|
市場調査レポート
商品コード
1375219
中南米の脱毛製品市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、エンドユーザー別、流通チャネル別の地域分析South & Central America Hair Removal Products Market Forecast to 2028 - Regional Analysis By Product type End User, and Distribution Channel |
||||||
|
中南米の脱毛製品市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、エンドユーザー別、流通チャネル別の地域分析 |
出版日: 2023年09月18日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 即納可能
![]() |
中南米の脱毛製品市場は、2022年の6億7,750万米ドルから2028年には8億7,307万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは4.3%で成長すると推定されます。
男性用脱毛製品需要の増加が中南米脱毛製品市場を牽引
個人用除毛製品に関する販促キャンペーンの増加により、顧客の視点はサロンでのスタイリングから自宅でのパーソナルケアへとシフトしています。さらに、男性の顔剃りやムダ毛処理の頻度は女性よりも高いです。男性は一般的に、顔のムダ毛処理やトリミングにはカミソリや刃物を使用し、ムダな体毛の処理には除毛クリームやスプレーを好みます。パーソナルケアやセルフケアに対する男性の意識の変化は、メーカーが男性の肌タイプや要求に特化した製品を開発することを促しています。例えば、2019年にReckitt Benckiser Group plcは、Veet Men NormalとVeet Men Sensitiveを特徴とする男性用のVeet除毛クリームシリーズを発売しました。さらに、様々な企業が顧客にカミソリや除毛キットの定期購入を提供しており、顧客によって指定された定期的な間隔で、企業が顧客の玄関先まで除毛キットを届けています。
中南米の脱毛製品市場概要
中南米の脱毛製品市場は、アルゼンチン、ブラジル、その他中南米に大別されます。中南米では、男性も女性も身だしなみを整えるようになったことで、脱毛製品メーカーのビジネスが発展しています。世界銀行グループが発表したデータによると、2021年時点で2億1,432万人と推定されるブラジルの人口増加は、脱毛製品の需要を押し上げると予想されています。さらに、同地域の主要市場プレーヤーは、環境に優しい製品の開拓とマーケティング・キャンペーンの改善に注力し、顧客基盤の拡大を図っています。人口の可処分所得の増加、人口統計の変化、ブラジル人顧客の消費力の増加、個人衛生に関する意識の高まりは、予測期間中に中南米の脱毛製品市場を牽引すると予想されます。
中南米の脱毛製品市場の収益と2028年までの予測(金額)
中南米の脱毛製品市場セグメンテーション
中南米の脱毛製品市場は、製品タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、国別にセグメント化されています。
製品タイプに基づき、中南米の脱毛製品市場はクリーム、ワックスストリップ、カミソリとブレード、脱毛器、その他にセグメント化されます。2022年の中南米脱毛製品市場では、カミソリとブレードセグメントが大きなシェアを占めています。
エンドユーザーに基づいて、中南米の脱毛製品市場は、男性と女性にセグメント化されます。女性セグメントは2022年に中南米の脱毛製品市場で最大のシェアを占めました。
流通チャネルに基づき、中南米の脱毛製品市場はスーパーマーケットおよびハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。2022年の中南米脱毛製品市場では、コンビニエンスストア部門が最大のシェアを占めています。
国別に見ると、中南米の脱毛製品市場はアルゼンチン、ブラジル、その他南米に区分されます。ブラジルが2022年の中南米脱毛製品市場のシェアを独占。
American International Inc、Koninklijke Philips NV、Oriflame Holding AG、Reckitt Benckiser Group Plc、The Procter &Gamble Coは、中南米の脱毛製品市場で事業を展開している大手企業です。
The South & Central America hair removal products market is expected to grow from US$ 677.50 million in 2022 to US$ 873.07 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 4.3% from 2022 to 2028.
Rise in Demand for Men's Hair Removal Products Fuel South & Central America Hair Removal Products Market
The rise in promotional campaigns regarding personal hair removal products has shifted the customer perspective from salon styling to at-home personal care. Moreover, the frequency of facial shaving and undesired body hair removal among men is higher than among women. Men generally use razors and blades for facial hair removal or trimming and prefer hair removal creams or sprays for removing undesired body hair. The shift in men's attitude toward personal or self-care regimes has encouraged manufacturers to develop products specific to men's skin types and requirements. For instance, in 2019, Reckitt Benckiser Group plc launched the Veet hair removal cream range for men, featuring Veet Men Normal and Veet Men Sensitive. Moreover, various companies offer razor or hair removal kit subscriptions to customers, wherein, the company delivers hair removal kits to their doorstep on a regular interval specified by the customer.
South & Central America Hair Removal Products Market Overview
The South & Central America hair removal products market is broadly segmented into Argentina, Brazil, and the Rest of South & Central America. The shift in the grooming attitude of men and women in South & Central America to improve appearance has developed business prospects for hair removal product manufacturers. According to the data published by the World Bank Group, the rise in population in Brazil, with an estimated 214.32 million people as of 2021, is expected to boost the demand for hair removal products. Moreover, major market players in the region are focused on developing eco-friendly products and improving marketing campaigns to increase their customer base. The rising disposable income of population, changing demographics, increasing spending power of Brazilian customers, and surging awareness regarding personal hygiene are anticipated to drive the South & Central America hair removal products market during the forecast period.
South & Central America Hair Removal Products Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
South & Central America Hair Removal Products Market Segmentation
The South & Central America hair removal products market is segmented into product type, end user, distribution channel, and country.
Based on product type, the South & Central America hair removal products market is segmented into creams, wax strips, razors and blades, epilators, and others. The razors and blades segment held a larger share of the South & Central America hair removal products Market in 2022.
Based on end user, the South & Central America Hair removal products market is segmented into men and women. The women segment held the largest share of the South & Central America hair removal products market in 2022.
Based on distribution channel, the South & Central America hair removal products market is segmented into supermarket and hypermarket, convenience store, online retail, and others. The convenience store segment held the largest share of the South & Central America hair removal products market in 2022.
Based on country, the South & Central America hair removal products market is segmented into Argentina, Brazil, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated the share of the South & Central America hair removal products market in 2022.
American International Inc, Koninklijke Philips NV, Oriflame Holding AG, Reckitt Benckiser Group Plc, and The Procter & Gamble Co are some of the leading companies operating in the South & Central America hair removal products market.