市場調査レポート
商品コード
1250741
断熱包装市場の2028年までの予測- タイプ別(フレキシブル、リジッド、セミリジット、その他のタイプ)、素材別(木材、プラスチック、ガラス、段ボール、その他の素材)、製品別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Insulated Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type (Flexible, Rigid, Semi-Rigid and Other Types), Material (Wood, Plastic, Glass, Corrugated Cardboard and Other Materials), Product, End User and By Geography |
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断熱包装市場の2028年までの予測- タイプ別(フレキシブル、リジッド、セミリジット、その他のタイプ)、素材別(木材、プラスチック、ガラス、段ボール、その他の素材)、製品別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の断熱包装市場は2022年に158億1,000万米ドルを占め、2028年には220億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR 5.7%の成長を遂げる見通しです。
断熱包装は、物理的な損傷や温度・圧力の変化から商品を保護するのに役立ちます。食品、医薬品、生物製剤、臓器、血液、予防接種、化学物質など、温度に敏感な商品の輸送に使用されます。製品の有効性と鮮度を維持するために、コールドチェーンの構成要素として採用されています。体温をより一定に保とうとする働きがあります。断熱包装の性能は、伝導、対流、放射などの要素に依存します。断熱包装は軽量で、比較的安価で、リサイクル可能です。広い温度範囲において、良好な耐薬品性と断熱性を発揮します。
世界包装機構(WPO)によると、アジア太平洋地域の包装製品消費量は2003年から2009年の間に最も多く、1億6,000万米ドルにのぼります。
加速するグローバリゼーション
世界化によって、世界の地域間の隔たりは小さくなっています。そのため、国際的な輸出入が増加しています。医薬品や飲食品分野の拡大により、温度変化に敏感な商品の需要が拡大しています。特定の温度帯を必要とする製品の唯一の選択肢は断熱包装であり、これが市場成長を後押ししています。
原材料の高コスト
プラスチック、ガラス、紙、金属などの主要原材料の不足は、断熱材生産者にとって問題です。不安定な通貨価値により、海外からの原材料費が高騰しています。メーカーにとってマージン競争は熾烈を極める。その結果、代替素材が生み出されます。これらすべての要因が、市場の需要を妨げています。
技術的な発展
断熱包装の需要は、ウールやコットンなどの断熱材を使用する安全な包装の技術的進歩によって影響を受けています。また、炭素排出量を削減するためのバイオベースの代替品としても役立っています。また、革新的なパッケージング・ソリューションを確立するための研究開発活動も活発化しています。これらの要素は、市場の成長を促進しています。
政府規制の強化
断熱包装の市場には、政府が厳しい規則や規制を課しています。断熱包装は主に食品分野で使用されるため、包装は食品に悪影響を及ぼさないようにする必要があります。食品は清潔で、衛生的で、改ざんできないパッケージや容器に入れなければならないです。環境に関する義務や食品包装の基準が、市場拡大の妨げになっています。
世界の断熱包装市場は、COVIDの発生により深刻な影響を受けた。世界の主要なTier IおよびTier IIのサプライヤーがこの業界に存在します。需要の減少、サプライチェーンの混雑、従業員の安全上の懸念から、これらのプレーヤーは生産停止を発表しています。生産はおそらく、ボトルネックを回避し、Tier1メーカーの需要に対応するために、メーカーが調整することになると思われます。
予測期間中、段ボール部門が最も大きくなると予想される
段ボール分野は、その高い衝撃強度と抵抗力により、有利な成長を遂げると推定されます。一般的にコルゲーターと呼ばれるフルートラミネートマシンは、一般的に段ボールの製造に使用されています。これは、ライナーボードとフルート段ボールシートで構成されています。これらの要素は、より大きな強度と耐圧性を提供します。高い衝撃強度、曲げ耐性、裂けにくさ、破裂強度は、すべてこのセグメントの成長を後押しする特性です。
予測期間中、プラスチック分野のCAGRが最も高くなると予想されています。
プラスチック分野は、その長寿命と温度により、予測期間中に最も速いCAGR成長を遂げると予想されています。温度や圧力を調節して保存する必要がある製品は、プラスチックで包装されます。さらに、肉類は、数カ月から数年にわたる長期間の保存と乾燥熟成のためにプラスチックで包装されます。耐久性、持続可能性、汎用性、コスト効率、軽量性などの要素が、このセグメントの成長を後押ししています。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、急速な都市化の進展により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域は、政府の財政が改善され、インフラ投資と可処分所得の増加をもたらしています。また、若年層の人口が増加し、より高い生活水準を求めるために高級な消費財への移行が顕著になっています。これらの要因が相まって、予測期間中、市場を積極的に牽引していくと思われます。
北米は、ビジネスの成長を促進することから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。製造業の成長、社会学の多様な発展、医薬品・医療分野の需要の高まりなどの要素が、同地域の市場規模を押し上げています。
断熱包装市場の主な企業プロファイルには、Amcor PLC、DuPont、Davis Core &Pad Company、DS Smith PLC、Providence Packaging、Cryopak、Innovative Energy, Inc、Sonoco Products Company、Marko Foam Products, Inc、Tharmal Packaging Solutions、 Insulated Products Corporation、The Wool Packaging Company Limited、 Exeltainer、 Cold Ice Inc、 Deutsche Post AG、 Huhtamaki Group、 Constantia Flexibles、 Ecovative Design、 TP SolutionsおよびGreiner Groupなどが含まれています。
2022年10月、持続可能な世界最大級のパッケージング企業であるソノコは、先に発表したプロジェクト・ホライズン(サウスカロライナ州ハーツビルにある旧段ボール中型機を最新鋭のURBオペレーションに転換するための1億2,500万米ドルの投資)の一環として、新しい非塗工再生紙板(URB)#10マシンが稼働していると発表しました。
2022年8月、輸送ソリューションと輸送中の温度に敏感な医薬品やワクチンを保護するサーマル・パッケージング・ソリューションズの主要なイノベーターであるサーマル・パッケージング・ソリューションズは、新しくデザインされたウェブサイトtopathermal.comの立ち上げを発表したことを誇りに思っています。このウェブサイトは、サーマルの5つのコアとなる顧客約束(サービス、パフォーマンス、価格、サステナビリティ、サプライ)を強調しています。
2022年1月、責任あるパッケージング・ソリューションの開発と生産で世界をリードするAmcorは、本日、紙ベースのパッケージング製品の新しいプラットフォームを発表しました:AmFiberTM(アムファイバー)です。AmFiberのイノベーションは、従来の紙製パッケージの機能を再定義することを目的としており、消費者のニーズの変化に対応するため、より幅広い機能と機能的利点を提供します。
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According to Stratistics MRC, the Global Insulated Packaging Market is accounted for $15.81 billion in 2022 and is expected to reach $22.06 billion by 2028 growing at a CAGR of 5.7% during the forecast period. Insulated packing aids in protecting goods from both physical damage and temperature & pressure variations. It is used to transport temperature-sensitive goods such food, medications, biologics, organs, blood, vaccinations, and chemicals. They are employed as a component of a cold chain to assist preserve the effectiveness and freshness of the product. They strive to keep the body's temperature more constant. The packaging's capacity to operate as insulation depends on factors including conduction, convection, and radiation. Insulated packagers are lightweight, relatively inexpensive, and recyclable. In a wide range of temperatures, it provides good chemical resistance and thermal insulation.
According to the World Packaging Organization (WPO), the packaging product consumption in Asia Pacific was the highest during 2003-2009, amounting to an approximate value of USD 160.0 million.
Accelerating globalization
The gulf of separation between the world's regions has shrunk because of globalization. This has led to an increase in international imports and exports. The demand for temperature-sensitive items has expanded as a result of the expansion of the pharmaceutical and food & beverage sectors. The only option for products that need certain temperature ranges is insulated packing which is therefore fuelling the market growth.
High cost of raw materials
Lack of main raw materials including plastic, glass, paper, and metal is a problem for producers of insulated materials. The cost of raw commodities from overseas markets rises as a result of unstable currency values. Margin competition is fierce for manufacturers. As a result, substitute materials were created. All these factors are hindering the market demand.
Technological developments
The demand for insulated packaging is impacted by technological advancements in safe packaging that lead to the use of new fabrics, such as wool and cotton insulation. As well as it serve as bio-based alternative for reducing carbon emissions. It increased research and development activities to establish innovative packaging solutions. These elements are propelling the growth of the market.
Enforcement of government regulations
Government imposed strict rules and regulations for insulated packaging market. As the insulated packaging is mostly used by food sector, the packaging should not show any negative impact on food. Food products should be packed in clean, hygienic and tamper-proof package or container. The environmental obligations and food packing standards are hampering the expansion of the market.
The global insulated packaging market was severely impacted by the COVID outbreak. Major Tier I and II suppliers worldwide are found in this industry. Due to decreased demand, supply chain congestion, and employee safety concerns, these players have announced the cessation of production. Production will probably be adjusted by manufacturers to avoid bottlenecks and to accommodate tier 1 manufacturer demand.
The corrugated cardboard segment is expected to be the largest during the forecast period
The corrugated cardboard segment is estimated to have a lucrative growth, due to its high impact strength and resistance. Flutes lamination machines, commonly referred to as corrugators are typically used to produce corrugated cardboards. It is made up of linerboard and fluted corrugated sheet. These elements provide them greater strength and pressure resistance. High impact strength, bending resistance, rip resistance and burst strength are all characteristics which are driving the segment's growth.
The plastic segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The plastic segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its longevity and temperature. Products that need to be stored at a regulated temperature and pressure are packaged in plastic. Moreover, meats are packaged in plastic to preserve and dry age them over a lengthy period of time, ranging from a few months to many years. Factors such as durability, sustainability, versatility, cost efficiency and light weight are fuelling the segment's growth.
Region with largest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to its rapid urbanization. This region has improved government finances that result in more infrastructure investment and rising disposable income. The expanding young population witnessed significant shift toward luxurious consumer goods for higher standards of living. These factors together are expected to positively drive the market over the forecast period.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to its fostering business growth. Elements such as the growth of manufacturing sector, the diverse developments in sociology, rising demand for the pharmaceutical and medical sectors in the region are boosting the size of the market.
Some of the key players profiled in the Insulated Packaging Market include Amcor PLC, DuPont, Davis Core & Pad Company, DS Smith PLC, Providence Packaging, Cryopak, Innovative Energy, Inc, Sonoco Products Company, Marko Foam Products, Inc, Thermal Packaging Solutions, Insulated Products Corporation, The Wool Packaging Company Limited, Exeltainer, Cold Ice Inc, Deutsche Post AG, Huhtamaki Group, Constantia Flexibles, Ecovative Design, TP Solutions and Greiner Group.
In October 2022, Sonoco, one of the largest sustainable global packaging companies, announced that the new uncoated recycled paperboard (URB) #10 machine is operational as part of its previously announced Project Horizon-the $125 million investment to transform its former corrugated medium machine in Hartsville, S.C to a state-of-the-art URB operation.
In August 2022, Thermal Packaging Solutions, a leading innovator of transport solutions and thermal packaging to protect temperature-sensitive medicines and vaccines during transit is proud to announce the launch of its newly redesigned website topathermal.com. It emphasises Thermal's 5 core Customer Promises - Service, Performance, Price, Sustainability and Supply.
In January 2022, Amcor, a global leader in developing and producing responsible packaging solutions, today launched a new platform of paper-based packaging products: AmFiberTM. AmFiber innovations aim to redefine the capabilities of traditional paper packaging, providing a wider range of features and functional benefits to meet the changing needs of consumers.
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