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市場調査レポート
商品コード
1126281
マインドフルネス瞑想アプリの2028年までの市場予測-OS別(iOS、Android、その他)、エンドユーザー別(個人、法人)の世界分析Mindfulness Meditation Application Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Global Analysis By Operating System (iOS, Android, and Others) and End User (Individual and Corporate) |
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マインドフルネス瞑想アプリの2028年までの市場予測-OS別(iOS、Android、その他)、エンドユーザー別(個人、法人)の世界分析 |
出版日: 2022年08月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即納可能
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マインドフルネス瞑想アプリの市場規模は、2022年の5億3320万米ドルから2028年には26億3340万米ドルに拡大すると予測、マインドフルネス瞑想アプリの市場シェアは2022年から2028年にかけて30.5%で成長すると推定しています。
瞑想にテクノロジーを組み込むことで、より人間中心的なものになり、採用率が高まり、市場を牽引しています。現在開発されている瞑想法はいくつかあり、すでに使用されているものもあります。しかし、マインドフルネス瞑想のアプリケーションは、瞑想をする人の間で最も人気のある技術です。アプリケーションは、電話、タブレット、ラップトップ、コンピューター、さらにはテレビなど、ほとんどのスマートデバイスにダウンロードすることができます。そのため、消費者はどこに行っても瞑想アプリを使うことができ、ユーザーは忙しい環境でも瞑想することができるのです。Buddhifyは、多様性のために設計された瞑想とマインドフルネスのアプリケーションです。それは、ユーザーとその仕様に依存します。例えば、ユーザーが現在行っているアクティビティをアプリに伝えると、アプリは現在の環境に応じて、ユーザーに適した瞑想セッションを提供します。バイノーラル・ビート・ミュージックやサウンドチャートなどの技術により、深いデルタ状態をより身近に感じることができます。テクノロジーが瞑想にもたらす最も有益な特性の1つは、ユーザーがより速く瞑想状態に到達するのを助ける能力でしょう。これは、瞑想を始めたばかりの人にとって特に重要です。なぜなら、瞑想の効果を効果的に体験し、精神的、肉体的、そして霊的な栄養を得るために瞑想に戻ることを促すからです。したがって、スマート技術の統合の高まりが、マインドフルネス瞑想アプリ市場を牽引しています。
2021年のマインドフルネス瞑想アプリ世界市場において、欧州は大きなシェアを占めており、予測期間を通じて大きく成長すると予想されています。欧州ではマインドフルネス瞑想アプリを提供する企業が多数存在し、大手企業間の競争激化につながっています。競合シナリオには、Flowvr、The Meditation Company、7mind、Pop &Rest、Samten、Asana Rebel、Yocalm、DeepH、Jinglow、Mind Heroといった多くのプレイヤーが含まれています。不安と戦い、より良い睡眠をとり、集中力を高め、体重を管理し、睡眠習慣を改善するなど、人々の間で意識が高まっていることが、瞑想アプリケーションの需要を増大させているのです。また、COVID-19の大流行により、人々は瞑想を通じて安らぎの時間を求めるようになりました。パンデミックの間、社会的距離を保っていたため、ほとんどの人が恐怖や不安などの精神的・感情的苦痛を和らげるためにバーチャル瞑想をするようになりました。瞑想を取り入れる主な理由は、ストレスや不安を軽減し、集中力や記憶力を高め、仕事や学校でのパフォーマンスを向上させることができるからです。欧州諸国の間で健康やウェルネスに関するアプリの需要が高まっていることから、アプリ開発者は競争の激しい市場で最新のアプリを導入するようになりました。2020年末までに、約71,000の健康・モバイルフィットネスアプリがリリースされました。2019年と比較して、2020年に新たにリリースされた健康・ウェルネスモバイルアプリの数は13%増加しました。YPulse, 2020のデータによると、ストレスや不安を管理するためにアプリケーションの利用を求める人が多く、2019年から2020年にかけてヨガや瞑想のアプリの検索が65%増加しました。このように、メンタルフィットネスへの関心の高まりによる瞑想アプリの利用者数の増加が、マインドフルネス瞑想アプリ市場の成長を加速させた。欧州心臓病学会のオンライン科学会議であるESC Acute Cardiovascular Care 2021で発表された研究により、マインドフルネス瞑想は心臓発作患者の生活の質を向上させ、活動への恐怖を軽減することが分かりました。さらに、スタートアップ企業による新しいアプリの発売も、マインドフルネス瞑想アプリ市場の成長を後押ししています。例えば、2021年1月には、スペイン語の瞑想アプリ「Escala Meditando」が子供向けカテゴリーで発売され、子供の集中力を促し向上させる。また、創造性を促進・発展させ、学力向上に貢献し、攻撃性や暴力を低減します。このように、今後の新製品の発売により、予測期間中の市場成長が加速されることが予想されます。
2020年、欧州全域で発生したCOVID-19は、厳重かつ長期的な監禁期間と社会的孤立を招きました。しかし、ドイツ、フランス、英国などの西欧諸国への影響は、その堅牢なヘルスケアシステムのため、控えめなものでした。欧州諸国は、2020年のパンデミックのために、経済的にも消費者支出的にも最悪の状況を経験しました。また、COVID-19の感染拡大を防ぐために、多くの欧州諸国でロックダウンを実施し、各国政府が渡航制限を課していることも市場成長を阻害する要因の1つとなっています。しかし、2021年、ロックダウン措置が緩和されたことで、アプリ提供者は戦略を練り直し事業を開始しました。そのため、個人によるアプリのインストール需要や、健康状態をモニタリングして見守りたいというニーズが大きく高まりました。その結果、マインドフルネス瞑想アプリの市場は、COVID-19の出現の影響を受けずに推移すると予想されます。インターネット利用者は、パンデミック時に大幅に増加し、近い将来も増加し続けることが予想されます。したがって、パンデミックはマインドフルネス瞑想アプリの需要にプラスの影響を与えており、これがさらにマインドフルネス瞑想アプリ市場を牽引すると予想されます。
マインドフルネス瞑想アプリ市場は、オペレーティングシステム、エンドユーザー、地域に区分されます。マインドフルネス瞑想アプリのOS別市場分析では、マインドフルネス瞑想アプリ市場をiOS、Android、その他に分類しています。マインドフルネス瞑想アプリ市場分析では、エンドユーザー別に、マインドフルネス瞑想アプリ市場を個人と法人に2分しています。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(英国、ドイツ、フランス、イタリア、ロシア、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋地域)、中東&アフリカ(ブラジル、アルゼンチン、その他中東&アフリカ地域)、に区分しています。
マインドフルネス瞑想アプリの全体的な市場規模は、一次情報および二次情報の両方を用いて導き出されました。マインドフルネス瞑想アプリ市場に関連する質的・量的情報を得るために、内外の情報源を用いて徹底的な二次調査が行われています。このプロセスは、すべてのセグメントに関してマインドフルネス瞑想アプリ市場の概要と予測を得るという目的も兼ねています。また、データを検証し、より分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しています。このプロセスの参加者は、VP、事業開発マネージャー、市場情報マネージャー、国内営業マネージャー、マインドフルネス瞑想アプリ市場を専門とする外部コンサルタント-評価専門家、研究アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの業界専門家です。
The mindfulness meditation application market size is projected to grow from US$ 533.2 million in 2022 to US$ 2,633.4 million by 2028; the mindfulness meditation application market share is estimated to grow at a CAGR of 30.5% from 2022 to 2028.
Integrating technology into meditation makes it more human-centric, increasing the adoption rates and driving the market. There are several meditation techniques currently being developed and already in use. However, the mindfulness meditation application is the most popular technology among those who meditate. Applications can be downloaded to most smart devices such as phones, tablets, laptops, computers, and even TVs. Therefore, consumers can use meditation apps wherever they go, allowing users to meditate in a busy environment. Buddhify is a meditation and mindfulness application designed for diversity. It depends on the users and their specifications. For example, a user can tell the app what activity they are currently doing, and the app provides a suitable meditation session for the user based on their current environment. Technologies in the form of binaural beat music and sound charts make deep delta states more accessible. Perhaps one of the most beneficial properties that technology brings to meditation is its ability to help the user reach a meditative state faster. This is especially important for those new to meditation because it encourages users to experience meditation's benefits effectively and return to it for mental, physical, and spiritual nourishment. Hence, the rising integration of smart technologies is driving the mindfulness meditation application market.
Europe accounted for a significant share of the global mindfulness meditation application market in 2021 and is expected to grow significantly throughout the forecast period. The presence of a large number of companies providing mindfulness meditation applications in Europe is leading to an increase in competition among the leading players. The competitive scenario includes many players, such as Flowvr, The Meditation Company, 7mind, Pop & Rest, Samten, Asana Rebel, Yocalm, DeepH, Jinglow, and Mind Hero. The growing awareness among people to combat their anxiety, get better sleep, increase their focus, manage their weight, improve their sleeping habits, and much more is augmenting the demand for meditation applications. In addition, the COVID-19 pandemic pushed people to seek a few moments of peace through meditation. In the wake of maintaining social distancing during the pandemic, most people turned to virtual meditation to relieve themselves from fear, anxiety, and other mental and emotional distress. The key reasons for adopting the meditation practice among European countries were that it helped reduce stress and anxiety, improve concentration and memory, and improve performance at work and school. The growing demand among the European countries for health and wellness apps has prompted app developers to introduce the latest apps in the competitive market. By the end of 2020, approximately 71,000 health and mobile fitness apps were released. Compared to 2019, the number of newly released health and wellness mobile apps increased by 13% in 2020. As per the YPulse, 2020 data, the search for yoga and meditation apps increased by 65% between 2019 and 2020, as a large number of people sought the use of applications to manage their stress and anxiety. Thus, an increase in the number of users of meditation apps owing to growing concern about mental fitness accelerated the mindfulness meditation application market growth. As per the research presented at ESC Acute Cardiovascular Care 2021, an online scientific congress of the European Society of Cardiology, mindfulness meditation improves the quality of life and reduces fear of activity in heart attack patients. Additionally, the launch of new apps from startups is also aiding the mindfulness meditation application market growth. For instance, in January 2021, Escala Meditando, the meditation app in Spanish, was launched for the children's category to encourage and improve concentration in children. It also helps facilitate and develop creativity, contributes to higher academic performance, and reduces aggression and violence. Thus, upcoming launches of new products are expected to accelerate the market growth over the forecast period.
In 2020, the COVID-19 outbreak across Europe attracted strict and prolonged lockdown periods and social isolation. However, its impact on Western European countries such as Germany, France, and the UK was modest because of their robust healthcare systems. The countries in Europe experienced the worst economic and consumer spending situation owing to the pandemic in 2020. Another factor that hampered the market growth is the implementation of lockdown in many European countries and the imposition of travel restrictions by their governments to prevent the spread of COVID-19 infection. However, in 2021, with the easing of lockdown measures, the app providers started the business with reframed strategies. Thus, the demand from individuals for installing the apps and the need for monitoring and looking after their wellness has experienced a significant increase. As a result, the market for mindfulness meditation applications is expected to remain unaffected by the emergence of COVID-19. The number of internet users increased significantly during the pandemic and is expected to continue to increase in the near future. Thus, the pandemic has positively affected the demand for mindfulness meditation applications, which is further expected to drive the mindfulness meditation application market.
The mindfulness meditation application market is segmented into operating system, end user, and geography. The mindfulness meditation application market analysis by operating system, the mindfulness meditation application market is segmented into iOS, Android, and others. The mindfulness meditation application market analysis by end user, the mindfulness meditation application market is bifurcated into individual and corporate. Based on geography, the market is segmented into North America (the US, Canada, and Mexico), Europe (the UK, Germany, France, Italy, Russia, and the Rest of Europe), Asia Pacific (China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific), the Middle East & Africa (South Africa and the Rest of Middle East & Africa), and South America (Brazil, Argentina, and the Rest of South America).
The overall mindfulness meditation application market size has been derived using both primary and secondary sources. Exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the Mindfulness Meditation Application market. The process also serves the purpose of obtaining an overview and forecast for the mindfulness meditation application market with respect to all the segments. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights. The participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, national sales managers, and external consultants-valuation experts, research analysts, and key opinion leaders-specializing in the mindfulness meditation application market.