市場調査レポート
商品コード
1404342
自律走行車の商業化と関連課題Commercialization of Autonomous Vehicles and Related Challenges |
自律走行車の商業化と関連課題 |
出版日: 2023年10月18日
発行: TrendForce
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自律走行車もしくは自動運転車には、センサーやカメラによる知覚能力が備わっています。一般的に、LiDARとカメラが知覚能力を実現するための2つの主要な技術ソリューションのカテゴリーです。米国の自動車技術会(SAE)は、L0からL5までの合計6つのレベルからなる自動運転の分類システムを提案しています。特にL3は重要な閾値となります。特定の条件下では、L3~L5のソリューションを搭載した車両の 促進要因は、自動運転システム(ADS)のサポートにより、一時的にハンドルから手を離すことができます。
L3の機能により、必要なときに緊急制御を 促進要因に素早く戻すことができるため、運転席には運転タスクを引き継ぐ準備ができている人がいなければなりません。とはいえ、L3は完全自動運転に向けた重要なマイルストーンであることに変わりはありません。自動運転技術の導入は、交通効率の向上や二酸化炭素排出量の削減にとどまらず、ヒューマンエラーによる交通事故を減らし、安全性を向上させることが主な目的です。自動運転技術は、スマートシティにおける交通フローの最適化にも貢献できます。さらに、自動運転が情勢3から情勢4に進むにつれて、交通セクターの様相は、交通事業者のビジネスモデルとともに徐々に変化していくと思われます。
当レポートは、自律走行車市場について調査し、自動運転の実用化の現状とビジネスモデル、今後の課題などについて提供します。
Autonomous or self-driving vehicles are endowed with perception capabilities through sensors and cameras. In general, LiDAR and cameras are the two main categories of technological solutions for enabling perception capabilities. The Society of Automotive Engineers (SAE) in the United States has proposed a classification system for automated driving, comprising a total of six levels from L0 to L5. In particular, L3 marks a significant threshold. Under specific conditions, drivers of vehicles equipped with L3~L5 solutions can temporarily keep their hands away from the steering wheel due to the support from the automated driving system (ADS).
L3 functionality allows for emergency control to be quickly handed back to the driver when needed, so there still must be a person ready to take over the driving task in the driver's seat. Nevertheless, L3 remains an important milestone in the progress towards fully automated driving. The adoption of automated driving technologies extends beyond improving traffic efficiency and reducing carbon emissions; the core purpose of adopting these technologies is to reduce traffic accidents caused by human errors, thereby improving safety. Automated driving technologies can contribute to the optimization of traffic flows in smart cities. Furthermore, as automated driving advances from L3 to L4, the landscape of the transportation sector, along with the business models of transport operators, will gradually change.