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市場調査レポート
商品コード
1343614
電池用リチウム金属の世界市場(~2030年)<2023> Battery Lithium Metal Report (~2030) |
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電池用リチウム金属の世界市場(~2030年) |
出版日: 2023年08月11日
発行: SNE Research
ページ情報: 英文 168 Pages
納期: お問合せ
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2022年11月、炭酸リチウムの価格は供給不足のため1トン当たり50万元に上昇しました。このような前例のない炭酸リチウムの価格に、CATLは電気自動車OEMに1トン当たり20万元の炭酸リチウムのリベートを提供しました。
しかし、中国の電気自動車補助金削減と電池メーカーの在庫増加のニュースが広まるにつれ、炭酸リチウムの価格は下落に転じ、2023年4月現在、1トン当たり15万元まで急落しました。
電気自動車時代の到来に伴い、リチウムの総使用に占める二次電池の割合は2014年の40%から2023年に約80%に増加しています。そのため、電気自動車市場はリチウム市場の変化の影響をますます受けるようになっています。しかし、鉱業市場の特徴であるリードタイム(発掘から生産までの期間)が長いため、電気自動車市場の成長による高いリチウム需要を満たすことが難しくなっています。その結果、リチウム価格の変動が大きくなり、電気自動車メーカーや二次電池メーカーの利益率に直接的な影響を与えています。
現在、リチウムの採掘はチリやオーストラリアなどごく一部の国で行われています。しかし、ボリビア、イラン、インドなどで新たに莫大なリチウム鉱床発見のニュースが発表され、欧州やアフリカを含む数ヶ国がリチウムを採掘すると報告しています。SNE Researchは、2030年には合計24のリチウム採掘国が存在すると予測しています。
リチウム鉱山の発見が報じられると、鉱床が電気自動車市場の需要を十分に満たすという期待が高まりますが、この想定には誤りがあります。探鉱段階で商業的に採掘可能な鉱業はわずかであり、実際の採掘までには5~10年という長いリードタイムがかかります。世界の埋蔵量の増加とは別に、リチウム鉱業企業と鉱山の実際の供給を注意深くモニターする必要があります。二次電池市場における供給予測と需要のバランスは、今後の川上市場の戦略や価格変動を予測する上で重要な手段となります。
当レポートでは、世界の電池用リチウム金属市場について調査分析し、市場全体の状況、各国の政策や戦略、リチウム金属の需給と価格の予測などの情報を提供しています。
In Nov 2022, the price of lithium carbonate rose to 500,000 yuan (about KRW 91,245,000) per ton due to shortage in supply. With such unprecedented price of lithium carbonate, CATL even offered lithium carbonate rebate of 200,000yuan (about KRW 36.5 million) per ton to electric vehicle OEMs.
However, the price of lithium carbonate began to fall as news has been spreading of China's reduced electric vehicle subsidies and increased inventory in battery manufacturers, and plunged to 150,000 yuan (about 27.37 million won) per ton as of Apr 2023.
With the advent of the electric vehicle era, the proportion of secondary batteries in the total lithium usage has increased from 40% in 2014 to about 80% in 2023. As such, the electric vehicle market has been increasingly influenced by the impact of changes in the lithium market. However, the long lead time (the time from mine excavation to production), the nature of the mining market, made it difficult to satisfy the increased lithium demand due to the growth of the electric vehicle market. As a result, volatility of lithium price is increasing and has direct impact on corporate margins of EV makers and secondary battery manufacturers.
Currently, lithium mining is taking place in a small number of countries, including Chile and Australia. However, news of discovery of huge amount of lithium deposits has been newly announced in countries such as Bolivia, Iran, and India, and several countries including Europe and Africa have reported that they will mine lithium. SNE Research predicts that there will be total 24 lithium mining countries in 2030.
Reports of the discovery of lithium mines are raising hopes that the deposits will fully meet the demand from the electric vehicle market, but there are errors in this assumption. Only a few mines are commercially viable in the stage of exploration, and there is long lead time of 5-10 years till actual mining. Apart from the increase in global reserves, the actual supply of the lithium mining companies and the mines should be closely monitored. The balance between supply forecast and demand in the secondary battery market will be an important means for future upstream market strategies and predicting price fluctuations.
This report describes the overall market status, policies and strategies by different countries, and prediction of supply, demand, and price for lithium metal. Especially, forecast of the lithium demand in this report provides specific figures for each battery manufacturer and each cathode material product. And also, the report forecasts lithium supply by considering the production volume of all mining projects. From these two figures, we create a model for demand-supply balance scenario and predict price till 2030.
We hope that the report will help readers understand the overall lithium metal industry and prepare for future fluctuations of lithium raw material by looking at the outlook provided by the insightful report of SNE Research.
*LFP, Mid-Ni 523/622, High Ni NCM/NCMA Ni>80%, LCO, LCA, NMx, LMO, NCM 111/424.