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市場調査レポート
商品コード
1402480
アジア太平洋の黒トリュフ市場の2028年までの予測- 地域別分析:カテゴリー別、用途別、最終用途別Asia Pacific Black Truffles Market Forecast to 2028 - Regional Analysis - by Category (Organic and Conventional), Application (Culinary; Oil; Sauces, Spreads, and Butter; and Others), and End Use (Processing, Food Retail, and Foodservice) |
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アジア太平洋の黒トリュフ市場の2028年までの予測- 地域別分析:カテゴリー別、用途別、最終用途別 |
出版日: 2023年10月26日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の黒トリュフ市場は、2022年の4,976万米ドルから2028年には8,544万米ドルに成長すると予想されています。2022年から2028年までのCAGRは9.4%で成長すると推定されます。
新興地域における黒トリュフの成長がアジア太平洋産業用ロボット市場を牽引
日本では黒トリュフが地元で作られる生鮮食品や加工食品に主に使用されているため、黒トリュフ製品の需要は日本などのアジア太平洋諸国で急増しています。需要の増加に対応するため、新興国のメーカーは黒トリュフ入り製品を発売して製品ポートフォリオを強化しています。花畑牧場は、ブッラータが日本の動向食品であることから、地元で作られたトリュフ風味のブッラータを販売しています。同様に日本では、トリュフ風味のポテトチップスや、黒トリュフを練り込んだキットカットSNAXの人気が高まっています。さらに、西オーストラリア州の南西端は、世界中でトリュフ生産の「ホットスポット」となっています。現在、70以上の生産者が十分な規模の農園を持ち、フランス産黒トリュフの商業生産者となっています。したがって、新興地域における黒トリュフの拡大は、予測期間中、アジア太平洋の黒トリュフ市場に有利な機会を提供すると期待されています。
アジア太平洋の黒トリュフ市場概要
アジア太平洋の黒トリュフ市場はさらに、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。アジア太平洋は食品産業にとって重要な市場です。アジア太平洋では、黒トリュフは通常、削ったり、すりおろしたり、薄くスライスしたりして、控えめに使用されることが多いです。トリュフのマイルドで麝香のような土の風味は、重厚でリッチな要素、ワインやクリームベースのソース、オイル、ジャガイモ、米、パスタなどの中性的な食材を使った料理を引き立てる。この地域では、新鮮な黒トリュフをパスタ、ローストした肉、リゾット、スープ、卵料理の仕上げに使うことができます。中国では、黒トリュフが上流階級の間で人気を集めており、トリュフ寿司、スープ、ソーセージ、餃子などにトリュフがブレンドされています。シェフはクッキー、酒、月餅に黒トリュフを取り入れることが増えています。黒トリュフはバターに挟んだり、オイルや蜂蜜に染み込ませたり、ソースにすり込んだりします。高級レストランでは、黒トリュフを羊肉、鶏肉、鹿肉、牛肉、魚介類、フォアグラなどの肉類、山羊肉、パルメザン、フォンティーナ、シェーブル、ゴーダなどのチーズ、タラゴン、バジル、ルッコラなどのハーブとよく合わせます。したがって、黒トリュフの幅広い応用範囲が、この地域での需要を押し上げています。
アジア太平洋の黒トリュフ市場の収益と2028年までの予測(金額)
アジア太平洋の黒トリュフ市場のセグメンテーション
アジア太平洋の黒トリュフ市場は、カテゴリー、用途、最終用途、国にセグメンテーションされます。
カテゴリーに基づき、アジア太平洋の黒トリュフ市場は有機と従来型に二分されます。2022年、アジア太平洋の黒トリュフ市場では、慣行セグメントがより大きなシェアを記録しました。
用途に基づき、アジア太平洋の黒トリュフ市場は料理用、オイル、ソース、スプレッド、バター、その他に区分されます。2022年には、料理用セグメントがアジア太平洋の黒トリュフ市場で最大のシェアを記録しました。
エンドユーザー別に見ると、アジア太平洋の黒トリュフ市場は加工、食品小売、食品サービスに区分されます。2022年には、食品サービスセグメントがアジア太平洋の黒トリュフ市場で最大のシェアを記録しました。
国別では、アジア太平洋の黒トリュフ市場は中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。2022年には、その他のアジア太平洋セグメントがアジア太平洋の黒トリュフ市場で最大のシェアを記録しました。
Perigord Truffles of Tasmania Pty Ltd、Great Southern Truffles Pty Ltd、B Burrell &SJ Friend、Hazel Hill Pty Ltdなどは、アジア太平洋の黒トリュフ市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific black truffles market is expected to grow from US$ 49.76 million in 2022 to US$ 85.44 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 9.4% from 2022 to 2028.
Growth of Black Truffles in Emerging Region Drive Asia Pacific Industrial Robotics Market
Demand for black truffle products is surging in various APAC countries, such as Japan, as black truffles are majorly used in locally made fresh and processed food in Japan. To cater to the increasing demand, the manufacturers of emerging countries are enhancing their product portfolios by launching black truffle-infused products. Hanabatake Ranch sells locally made truffle-flavored burrata as burrata is a trending food item in Japan. Similarly, in the country, there is a rising popularity of potato chips with truffle flavor and Kitkat SNAX products infused with black truffles. Furthermore, the southwest corner of Western Australia has become the "hot spot" for truffle production across the world. There are now more than 70 growers with plantations of sufficient size and becoming commercial producers of the French black truffle. Therefore, the expansion of black truffles in emerging regions is expected to offer lucrative opportunities for the Asia Pacific black truffles market during the forecast period.
Asia Pacific Black Truffles Market Overview
The Asia Pacific black truffles market is further segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. Asia Pacific is a significant market for the food industry. In Asia Pacific, black truffles are often used sparingly typically shaved, grated, or thinly sliced. The truffle's mild, musky, and earthy flavor complements dishes with heavy, rich elements, wine or cream-based sauces, oils, and neutral ingredients such as potatoes, rice, and pasta. In the region, fresh black truffles can be used as a finishing flavor over pasta, roasted meats, risottos, soups, and eggs. In China, black truffles are gaining traction among the upper class, and the truffles are being blended into truffle sushi, soup, sausages, and dumplings. Chefs are increasingly incorporating black truffles into cookies, liquors, and mooncakes. Black truffles are tucked into butter, ingrained into oils and honey, or grated into sauces. The premium and luxury restaurants often pair black truffles well with meats such as lamb, poultry, venison, beef, seafood, and foie gras; cheeses such as goat, parmesan, fontina, chevre, and gouda; and herbs such as tarragon, basil, and arugula. Hence, the broad application scope of black truffles is boosting their demand in the region.
Asia Pacific Black Truffles Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Asia Pacific Black Truffles Market Segmentation
The Asia Pacific black truffles market is segmented into category, applications, end use, and country.
Based on category, the Asia Pacific black truffles market is bifurcated into organic and conventional. In 2022, the conventional segment registered a larger share in the Asia Pacific black truffles market.
Based on applications, the Asia Pacific black truffles market is segmented into culinary; oil; sauces, spreads, and butter; and others. In 2022, the culinary segment registered the largest share in the Asia Pacific black truffles market.
Based on end user, the Asia Pacific black truffles market is segmented into processing, food retail, and foodservice. In 2022, the foodservice segment registered the largest share in the Asia Pacific black truffles market.
Based on country, the Asia Pacific black truffles market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. In 2022, the Rest of Asia Pacific segment registered the largest share in the Asia Pacific black truffles market.
Perigord Truffles of Tasmania Pty Ltd, Great Southern Truffles Pty Ltd, B Burrell & SJ Friend, and Hazel Hill Pty Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific black truffles market.