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市場調査レポート
商品コード
1402534
アジア太平洋の点眼薬市場、2030年までの予測:地域別分析 - タイプ、用途、購入方法別Asia Pacific Eye Drops Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Antibiotics, Artificial Tears, Hormones, and Others), Application, and Purchase Mode (OTC and Prescription) |
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アジア太平洋の点眼薬市場、2030年までの予測:地域別分析 - タイプ、用途、購入方法別 |
出版日: 2023年11月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 96 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の点眼薬市場は、2022年の28億2,384万米ドルから2030年には43億8,659万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは5.7%と推定されます。
アイケアへの取り組みの高まりがアジア太平洋の点眼薬市場を後押し
近年、眼病に対する意識の向上と啓蒙のためにさまざまな取り組みが行われ、患者たちは適切な薬や治療法を利用するようになっています。
国際的な非政府組織であるSightsaversは、発展途上国で眼病の治療と予防に取り組んでいます。インドでは多くの人々が農村部に住んでおり、目の病気に対する認識が低いか、まったくありません。Sightsaversは、農村部アイヘルス・プログラムで認識を高め、質の高い眼科医療サービスを提供し、農村部の人々における回避可能な失明を根絶することを目指しています。さらに2019年、WHOは「ユニバーサル・ヘルス・カバレッジと眼科医療」を開始しました。これは、WHOの「視力に関する世界報告」の勧告を計画し実施する際に、WHO加盟国を支援するための実践的で段階的なガイダンスを提供するイベントです。WHOは、人々を中心とした総合的な眼科医療サービスを提供するため、このイベントを立ち上げました。さらに、インド・米国共同視力調査プログラム2020は、失明の恐れのある眼疾患、視覚障害、および関連合併症を理解し、予防し、治療するために不可欠な科学技術の発展に焦点を当てています。インドのバイオテクノロジー省と米国NIHがこの調査プログラムに資金を提供しています。
2021年12月、NIHはケロッグ眼科センターとアラビンド眼科病院(インド)のパートナーシップを支援し、眼科専門医のための臨床研究トレーニングプログラムを開発しました。このような研修プログラムは、インドの眼科医療分野を発展させることを目的としています。このように、アイケア研究のための資金が増加することは、点眼薬市場のプレーヤーに成長機会を提供する可能性が高いです。
アジア太平洋の点眼薬市場概要
アジア太平洋の点眼薬市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋に細分化されます。アジア太平洋は予測期間中に最も速いCAGRを記録すると予想されます。アジア太平洋の市場成長は、オーストラリアやインドなどの国々でドライアイ疾患の有病率が高まっていることに起因しています。さらに、高齢者人口の増加、ヘルスケアインフラの開拓、研究活動を後押しする投資の増加が、予測期間中のアジア太平洋の点眼薬市場を牽引すると予測されています。中国では、毎年約20~30%の人がドライアイと診断されています。ドライアイを引き起こす主な要因としては、パソコン、ノートパソコン、携帯電話の前での長時間の使用が挙げられます。さらに、大気汚染レベルの高さもドライアイの主な原因となっています。同国はアジア太平洋で糖尿病と緑内障の罹患率が最も高く、ドライアイを引き起こす可能性があります。中国はまた、原薬製造とジェネリック医薬品の最大市場でもあります。同国では様々な企業が眼科製品の製造に携わっています。2023年4月、Ocumension Therapeutics社は、Zerviate 0.24%(セチリジン)点眼液の中国での商品化承認申請(NDA)を提出しました。この点眼液は主にアレルギー性結膜炎に伴う眼のかゆみを抑えるために使用されます。
中国におけるアジア太平洋の点眼薬市場は、国内外の製薬会社が存在し、かなり競合が激しいです。中国国内の有名な点眼薬ブランドには、参天(Santen)、ノバルティス(Novartis)、アルコン(Alcon)、アラガン(Allergan)、バウシュロム(Baush+Lomb)などがあり、処方箋ベースの点眼薬や一般用医薬品(OTC)など、さまざまなアイケア製品を提供しています。中国における点眼薬の流通経路には、病院、診療所、薬局、eコマース・プラットフォームなどがあります。病院や診療所は処方箋に基づく点眼薬を提供する企業の販売代理店として一般的に好まれ、OTC点眼薬は薬局やオンラインプラットフォームで容易に入手できます。
アジア太平洋の点眼薬市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋の点眼薬市場セグメンテーション
アジア太平洋の点眼薬市場は、タイプ、用途、購入形態、国に区分されます。
タイプ別では、アジア太平洋の点眼薬市場は抗生物質、人工涙液、ホルモン剤、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋の点眼薬市場では、抗生物質分野が最大のシェアを占めています。
用途別では、アジア太平洋の点眼薬市場は眼病、アイケア、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋の点眼薬市場では、眼疾患分野が最大のシェアを占めました。眼疾患セグメントはさらにドライアイ、緑内障、白内障、その他に区分されます。
購入形態に基づき、アジア太平洋の点眼薬市場はOTCと処方箋に区分されます。2022年のアジア太平洋の点眼薬市場では、処方箋セグメントがより大きなシェアを占めています。
国別では、アジア太平洋の点眼薬市場は中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋の点眼薬市場は中国が独占しています。
AbbVie Inc、Alcon AG、Bausch &Lomb Inc、Biomedica Pvt Ltd、Pfizer Inc、Prestige Consumer Healthcare Inc、Rohto Pharmaceutical Co Ltdなどがアジア太平洋の点眼薬市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific eye drops market is expected to grow from US$ 2,823.84 million in 2022 to US$ 4,386.59 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 5.7% from 2022 to 2030.
Rising Initiatives for Eye Care Fuels Asia Pacific Eye Drops Market
In recent years, various measures and efforts have been taken to create awareness and educate people regarding eye diseases, prompting patients to access suitable medications and treatments.
Sightsavers-an international nongovernmental organization-works in developing countries to treat and prevent eye diseases. A large population in India resides in rural areas with limited or no awareness of eye ailments. Sightsavers aims to create awareness with its Rural Eye Health Programme, provide high-quality eye health services, and eradicate avoidable blindness in the rural population. In addition, in 2019, the WHO launched the Universal Health Coverage and Eye Care: Promoting Country Action, an event to provide practical, step-by-step guidance to support Member States of WHO in planning and implementing the recommendations of the WHO's World Report on vision. The WHO launched this event to provide integrated people-centered eye care services. Further, the India-US Collaborative Vision Research Program 2020 focuses on advancing science and technology crucial to understand, prevent, and treat blinding eye diseases, visual disorders, and associated complications. The Indian Department of Biotechnology and the US NEI fund this research program.
In December 2021, NIH-funded projects supported the partnership between Kellogg Eye Center and Aravind Eye Hospital (India) to develop a clinical research training program for eyecare specialists. Such training programs are meant to develop the eyecare field in India. Thus, increasing funds for eyecare research will likely offer growth opportunities to the eye drop market players.
Asia Pacific Eye Drops Market Overview
The Asia Pacific eye drops market is sub segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. Asia Pacific is expected to register the fastest CAGR during the forecast period. The growth of the market in Asia Pacific is attributed to the growing prevalence of dry eye diseases in countries such as Australia, and India. Additionally, the growing geriatric population, developing healthcare infrastructure, and increasing investments to boost research activities are projected to drive the Asia Pacific eye drops market during the forecast period. In China, every year about 20-30% of people are diagnosed with dry eye conditions. Major factors causing dry eye condition include long spending hours in front of computers, laptops, and mobile phones. Moreover, high air pollution level is another leading cause of dry eye condition in the country. The country records the highest incidences of diabetes and glaucoma in Asia Pacific, which may lead to a dry eye condition. China is also the largest market for API manufacturing and generic pharmaceuticals. Various companies in the country are involved in the production of ophthalmic products. In April 2023, Ocumension Therapeutics submitted a new drug application (NDA) for approval to commercialize Zerviate 0.24% (cetirizine) ophthalmic solution in China. This solution is majorly used to reduce ocular itching associated with allergic conjunctivitis.
The Asia Pacific eye drops market in China is quite competitive, with the presence of both domestic and international pharmaceutical companies. A few of the well-known domestic eye drop brands in the country are Santen, Novartis, Alcon, Allergan, and Baush + Lomb, which offer a range of eye care products, including prescription-based eye drops and over the counter (OTC) solutions. The distribution channels for eye drops in China include hospitals, clinics, pharmacies, and e-commerce platforms. Hospitals and clinics are commonly preferred as distributors by companies offering prescription-based eye drops, while OTC eye drops are readily available in pharmacies and online platforms.
Asia Pacific Eye Drops Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Eye Drops Market Segmentation
The Asia Pacific eye drops market is segmented into type, application, purchase mode, and country.
Based on type, the Asia Pacific eye drops market is segmented into antibiotics, artificial tears, hormones, and others. The antibiotics segment held the largest share of the Asia Pacific eye drops market in 2022.
Based on application, the Asia Pacific eye drops market is segmented into eye diseases, eye care, and others. The eye diseases segment held the largest share of the Asia Pacific eye drops market in 2022. The eye diseases segment is further segmented into dry eye, glaucoma, cataract, and others.
Based on purchase mode, the Asia Pacific eye drops market is segmented into OTC and prescription. The prescription segment held a larger share of the Asia Pacific eye drops market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific eye drops market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific eye drops market in 2022.
AbbVie Inc, Alcon AG, Bausch & Lomb Inc, Biomedica Pvt Ltd, Pfizer Inc, Prestige Consumer Healthcare Inc., and Rohto Pharmaceutical Co Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific eye drops market.