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市場調査レポート
商品コード
1375215
欧州の脱毛製品市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、エンドユーザー別、流通チャネル別の地域分析Europe Hair Removal Products Market Forecast to 2028 - Regional Analysis By Product type End User, and Distribution Channel |
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欧州の脱毛製品市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、エンドユーザー別、流通チャネル別の地域分析 |
出版日: 2023年09月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即納可能
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欧州の脱毛製品市場は、2022年の22億2,438万米ドルから2028年には29億4,608万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは4.8%と推定されます。
男性用脱毛製品に対する需要の高まりが欧州脱毛製品市場を後押し
個人用除毛製品に関する販促キャンペーンの増加により、顧客の視点がサロンでのスタイリングから自宅でのパーソナルケアへとシフトしています。さらに、男性の顔剃りやムダ毛処理の頻度は女性よりも高いです。男性は一般的に、顔のムダ毛処理やトリミングにはカミソリや刃物を使用し、ムダな体毛の処理には除毛クリームやスプレーを好みます。例えば、2019年にReckitt Benckiser Group plcは、Veet Men NormalとVeet Men Sensitiveを特徴とする男性用のVeet除毛クリームシリーズを発売しました。さらに、様々な企業が顧客にカミソリや脱毛キットの定期購入を提供しており、顧客によって指定された定期的な間隔で脱毛キットを玄関先まで届けています。例えば、Harry's社、Dollar Shave Club社、The Procter &Gamble Company社などは、脱毛定期購入ボックスを提供しています。バリカン、電気シェーバー、カミソリ、ブレード、除毛クリームなどの男性用パーソナルグルーミング製品への需要の高まりが、除毛製品市場を牽引しています。
欧州脱毛製品市場概要
欧州の除毛製品市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に大別されます。清潔な髭剃り、整えられた髭、身だしなみを好む欧州の男性の嗜好は、今後数年間、同地域の主要市場プレーヤーに有利な機会を創出すると予想されます。さらに、顧客の購買行動の変化と高級シェービング製品への需要の高まりは、予測期間中に欧州の脱毛製品市場の成長を後押しすると予想されています。欧州には、Edwin Jagger、Wilde &Harte、Bolin Webb、Procter &Gamble Company、Reckitt Benckiser Group plcなど、老舗の除毛製品メーカーが数社あります。これらのメーカーは、効果的なマーケティング・キャンペーンに支えられながら、欧州で脱毛製品を発売し、製品の認知度を高め、顧客層を広げています。2019年、プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニーのブランドであるジレットは、高級小売店やグルーミングカテゴリーにおいて、プレミアム「ジレットラボ」シリーズの加熱式カミソリを英国で発売しました。さらに2021年には、BICが欧州市場でハイブリッド・カミソリ(男性用ハイブリッド5フレックスと女性用クリック3ソレイユ)を発売しました。欧州全域での革新的な製品の発売は、予測期間中の脱毛製品市場の成長を促進すると予想されます。
欧州の脱毛製品市場の収益と2028年までの予測(金額)
欧州脱毛製品市場セグメンテーション
欧州の脱毛製品市場は、製品タイプ、用途、パーソナルケア、国別に区分されます。
製品タイプに基づき、欧州の脱毛製品市場はクリーム、ワックスストリップ、カミソリとブレード、脱毛器、その他にセグメント化されます。カミソリとブレードセグメントは、2022年の欧州脱毛製品市場でより大きなシェアを占めています。
エンドユーザーに基づき、欧州の脱毛製品市場は男性と女性に区分されます。女性セグメントは2022年に欧州脱毛製品市場で最大のシェアを占めました。
流通チャネルに基づいて、欧州の脱毛製品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、およびその他にセグメント化されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットセグメントは、2022年に欧州の脱毛製品市場で最大のシェアを占めました。
国別に見ると、欧州の脱毛製品市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。その他欧州が2022年の欧州脱毛製品市場のシェアを独占しました。
America International Inc、Church &Dwight Co Inc、Koninklijke Philips NV、Oriflame Holding AG、Reckitt Benckiser Group Pls、The Procter &Gamble Coは、欧州脱毛製品市場で事業展開している大手企業の一部です。
The Europe Hair Removal Products Market is expected to grow from US$ 2,224.38 million in 2022 to US$ 2,946.08 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 4.8% from 2022 to 2028.
Rise in Demand for Men's Hair Removal Products Fuel Europe Hair Removal Products Market
The rise in promotional campaigns regarding personal hair removal products has shifted the customer perspective from salon styling to at-home personal care. Moreover, the frequency of facial shaving and undesired body hair removal among men is higher than among women. Men generally use razors and blades for facial hair removal or trimming and prefer hair removal creams or sprays for removing undesired body hair. For instance, in 2019, Reckitt Benckiser Group plc launched the Veet hair removal cream range for men, featuring Veet Men Normal and Veet Men Sensitive. Moreover, various companies offer razor or hair removal kit subscriptions to customers, wherein, the company delivers hair removal kits to their doorstep on a regular interval specified by the customer. For instance, companies such as Harry's, Dollar Shave Club, and The Procter & Gamble Company offer hair removal subscription boxes. Rise in demand for men's personal grooming products such as hair clippers, electric shavers, razors, blades, and hair removal creams is driving the hair removal products market.
Europe Hair Removal Products Market Overview
The Europe hair removal products market is broadly segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, the Rest of Europe. The preference of men in Europe for clean shaves, well-trimmed beards, and personal grooming is expected to create lucrative opportunities for major market players in the region over the coming years. Moreover, a changing customer buying behavior and rising demand for luxury shaving products are expected to boost the hair removal products market growth in Europe during the forecast period. Europe has several well-established hair removal product companies, including Edwin Jagger, Wilde & Harte, Bolin Webb, the Procter & Gamble Company, and Reckitt Benckiser Group plc. The manufacturers launch hair removal products in Europe, supported by effective marketing campaigns, to increase product awareness and widen customer base. In 2019, the Procter & Gamble Company's brand Gillette launched heated razors in the UK under the premium "Gillette labs" range in the luxury retail and grooming category. Moreover, in 2021, BIC launched hybrid razors-Hybrid 5 Flex for men and Click 3 Soleil for women-in the European market. Innovative product launches across Europe are expected to drive the growth of the hair removal products market during the forecast period.
Europe Hair Removal Products Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Europe Hair Removal Products Market Segmentation
The Europe hair removal products market is segmented into type, application, personal care, and country.
Based on product type, the Europe hair removal products market is segmented into creams, wax strips, razors and blades, epilators, and others. The razors and blades segment held a larger share of the Europe hair removal products market in 2022.
Based on end user, the Europe hair removal products market is segmented into men and women. The women segment held the largest share of the Europe hair removal products market in 2022.
Based on distribution channel, the Europe hair removal products market is segmented into supermarket and hypermarket, convenience store, online retail, and others. The supermarket and hypermarket segment held the largest share of the Europe hair removal products market in 2022.
Based on country, the Europe hair removal products market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the share of the Europe hair removal products market in 2022.
America International Inc, Church & Dwight Co Inc, Koninklijke Philips NV, Oriflame Holding AG, Reckitt Benckiser Group Pls, and The Procter & Gamble Co are some of the leading companies operating in the Europe hair removal products market.