to experience back pain at some point in their lives. While injuries and illnesses are among several causes of back pain, a vast percentage of cases result from the improper lifting of heavy objects and poor posture. Wearing a back brace is a common method of preventing back pain and improving posture. According to Cross River Therapy, 8 out of 10 Americans report having back issues at least once or more frequently in a year. As per the same source, 80 million workers, or 50% of all employed Americans, report back pain annually.
Application-Based Insights
Based on application, the orthotic aids market is segmented into ligament injury repair, preventive care, Osteoarthritis, compression therapy, and others. The ligament injury repair segment held the largest market share in 2022 and is anticipated to register the highest CAGR 2022-2030. The medial collateral ligament (MCL), posterior cruciate ligament (PCL), anterior cruciate ligament (ACL), and lateral collateral ligament (LCL) are the four major ligaments in the knee. Ligaments are instrumental to keeping a person's knee moving, and moderately minor injuries can also cause much discomfort to persons. Knee braces can decrease the load on the knee. In case of a partial tear, a doctor may recommend repairing the ACL tear non-surgically by using an ACL brace and physical therapy for muscle strengthening. However, for patients undergoing surgery, doctors recommend wearing post-operative knee braces and crutches until they are adequately healed. The rehab procedure for an ACL tear is relatively lengthy, as it can take 6 months to 1 year for completion. After recovery, the patient may be advised to wear an ACL knee brace while playing sports.
Distribution Channel-Based Insights
Based on the distribution channel, the orthotic aids market is bifurcated into online and offline. The offline segment held a larger market share in 2022. However, the online segment is anticipated to register a higher CAGR during 2022-2030. Online pharmacies allow customers to buy prescription medications, medical equipment, and electronic services without the need to visit actual stores, enabling them to receive their medications or services quickly and comfortably at home. Internet penetration, digitalization, government support, booming economy, etc., are the prominent factors contributing to the growth of the orthotic aids market through the online distribution channel. For instance, Walmart and Medical Department Store, Inc. are a few of the online distributors that offer braces, body belts, arm slings, etc.
Supplier Type-Based Insights
Based on supplier type, the orthotic aids market is bifurcated into branded and unbranded. The branded segment held a larger share of the market in 2022; however, the unbranded segment is anticipated to register a higher CAGR during 2022-2030. Branded orthotic aids include products that well-known manufacturers manufacture with a significant global presence; these products are made available through online and offline distribution channels. The US is the second-largest importer of knee braces in the world, sourcing the majority of its knee braces from China, Vietnam, and Belgium. The limited number of manufacturers in developing economies and increasing the purchasing power of consumers encourage manufacturers of branded goods to offer products meeting evolving consumer needs.
A few of the major primary and secondary sources referred to while preparing the report on the pediatric orthopedic implants market are the World Health Organization (WHO), Centers for Disease Control and Prevention (CDC), Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), The Pan American Health Organization (PAHO)
Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries
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