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市場調査レポート
商品コード
1375203
北米のRFID市場の2030年までの予測- タイプ別、周波数帯域別、エンドユーザー別、製品別、サービス別、用途別の地域分析North America RFID Market Forecast to 2030 - Regional Analysis By Type, Frequency Band, End User, Product, Offering, Application |
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北米のRFID市場の2030年までの予測- タイプ別、周波数帯域別、エンドユーザー別、製品別、サービス別、用途別の地域分析 |
出版日: 2023年09月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 即納可能
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北米RFID市場は、2023年の63億7,962万米ドルから2030年には125億3,919万米ドルに成長すると予測されています。2023年から2030年までのCAGRは10.1%と推定されます。
ヘルスケアおよび小売業界におけるRFID技術の利用が北米RFID市場を後押し
RFIDタグを患者のリストバンドや持ち物に取り付けることで、患者の位置や状態を追跡することができます。患者の誘拐を防ぎ、患者のケアを向上させるのに役立ちます。RFIDタグを薬瓶に取り付けることで、在庫を追跡し、患者が正しい薬を受け取れるようにすることができます。患者にとって有害な投薬ミスを防ぐことができます。2021年8月、Terso Solutions, Inc.は、米国内の約1,000のヘルスケア施設に同社のRAIN RFID(RAIN Radio Frequency Identification)ソリューションを展開しました。このソリューションはリアルタイムの可視性を提供し、Terso Solutions, Inc.のクラウドベースのソフトウェアを通じて既存のEHR/ERPシステムに統合することができます。さらに、2022年2月、Impinj, Inc.は、ヘルスケア業界におけるRAIN無線自動認識(RAIN RFID)アプリケーションに重点を置くため、DoseIDコンソーシアムに参加したと発表しました。また、RAIN RFID標準の開発に参加するため、Impinj, Inc.はRAIN RFID技術を活用するヘルスケアプロバイダーと協力し、患者と従業員を保護し、資産と在庫をよりよく管理するシステムを自動化することによって、患者ケアを強化し、コストを削減し、効率を高めるソリューションを作成します。RFID導入のメリットは、ヘルスケア業界におけるRFID技術の採用を後押しします。
RFIDは在庫をリアルタイムで追跡できるため、小売業者の在庫精度を向上させ、在庫切れを減らすのに役立ちます。RFIDは万引き犯を抑止し、許可された担当者のみが在庫にアクセスできるようにすることで、盗難や不正行為を防止することができます。
北米RFID市場の概要
北米RFID市場はさらに米国、カナダ、メキシコに区分されます。RFIDはオムニチャネルの小売ビジネスで利用され、顧客体験の向上、効率性の強化、コスト削減を実現します。RFIDを店舗での商品追跡に利用することで、顧客はオンライン注文した商品を簡単に受け取ることができ、時間の節約になります。PUMA SEはRFID技術を店舗に導入し、顧客体験を向上させています。2022年10月、Nedap N.V.は北米のPUMA SEとRFID展開で提携しました。Nedap N.V.は、北米のPUMA SE店舗135店舗にRFIDテクノロジーを導入し、店舗運営者が定期的な在庫数を把握し、効率的な補充を行えるようにしました。これらのソリューションにより、スマートな補充提案とデータに基づいたロス防止が可能になります。
2020年10月、Fujitsu Frontech North America Inc.は、衣料品およびユニフォームレンタル事業向けのRFIDを発表しました。同社のUHF帯RFID衣服タグにより、衣服企業は高度な衣服追跡と資産管理を実現できます。これらは透明で洗濯可能なタグで、厚さは0.6mmです。このような製品の発売やパートナーシップは、北米におけるRFID技術の採用を後押ししています。
北米RFID市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米RFID市場のセグメンテーション
北米RFID市場は、タイプ、周波数帯域、エンドユーザー、製品、サービス、アプリケーション、国に区分されます。
タイプ別では、北米RFID市場はアクティブとパッシブに区分されます。2023年の北米RFID市場では、パッシブセグメントが大きなシェアを占めています。
周波数帯域別では、北米RFID市場は低周波、高周波、超高周波に区分されます。2023年の北米RFID市場では、高周波セグメントが最大のシェアを占めています。
エンドユーザー別に見ると、北米RFID市場は公共部門、ヘルスケア、教育、スポーツ&レクリエーション、ホスピタリティ、住宅、BFSI、製造、通信、その他に区分されます。2023年の北米RFID市場では、ホスピタリティ分野が最大シェアを占めています。
製品別では、北米RFID市場はカード、キーフォブ、スマートフォン、バンド、その他に区分されます。2023年の北米RFID市場では、カード分野が最大のシェアを占めています。
北米RFID市場は、タグ、リーダー、ソフトウェア&サービスに区分されます。2023年の北米RFID市場では、タグ分野が最大のシェアを占めています。
用途別では、北米RFID市場は小包・郵便受け、ロッカー、チケット販売、その他に区分されます。2023年の北米RFID市場では、その他セグメントが最大シェアを占めています。
国別に見ると、北米RFID市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2023年の北米RFID市場は米国がシェアを独占しました。
Assa Abloy AB、dormakaba Holding AG、Honeywell International Inc、Impinj Inc、MIWA LOCK Co Ltd、OMRON Corp、Siemens AG、Zebra Technologies Corpが北米RFID市場で事業を展開している主要企業です。
The North America RFID market is expected to grow from US$ 6,379.62 million in 2023 to US$ 12,539.19 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 10.1% from 2023 to 2030.
Increasing Uses of RFID Technology in Healthcare and Retail Industries Fuels North America RFID Market
RFID tags can be attached to patients' wristbands or belongings to track their location and status. It helps prevent patient abductions and improve patient care. RFID tags can be attached to medication bottles to track their inventory and ensure patients receive the correct medications. It prevents medication errors, which can be harmful to patients. In August 2021, Terso Solutions, Inc. deployed its RAIN Radio Frequency Identification (RAIN RFID) solutions in nearly 1,000 healthcare facilities in the US. The solution provides real-time visibility and can be integrated into existing EHR/ERP systems through the cloud-based software of Terso Solutions, Inc. Additionally, in February 2022, Impinj, Inc. stated that it had joined the DoseID Consortium to increase its emphasis on RAIN radio-frequency identification (RAIN RFID) applications in the healthcare industry. Also, to take part in developing RAIN RFID standards, Impinj, Inc. collaborates with healthcare providers utilizing its RAIN RFID technology to create solutions that enhance patient care, save costs, and boost efficiency by automating systems that protect patients and employees and better manage assets and inventory. The benefits of RFID deployment boost the adoption of RFID technologies in the healthcare industry.
RFID can be used to track inventory in real time, which can help retailers to improve their inventory accuracy and reduce stockouts. RFID can prevent theft and fraud by deterring shoplifters and ensuring that only authorized personnel can access inventory.
North America RFID Market Overview
The North America RFID market is further segmented into the US, Canada, and Mexico. RFID can be used in omnichannel retail businesses to improve customer experience, enhance efficiencies, and reduce costs. RFID can be used to track items in stores so that customers can easily pick up the products for which they have placed online orders, which saves them time. The PUMA SE is deploying RFID technologies in its stores to enhance the customer experience. In October 2022, Nedap N.V. partnered with PUMA SE in North America for the RFID rollout. It has deployed the RFID technologies in 135 PUMA SE stores across the region to allow the store operators to keep regular stock counts and ensure efficient replenishment. These solutions enable smart refill suggestions and data-driven loss prevention.
In October 2020, Fujitsu Frontech North America Inc launched its RFID for the garment and uniform rental businesses. With its UHF RFID garment tags, garment companies can enable sophisticated garment tracking and asset management. These are transparent, washable tags with a thickness of 0.6 mm. Such product launches and partnerships encourage the adoption of RFID technologies in North America.
North America RFID Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America RFID Market Segmentation
The North America RFID market is segmented into type, frequency band, end user, product, offering, application, and country.
Based on type, the North America RFID market is segmented into active and passive. The passive segment held the larger share of the North America RFID market in 2023.
Based on frequency band, the North America RFID market is segmented into low frequency, high frequency, and ultrahigh frequency. The high frequency segment held the largest share of the North America RFID market in 2023.
Based on end user, the North America RFID market is segmented into public sector, healthcare, education, sports & recreation, hospitality, residential, BFSI, manufacturing, telecommunications, and others. The hospitality segment held the largest share of the North America RFID market in 2023.
Based on product, the North America RFID market is segmented into cards, key fob, smartphones, band, and others. The cards segment held the largest share of the North America RFID market in 2023.
Based on offering, the North America RFID market is segmented into tags, readers, and software & services. The tags segment held the largest share of the North America RFID market in 2023.
Based on application, the North America RFID market is segmented into parcel & mailboxes, lockers, ticketing, and others. The others segment held the largest share of the North America RFID market in 2023.
Based on country, the North America RFID market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the share of the North America RFID market in 2023.
Assa Abloy AB; dormakaba Holding AG; Honeywell International Inc; Impinj Inc; MIWA LOCK Co Ltd; OMRON Corp; Siemens AG; and Zebra Technologies Corp are the leading companies operating in the North America RFID market.