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市場調査レポート
商品コード
1664213

ブルーティー市場の成長・規模・動向分析:製品タイプ・流通チャネル別 - 地域別の展望・競合戦略・セグメント予測 (~2034年)

Blue Tea Market Growth, Size, Trends Analysis - By Product, By Type, By Distributional Channel - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034


出版日
ページ情報
英文 235 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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ブルーティー市場の成長・規模・動向分析:製品タイプ・流通チャネル別 - 地域別の展望・競合戦略・セグメント予測 (~2034年)
出版日: 2025年02月05日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 235 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のブルーティーの市場規模は、CAGR 6.19%で推移し、2034年には2億3,310万の規模に成長すると予測されています。

バタフライピーフラワーティーとも呼ばれるブルーティーは、チョウマメの花びらや花全体を乾燥させたノンカフェインのハーブティーです。レモン汁のような酸性物質を加えると、このお茶独特の深い青色が紫色に変化します。抗酸化物質、フラボノイド、アントシアニンを豊富に含むブルーティーは、精神的な明晰さを高め、ストレスレベルを下げ、体重管理を促し、肌の健康をサポートするなど、健康に役立つ可能性があるとして珍重されています。

当レポートでは、世界のブルーティーの市場を調査し、市場概要、市場影響因子および市場機会の分析、市場規模の推移・予測、各種区分・地域/主要国別の詳細分析、競合情勢、主要企業のプロファイルなどをまとめています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因、制約、機会、課題の分析

第5章 市場変数と見通し

  • SWOT分析
  • PESTEL分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 製造拠点の分布・販売エリア・製品タイプ
  • M&A・提携・製品発売・協力

第7章 世界のブルーティー市場:製品別

  • ルーズリーフ
  • パウダー

第8章 世界のブルーティー市場:タイプ別

  • 従来品
  • 有機品

第9章 世界のブルーティー市場:流通チャネル別

  • オフトレード
  • オントレード

第10章 世界のブルーティー市場

  • 世界のブルーティーの市場規模と市場シェア

第11章 世界のブルーティー市場:地域別

  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • UAE
    • カタール
    • 南アフリカ
    • エジプト
    • モロッコ
    • ナイジェリア
    • その他
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他

第12章 企業プロファイル

  • Asheville Tea Company
  • Blue Tea
  • Blue Willow Tea
  • Revival Tea Company
  • Lake Missoula Tea Company
  • Noble Roots Urban Garden LLC
  • Sancha Tea
  • The Hale Tea Company
  • Tucson Tea Company
  • Yum Cha Tea Company
  • その他

第13章 総論

第14章 略語一覧

第15章 参考リンク

目次
Product Code: FOOD2517

Blue Tea Market Introduction and Overview

According to SPER market research, 'Global Blue Tea Market Size- By Product, By Type, By Distributional Channel - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2033' state that the Global Blue Tea Market is predicted to reach 233.1 Million by 2034 with a CAGR of 6.19%.

Blue tea, often called Butterfly pea flower tea, is an herbal infusion that is caffeine-free and produced from the dried petals or complete flowers of Clitoria ternatea. With the addition of acidic substances like lemon juice, this tea's distinctive deep blue hue turns purple. Packed with antioxidants, flavonoids, and anthocyanin, blue tea is prized for its possible health advantages, which include enhancing mental clarity, lowering stress levels, encouraging weight control, and supporting skin health.

Restraints: The lack of knowledge and comprehension of this relatively new and specialized tea variety among customers in some areas is one of the main factors impeding the blue tea market. The taste, health advantages, and brewing techniques of blue tea are still unknown to many consumers, despite its rise in popularity in Southeast Asia and some Western markets. Customers may be reluctant to try a new and unfamiliar product as a result of this ignorance, which could impede the market's expansion.

Scope of the Report:

Report Metric Details

Market size available for years 2021-2034

Base year considered 2024

Forecast period 2025-2034

Segments covered By Product, By Type, By Distributional Channel.

Regions covered

North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, and Middle East & Africa.

Companies Covered

Lake Missoula Tea Company, Revival Tea Company, Blue Tea, Inc., Tucson Tea Company, Fitt Ventures, Inc., Noble Roots Urban Garden LLC, The Hale Tea Company, Blue Willow Tea, Sancha Tea, Yum Cha Tea Company.

Blue Tea Market Segmentation:

By Product: Based on the Product, Global Blue Tea Market is segmented as; Loose Leaves, Powder.

By Type: Based on the Type, Global Blue Tea Market is segmented as; Conventional, Organic.

By Distributional Channel: Based on the Distributional Channel, Global Blue Tea Market is segmented as; Off-trade, On-trade.

By Region: This research also includes data for North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe and Middle East & Africa.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1. Research data source
    • 2.1.1. Secondary Data
    • 2.1.2. Primary Data
    • 2.1.3. SPERs internal database
    • 2.1.4. Premium insight from KOLs
  • 2.2. Market size estimation
    • 2.2.1. Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3. Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
    • 4.1.4. Challenges

5. Market variable and outlook

  • 5.1. SWOT Analysis
    • 5.1.1. Strengths
    • 5.1.2. Weaknesses
    • 5.1.3. Opportunities
    • 5.1.4. Threats
  • 5.2. PESTEL Analysis
    • 5.2.1. Political Landscape
    • 5.2.2. Economic Landscape
    • 5.2.3. Social Landscape
    • 5.2.4. Technological Landscape
    • 5.2.5. Environmental Landscape
    • 5.2.6. Legal Landscape
  • 5.3. PORTERs Five Forces
    • 5.3.1. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2. Bargaining power of buyers
    • 5.3.3. Threat of Substitute
    • 5.3.4. Threat of new entrant
    • 5.3.5. Competitive rivalry
  • 5.4. Heat Map Analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1. Global Blue Tea Market Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2. Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Blue Tea Market

7. Global Blue Tea Market, By Product (USD Million) 2021-2034

  • 7.1. Loose Leaves
  • 7.2. Powder

8. Global Blue Tea Market, By Type (USD Million) 2021-2034

  • 8.1. Conventional
  • 8.2. Organic

9. Global Blue Tea Market, By Distributional Channel (USD Million) 2021-2034

  • 9.1. Off-trade
  • 9.2. On-trade

10. Global Blue Tea Market, (USD Million) 2021-2034

  • 10.1. Global Blue Tea Market Size and Market Share

11. Global Blue Tea Market, By Region, 2034 (USD Million) 2021-2034

  • 11.1. Asia-Pacific
    • 11.1.1. Australia
    • 11.1.2. China
    • 11.1.3. India
    • 11.1.4. Japan
    • 11.1.5. South Korea
    • 11.1.6. Rest of Asia-Pacific
  • 11.2. Europe
    • 11.2.1. France
    • 11.2.2. Germany
    • 11.2.3. Italy
    • 11.2.4. Spain
    • 11.2.5. United Kingdom
    • 11.2.6. Rest of Europe
  • 11.3. Middle East and Africa
    • 11.3.1. Kingdom of Saudi Arabia
    • 11.3.2. United Arab Emirates
    • 11.3.3. Qatar
    • 11.3.4. South Africa
    • 11.3.5. Egypt
    • 11.3.6. Morocco
    • 11.3.7. Nigeria
    • 11.3.8. Rest of Middle-East and Africa
  • 11.4. North America
    • 11.4.1. Canada
    • 11.4.2. Mexico
    • 11.4.3. United States
  • 11.5. Latin America
    • 11.5.1. Argentina
    • 11.5.2. Brazil
    • 11.5.3. Rest of Latin America

12. Company Profile

  • 12.1. Asheville Tea Company
    • 12.1.1. Company details
    • 12.1.2. Financial outlook
    • 12.1.3. Product summary
    • 12.1.4. Recent developments
  • 12.2. Blue Tea
    • 12.2.1. Company details
    • 12.2.2. Financial outlook
    • 12.2.3. Product summary
    • 12.2.4. Recent developments
  • 12.3. Blue Willow Tea
    • 12.3.1. Company details
    • 12.3.2. Financial outlook
    • 12.3.3. Product summary
    • 12.3.4. Recent developments
  • 12.4. Revival Tea Company
    • 12.4.1. Company details
    • 12.4.2. Financial outlook
    • 12.4.3. Product summary
    • 12.4.4. Recent developments
  • 12.5. Lake Missoula Tea Company
    • 12.5.1. Company details
    • 12.5.2. Financial outlook
    • 12.5.3. Product summary
    • 12.5.4. Recent developments
  • 12.6. Noble Roots Urban Garden LLC
    • 12.6.1. Company details
    • 12.6.2. Financial outlook
    • 12.6.3. Product summary
    • 12.6.4. Recent developments
  • 12.7. Sancha Tea
    • 12.7.1. Company details
    • 12.7.2. Financial outlook
    • 12.7.3. Product summary
    • 12.7.4. Recent developments
  • 12.8. The Hale Tea Company
    • 12.8.1. Company details
    • 12.8.2. Financial outlook
    • 12.8.3. Product summary
    • 12.8.4. Recent developments
  • 12.9. Tucson Tea Company
    • 12.9.1. Company details
    • 12.9.2. Financial outlook
    • 12.9.3. Product summary
    • 12.9.4. Recent developments
  • 12.10. Yum Cha Tea Company
    • 12.10.1. Company details
    • 12.10.2. Financial outlook
    • 12.10.3. Product summary
    • 12.10.4. Recent developments
  • 12.11. Others

13. Conclusion

14. List of Abbreviations

15. Reference Links