市場調査レポート
商品コード
1372543

MENAのEラーニング市場規模および予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート範囲:配信モード別、学習モード別、エンドユーザー別

MENA E-Learning Market Size and Forecasts, Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Delivery Mode ; Learning Mode, and End User

出版日: | 発行: The Insight Partners | ページ情報: 英文 103 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
MENAのEラーニング市場規模および予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート範囲:配信モード別、学習モード別、エンドユーザー別
出版日: 2023年10月06日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 103 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

MENAのEラーニング市場規模は、2022年の136億米ドルから2030年には357億6,000万米ドルに達すると予測されます。

2022年から2030年までの推定CAGRは12.8%です。

MENAのEラーニング市場は、サウジアラビア、UAE、エジプト、ヨルダン、カタール、その他のMENAに区分されます。中東(ME)では、伝統的な教育機関や新たに設立されたオンラインまたはハイブリッド教育機関は、学生やその保護者にeラーニングの概念を受け入れ、適応するよう説得する初期段階にあります。伝統的な大学の中には、さまざまなeラーニング・コースを提供し始めたところもいくつかあるが、そうしたプログラムを確立するにはまだ初期段階にあるところもあります。しかし、eラーニング・ソリューションの受け入れの増加、組織による継続的な学習実践の重視、説明責任の義務化、学習プロセスをスピードアップするためのクラウド技術の使用は、MENA地域全体のeラーニング市場を牽引するいくつかの主要な要因です。

Talent LMSの調査によると、ゲーム化されたEラーニングコースは修了率が高い傾向にあります。実際、ゲーム化されたEラーニングコースの修了率は90%であるのに対し、ゲーム化されていないコースの修了率はわずか35%です。また、この地域の学習者の間では、ソフトスキル、ITスキル、ビジネススキルが最も人気があります。コミュニケーション・スキル、語学、プロジェクト管理スキルがこれに続く。同調査によると、同地域で最も好まれている学習はモバイル機器によるもので、74%の学習者がスマートフォンからEラーニングコンテンツにアクセスすることを好んでいます。

MENAのeラーニング市場の成長は、eラーニング・プラットフォームの採用を増やすために、教育部門における政府支出が増加していることに起因しています。サウジアラビア政府は、質の高い教育を推進するため、eラーニング・プログラムを奨励しています。例えば、2022年2月、教育省とサウジアラビア電子大学は、リヤドで学習とテクノロジーの未来に関するフォーラムを発足させました。このフォーラムは、MENA諸国の教育システムにeラーニング戦略とテクノロジーを導入するために設立されました。さらに、アフリカ連合委員会の教育部門の退任責任者によると、アラブ諸国研究教育ネットワーク(ASREN)の共同運営責任者は、高等教育の成果を高め、より多くの学生のためにアフリカ全域の教育・学術資源を活用することを発表しました。また、他のさまざまな機関がeラーニングポータルの導入に取り組んでおり、eラーニングソリューションの需要を押し上げ、市場の成長を促進しています。例えば、2020年5月、マイクロソフトはC-Telecoms、Sahara Net、COMM-IT、Jawraa、Future Nas、Al-Mayssan Technical Servicesと提携し、サウジアラビアの教育機関にTeamsの半日トレーニングを無料で提供しました。

eラーニング市場は、提供形態によってオンライン、LMS、モバイル、その他に区分されます。2022年のeラーニング市場では、オンライン・セグメントが最大のシェアを占めています。今日の遠隔教育の人気で最新の形態はオンライン学習であり、eラーニング市場を独占しています。過去10年間、中等後教育に大きな影響を与え、その動向は安定したペースで増加しています。オンライン学習では、ほとんどのオンライン教育ツールが持ち運び可能であるため、学習者は遠隔地で学習することができます。このように、オンライン知識への依存の高まりと技術の進歩が相まって、オンラインeラーニング市場の規模は拡大すると予想されます。技術により、学生はクラスメートと講義を見たり、科目別のディスカッションに参加したりして社交的になりながら、完全にオンラインで学習することができるからです。オンライン教育では、教師も学生も自分の学習ペースを設定することができ、誰にでも合うスケジュールを柔軟に設定できます。そのため、オンライン教育プラットフォームを利用することで、仕事と勉強のバランスを取ることができます。

対面式のトレーニング方法とは異なり、オンライン教育はより手頃な価格で受けられる傾向があります。多くの場合、幅広い支払いオプションにより、より良い予算管理が可能になります。オンライン教育プログラムでは、教育機関に通うための旅費や教材を購入するための費用を節約することができます。そのため、言い換えれば、金銭的な投資額は少ないが、他の選択肢よりも良い結果を得ることができます。

学習モードに基づき、eラーニング市場は講師主導型と自習型に区分されます。eラーニング市場では、インストラクター主導型が最大のシェアを占めています。eラーニングは、受講者を最優先するため、ターゲット・グループの希望する学習スタイルに応じてコンテンツをカスタマイズするオプションを提供します。教師主導型学習とは、一人の人間(教師)が他の学習者を指導することで、学習プロセスの主導的役割を果たす学習プロセスです。教室やセミナーで行われることもあります。また、インストラクター主導のトレーニングは、組織の従業員トレーニングの方法として伝統的に使用されています。eラーニングを利用することで、インストラクター主導型トレーニングの様々な側面を組織において簡素化することができます。物理的なワークショップや教室でインストラクター主導のトレーニング・セッションを実施するには、比較的費用がかかるため、そのプロセスから利益を得ることができる学習者の数が制限されます。数多くの企業組織が、インストラクター主導のトレーニング・プロセスに従って従業員のトレーニングを行っており、通常、経験豊富な従業員がインストラクターの役割を担っています。対照的に、比較的スキルの低い社員が学習者の役割を担う。

Adobe Inc、Citrix Systems Inc、Coursera Inc、Oracle Corp、SAP SE、Udemy Inc、Little Thinking Minds CO LLC、Synkers FZ-LLC、Lamsa FZ LLC、およびUdacity Incは、このeラーニング市場調査で紹介されている主要なMENA eラーニング市場のプレーヤーです。

MENAのEラーニング市場全体の規模は、一次情報と二次情報の両方を使用して導き出されています。Eラーニング市場規模に関連する質的および量的情報を得るために、内部および外部情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。このプロセスは、すべての市場セグメントに関する市場の概要と予測を得るのにも役立ちます。また、データを検証し、分析的洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスには、副社長、市場開拓マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家と、MENA Eラーニング市場を専門とする評価専門家、研究アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが参加しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要洞察
  • 市場の魅力

第3章 調査手法

  • 調査範囲
  • 2次調査
  • 1次調査

第4章 Eラーニング市場情勢

  • 概観
  • PEST分析
  • エコシステム分析
    • バリューチェーンのベンダー一覧
  • 重要考察
    • MENA市場と米国および欧州市場の比較

第5章 Eラーニング市場:主要産業力学

  • Eラーニング市場- 主要産業力学
  • 市場促進要因
    • 生徒の成績追跡と生徒データベースの一元管理の容易さ
    • コネクテッドデバイスの需要増加とインターネット接続性の向上
    • スマート教育およびEラーニングに対する政府のイニシアチブの高まり
  • 市場抑制要因
    • Eラーニング・コンテンツの制作と維持にかかるコストの高さ
    • さまざまな世代向けのEラーニングコース設計の必要性
  • 市場機会
    • ARおよびVRアプリケーションの利用の増加
    • パーソナライズされたEラーニングの動向の高まり
  • 今後の動向
    • EラーニングにおけるAIと機械学習の利用急増
  • 促進要因と抑制要因の影響

第6章 Eラーニング市場:地域別市場分析

  • Eラーニング市場の収益、2022年~2030年
  • Eラーニング市場の予測と分析

第7章 Eラーニング市場分析:配信モード

  • オンライン
  • LMSの概要
  • モバイル
  • その他

第8章 Eラーニング市場分析:学習モード

  • インストラクター主導
    • インストラクター主導型市場の収益と2030年までの予測
  • 自習型
    • 自習型市場の収益と2030年までの予測

第9章 Eラーニング市場分析-エンドユーザー

  • アカデミック
    • 学術市場の収益と2030年までの予測
      • 高等教育機関
      • K-12
  • 企業
    • 法人市場の収益と2030年までの予測

第10章 eラーニング市場-地域分析

第11章 Eラーニング市場:COVID-19パンデミックの影響

  • COVID-19前後の影響

第12章 競合情勢

  • 主要プレイヤーによるヒートマップ分析
  • 企業のポジショニングと集中度

第13章 業界情勢

  • 市場イニシアティブ
  • 製品開発
  • 合併と買収

第14章 企業プロファイル

  • Adobe Inc
  • Citrix Systems Inc
  • Coursera Inc
  • Oracle Corp
  • SAP SE
  • Udemy Inc
  • Little Thinking Minds Co LLC
  • Synkers FZ-LLC
  • Lamsa FZ LLC
  • Udacity Inc

第15章 付録

図表

List Of Tables

  • Table 1. E-Learning Market Segmentation
  • Table 2. Comparison Factors
  • Table 3. E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Table 4. E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - Delivery Mode
  • Table 5. E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - Learning Mode
  • Table 6. E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - End User
  • Table 7. E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million) - Academic
  • Table 8. Middle East & Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Country
  • Table 9. UAE E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Delivery Mode
  • Table 10. UAE E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Learning Mode
  • Table 11. UAE E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End User
  • Table 12. UAE E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Academics
  • Table 13. Saudi Arabia E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Delivery Mode
  • Table 14. Saudi Arabia E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Learning Mode
  • Table 15. Saudi Arabia E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End User
  • Table 16. Saudi Arabia E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Academics
  • Table 17. Egypt E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Delivery Mode
  • Table 18. Egypt E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Learning Mode
  • Table 19. Egypt E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End User
  • Table 20. Egypt E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Academics
  • Table 21. Jordan E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Delivery Mode
  • Table 22. Jordan E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Learning Mode
  • Table 23. Jordan E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End User
  • Table 24. Jordan E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Academics
  • Table 25. Qatar E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Delivery Mode
  • Table 26. Qatar E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Learning Mode
  • Table 27. Qatar E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End User
  • Table 28. Qatar E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Academics
  • Table 29. Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Delivery Mode
  • Table 30. Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Learning Mode
  • Table 31. Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By End User
  • Table 32. Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn) - By Academics
  • Table 33. Heat Map Analysis By Key Players
  • Table 34. List of Abbreviation

List Of Figures

  • Figure 1. E-Learning Market Segmentation, By Geography
  • Figure 2. PEST Analysis
  • Figure 3. Ecosystem: E-Learning Market
  • Figure 4. Impact Analysis of Drivers and Restraints
  • Figure 5. E-Learning Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
  • Figure 6. E-Learning Market Share (%) - Delivery Mode, 2022 and 2030
  • Figure 7. Online Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 8. LMS Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 9. Mobile Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 10. Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 11. E-Learning Market Share (%) Learning Mode, 2022 and 2030
  • Figure 12. Instructor Led Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 13. Self-Paced Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 14. E-Learning Market Share (%) End User, 2022 and 2030
  • Figure 15. Academic Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 16. Higher Institution Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 17. K-12 Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 18. Corporate Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
  • Figure 19. E-Learning Market Breakdown, 2022 and 2030 (%)
  • Figure 20. E-Learning Market Breakdown by Key Countries, 2022 and 2030 (%)
  • Figure 21. UAE E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 22. Saudi Arabia E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 23. Egypt E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 24. Jordan E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 25. Qatar E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 26. Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
  • Figure 27. Company Positioning & Concentration
目次
Product Code: TIPRE00030060

The MENA E-learning Market size is expected to reach US$ 35.76 billion by 2030 from

US$ 13.60 billion in 2022, at an estimated CAGR of 12.8% from 2022 to 2030.

The MENA E-learning market is segmented into Saudi Arabia, the UAE, Egypt, Jordan, Qatar, and the Rest of MENA. In the Middle East (ME), traditional academic institutions and newly founded online or hybrid educational organizations are still in the early stages of convincing students and their parents to embrace and adapt to the concept of e-learning. While a few traditional colleges have begun to offer a variety of e-learning courses, others are still in the early phases of establishing such programs. However, the increase in acceptance of e-learning solutions, stress on continuous learning practices by organizations, accountability mandates, and the use of cloud technology to speed up the learning process are a few major factors driving the e-learning market across the MENA region.

According to a study by Talent LMS, gamified E-learning courses tend to have a greater completion rate. In fact, gamified E-learning courses have a completion rate of 90%, while non-gamified courses have a completion rate of only 35%. Also, soft skills, IT skills, and business skills are the most popular among learners in the region. Communication skills, language, and project management skills follow this. The same survey found that the most preferred learning is through mobile devices, with 74% of learners preferring to access E-Learning content through their smartphones in the region.

The MENA e-learning market growth is attributed to the rising government expenditure in the education sector to increase the adoption of e-learning platforms. The Government of Saudi Arabia is encouraging e-learning programs to promote quality education. For instance, in February 2022, the Ministry of Education and the Saudi Electronic University inaugurated a forum on the future of learning and technology in Riyadh. The forum was established to adopt e-learning strategies and technologies in the education system across MENA countries. Additionally, according to the outgoing head of the education division at the African Union Commission, the co-managing director of the Arab States Research and Education Network (ASREN) announced to boost higher education outcomes and utilize educational and academic resources across Africa for a wider number of students. Also, various other institutions are undertaking initiatives to adopt e-learning portals, boosting the demand for e-learning solutions thus fueling the market growth. For instance, in May 2020, Microsoft partnered with C-Telecoms, Sahara Net, COMM-IT, Jawraa, Future Nas, and Al-Mayssan Technical Services to provide free half-day training on Teams to academic institutions in Saudi Arabia.

Based on delivery mode, the e-learning market is segmented into online, LMS, mobile, and others. The online segment held the largest share in the e-learning market in 2022. The popular and newest form of distance education today is online learning which is dominating the e-learning market. It has substantially impacted post-secondary education over the past decade, and the trend is increasing at a steady pace. Online learning allows learners to learn remotely, as most online educational tools are portable. Thus, the increasing reliance on online knowledge, coupled with technological advancements, is expected to increase the size of the online e-learning market as technology allows students to study entirely online while socializing by watching lectures with classmates and participating in subject-specific discussions. Online education enables teachers and students to set their own learning pace, and there is added flexibility to set a schedule that fits everyone. The use of an online educational platform, thus, allows for a better work and study balance.

Unlike in-person training methods, online education tends to be more affordable. Often, a wide array of payment options allows better budget management. With online education programs, one can save money by avoiding travel expenses to reach the institution and purchasing course materials. Therefore, the monetary investment, in other words, is less, but the results can be better than other options.

Based on learning mode, the e-learning market is segmented into instructor led and self-paced. The instructor led segment held the largest share in the e-learning market. E-learning provides the option of customizing the content according to the target group's desired learning style to keep trainees as a priority. Teacher-led learning is a learning process where one person (teacher) takes a lead role in the learning process by guiding the other learners. It can be carried out in a classroom setting or seminars. In addition, instructor-led training is traditionally used in the organization's method of training employees. The use of e-learning can make various aspects of instructor-led training simpler in organizations. It is relatively expensive to conduct instructor-led training sessions in physical workshops or classrooms, which limits the number of learners who can benefit from the process. Numerous corporate organizations follow the instructor-led training process to train their employees, whereby experienced employees usually take the role of an instructor. In contrast, comparatively less skilled employees take the role of learner.

Adobe Inc, Citrix Systems Inc, Coursera Inc, Oracle Corp, SAP SE, Udemy Inc, Little Thinking Minds CO LLC, Synkers FZ-LLC, Lamsa FZ LLC, And Udacity Inc are among the key MENA E-learning Market players that are profiled in this e-learning market study.

The overall MENA E-learning Market size has been derived using both primary and secondary sources. Exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the E-learning Market size. The process also helps obtain an overview and forecast of the market with respect to all the market segments. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain analytical insights. This process includes industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the MENA E-learning Market.

Reasons to Buy:

  • Save and reduce time carrying out entry-level research by identifying the growth, size, leading players, and segments in the MENA E-learning market
  • Highlights key business priorities in order to assist companies to realign their business strategies
  • The key findings and recommendations such as specific country and segmental insight highlights crucial progressive industry trends in the MENA E-learning market, thereby allowing players across the value chain to develop effective long-term strategies
  • Develop/modify business expansion plans by using substantial growth offering developed and emerging markets
  • Scrutinize in-depth market trends and outlook coupled with the factors driving the market, as well as those hindering it
  • Enhance the decision-making process by understanding the strategies that underpin commercial interest with respect to client products, segmentation, pricing, and distribution

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness

3. Research Methodology

  • 3.1 Coverage
  • 3.2 Secondary Research
  • 3.3 Primary Research

4. E-Learning Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 PEST Analysis
  • 4.3 Ecosystem Analysis
    • 4.3.1 List of Vendors in Value Chain
  • 4.4 Premium Insights
    • 4.4.1 Comparison of MENA market with the US and European Markets

5. E-Learning Market - Key Industry Dynamics

  • 5.1 E-Learning Market - Key Industry Dynamics
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Ease of Tracking Student Performance and Maintaining a Centralized Student Database
    • 5.2.2 Increasing Demand for Connected Devices and Growing Internet Connectivity
    • 5.2.3 Rising Government Initiatives in Smart Education and E-learning
  • 5.3 Market Restraints
    • 5.3.1 High Cost of Producing and Maintaining E-learning Content
    • 5.3.2 Need for Designing E-learning Courses for Different Generations
  • 5.4 Market Opportunities
    • 5.4.1 Increasing Use of AR & VR Applications
    • 5.4.2 Growing Trend of Personalized E-learning
  • 5.5 Future Trends
    • 5.5.1 Surging Use of AI and Machine Learning in E-learning
  • 5.6 Impact of Drivers and Restraints:

6. E-Learning Market - Regional Market Analysis

  • 6.1 E-Learning Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
  • 6.2 E-Learning Market Forecast and Analysis

7. E-Learning Market Analysis - Delivery Mode

  • 7.1 Online
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Online Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.2 LMS
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 LMS Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.3 Mobile
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Mobile Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Overview
    • 7.4.2 Others Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

8. E-Learning Market Analysis - Learning Mode

  • 8.1 Instructor Led
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Instructor Led Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 8.2 Self-Paced
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Self-Paced Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)

9. E-Learning Market Analysis - End User

  • 9.1 Academic
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Academic Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
      • 9.1.2.1 Higher Institution
        • 9.1.2.1.1 Overview
        • 9.1.2.1.2 Higher Institution Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
      • 9.1.2.2 K-12
        • 9.1.2.2.1 Overview
        • 9.1.2.2.2 K-12 Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
  • 9.2 Corporate
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Corporate Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)

10. E-Learning Market - Regional Analysis

  • 10.1 Overview
    • 10.1.1 Middle East & Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
      • 10.1.1.1 Middle East & Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
      • 10.1.1.2 UAE E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 10.1.1.2.1 UAE E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode
        • 10.1.1.2.2 UAE E-Learning Market Breakdown by Learning Mode
        • 10.1.1.2.3 UAE E-Learning Market Breakdown by End User
        • 10.1.1.2.3.1 UAE E-Learning Market Breakdown by Academics
      • 10.1.1.3 Saudi Arabia E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 10.1.1.3.1 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode
        • 10.1.1.3.2 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by Learning Mode
        • 10.1.1.3.3 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by End User
        • 10.1.1.3.3.1 Saudi Arabia E-Learning Market Breakdown by Academics
      • 10.1.1.4 Egypt E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 10.1.1.4.1 Egypt E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode
        • 10.1.1.4.2 Egypt E-Learning Market Breakdown by Learning Mode
        • 10.1.1.4.3 Egypt E-Learning Market Breakdown by End User
        • 10.1.1.4.3.1 Egypt E-Learning Market Breakdown by Academics
      • 10.1.1.5 Jordan E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 10.1.1.5.1 Jordan E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode
        • 10.1.1.5.2 Jordan E-Learning Market Breakdown by Learning Mode
        • 10.1.1.5.3 Jordan E-Learning Market Breakdown by End User
        • 10.1.1.5.3.1 Jordan E-Learning Market Breakdown by Academics
      • 10.1.1.6 Qatar E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 10.1.1.6.1 Qatar E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode
        • 10.1.1.6.2 Qatar E-Learning Market Breakdown by Learning Mode
        • 10.1.1.6.3 Qatar E-Learning Market Breakdown by End User
        • 10.1.1.6.3.1 Qatar E-Learning Market Breakdown by Academics
      • 10.1.1.7 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 10.1.1.7.1 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by Delivery Mode
        • 10.1.1.7.2 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by Learning Mode
        • 10.1.1.7.3 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by End User
        • 10.1.1.7.3.1 Rest of Middle East and North Africa E-Learning Market Breakdown by Academics

11. E-Learning Market - Impact of COVID-19 Pandemic

  • 11.1 Pre & Post Covid-19 Impact

12. Competitive Landscape

  • 12.1 Heat Map Analysis by Key Players
  • 12.2 Company Positioning & Concentration

13. Industry Landscape

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Market Initiative
  • 13.3 Product Development
  • 13.4 Mergers & Acquisitions

14. Company Profiles

  • 14.1 Adobe Inc
    • 14.1.1 Key Facts
    • 14.1.2 Business Description
    • 14.1.3 Products and Services
    • 14.1.4 Financial Overview
    • 14.1.5 SWOT Analysis
    • 14.1.6 Key Developments
  • 14.2 Citrix Systems Inc
    • 14.2.1 Key Facts
    • 14.2.2 Business Description
    • 14.2.3 Products and Services
    • 14.2.4 Financial Overview
    • 14.2.5 SWOT Analysis
    • 14.2.6 Key Developments
  • 14.3 Coursera Inc
    • 14.3.1 Key Facts
    • 14.3.2 Business Description
    • 14.3.3 Products and Services
    • 14.3.4 Financial Overview
    • 14.3.5 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Key Developments
  • 14.4 Oracle Corp
    • 14.4.1 Key Facts
    • 14.4.2 Business Description
    • 14.4.3 Products and Services
    • 14.4.4 Financial Overview
    • 14.4.5 SWOT Analysis
  • 14.5 SAP SE
    • 14.5.1 Key Facts
    • 14.5.2 Business Description
    • 14.5.3 Products and Services
    • 14.5.4 Financial Overview
    • 14.5.5 SWOT Analysis
    • 14.5.6 Key Developments
  • 14.6 Udemy Inc
    • 14.6.1 Key Facts
    • 14.6.2 Business Description
    • 14.6.3 Products and Services
    • 14.6.4 Financial Overview
    • 14.6.5 SWOT Analysis
  • 14.7 Little Thinking Minds Co LLC
    • 14.7.1 Key Facts
    • 14.7.2 Business Description
    • 14.7.3 Products and Services
    • 14.7.4 Financial Overview
    • 14.7.5 SWOT Analysis
    • 14.7.6 Key Developments
  • 14.8 Synkers FZ-LLC
    • 14.8.1 Key Facts
    • 14.8.2 Business Description
    • 14.8.3 Products and Services
    • 14.8.4 Financial Overview
    • 14.8.5 SWOT Analysis
    • 14.8.6 Key Developments
  • 14.9 Lamsa FZ LLC
    • 14.9.1 Key Facts
    • 14.9.2 Business Description
    • 14.9.3 Products and Services
    • 14.9.4 Financial Overview
    • 14.9.5 SWOT Analysis
    • 14.9.6 Key Developments
  • 14.10 Udacity Inc
    • 14.10.1 Key Facts
    • 14.10.2 Business Description
    • 14.10.3 Products and Services
    • 14.10.4 Financial Overview
    • 14.10.5 SWOT Analysis
    • 14.10.6 Key Developments

15. Appendix

  • 15.1 About the Insight Partners
  • 15.2 Word Index