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市場調査レポート
商品コード
1375214
アジア太平洋地域の脱毛製品市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、エンドユーザー別、流通チャネル別の地域分析Asia Pacific Hair Removal Products Market Forecast to 2028 - Regional Analysis By Product type, End User, and Distribution Channel |
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アジア太平洋地域の脱毛製品市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、エンドユーザー別、流通チャネル別の地域分析 |
出版日: 2023年09月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の脱毛製品市場は、2022年の37億8,428万米ドルから2028年には51億4,565万米ドルに成長すると予測されます。2022年から2028年までのCAGRは5.3%と推定されます。
男性用脱毛製品需要の増加がアジア太平洋脱毛製品市場を牽引
個人用除毛製品に関する販促キャンペーンの増加により、顧客の視点がサロンでのスタイリングから自宅でのパーソナルケアへとシフトしています。さらに、男性の顔剃りやムダ毛処理の頻度は女性よりも高いです。男性は一般的に、顔のムダ毛処理やトリミングにはカミソリや刃物を使用し、ムダな体毛の処理には除毛クリームやスプレーを好みます。パーソナルケアやセルフケアに対する男性の意識の変化は、メーカーが男性の肌タイプや要求に特化した製品を開発することを促しています。例えば、2019年にReckitt Benckiser Group plcは、Veet Men NormalとVeet Men Sensitiveを特徴とする男性用のVeet除毛クリームシリーズを発売しました。さらに、様々な企業が顧客にカミソリや脱毛キットの定期購入を提供しており、顧客によって指定された定期的な間隔で脱毛キットを玄関先まで届けています。例えば、Harry's社、Dollar Shave Club社、The Procter &Gamble Company社などは、脱毛定期購入ボックスを提供しています。バリカン、電気シェーバー、カミソリ、ブレード、除毛クリームといった男性用パーソナル・グルーミング製品への需要の高まりが、除毛製品市場を牽引しています。
忙しいライフスタイルや消費者行動の変化により、顧客は便利で手間がかからず、時間を節約できる除毛製品を好みます。除毛製品メーカーはまた、顧客ベースを広げるために、製品のオファー、無料プレゼント、発売トライアル、その他の割引を提供し、その結果、顧客が除毛製品により多くの支出をすることを奨励しています。したがって、これらの主要な要因は、脱毛製品市場を促進する原因となっています。
アジア太平洋地域の脱毛製品市場の概要
アジア太平洋地域の脱毛製品市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に大別されます。
中国の脱毛製品市場は、2022年に35.8%を占め、2028年までに収益シェアの36.7%を占め、市場を独占し続けるアジア太平洋に支配されました。インドは、アジア太平洋脱毛製品市場の第二の主要な貢献者であり、日本、その他アジア太平洋地域、韓国、オーストラリアが続く。
ソーシャルメディアの影響、人口増加、トレンドファッションやスタイルステートメントの意識の高まりは、予測期間中にアジア太平洋地域の脱毛製品市場を後押しすると予想されます。そのため、同地域の主要市場プレイヤーは、顧客の要望に応えるため、革新的で手頃な価格の脱毛製品の開拓に注力しています。さらに、パートナーシップ、研究開発、マーケティングキャンペーン、買収などの様々な成長戦略の採用は、今後数年間の地域市場の成長を促進すると予想されます。同地域では人口の増加と健康志向の高まりにより、顧客の健康に対する優先順位が変化しています。2022年、パナソニックは男性の濃い顔の毛のグルーミング・ソリューションとして、日本の刃物技術を採用した6枚刃シェーバーを発売しました。パーソナルグルーミング分野の成長と製品発売の増加は、予測期間中、アジア太平洋の脱毛製品市場に有利なビジネスチャンスをもたらすと予想されます。
アジア太平洋地域の脱毛製品市場の収益と2028年までの予測(金額)
アジア太平洋地域の脱毛製品市場のセグメンテーション
アジア太平洋の脱毛製品市場は、製品タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、および国にセグメント化されます。
製品タイプ別に見ると、アジア太平洋地域の脱毛製品市場は、クリーム、ワックスストリップ、カミソリとブレード、脱毛器、その他に区分されます。2022年のアジア太平洋脱毛製品市場では、カミソリとブレードセグメントが大きなシェアを占めています。
エンドユーザーに基づき、アジア太平洋の脱毛製品市場は男性と女性に区分されます。女性セグメントが2022年のアジア太平洋脱毛製品市場で最大のシェアを占めました。
流通チャネルに基づき、アジア太平洋の脱毛製品市場はスーパーマーケットおよびハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、およびその他に区分されます。2022年のアジア太平洋脱毛製品市場では、コンビニエンスストアが最大のシェアを占めています。
国別に見ると、アジア太平洋地域の脱毛製品市場はオーストラリア、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。中国が2022年のアジア太平洋脱毛製品市場のシェアを独占。
American International Inc、Church Dwight Co Inc、Koninklijke Philips NV、Oriflame Holding AG、Reckitt Benckiser Group Plc、SI&D(Aust)Pty Ltd、The Procter &Gamble Coは、アジア太平洋の除毛製品市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific Hair Removal Products Market is expected to grow from US$ 3,784.28 million in 2022 to US$ 5,145.65 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 5.3% from 2022 to 2028.
Rise in Demand for Men's Hair Removal Product Fuel Asia Pacific Hair Removal Products Market
The rise in promotional campaigns regarding personal hair removal products has shifted the customer perspective from salon styling to at-home personal care. Moreover, the frequency of facial shaving and undesired body hair removal among men is higher than among women. Men generally use razors and blades for facial hair removal or trimming and prefer hair removal creams or sprays for removing undesired body hair. The shift in men's attitude toward personal or self-care regimes has encouraged manufacturers to develop products specific to men's skin types and requirements. For instance, in 2019, Reckitt Benckiser Group plc launched the Veet hair removal cream range for men, featuring Veet Men Normal and Veet Men Sensitive. Moreover, various companies offer razor or hair removal kit subscriptions to customers, wherein, the company delivers hair removal kits to their doorstep on a regular interval specified by the customer. For instance, companies such as Harry's, Dollar Shave Club, and The Procter & Gamble Company offer hair removal subscription boxes. Rise in demand for men's personal grooming products such as hair clippers, electric shavers, razors, blades, and hair removal creams is driving the hair removal products market.
Customers prefer convenient, hassle-free, and time-saving hair removal products, owing to busy lifestyles and shift in consumer behavior. The hair removal products manufacturers also provide offers, free gifts, launch trials, and other discounts on products to widen their customer base, which, in turn, encourages customers to spend more on hair removal products. Thus, these key factors are responsible for driving the hair removal products market.
Asia Pacific Hair Removal Products Market Overview
The Asia pacific hair removal products market is broadly segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific.
The China hair removal products market was dominated by Asia-Pacific which accounted for 35.8% in 2022 and will continue to dominate the market by 2028 accounting for 36.7% of revenue share. India, is the second major contributor to the Asia pacific hair removal products market, followed by Japan, the Rest of Asia Pacific, South Korea, and Australia.
The influence of social media, population growth, and the rise in awareness of trending fashion and style statements are expected to boost the hair removal products market in Asia Pacific during the forecast period. Therefore, major market players in the region focus on developing innovative and affordable hair removal products to meet customer requirements. Moreover, the adoption of various growth strategies such as partnerships, research and development, marketing campaigns, and acquisitions is expected to fuel the regional market growth over the coming years. The growth in population and high emphasis on health in the region are reforming customers' health priorities. In 2022, Panasonic launched a six-blade shaver, featuring Japanese blade technology, as a grooming solution for men's thick facial hair. The growing personal grooming sector and rising product launches are expected to create favorable business opportunities for the hair removal products market in Asia Pacific during the forecast period.
Asia Pacific Hair Removal Products Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Asia Pacific Hair Removal Products Market Segmentation
The Asia Pacific hair removal products market is segmented into product type, end user, distribution channel, and country.
Based on product type, the Asia Pacific hair removal products market is segmented into creams, wax strips, razors and blades, epilators, and others. The razors and blades segment held a larger share of the Asia Pacific Hair Removal Products Market in 2022.
Based on end user, the Asia Pacific hair removal products market is segmented into men and women. The women segment held the largest share of the Asia Pacific Hair Removal Products Market in 2022.
Based on distribution channel, the Asia Pacific hair removal products market is segmented into supermarket and hypermarket, convenience store, online retail, and others. The convenience store segment held the largest share of the Asia Pacific Hair Removal Products Market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific hair removal products market is segmented into Australia, China, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the share of the Asia Pacific hair removal products market in 2022.
American International Inc, Church Dwight Co Inc, Koninklijke Philips NV, Oriflame Holding AG, Reckitt Benckiser Group Plc, SI&D (Aust) Pty Ltd, and The Procter & Gamble Co are some of the leading companies operating in the Asia Pacific hair removal products market.