市場調査レポート
商品コード
1331424
中国自動車ブランドの海外進出分析Analysis of Overseas Expansions of Chinese Car Brands |
中国自動車ブランドの海外進出分析 |
出版日: 2023年08月17日
発行: TrendForce
ページ情報: 英文 27 Pages
納期: 即日から翌営業日
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TrendForceの最新調査によると、中国の自動車ブランドは、欧米、日本、韓国の自動車ブランドによる100年来の支配に課題する目的で、自動車業界における数十年にわたる影響力の蓄積を活用し、海外に積極的に進出しています。従来型の燃料自動車が依然として輸出の大半を占めているが、中国の自動車輸出に占める新エネルギー車の割合は、2023年にはすでに25%を超えると予測されています。新エネルギー自動車は、将来の国際市場への進出において重要な焦点となりつつあります。
TRIは1996年に設立され、2015年にTrendForceの一部となりました。半導体、テレコミュニケーション、IoT、自動車システム、人工知能、新興技術のアプリケーション、主要地域市場(米国、欧州、日本、韓国、中国、台湾など)の最新動向など、幅広いテーマに取り組んできた調査会社です。TRIのサービスは、新しく形成される技術産業や地域開発に関するトレンドを的確に把握することから、様々なタイプの組織から高い評価を得ています。
当レポートでは中国自動車ブランドの海外進出についてTRIの見解を提供します。
According to TrendForce's latest research, Chinese automotive brands are actively expanding overseas, leveraging decades of accumulated influence in the automotive industry, with the aim of challenging the century-old dominance of European, American, Japanese, and Korean car brands. Although conventional fuel-powered vehicles still dominate exports, it is projected that the proportion of new energy vehicles in China's automotive exports has already surpassed 25% in 2023. New energy vehicles are becoming a key focus for future expansion into international markets.