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市場調査レポート
商品コード
1685551

業務用クリーニング製品市場の成長・規模・動向分析:用途・エンドユーザー別 - 地域別の展望・競合戦略・セグメント予測 (~2034年)

Commercial Cleaning Products Market Growth, Size, Trends Analysis - By Application, By End Use - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034


出版日
ページ情報
英文 232 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
業務用クリーニング製品市場の成長・規模・動向分析:用途・エンドユーザー別 - 地域別の展望・競合戦略・セグメント予測 (~2034年)
出版日: 2025年02月18日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 232 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の業務用クリーニング製品の市場規模は、2034年にかけてCAGR 8.2%で推移し、2,886億2,000万米ドルに達すると予測されています。

業務用クリーニング製品は、ヘルスケア、ホスピタリティ、フードサービス、企業オフィスなど、幅広い産業で衛生と清潔さを維持するために不可欠です。これらのソリューションは、商業・施設環境で要求される厳しい衛生・消毒基準を満たすために特別に開発されています。業務用クレンザーは、家庭用クレンザーとは異なり、より濃縮され、効果的で、多くの場合、大規模な使用のために開発されています。清潔で衛生的な環境を保つことは、健康、安全、生産性にとって不可欠です。

当レポートでは、世界の業務用クリーニング製品の市場を調査し、市場概要、市場影響因子および市場機会の分析、市場規模の推移・予測、各種区分・地域/主要国別の詳細分析、競合情勢、主要企業のプロファイルなどをまとめています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因・抑制要因・機会・課題の分析

第5章 市場変数と見通し

  • SWOT分析
  • PESTEL分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 製造拠点の分布・販売エリア・製品タイプ
  • M&A・提携・製品発売・協力

第7章 世界の業務用クリーニング製品市場:用途別

  • 清掃用具および紙製品
    • 紙製品
    • モップ
    • バケツ・桶
    • 手動掃除機・ワイパー
    • マシンパッド
    • ほうきとちりとり
    • 布・スポンジ
    • トイレブラシ・ホルダー
    • トロリー・カート
  • パーソナルケア
    • ハンドウォッシュソープ
    • 手指消毒剤
    • ボディウォッシュソープ
    • シャンプー・コンディショナー
    • ハンドクリーム
    • バリアクリーム・保湿剤
    • ボディローションクリーム
  • 感染予防製品
    • ワイプ
    • 消毒剤・防腐剤
    • 殺胞子剤
    • UV消毒製品
  • 床のお手入れ
    • 床クリーナーおよびメンテナンス
    • 床用消毒剤
    • カーペットクリーナーソリューション
    • フロアポリッシュワックス
  • 建物のケア
    • 床クリーナー
    • トイレ用クリーナー
    • 表面クリーナー
    • ガラスクリーナー
    • 消毒クリーナー
    • エアケア芳香剤
    • 特殊表面クリーナー
    • 排水管とシンクのクリーナー
    • パワークリーナー
  • 床掃除用機械
    • 歩行型床洗浄機および乾燥機
    • 掃除機
    • 歩行型床掃除機
    • スチームクリーナー
    • カーペットマシン
  • キッチンケア
    • 食器用洗剤・液体洗剤
    • 食器洗い機用洗剤・ブースター
    • 表面ガラスクリーナー
    • 脱脂剤
    • シンク&排水管クリーナー
    • 食品洗浄ソリューション
    • オーブンクリーナー
    • スケール除去剤
    • グリル&フライヤークリーナー
    • 表面消毒剤・抗菌ワイプ
  • ファブリックケア
    • 洗濯用洗剤
    • 柔軟剤
    • シミ抜き剤
    • 中和剤・ファブリックフレッシュナー・消臭剤
    • ブースター
    • 漂白剤・カラー漂白剤
    • 自動投入洗剤

第8章 世界の業務用クリーニング製品市場:エンドユーザー別

  • ヘルスケア
  • フードサービス
  • ホテル・ホスピタリティ
  • ビルサービス請負業者・施設管理
  • 小売
  • 教育機関
  • 交通・旅行
  • 業務用ランドリー
  • クルーズ
  • その他

第9章 世界の業務用クリーニング製品市場:2021-2034年

  • 世界の業務用クリーニング製品の市場規模と市場シェア

第10章 世界の業務用クリーニング製品市場:地域別

  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • UAE
    • カタール
    • 南アフリカ
    • エジプト
    • モロッコ
    • ナイジェリア
    • その他
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他

第11章 企業プロファイル

  • Diversey, Inc.
  • Ecolab Inc.
  • 3M
  • The Clorox Company
  • SC Johnson
  • Medline Industries, Inc.
  • The Proctor and Gamble Company
  • Unilever Plc
  • Betco
  • Lonza Group AG
  • その他

第12章 総論

第13章 略語一覧

第14章 参考リンク

目次
Product Code: FMCG2543

Commercial Cleaning Products Market Introduction and Overview

According to SPER market research, 'Global Commercial Cleaning Products Market Size- By Application, By End Use - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034' state that the Global Commercial Cleaning Products Market is predicted to reach 288.62 billion by 2034 with a CAGR of 8.2%.

Commercial cleaning products are crucial for maintaining hygiene and cleanliness in a wide range of industries, including healthcare, hospitality, food service, and corporate offices. These solutions are specifically developed to meet the demanding sanitation and disinfection standards required in commercial and institutional settings. Commercial-grade cleansers, as opposed to domestic cleaners, are more concentrated, effective, and often developed for large-scale use. Keeping a clean and sanitary environment is essential for health, safety, and productivity.

Restraints: The global commercial cleaning products market has a number of challenges that may limit its growth. One major issue is rising raw material costs and supply chain disruptions, which can have a detrimental influence on pricing and profitability. Furthermore, the high cost of advanced and sustainable cleaning products provides a barrier, particularly for small and medium-sized businesses (SMEs), who may struggle to afford them, limiting their adoption.

Scope of the Report:

Report Metric Details

Market size available for years 2021-2034

Base year considered 2024

Forecast period 2025-2034

Segments covered By Application, By End Use.

Regions covered

North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, and Middle East & Africa.

Companies Covered

Diversey Inc., Ecolab Inc., 3M, The Clorox Company, SC Johnson, Medline Industries Inc., The Proctor and Gamble Company, Unilever Plc, Betco, Lonza Group AG. and others.

Commercial Cleaning Products Market Segmentation:

By Application: Based on the Application, Global Commercial Cleaning Products Market is segmented as; Cleaning Tools and Paper Products, Personal Care, Infection Prevention Products, Floor Care, Building Care, Floor Care Machines, Kitchen Care and Fabric Care.

By End Use: Based on the End Use, Global Commercial Cleaning Products Market is segmented as; Healthcare, Food Service, Hotels and Hospitality, Service Contractors/Facility Management, Retail, Educational Institutions, Transportation and Travel, Commercial Laundry, Cruise.

By Region: This research also includes data for North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, Middle East & Africa.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1. Research data source
    • 2.1.1. Secondary Data
    • 2.1.2. Primary Data
    • 2.1.3. SPERs internal database
    • 2.1.4. Premium insight from KOLs
  • 2.2. Market size estimation
    • 2.2.1. Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3. Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
    • 4.1.4. Challenges

5. Market variable and outlook

  • 5.1. SWOT Analysis
    • 5.1.1. Strengths
    • 5.1.2. Weaknesses
    • 5.1.3. Opportunities
    • 5.1.4. Threats
  • 5.2. PESTEL Analysis
    • 5.2.1. Political Landscape
    • 5.2.2. Economic Landscape
    • 5.2.3. Social Landscape
    • 5.2.4. Technological Landscape
    • 5.2.5. Environmental Landscape
    • 5.2.6. Legal Landscape
  • 5.3. PORTERs Five Forces
    • 5.3.1. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2. Bargaining power of buyers
    • 5.3.3. Threat of Substitute
    • 5.3.4. Threat of new entrant
    • 5.3.5. Competitive rivalry
  • 5.4. Heat Map Analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1. Global Commercial Cleaning Products Market Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2. Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Commercial Cleaning Products Market

7. Global Commercial Cleaning Products Market, By Application (USD Million) 2021-2034

  • 7.1. Cleaning Tools and Paper Products
    • 7.1.1 Paper Products
    • 7.1.2 Mops
    • 7.1.3 Buckets and Pails
    • 7.1.4 Manual Sweeper and Wiper
    • 7.1.5 Machine Pads
    • 7.1.6 Broom and Dustpans
    • 7.1.7 Cloths and Sponges
    • 7.1.8 Toilet Brushes and Holders
    • 7.1.9 Trolleys and Carts
  • 7.2. Personal Care
    • 7.2.1 Hand WashSoap
    • 7.2.2 Hand Sanitizer
    • 7.2.3 Body WashSoap
    • 7.2.4 Shampoo and Conditioner
    • 7.2.5 Hand Creams
    • 7.2.6 Barrier Creams and Moisturizers
    • 7.2.7 Body Lotion Creams
  • 7.3. Infection Prevention Products
    • 7.3.1 Wipes
    • 7.3.2 Disinfectants and Antiseptics
    • 7.3.3 Sporicides
    • 7.3.4 UV Disinfection Products
  • 7.4. Floor Care
    • 7.4.1 Floor Cleaners and Maintainers
    • 7.4.2 Floor Disinfectant
    • 7.4.3 Carpet Cleaner Solution
    • 7.4.4 Floor PolishWax
  • 7.5. Building Care
    • 7.5.1 Above Floor Cleaners
    • 7.5.2 Toilet Bowl Cleaners
    • 7.5.3 Surface Cleaners
    • 7.5.4 Glass Cleaners
    • 7.5.5 Disinfectant Cleaners
    • 7.5.6 Air Care Air Fresheners
    • 7.5.7 Specialty Surface Cleaners
    • 7.5.8 Drain and Sink Cleaners
    • 7.5.9 Power Cleaners
  • 7.6. Floor Care Machines
    • 7.6.1 Walk-Behind Floor Scrubbers and Driers
    • 7.6.2 Vacuum Cleaners
    • 7.6.3 Walk-Behind Floor Sweepers
    • 7.6.4 Steam Cleaners
    • 7.6.5 Carpet Machines
  • 7.7. Kitchen Care
    • 7.7.1 Dish Soap & Liquid
    • 7.7.2 Dishwasher Detergents and Boosters
    • 7.7.3 SurfaceGlass Cleaners
    • 7.7.4 Degreasers
    • 7.7.5 Sink & Drain Cleaners
    • 7.7.6 Food Wash Solutions
    • 7.7.7 Oven Cleaners
    • 7.7.8 Descalers
    • 7.7.9 Grill and Fryer Cleaners
    • 7.7.10 Surface Disinfectants and Antibacterial Wipes
  • 7.8. Fabric Care
    • 7.8.1 Laundry Detergent
    • 7.8.2 Fabric Softener
    • 7.8.3 Stain Remover
    • 7.8.4 NeutralizersFabric FreshenerOdor Eliminator
    • 7.8.5 Boosters
    • 7.8.6 BleachColor-Safe Bleach
    • 7.8.7 Auto-dosing Detergent

8. Global Commercial Cleaning Products, By End User (USD Million) 2021-2034

  • 8.1. Healthcare
  • 8.2. Food Service
  • 8.3. Hotels and Hospitality
  • 8.4. Building Service ContractorsFacility Management
  • 8.5. Retail
  • 8.6. Educational Institutions
  • 8.7. Transportation and Travel
  • 8.8. Commercial Laundry
  • 8.9. Cruise
  • 8.10. Others

9. Global Commercial Cleaning Products Market, (USD Million) 2021-2034

  • 9.1. Global Commercial Cleaning Products Market Size and Market Share

10. Global Commercial Cleaning Products Market, By Region, (USD Million) 2021-2034

  • 10.1. Asia-Pacific
    • 10.1.1. Australia
    • 10.1.2. China
    • 10.1.3. India
    • 10.1.4. Japan
    • 10.1.5. South Korea
    • 10.1.6. Rest of Asia-Pacific
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. France
    • 10.2.2. Germany
    • 10.2.3. Italy
    • 10.2.4. Spain
    • 10.2.5. United Kingdom
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Middle East and Africa
    • 10.3.1. Kingdom of Saudi Arabia
    • 10.3.2. United Arab Emirates
    • 10.3.3. Qatar
    • 10.3.4. South Africa
    • 10.3.5. Egypt
    • 10.3.6. Morocco
    • 10.3.7. Nigeria
    • 10.3.8. Rest of Middle-East and Africa
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Canada
    • 10.4.2. Mexico
    • 10.4.3. United States
  • 10.5. Latin America
    • 10.5.1. Argentina
    • 10.5.2. Brazil
    • 10.5.3. Rest of Latin America

11. Company Profile

  • 11.1. Diversey, Inc.
    • 11.1.1. Company details
    • 11.1.2. Financial outlook
    • 11.1.3. Product summary
    • 11.1.4. Recent developments
  • 11.2. Ecolab Inc.
    • 11.2.1. Company details
    • 11.2.2. Financial outlook
    • 11.2.3. Product summary
    • 11.2.4. Recent developments
  • 11.3. 3M
    • 11.3.1. Company details
    • 11.3.2. Financial outlook
    • 11.3.3. Product summary
    • 11.3.4. Recent developments
  • 11.4. The Clorox Company
    • 11.4.1. Company details
    • 11.4.2. Financial outlook
    • 11.4.3. Product summary
    • 11.4.4. Recent developments
  • 11.5. SC Johnson
    • 11.5.1. Company details
    • 11.5.2. Financial outlook
    • 11.5.3. Product summary
    • 11.5.4. Recent developments
  • 11.6. Medline Industries, Inc.
    • 11.6.1. Company details
    • 11.6.2. Financial outlook
    • 11.6.3. Product summary
    • 11.6.4. Recent developments
  • 11.7. The Proctor and Gamble Company
    • 11.7.1. Company details
    • 11.7.2. Financial outlook
    • 11.7.3. Product summary
    • 11.7.4. Recent developments
  • 11.8. Unilever Plc
    • 11.8.1. Company details
    • 11.8.2. Financial outlook
    • 11.8.3. Product summary
    • 11.8.4. Recent developments
  • 11.9. Betco
    • 11.9.1. Company details
    • 11.9.2. Financial outlook
    • 11.9.3. Product summary
    • 11.9.4. Recent developments
  • 11.10. Lonza Group AG
    • 11.10.1. Company details
    • 11.10.2. Financial outlook
    • 11.10.3. Product summary
    • 11.10.4. Recent developments
  • 11.11. Others

12. Conclusion

13. List of Abbreviations

14. Reference Links