表紙:カフェイン入り飲料の世界市場(2023年~2030年)
市場調査レポート
商品コード
1388391

カフェイン入り飲料の世界市場(2023年~2030年)

Caffeinated Beverage : Global Market Intelligence ( 2023-2030 )

出版日: | 発行: Sprout Intelligence | ページ情報: 英文 70+ Pages | 納期: 即日から翌営業日

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カフェイン入り飲料の世界市場(2023年~2030年)
出版日: 2023年10月25日
発行: Sprout Intelligence
ページ情報: 英文 70+ Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

主な調査結果

世界のカフェイン入り飲料の市場規模は、2020年の2,024億1,000万米ドルから2030年までに4,437億1,020万米ドルに達し、2021年~2030年にCAGRで9.16%の成長が予測されています。

炭酸飲料セグメントが市場にもっとも寄与する見込みで、2020年の1,121億6,560万米ドルから2030年までに2,454億4,360万米ドルに達し、CAGRで9.14%の成長が予測されます。

RTD紅茶・コーヒーセグメントが2030年までに419億2,170万米ドルに達すると予測され、CAGRは9.35%ともっとも高いです。

カフェイン入り飲料市場は、炭酸飲料とエナジードリンクの2つのセグメントが2020年に合計で約88.7%のシェアを占め、前者が約55.4%のシェアを占めます。

RTDティー・コーヒーセグメントとエナジードリンクセグメントは、予測期間にそれぞれCAGRで9.35%と9.23%の大幅な成長が見込まれます。

現在、これら2つのセグメントのシェアは、2020年のカフェイン入り飲料市場全体で約42.6%と推定され、2030年までに42.9%に達すると予測されています。

世界のカフェイン入り飲料市場は、多忙なライフスタイルと、集中力と覚醒度の向上のニーズに応える機能性飲料やエネルギー補給飲料に対する消費者需要の高まりによって牽引されています。

さらに、健康志向の高まりが、減糖や栄養強化の動向を利用し、よりヘルシーで天然のカフェイン入り飲料を市場に投入する機会を生み出しています。

消費者が手軽で持ち運びに便利なソリューションを求める中、革新的なパッケージングとマーケティングの戦略が、この競争の激しい市場においてさらなる成長の道を示しています。

要約すると、市場はエネルギーを高める製品を求める消費者の欲求と、よりヘルシーな製品と効果的なブランド戦略による革新と差別化の可能性によって推進されています。

当レポートでは、世界のカフェイン入り飲料市場について調査分析し、市場規模と予測、現在の力学と動向、新たな機会などの情報を提供しています。

目次

第1章 レポートのイントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 カフェイン入り飲料市場:タイプ別

    • 炭酸飲料
    • エナジードリンク
    • RTD紅茶・コーヒー
    • その他のタイプ

第4章 カフェイン入り飲料市場:流通チャネル別

    • オフライン
    • オンライン

第5章 カフェイン入り飲料市場:地域別

    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア
    • その他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ
      • GCC
      • その他の国々

第6章 カフェイン入り飲料市場:企業別

    • Coca-Cola
    • PepsiCo
    • Red Bull
    • Monster Beverage Corporation
    • Starbucks Corporation
    • Nestle
    • Keurig Dr Pepper
    • The Kraft Heinz Company
    • Rockstar Energy Drink
    • Arizona Beverage Company
    • 5-hour Energy
    • Celsius Holdings, Inc.
    • The Coca-Cola Company (owns various caffeinated beverage brands)
    • Dr Pepper Snapple Group (part of Keurig Dr Pepper)

第7章 付録

目次

REPORT OBJECTIVES

The report " Caffeinated Beverage: Global Market Intelligence ( 2023-2030 )" provides market intelligence on the different market segments, based on Type Distribution Channel Region, Company etc. Market size and forecast (2020-2030) has been provided in the report. The primary objectives of this report are to provide 1) comprehensive global market intelligence through detailed segmentation, 2) market size and forecasts, growth rates, market dynamics, industry structure and developments, market situation, trends, 3) detailed analysis of current dynamics and trends, key market players, and strategies in the market, 4) detailed value chain analysis and review of growth factors essential for the existing market players and new entrants, 5) provide emerging opportunities in the market and the future impact of major drivers and restraints of the market and, 6) support decision makers in making cost-effective business decisions.

RESEARCH METHODOLOGY

In our market size and forecast determination efforts, an extensive secondary research was initially completed to gain a good perspective of the market in each region. Extensive primary research was also carried out by interviewing the key executives from the industry. These interviews helped us to fill-in the data gaps after secondary research. Several secondary sources such as encyclopedia, directories, and databases have been used to identify and collect information useful for this extensive techno-commercial study. The respondents - selected experts from manufacturers and selected suppliers - have been interviewed to obtain and verify critical information as well as to assess the future prospects. The usage of obtained information is based on the perceived reliability by the research team. In many cases, a combination of several sources was used. Sprout Intelligence provides an in-depth analysis of the market segmentation, which is a critical element of the market intelligence reports at Sprout Intelligence.

KEY AUDIENCE

Executives in marketing, strategic planning and new product development will find such discussions in our reports pertinent and useful. Management consultants, investment bankers, manufacturers, distributors, suppliers, and regulatory authorities are amongst our regular clientele served.

DATA SOURCES

The general data sources used in this report are company websites, trade association publications, regulatory authorities, journals, magazines, news websites, press releases, media publications, interaction with industry experts, company executives, research papers, articles, patents, scientific literature, among many others.

KEY FINDINGS FROM THE REPORT

The Caffeinated Beverage market was valued at $202,410.0 Million in 2020, and is projected to reach $443,710.2 Million by 2030 growing at a CAGR of 9.16% from 2021 to 2030.

Carbonated Soft Drinks segment is expected to be the highest contributor to this market, with $112,165.6 Million in 2020, and is anticipated to reach $245,443.6 Million by 2030, registering a CAGR of 9.14%.

RTD Tea & Coffee segment is anticipated to reach $41,921.7 Million by 2030 with the highest CAGR of 9.35%.

Carbonated Soft Drinks and Energy Drinks segments collectively expected to account for about 88.7% share of the Caffeinated Beverage market in 2020, with the former constituting around 55.4% share.

RTD Tea & Coffee and Energy Drinks segments are expected to witness significant growth rates at a CAGR of 9.35% and 9.23% respectively, during the forecast period.

Presently, share of these two segments is estimated to be around 42.6% in the overall Caffeinated Beverage market in 2020, and is anticipated to reach 42.9% by 2030.

The global caffeinated beverage market is being driven by increasing consumer demand for functional and energy-boosting drinks that cater to busy lifestyles and the need for improved focus and alertness.

Additionally, growing health consciousness is creating opportunities for market players to introduce healthier and more natural caffeinated beverage options, capitalizing on the trend towards reduced sugar and enhanced nutritional profiles.

As consumers seek convenient and on-the-go solutions, innovative packaging and marketing strategies present further avenues for growth in this competitive market.

In summary, the market is being propelled by consumers' desire for energy-enhancing products and the potential for innovation and differentiation through healthier offerings and effective branding strategies.

Table of Contents

1. Report Introduction

    • 1.1. Report Description
      • 1.1.1. Research Methodology
      • 1.1.2. Report Objectives
      • 1.1.3. Data Sources
    • 1.2. Acronyms / Abbreviations
    • 1.3. Assumptions
    • 1.4. Limitations

2. Executive Summary

3. Caffeinated Beverage Market, by Type

    • 3.1. Carbonated Soft Drinks
    • 3.2. Energy Drinks
    • 3.3. RTD Tea & Coffee
    • 3.4. Other Types

4. Caffeinated Beverage Market, by Distribution Channel

    • 4.1. Offline
    • 4.2. Online

5. Caffeinated Beverage Market, by Region

    • 5.1. North America
      • 5.1.1. U.S.
      • 5.1.2. Canada
      • 5.1.3. Mexico
    • 5.2. Europe
      • 5.2.4. Germany
      • 5.2.5. France
      • 5.2.6. UK
      • 5.2.7. Italy
      • 5.2.8. Spain
      • 5.2.9. Rest of Europe
    • 5.3. Asia
      • 5.3.10. China
      • 5.3.11. India
      • 5.3.12. Japan
      • 5.3.13. Australia
      • 5.3.14. South Korea
      • 5.3.15. Rest of Asia
    • 5.4. Rest of World
      • 5.4.16. Brazil
      • 5.4.17. South Africa
      • 5.4.18. GCC
      • 5.4.19. RoW Countries

6. Caffeinated Beverage Market, by Company

    • 6.1. Coca-Cola
    • 6.2. PepsiCo
    • 6.3. Red Bull
    • 6.4. Monster Beverage Corporation
    • 6.5. Starbucks Corporation
    • 6.6. Nestle
    • 6.7. Keurig Dr Pepper
    • 6.8. The Kraft Heinz Company
    • 6.9. Rockstar Energy Drink
    • 6.10. Arizona Beverage Company
    • 6.11. 5-hour Energy
    • 6.12. Celsius Holdings, Inc.
    • 6.13. The Coca-Cola Company (owns various caffeinated beverage brands)
    • 6.14. Dr Pepper Snapple Group (part of Keurig Dr Pepper)

8. Appendix

    • 8.1. Disclaimer
    • 8.2. About Sprout Intelligence