|
市場調査レポート
商品コード
1372553
医薬品販売受託機関の市場規模および予測、世界および地域別シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲:サービス別、モジュール別、治療分野別、エンドユーザー別、地域別Pharmaceutical Contract Sales Organizations Market Size and Forecasts, Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Services, Modules, Therapeutic Area, End User, and Geography |
||||||
|
医薬品販売受託機関の市場規模および予測、世界および地域別シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲:サービス別、モジュール別、治療分野別、エンドユーザー別、地域別 |
出版日: 2023年10月11日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 221 Pages
納期: 即納可能
![]() |
医薬品販売受託機関の市場規模は、2022年の82億1,200万米ドルから2030年には158億2,000万米ドルに成長すると予測され、2022年から2030年のCAGRは8.6%を記録すると推定されます。
医薬品販売受託機関市場の成長は、デジタル技術の統合が進んでいることと、製薬会社が製品の販売拡大に関心を高めていることに起因しています。
遠隔医療と遠隔詳細調査の利用が増加しているため、医薬品販売受託機関(CSO)市場に新たな機会がもたらされています。デジタルヘルス技術の変革的な影響力は、患者と医師の相互作用を再定義し、医薬品販売の力学に革命をもたらしました。遠隔医療は、バーチャルな診察や契約を促進する能力を備えており、CSOが適応し、革新するための肥沃な土壌を作り出しています。製品情報を伝達し、医療専門家を関与させるためにデジタル・チャネルを使用する遠隔ディテーリングは、CSOがリーチを拡大するための戦略的手段となります。この戦略的変化は、製薬業界が市場の複雑さを克服するために積極的に取り組んでいることを浮き彫りにしています。CSOと協力することで、製薬企業は専門の営業担当者にアクセスすることができ、外部の専門知識を活用して市場浸透率を高め、営業効果を向上させることができます。この協業モデルを通じて、製薬企業は業務を合理化し、研究開発などの主な機能に集中する一方、CSOの特殊な知識を活用して製品の市場性を高めることができます。製薬企業とCSOの協力関係の高まりは、適応への献身と、競争の激しい製薬業界における発展途上の力学を深く理解していることを示しています。また、リソースの最適化に対する微妙な理解も示しています。このような互恵的なパートナーシップは、収益の最大化を可能にし、長期的な成功のためには適応力と集中的な市場戦略が不可欠な市場において、製薬企業を戦略的に位置づけています。
エンドユーザーに基づく洞察
医薬品販売受託機関市場は、エンドユーザー別にバイオ製薬会社と製薬会社に区分されます。2022年の市場シェアは、製薬会社セグメントがより大きいです。製薬企業は、販売業務受託機関(CSO)の主要なエンドユーザーです。製薬企業はCSOを戦略的パートナーとして活用し、営業・マーケティング活動の強化、市場アクセスの効率化、リソース配分の最適化を図っています。
世界的に低分子新薬の上市数が増加していること、類似製品を提供する製薬企業が多数存在すること、企業が販売受託のための新技術を積極的に採用していることなどから、製薬企業がCSOサービスを利用するケースが増えています。さらに、製薬会社の効率的な営業担当者の採用と確保は困難であり、これが製薬会社のCSOサービスの需要を支えています。製薬会社は、強力な営業チームを迅速に構築し、営業チームの諸経費を削減し、採用プロセスの時間と労力を節約し、パートタイムの営業チームを育成して投資を不要にするために、CSOにますます期待を寄せています。このように、製薬企業がコストと時間の節約に重点を置くようになっていることが、医薬品営業契約市場の販売機会を押し上げています。
しかし、2022年から2030年にかけては、バイオ製薬企業セグメントのCAGRがより高くなると予想されています。バイオ医薬品企業は、業務の様々な側面を最適化するためにCSOを戦略的に採用しています。こうしたパートナーシップは、バイオ医薬品企業の営業・マーケティング活動を強化する上で重要な役割を果たしています。CSOは、バイオ医薬品に特化した経験豊富な営業担当者の名簿を提供し、包括的な製品プロモーションと市場浸透を可能にします。CSOはまた、社内チームのような長期的な資金負担をすることなく、必要に応じて営業活動の規模を拡大できる敏捷性も提供します。このような提携は、バイオ医薬品企業に専門知識、拡大性、コスト効率を提供し、CSOが提供する製品の商業化を成功させるための専門スキルやリソースを活用しながら、イノベーションと研究に集中することを可能にします。
バイオ医薬品企業は調査能力の向上に注力しています。Pharma R&D Annual Reviewによると、2022年にはパイプラインにある医薬品全体の45%以上がバイオ医薬品になるといわれています。バイオ製薬企業の研究への高い関心とバイオ医薬品や低分子医薬品の売上増加により、これらの企業は研究能力に集中するために営業活動をCSOに委託することが予想され、そのことがこのセグメントの市場成長をサポートすると予想されます。
欧州は同市場において2番目に主要な地域です。この地域では、慢性疾患の急増、高齢者人口の増加、アンメットニーズを満たすための様々な治療用途の新薬分子に対する需要の増加により、医薬品需要が大幅に伸びています。ドイツには550社近くの製薬会社が進出しています。この国の医薬品販売受託機関(CSO)は、大手製薬会社や小規模バイオテクノロジー企業にサービスを提供し、欧州市場で主導的地位を獲得するための支援を行っています。ドイツ貿易投資庁のデータによると、ドイツにおける医薬品売上高は2020年に2019年比で6.7%増加し、607億9,000万米ドル(495億ユーロ)に達しました。
ベルギーの主要製薬企業には、Janssen Pharmaceutica, Solvay、UCB (Union Chimique Belge)、GMED Healthcare、およびBASF Antwerpen、GlaxoSmithKline Biologicalsなどの子会社が含まれます。さらに、Pfizer, Sanofi-Aventis、Novartis、GlaxoSmithKline、AstraZenecaなど、ほとんどの大手多国籍企業がスペインに直接進出しています。こうした製薬大手の存在は、欧州の医薬品市場を強化しています。市場参入企業が採用する売上成長戦略が、同地域の医薬品販売受託機関市場を牽引すると予想されます。CSOは、新興製薬会社のブランド成功の達成と財務的な存続可能性の確保を支援します。市場分析やターゲティング分析などの専門知識により、製薬会社は目標達成に貢献します。CSOは、データ分析ツールを活用して市場洞察を収集し、製品パフォーマンスを追跡し、機会を特定します。このデータ主導のアプローチにより、より的を絞ったマーケティングや営業活動が可能になります。CSOは機械学習やAIのアルゴリズムを使ってデータを分析し、販売動向を予測し、マーケティング・コンテンツをパーソナライズします。このため、製薬・バイオ医薬品産業の拡大、製薬企業とCSOの提携、市場参入企業の戦略的取り組みが、欧州の医薬品販売受託市場の成長を後押ししています。
ドイツTrade &Invest社、GLOBOCAN社、米国疾病予防管理センター(CDC)、世界保健機関(WHO)などは、医薬品販売受託機関市場レポート作成時に参照した一次情報および二次情報のひとつです。
注:以下の地域/国別でも同様の分析が行われます。
注-以下の企業リストについても同様の情報が提供されます。
The pharmaceutical contract sales organizations market size is expected to grow from US$ 8.212 billion in 2022 to US$ 15.820 billion by 2030; it is estimated to record a CAGR of 8.6% during 2022 to 2030.
The pharmaceutical contract sales organizations market growth is attributed to the increasing integration of digital technologies and the growing interest of pharmaceutical companies to increase sales of products.
The increasing use of telemedicine and remote detailing leads to new opportunities for the pharmaceutical contract sales organizations (CSO) market. The transformative influence of digital health technologies has redefined patient-doctor interactions and revolutionized the dynamics of pharmaceutical sales. With its capacity to facilitate virtual consultations and engagements, telemedicine creates a fertile ground for CSOs to adapt and innovate. Remote detailing, which involves using digital channels to communicate product information and engage healthcare professionals, becomes a strategic avenue for CSOs to extend their reach. This strategic change highlights the pharmaceutical industry's proactive approach to navigating the market's complexity. By working with CSOs, these businesses can access specialist sales personnel, leveraging outside expertise to increase market penetration and improve sales effectiveness. Through this collaborative model, pharmaceutical companies may streamline their operations and concentrate on key capabilities like research and development while utilizing the specific knowledge of CSOs to increase the marketability of their products. The rising cooperation between pharmaceutical corporations and CSOs demonstrates a dedication to adaptation and a profound grasp of the developing dynamics within the very competitive pharmaceutical industry. It also displays a nuanced understanding of resource optimization. This mutually beneficial partnership makes revenue maximization possible and strategically places pharmaceutical firms in a market where adaptability and focused market strategies are essential for long-term success.
End User-Based Insights
Based on end user, the pharmaceutical contract sales organizations market is segmented into biopharmaceutical companies and pharmaceutical companies. The pharmaceutical companies segment held a larger market share in 2022. Pharmaceutical companies are the major end users of contract sales organizations (CSOs). These companies utilize CSOs as strategic partners to bolster their sales and marketing endeavors, streamline market access, and optimize resource allocation.
Pharmaceutical companies are increasingly turning to CSO services due to the growing number of new small molecule drug launches worldwide, the presence of a significant number of pharmaceutical companies offering similar products, and the high adoption of new technologies for contract sales by companies. Moreover, recruiting and retaining efficient sales professionals for pharmaceutical companies is challenging; this supports the demand for CSO services for pharmaceutical companies. Pharmaceutical companies are increasingly looking to CSOs to help them build strong sales teams quickly, reduce sales team overhead costs, save time and effort on the recruitment process, and develop part-time contract sales teams to eliminate the need for investments. Thus, the growing focus of pharmaceutical companies on saving money and time is boosting sales opportunities for the pharmaceutical contract sales organizations market.
However, the biopharmaceutical companies segment is anticipated to register a higher CAGR during 2022-2030. Biopharmaceutical companies strategically employ CSOs to optimize various facets of their operations. These partnerships are instrumental in bolstering the sales and marketing activities of biopharmaceutical companies. CSOs provide a roster of experienced sales representatives specializing in biopharmaceutical products, enabling comprehensive product promotion and market penetration. They also provide the agility to scale sales efforts as needed without the long-term financial commitment of an in-house team. Such collaborations offer biopharmaceutical companies expertise, scalability, and cost efficiencies, allowing them to focus on innovation and research while leveraging the specialized skills and resources that CSOs provide for successful product commercialization.
Biopharmaceutical companies are focusing on improving their research capabilities. According to the Pharma R&D annual review, in 2022, more than 45% of the total drugs in the pipeline were biopharmaceuticals. Owing to the high interest of biopharmaceutical companies in research and boosting the sales of biopharmaceutical and small molecule drugs, it is expected that these companies will outsource their sales activities to CSOs in order to focus on their research capabilities, which in turn is anticipated to support the market growth for the segment.
Europe is the second leading region in the market. The demand for pharmaceutical products is growing significantly in this region with the burgeoning prevalence of chronic diseases, the rising geriatric population, and increasing demand for new drug molecules for various therapeutic applications to fulfill unmet needs. Nearly 550 pharmaceutical companies have operations in Germany. Contract sales organizations (CSOs) in this country provide their services to large pharmaceutical companies and small-scale biotech companies, assisting them in attaining leading positions in the European market. As per data by Germany Trade & Invest, pharmaceutical sales in Germany increased by 6.7% in 2020 compared to 2019, reaching US$ 60.79 billion (EUR 49.5 billion).
Major pharmaceutical companies in Belgium include Janssen Pharmaceutica, Solvay, UCB (Union Chimique Belge), and GMED Healthcare, as well as subsidiaries such as BASF Antwerpen and GlaxoSmithKline Biologicals. Further, most leading multinationals-including Pfizer, Sanofi-Aventis, Novartis, GlaxoSmithKline, and AstraZeneca-have a direct presence in Spain. The presence of such pharmaceutical giants has strengthened the European pharmaceutical market. Sales growth strategies adopted by market players are anticipated to drive the pharmaceutical contract sales organizations market in the region. CSO helps attain brand success and secure the financial viability of an emerging pharmaceutical company. Their expertise in areas such as market analysis and targeting analysis helps pharmaceutical companies surpass their target goals. CSOs leverage data analytics tools to gather market insights, track product performance, and identify opportunities. This data-driven approach allows for more targeted marketing and sales efforts. They use machine learning and AI algorithms to analyze data, predict sales trends, and personalize marketing content. Therefore, the proliferating pharmaceutical and biopharmaceutical industries, owing to the presence of top pharmaceutical companies, collaborations of pharmaceutical companies with CSOs, and the strategic efforts of market players to enhance their reach, fuel the growth of the pharmaceutical contract sales organizations market in Europe.
Germany Trade & Invest, GLOBOCAN, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), and the World Health Organization (WHO) are among the primary and secondary sources referred to while preparing the pharmaceutical contract sales organizations market report.
Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries
Note - Similar information would be provided for below list of companies