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市場調査レポート
商品コード
1206370
アジア太平洋の電動ボートの2028年までの市場予測-地域分析- ボートタイプ(純電気、ハイブリッド)、バッテリータイプ(ニッケルベース、鉛酸、リチウムイオン)、アプリケーション(フィッシング、レクリエーション、その他)別Asia-Pacific Electric Boat Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Regional Analysis - by Boat Type (Pure Electric and Hybrid), Battery Type (Nickel Based, Lead Acid, and Lithium-ion), and Application (Fishing, Recreational, and Others) |
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アジア太平洋の電動ボートの2028年までの市場予測-地域分析- ボートタイプ(純電気、ハイブリッド)、バッテリータイプ(ニッケルベース、鉛酸、リチウムイオン)、アプリケーション(フィッシング、レクリエーション、その他)別 |
出版日: 2023年01月13日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の電動ボート市場は、2022年の4億6,063万米ドルから2028年には9億4,792万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは12.8%で成長すると推定されます。
太陽電池式ボートへの傾斜の高まりがアジア太平洋電動ボート市場を牽引する
太陽電池ボートは、オイル交換、インペラ交換、ディーゼルフィルター交換が不要なためメンテナンスが不要、振動が少ない、燃費が良い、地域汚染がない、ボート全体の重量が減るなど、多くの利点があります。太陽エネルギーは、リチウムイオンなどの二次電池への電気の流れをコントロールするのに役立ちます。さらに、ソーラーボートは運用コストが低いため、定期的なメンテナンスが必要な燃料系ボートに比べ、ユーザーにとって最も好ましい選択肢となっています。これらの利点により、今後数年間は太陽電池ボートの需要が高まると予想されます。
漁業用ディーゼルボートの購入費用は約2,500米ドルであり、電動ボートに比べて低いです。しかし、燃料価格の高騰により、ディーゼルボートの運用には年間約3,000~4,000米ドルのコストがかかります。ソーラーボートの場合、一度にかかる費用は21,000~25,000米ドル程度で、政府の補助金なしでも4~5年で回収できる価格であり、運用コストも低く抑えられます。さらに、ソーラーボートの製造における製品開発の高まりが、市場の成長を支えています。このように、ソーラーボートの開発に傾倒するメーカーの増加は、アジア太平洋電動ボート市場の成長に新たな成長機会をもたらすと予想されます。
アジア太平洋電動ボート市場の概要
アジア太平洋電動ボート市場の成長は、主にシンガポール、中国、タイ、フィリピン、ベトナムなどのアジア諸国における海洋観光産業の盛況によってもたらされます。アジア太平洋の電動ボート市場は、予測期間中に最も速いペースで成長すると推定されます。排ガス規制の厳しい規則とスピードボートの普及が、今後数年間、この地域の市場成長を後押しすると予想されます。2020年6月、中国交通部(MOT)は、2050年までの内陸水路輸送の戦略的発展ガイドラインと目標を発表しました。脱炭素化の取り組みと、特に中国、タイ、ベトナム、インドネシア全域での水上輸送の需要増が相まって、アジア太平洋における電動ボートの採用が今後促進されると予想されます。
アジア太平洋電動ボート市場の収益と2028年までの予測(百万米ドル)
アジア太平洋の電動ボート市場のセグメンテーション
アジア太平洋の電動ボート市場は、ボートタイプ、バッテリータイプ、アプリケーション、国に区分されます。ボートタイプに基づき、市場は純電動セグメントとハイブリッドセグメントに区分されます。ピュアエレクトリックセグメントは、2022年に大きな市場シェアを登録しました。
タイプに基づいて、アジア太平洋電動ボート市場は、ニッケルベース、鉛酸、およびリチウムイオンに分割されます。リチウムイオンセグメントは、2022年に最も大きな市場シェアを登録しました。用途別では、アジア太平洋電動ボート市場は、フィッシング、レクリエーション、その他に区分されます。2022年には、レクリエーションセグメントが最大の市場シェアを記録しました。国に基づき、アジア太平洋の電動ボート市場は、中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、アジア太平洋のその他諸国に区分されます。2022年にはアジア太平洋のその他諸国が市場シェアを独占しました。Aquawatt Mechatronik und Yachtbau;Candela Technology AB;Duffy Electric Boat Company;Frauscher Bootswerft GmbH &Co KG;Quadrofoil D.O.O;and Vision Marine Technologies Incは、アジア太平洋電動ボート市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia-Pacific Electric Boat market is expected to grow from US$ 460.63 million in 2022 to US$ 947.92 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 12.8% from 2022 to 2028.
Rising Inclination Toward Solar-Electric Boats is Driving APAC Electric Boat Market
Solar-electric boats have numerous benefits, including less maintenance requirement due to no oil change, impeller change, or diesel filter change; fewer vibrations; good fuel economy; avoiding local contamination; and a decrease in the boats' overall weight. Solar energy helps control the flow of electricity to rechargeable batteries such as Lithium-ion. Further, solar-electric boats can run at low operational costs, which makes them the most preferred option for users compared to fuel-based boats wherein there is high need for regular maintenance. These benefits are expected to bolster the demand for solar-electric boats in the coming years.
A diesel boat purchase cost is approximately US$ 2,500 for fishing activities, lower compared to electric boats. However, the operational diesel-based boat costs them around ~US$ 3,000-4,000 annually, as the rising fuel prices right now. The solar-electric boat would cost user around US$ 21,000 to 25,000 at one time, which is the price without any government subsidy that can be recovered in a span of four to five years, with lower operational costs. Furthermore, the rising product development in solar boat manufacturing is supporting market growth. Thus, the manufacturers growing inclination towards developing solar-electric boats is anticipated to provide new growth opportunities for APAC electric boat market growth.
APAC Electric Boat Market Overview
The APAC electric boat market growth is mainly driven by the flourishing marine tourism industry across Asian countries such as Singapore, China, Thailand, the Philippines, and Vietnam. The electric boat market in Asia Pacific is estimated to grow at the fastest pace during the forecast period. Stringent rules for emission control and the rising adoption of speedboats are expected to bolster the growth of the market in this region in the coming years. In June 2020, the Chinese Ministry of Transport (MOT) announced its strategic development guidelines and targets for inland waterway transportation until 2050. Decarbonization initiatives-coupled with the rising demand for waterborne transportation, especially across China, Thailand, Vietnam, and Indonesia-are expected to boost the adoption of electric boats in APAC in the future.
APAC Electric Boat Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
APAC Electric Boat Market Segmentation
The APAC electric boat market is segmented into boat type, battery type, application, and country. Based on boat type, the market is segmented into pure electric and hybrid segment. The pure electric segment registered a larger market share in 2022.
Based on type, the APAC electric boat market is segmented into nickel based, lead acid, and lithium-ion. The lithium-ion segment registered the largest market share in 2022. Based on application, the APAC electric boat market is segmented into fishing, recreational, and others. The recreational segment registered the largest market share in 2022. Based on country, the APAC electric boat market is segmented into China, Japan, India, South Korea, Australia, and the Rest of APAC. The Rest of APAC dominated the market share in 2022. Aquawatt Mechatronik und Yachtbau; Candela Technology AB; Duffy Electric Boat Company; Frauscher Bootswerft GmbH & Co KG; Quadrofoil D.O.O; and Vision Marine Technologies Inc are the leading companies operating in the APAC electric boat market.