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市場調査レポート
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1419123

航空機用アビオニクスの市場規模・予測、世界・地域別シェア、動向、成長機会分析 - レポート範囲:アビオニクスタイプ別、航空機タイプ別

Aircraft Avionics Market Size and Forecasts, Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Avionics Type ; Aircraft Type

出版日: | 発行: The Insight Partners | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 1~5営業日

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航空機用アビオニクスの市場規模・予測、世界・地域別シェア、動向、成長機会分析 - レポート範囲:アビオニクスタイプ別、航空機タイプ別
出版日: 2023年12月13日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 1~5営業日
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概要

航空機用アビオニクス市場規模は、2022年に412億3,000万米ドル、2030年には696億米ドルに達すると予測されています。航空機用アビオニクス市場は、2022年から2030年にかけてCAGR 6.8%を記録すると推定されています。

アビオニクスは、航空機を運用するために必要な主要な運用部品の1つであり、ナビゲーション、通信、飛行電力管理、燃料管理、天候監視など、さまざまな種類の飛行活動を実行するためのサポートを提供します。さらに、航空宇宙産業におけるアビオニクスの需要は、旅客輸送量の急増による航空機生産の増加を含むいくつかの主要な要因によって主に牽引されています。これは、より多くの乗客に対応するために、航空会社からナローボディやワイドボディ航空機を含む新しい航空機モデルの需要を生み出しています。このため、さまざまな航空会社が航空機OEMに新型機を発注しています。こうした要因が、各地域で航空機用アビオニクス市場の成長を牽引しています。

ボーイングとエアバスを含む主要OEMの2社もまた、今後数年間の民間および軍用機モデルの納入において力強い成長を見せています。例えば、エアバスの世界市場予測によると、2023年から2042年にかけて40,850機以上の航空機が納入される見込みであり、そのうち約23,680機は既存の航空機に新たに追加されるものと考えられ、約12,170機は各地域で古い航空機の代替となるものと予想されています。同様に、ボーイング2023年商業見通しでは、2023年から2042年の間に42,595機以上の民間航空機が納入されると予想されています。航空機納入数の伸びは、2042年末までに2.5倍の伸びを示すと予想される各地域の格安航空会社便の需要増にも間接的に比例しています。このような要因が、世界の航空機用アビオニクス市場規模の成長を後押ししています。

世界の航空機保有台数の伸びを支えるもう1つの主な要因として、主要航空機OEMSによる航空機納入台数の前月比の一定の伸びが挙げられます。例えば、2023年9月、主要航空機OEMの2社、すなわちボーイングとエアバスは、それぞれ異なる顧客に27機と55機の民間航空機を納入しました。同様に、2023年10月には、ボーイングが約34機、エアバスが約71機の民間航空機を納入しました。さらに、2023年11月には、ボーイングとエアバスがそれぞれ約56機と64機の民間航空機を異なる地域に納入しました。このような民間航空機の納入の成長は、航空機用アビオニクス市場のベンダーに新たな機会を生み出しており、世界の航空機用アビオニクス市場規模は今後数年間で力強い成長を示す可能性が高いです。

世界の航空機用アビオニクス市場は、アビオニクスタイプ、航空機タイプ、地域に基づいてセグメント化されます。アビオニクスタイプに基づき、航空機用アビオニクス市場は、ナビゲーションシステム、通信システム、パワー&フライトマネジメントシステム、気象モニタリングシステム、電子フライトディスプレイ、その他にセグメント化されます。航空機の種類では、航空機用アビオニクス市場は民間航空機と軍用航空機に区分されます。地域別では、世界の航空機用アビオニクス市場は5つの主要地域に区分される:北米、欧州、アジア太平洋(APAC)、中東・アフリカ(MEA)、南米(SAM)です。

L3Harris Technologies Inc、Raytheon Technologies Corporation、Curtiss-Wright Corporation、Honeywell International Inc、General Electric Company、Safran SA、BAE Systems Plc、Moog Inc、Meggitt Plc、およびGarmin Ltdは、この市場調査でプロファイルされている主要な航空機用アビオニクス市場企業の1つです。

航空機用アビオニクス市場全体の規模は、一次情報と二次情報の両方を用いて導き出されています。徹底的な二次調査は、航空機用アビオニクス市場規模に関連する質的および量的情報を得るために、社内外の情報源を用いて実施されました。このプロセスは、すべての市場セグメントに関する市場の概要と予測を得るのにも役立ちます。また、データを検証し分析的洞察を得るために、業界関係者に対して複数の一次インタビューを実施しています。このプロセスには、副社長、市場開拓マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家と、航空機用アビオニクス市場を専門とする評価専門家、研究アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが参加しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要洞察
  • 市場魅力度分析

第3章 調査手法

第4章 航空機用アビオニクス市場情勢

  • ポーターのファイブフォース分析
  • エコシステム分析
    • バリューチェーンのベンダー一覧

第5章 航空機用アビオニクス市場- 主な市場力学

  • 主要市場促進要因
  • 主要市場抑制要因
  • 主な市場機会
  • 今後の動向
  • 促進要因と抑制要因の影響分析

第6章 航空機用アビオニクス市場:世界市場分析

  • 航空機用アビオニクス市場:世界市場概要
  • 航空機用アビオニクス-世界市場・2030年予測

第7章 航空機用アビオニクス市場:アビオニクスタイプ別収益分析、2020-2030年

  • ナビゲーションシステム
  • 通信システム
  • 電源および飛行管理システム
  • 気象モニタリングシステム
  • 電子フライトディスプレイ
  • その他

第8章 航空機用アビオニクス市場:航空機タイプ別収益分析、2020-2030年

  • 商用機
  • 軍用機

第9章 航空機用アビオニクス市場:地域別収益分析、2020-2030年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • 英国
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ
  • 中南米
    • ブラジル
    • その他中南米

第10章 COVID-19前後の影響

第11章 業界情勢

  • 合併と買収
  • 契約、提携、合弁事業
  • 新製品の上市
  • 事業拡大とその他の戦略的展開

第12章 競合情勢

  • 主要プレーヤーによるヒートマップ分析
  • 企業のポジショニングと集中度

第13章 航空機用アビオニクス市場-主要企業プロファイル

  • L3 Harris Technologies Inc
  • Raytheon Technologies Corporation
  • Curtiss-Wright Corporation
  • Honeywell International Inc
  • General Electric Company
  • Safran
  • BAE Systems Plc
  • Moog Inc
  • Meggitt plc
  • Garmin Ltd

第14章 付録

目次
Product Code: TIPRE00030323

The aircraft avionics market size is expected US$ 41.23 billion in 2022 and is expected to reach US$ 69.60 billion by 2030. The aircraft avionics market is estimated to record a CAGR of 6.8% from 2022 to 2030.

Avionics are one of the main operational components that are required to operate the aircraft and provide support in performing various types of flight activities such as navigation, communication, flight power management, fuel management, weather monitoring, and others. Further, the demand for avionics in the aerospace industry is mainly driven by some of the major factors that include rising aircraft production due to highly increasing passenger traffic. This is generating the demand for new aircraft models including narrow-body and wide-body aircraft from the airlines to cater to a greater number of passengers. For this, different airlines have been putting orders for new aircraft models from the aircraft OEMs. Such factors have been driving the aircraft avionics market growth across different regions.

Two of the major OEMs including Boeing and Airbus have also shown a strong growth in the delivery of commercial and military aircraft models for the coming years. For instance, according to the Airbus Global Market Forecast, more than 40,850 aircraft are expected to be delivered during 2023 to 2042 wherein around 23,680 aircraft are expected to be considered as new addition in the existing fleet and around 12,170 aircraft are expected to replace the older fleet of aircraft across different regions. Similarly, according to the Boeing Commercial Outlook of 2023, more than 42,595 commercial aircraft are expected to be delivered during 2023 to 2042. The growth in aircraft deliveries is also indirectly proportional to the growth in demand for low cost carrier flights across different regions which is expected to show 2.5 times growth by the end of 2042. Such factors are driving the growth of aircraft avionics market size globally.

Another major factor supporting the growth in global aircraft fleet includes constant growth in month-on-month aircraft deliveries by the major aircraft OEMS. For instance, in September 2023, two of the major aircraft OEMs i.e., Boeing and Airbus delivered 27 and 55 commercial aircraft to different customers respectively. Similarly, in October 2023, Boeing and Airbus delivered around 34 and 71 commercial aircraft respectively. Further, in November 2023, the Boeing and Airbus delivered around 56 and 64 commercial aircraft respectively to different regions. Such growth in the deliveries of commercial aircraft is generating new opportunities for aircraft avionics market vendors and is likely to show strong growth in the coming years in the global aircraft avionics market size.

The global aircraft avionics market is segmented based on avionics type, aircraft type, and geography. Based on avionics type, the aircraft avionics market is segmented into navigation systems, communication systems, power & flight management systems, weather monitoring system, electronic flight display, and others. In terms of aircraft type, the aircraft avionics market is segmented into commercial aircraft and military aircraft. In terms of geography, the global aircraft avionics market is segmented into five major regions: North America, Europe, Asia Pacific (APAC), Middle East & Africa (MEA), and South America (SAM).

L3Harris Technologies Inc, Raytheon Technologies Corporation, Curtiss-Wright Corporation, Honeywell International Inc, General Electric Company, Safran SA, BAE Systems Plc, Moog Inc, Meggitt Plc, and Garmin Ltd are among the key aircraft avionics market players that are profiled in this market study.

The overall aircraft avionics market size has been derived using both primary and secondary sources. Exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the aircraft avionics market size. The process also helps obtain an overview and forecast of the market with respect to all the market segments. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain analytical insights. This process includes industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the aircraft avionics market.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition, Assumptions and Limitations
  • 1.3 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness Analysis

3. Research Methodology

4. Aircraft Avionics Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Porter's Five Forces Analysis
  • 4.3 Ecosystem Analysis
    • 4.3.1 List of Vendors in the Value Chain

5. Aircraft Avionics Market - Key Market Dynamics

  • 5.1 Key Market Drivers
  • 5.2 Key Market Restraints
  • 5.3 Key Market Opportunities
  • 5.4 Future Trends
  • 5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints

6. Aircraft Avionics Market - Global Market Analysis

  • 6.1 Aircraft Avionics - Global Market Overview
  • 6.2 Aircraft Avionics - Global Market and Forecast to 2030

7. Aircraft Avionics Market - Revenue Analysis (USD Million) - By Avionics Type, 2020-2030

  • 7.1 Overview
  • 7.2 Navigation Systems
  • 7.3 Communication Systems
  • 7.4 Power and Flight Management Systems
  • 7.5 Weather Monitoring System
  • 7.6 Electronic Flight Display
  • 7.7 Others

8. Aircraft Avionics Market - Revenue Analysis (USD Million) - By Aircraft Type, 2020-2030

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Commercial
  • 8.3 Military

9. Aircraft Avionics Market - Revenue Analysis (USD Million), 2020-2030 - Geographical Analysis

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 North America Aircraft Avionics Market Overview
    • 9.1.2 North America Aircraft Avionics Market Revenue and Forecasts to 2030
    • 9.1.3 North America Aircraft Avionics Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Avionics Type
    • 9.1.4 North America Aircraft Avionics Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Aircraft Type
    • 9.1.5 North America Aircraft Avionics Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
      • 9.1.5.1 United States Aircraft Avionics Market
        • 9.1.5.1.1 United States Aircraft Avionics Market, by Avionics Type
        • 9.1.5.1.2 United States Aircraft Avionics Market, by Aircraft Type
      • 9.1.5.2 Canada Aircraft Avionics Market
        • 9.1.5.2.1 Canada Aircraft Avionics Market, by Avionics Type
        • 9.1.5.2.2 Canada Aircraft Avionics Market, by Aircraft Type
      • 9.1.5.3 Mexico Aircraft Avionics Market
        • 9.1.5.3.1 Mexico Aircraft Avionics Market, by Avionics Type
        • 9.1.5.3.2 Mexico Aircraft Avionics Market, by Aircraft Type

Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries

  • 9.2 Europe
    • 9.2.1 Germany
    • 9.2.2 France
    • 9.2.3 Italy
    • 9.2.4 United Kingdom
    • 9.2.5 Russia
    • 9.2.6 Rest of Europe
  • 9.3 Asia-Pacific
    • 9.3.1 Australia
    • 9.3.2 China
    • 9.3.3 India
    • 9.3.4 Japan
    • 9.3.5 South Korea
    • 9.3.6 Rest of Asia-Pacific
  • 9.4 Middle East and Africa
    • 9.4.1 South Africa
    • 9.4.2 Saudi Arabia
    • 9.4.3 U.A.E
    • 9.4.4 Rest of Middle East and Africa
  • 9.5 South and Central America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Rest of South and Central America

10. Pre and Post Covid-19 Impact

11. Industry Landscape

  • 11.1 Mergers and Acquisitions
  • 11.2 Agreements, Collaborations, Joint Ventures
  • 11.3 New Product Launches
  • 11.4 Expansions and Other Strategic Developments

12. Competitive Landscape

  • 12.1 Heat Map Analysis by Key Players
  • 12.2 Company Positioning and Concentration

13. Aircraft Avionics Market - Key Company Profiles

  • 13.1 L3 Harris Technologies Inc
    • 13.1.1 Key Facts
    • 13.1.2 Business Description
    • 13.1.3 Products and Services
    • 13.1.4 Financial Overview
    • 13.1.5 SWOT Analysis
    • 13.1.6 Key Developments

Note - Similar information would be provided for below list of companies

  • 13.2 Raytheon Technologies Corporation
  • 13.3 Curtiss-Wright Corporation
  • 13.4 Honeywell International Inc
  • 13.5 General Electric Company
  • 13.6 Safran
  • 13.7 BAE Systems Plc
  • 13.8 Moog Inc
  • 13.9 Meggitt plc
  • 13.10 Garmin Ltd

14. Appendix

  • 14.1 Glossary
  • 14.2 About The Insight Partners
  • 14.3 Market Intelligence Cloud