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市場調査レポート
商品コード
1402532
中南米の肺がんスクリーニング市場、2030年までの予測:地域別分析 - がんタイプ、技術、年齢層、エンドユーザー別South & Central America Lung Cancer Screening Market Forecast to 2030 - Regional Analysis- by Cancer Type, Technology, Age Group (50 & Older and Below 50), and End User (Hospitals, Diagnostic Centers, and Others) |
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中南米の肺がんスクリーニング市場、2030年までの予測:地域別分析 - がんタイプ、技術、年齢層、エンドユーザー別 |
出版日: 2023年11月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 即納可能
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中南米の肺がんスクリーニング市場は、2022年の3,916万米ドルから2030年には6,895万米ドルに成長すると予測されます。2022年から2030年までのCAGRは7.3%と推定されます。
肺がんスクリーニング検査費用の高さが中南米の肺がんスクリーニング市場に拍車をかける。
同地域でヘルスケア意識が高まる中、同地域の肺がんスクリーニングプロバイダーには十分な機会があります。これには、地域の病院や診療所と連携することで、アクセスしやすい肺がんスクリーニングを提供したり、遠隔地の遠隔医療を活用したりすることが含まれます。このアプローチは肺がんを早期に発見するだけでなく、患者の転帰を改善し、この地域のヘルスケアにおける重要なギャップを埋める。予防医療に対する需要の高まりに合わせることで、これらのプロバイダーは有望な市場に足場を築くことができ、最終的には地域全体の公衆衛生と福祉の向上に貢献することができます。
中南米の肺がんスクリーニング市場概要
中南米の肺がんスクリーニング市場は、ブラジル、アルゼンチン、その他中南米に区分されます。この地域の成長は、肺がん罹患率の増加や人々の肺がんスクリーニングに対する意識の高まりなど、さまざまな要因によるものです。また、検診に対する政府支援の高まりが市場のさらなる成長につながっています。
肺がんスクリーニング市場は、がんの有病率の増加などの要因によって影響を受けています。例えば、Globocan 2020の報告書によると、肺がんはブラジルで2番目に罹患率の高いがんです。ブラジルで新たに発見された肺がん症例は88492例でした。
肺がんスクリーニングは世界的に標準治療とされています。ブラジルでは、医療システムの組織、CTスキャンや治療法へのアクセス、文化的な受容などに関連する複雑な問題が、その実施プロセスを制限しています。現地の組織に従って検診を実施するには課題や障壁があるが、すべてのシナリオで満足のいく結果を得ることが可能でした。
Lung Cancer Policy Networkによると、ブラジルでは、肺がんスクリーニングに対する協調的なアプローチが必要です。LDCT検診の利点は、第2回ブラジル早期肺がんスクリーニング試験(BRELT2)で最近報告されました。とはいえ、組織化された検診プログラムを全国的に実施するには、公的ヘルスケアと民間ヘルスケアとの間で検診機器へのアクセスが不平等であるなど、克服すべき障壁がまだ多くあります。この課題に対処するため、Propulmao Mobile Projectの一環として、バレトス(サンパウロ)の市保健局は地元のがん病院と協力し、移動式LDCT検診と禁煙介入を地域で実施しました。
中南米の肺がんスクリーニング市場の収益と2030年までの予測(金額)
中南米の肺がんスクリーニング市場セグメンテーション
中南米の肺がんスクリーニング市場は、がん種、技術、年齢層、エンドユーザー、国別に区分されます。
がんの種類に基づき、中南米の肺がんスクリーニング市場は非小細胞肺がん(NSCLC)と小細胞肺がんに区分されます。2022年の中南米の肺がんスクリーニング市場では、非小細胞肺がん(NSCLC)セグメントが大きなシェアを占めています。
技術に基づき、中南米の肺がんスクリーニング市場は胸部X線、低線量コンピュータ断層撮影(LDCT)、リキッドバイオプシー、その他に区分されます。2022年の中南米の肺がんスクリーニング市場では、胸部X線部門が最大のシェアを占めています。
年齢層に基づき、中南米の肺がんスクリーニング市場は50歳以上と50歳未満に区分されます。50歳以上セグメントは2022年に中南米の肺がんスクリーニング市場でより大きなシェアを占めました。
エンドユーザーに基づき、中南米の肺がんスクリーニング市場は病院、診断センター、その他に区分されます。病院セグメントが2022年の中南米の肺がんスクリーニング市場で最大のシェアを占めました。
国別では、中南米の肺がんスクリーニング市場はブラジル、アルゼンチン、その他南米に区分されます。2022年の中南米の肺がんスクリーニング市場はブラジルが支配的。
Siemens AG、Koninklijke Philips NV、Canon Inc、Medtronic、GE HealthCare technologies Incは、南米・中米の肺がんスクリーニング市場で事業を展開する大手企業です。
The South & Central America lung cancer screening market is expected to grow from US$ 39.16 million in 2022 to US$ 68.95 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 7.3% from 2022 to 2030.
High cost of lung cancer screening tests fuel South & Central America lung cancer screening market.
Amid growing healthcare awareness in the region, lung cancer screening providers in the region has ample opportunities. These include collaborating with regional hospitals and clinics through which they can offer accessible lung cancer screening and leveraging telemedicine for remote areas. This approach not only detects lung cancer early but also improves patient outcomes, filling a crucial gap in the region's healthcare. By aligning with the rising demand for preventive care, these providers can establish a foothold in a promising market, ultimately contributing to enhanced public health and well-being across the region.
South & Central America Lung Cancer Screening Market Overview
The South & Central America lung cancer screening market is segmented into the Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. The regional growth is attributed to various factors, such as the increasing incidence of lung cancer and growing awareness of lung cancer screening among people. Also, rising government support for screening has led to the further growth of the market.
The lung cancer screening market is being influenced by factors such as the increasing prevalence of cancer. For instance, as per Globocan 2020 report, lung cancer is Brazil's second most prevalent cancer. There were 88492 new cases of lung cancer found in Brazil.
Lung cancer screening is believed to be the standard of care worldwide. In Brazil, complications in its implementation related to the organization of the health system, access to CT scans and treatment methods, and cultural acceptance of the method restrict the process. There are challenges and barriers in carrying out the screening according to the local organization; however, it was possible to obtain satisfactory results in all scenarios.
According to Lung Cancer Policy Network, In Brazil, a coordinated approach to lung cancer screening is necessary, as health assistance is fragmented across the country and has resulted in significant health inequalities. The advantages of LDCT screening were recently described in the Second Brazilian Early Lung Cancer Screening Trial (BRELT2). Nevertheless, there are still many barriers to overcome before an organized screening program can be implemented nationwide, including inequitable access to screening equipment between public and private healthcare. To manage this challenge, as part of the Propulmao Mobile Project, the municipal health office in Barretos (Sao Paulo) collaborated with the local cancer hospital to deliver mobile LDCT screening and a smoking cessation intervention in the community.
South & Central America Lung Cancer Screening Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
South & Central America Lung Cancer Screening Market Segmentation
The South & Central America lung cancer screening market is segmented into cancer type, technology, age group, end user, and country.
Based on cancer type, the South & Central America lung cancer screening market is segmented into non-small cell lung cancer (NSCLC), and small cell lung cancer. The non-small cell lung cancer (NSCLC) segment held a larger share of the South & Central America lung cancer screening market in 2022.
Based on technology, the South & Central America lung cancer screening market is segmented into chest X-ray, low dose computed tomography (LDCT), liquid biopsy, and others. Chest X-ray segment held the largest share of the South & Central America lung cancer screening market in 2022.
Based on age group, the South & Central America lung cancer screening market is segmented into 50 and older, and below 50. 50 and older segment held the larger share of the South & Central America lung cancer screening market in 2022.
Based on end user, the South & Central America lung cancer screening market is segmented into hospital, diagnostic centre, and others. Hospital segment held the largest share of the South & Central America lung cancer screening market in 2022.
Based on country, the South & Central America lung cancer screening market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated the South & Central America lung cancer screening market in 2022.
Siemens AG, Koninklijke Philips NV, Canon Inc, Medtronic, and GE HealthCare technologies Inc are some of the leading companies operating in the South & Central America lung cancer screening market.