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市場調査レポート
商品コード
1402538
中南米のドライアイス市場、2028年までの予測:地域別分析 - タイプ別、用途別South & Central America Dry Ice Market Forecast to 2028 - Regional Analysis - by Type (Pellets, Blocks, and Others) and Application (Food and Beverages, Storage and Transportation, Healthcare, Industrial Applications, and Others) |
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中南米のドライアイス市場、2028年までの予測:地域別分析 - タイプ別、用途別 |
出版日: 2023年11月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 即納可能
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中南米のドライアイス市場は、2022年の1,350万米ドルから2028年には1,628万米ドルに成長すると予測されます。2022年から2028年までのCAGRは3.2%と推定されます。
冷凍食品需要の急増が中南米のドライアイス市場を後押し
冷凍食品需要の増加と、食品および輸送産業におけるドライアイスの冷媒としての使用量の増加が、中南米のドライアイス市場に成長機会をもたらすと予測されます。ドライアイスは、-78.5°C(-109.3°F)で昇華する高密度の雪のような物質で、特に肉やアイスクリームなどの生鮮食品の輸送時に冷媒として使用されます。ドライアイスは昇華するため、食品を汚染したり品質を損なったりする残留物を残さないです。
消費者のコンビニエンス・フード志向の高まりは、ゼロから調理するのに比べて時間と手間がかからない冷凍食品の需要増を後押ししています。冷凍食品は時間がかからず調理が簡単なため、消費者は忙しいライフスタイルや共働き世帯のために、こうした製品を好むようになっています。さらに、可処分所得の増加も、冷凍食品の需要に大きな影響を与える要因の一つであり、最終的に中南米のドライアイス市場の成長に影響を与えます。
さらに、冷凍肉・鶏肉やシーフードへの高い需要も市場成長に寄与しています。肉や魚介類がもたらす健康上のメリットに対する消費者の意識の高まりが、その需要を急増させています。これらの製品は低脂肪・高タンパク食品であり、筋肉増強、視力改善、脳力増強、心臓の健康サポート、関節の不快感緩和、皮膚や髪の改善に役立ちます。消費者は健康的なライフスタイルにシフトしており、栄養価の高い健康食品の需要が高まっています。そのため、冷凍食品の需要が急増し、中南米のドライアイス市場の成長を後押ししています。
中南米のドライアイス市場概要
生鮮農産物、水産物、冷凍食品、医薬品の保存期間を延長・確保することを目的としたドライアイス市場は、今後大幅に成長する見込みです。ブラジル対外貿易事務局の統計によると、2021年から2022年にかけて、ブラジルの食肉輸出は大幅に増加しています。この急成長は、ライフスタイルの変化と現代技術による消費者需要の高まりに起因しています。冷凍食品に対する消費者需要の高まりと市場競争の激化に伴い、食品加工業者、流通業者、小売業者の多くは、手動操作の倉庫施設から、ドライアイスの普及を伴う自動深層凍結倉庫へと移行しつつあります。こうした要因が中南米のドライアイス市場を牽引すると予想されます。
中南米のドライアイス市場の収益と2028年までの予測(金額)
中南米のドライアイス市場セグメンテーション
中南米のドライアイス市場は、タイプ、用途、国に区分されます。
タイプ別では、中南米のドライアイス市場はペレット、ブロック、その他に区分されます。2022年の中南米のドライアイス市場では、ブロックセグメントが最大のシェアを占めています。
用途別では、中南米のドライアイス市場は、飲食品、貯蔵・輸送、ヘルスケア、産業用途、その他に区分されます。2022年の中南米のドライアイス市場では、貯蔵・輸送分野が最大のシェアを占めています。
国別に見ると、中南米のドライアイス市場はアルゼンチン、ブラジル、その他南米に区分されます。2022年の中南米のドライアイス市場はブラジルが独占しています。
Air Products and Chemicals Inc.;Continental Carbonic Products, Inc.;L'Air Liquide SA;Linde Plcなどが中南米のドライアイス市場で事業を展開する大手企業です。
The South & Central America dry ice market is expected to grow from US$ 13.50 million in 2022 to US$ 16.28 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 3.2% from 2022 to 2028.
The Rapidly Increasing Demand for Frozen Foods Fuels South & Central America Dry Ice Market
Increase in demand for frozen foods and rise in usage of dry ice as refrigerant in food and shipping industries are anticipated to provide growth opportunities to the South & Central America dry ice market . Dry ice is carbon dioxide in its solid form, a dense, snowlike substance that sublimes at -78.5 °C (-109.3 °F), used as a refrigerant, especially during shipping of perishable products such as meats or ice cream. As the dry ice sublimes, it leaves no residue to contaminate or compromise the quality of food.
The increasing consumer preference toward convenience foods favors the increasing demand for frozen products as they require less time and effort as compared to cooking from scratch. Frozen food products consume less time and are easy to cook, consumers are preferring these products due to the busy lifestyles and dual working households. Moreover, increasing disposable income is also one such factor that has a huge influence on the demand of frozen food products which ultimately affects the market growth of the South & Central America dry ice market.
Furthermore, the high demand for frozen meat & poultry and seafood is also contributing to the market growth. The increasing awareness among consumers regarding the health benefits offered by meat and seafood is surging its demand. These products are low-fat and high-protein food that can help to build muscle, improve eyesight, boost brainpower, support heart health, relieve joint discomfort, and improve skin and hair. Consumers are shifting toward a healthy lifestyle, which has led to high demand for heathy food with nutritional value. Hence, the surge in demand of frozen food products is ultimately bolstering the market growth of the South & Central America dry ice market.
South & Central America Dry Ice Market Overview
Dry ice markets activities aim to extend and ensure the shelf life of fresh agricultural products, seafood, frozen food, and pharmaceuticals will grow substantially. According to the Brazilian Foreign Trade Secretariat statistics, from 2021 to 2022, Brazil has seen significant growth in its meat export. This fast rise is attributable to rising consumer demand due to changing lifestyles and modern technology. With rising consumer demand for frozen food products and a highly competitive market, most food processors, distributors, and retailers are transitioning from manually operated warehouse facilities to automatic deep-freeze warehouses with the widespread use of dry ice. These factors are expected to drive the South and Central American South & Central America dry ice market.
South & Central America Dry Ice Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
South & Central America Dry Ice Market Segmentation
The South & Central America dry ice market is segmented into type, application, and country.
Based on type, the South & Central America dry ice market is segmented into pellets, blocks, and others. The blocks segment held the largest share of the South & Central America dry ice market in 2022.
Based on application, the South & Central America dry ice market is segmented into food and beverages, storage and transportation, healthcare, industrial applications, and others. The storage and transportation segment held the largest share of the South & Central America dry ice market in 2022.
Based on country, the South & Central America dry ice market is segmented into Argentina, Brazil, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated the South & Central America dry ice market in 2022.
Air Products and Chemicals Inc; Continental Carbonic Products, Inc.; L'Air Liquide SA; and Linde Plc are some of the leading companies operating in the South & Central America dry ice market.