市場調査レポート
商品コード
1209842
ビール缶の世界市場:2028年までの予測- 製品タイプ、容量、素材タイプ、充填方法、地域別の分析Beer Cans Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product Type, Capacity, Material Type, Filling Method and Geography |
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ビール缶の世界市場:2028年までの予測- 製品タイプ、容量、素材タイプ、充填方法、地域別の分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のビール缶市場は2022年に450億米ドルを占め、2028年には680億米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR7.2%で成長する見込みです。
ビール缶は、ビールを手軽に飲むために使用される容器や器具です。ビール缶は通常、330mlと500mlの容量があります。ビール缶は、消費者がお気に入りのビールを自宅に持ち帰るのに便利な方法です。さらに、アルコール飲料の消費量の増加により、ビール缶市場はパッケージメーカーに大きなビジネスチャンスをもたらしています。
Brewers Associationによると、米国では、2018年に、クラフトビールの生産量は、2017年の2,510万バレルと比較して、2,590万バレルを占めました。Brewers Associationによると、米国における醸造所の数は8,386に増加しています。
市場力学
促進要因
小さな重量と複数の利便性の可能性
軽量で利便性が高いことから、現在、ビール缶が市場を牽引しています。ビール缶のような金属容器タイプは、アルコール包装におけるプラスチックやガラスの利用を減らすことを目的とした政府のイニシアチブの恩恵を受けています。ビーチリゾート、プール、公園、キャンプ場、球場、ゴルフ場、船など、一般的に瓶を禁止している多くの場所で、缶を使用することができます。また、缶は100%リサイクルでき、無期限に再加工が可能です。さらに、缶は瓶に比べて軽いため、空の状態でも満杯の状態でも、輸送に必要な燃料が少なくて済みます。このように、缶ビール市場は予測期間中に成長を後押しします。
抑制要因
プラスチックパッケージは低コストであるため、広く使用されています。
新興諸国では、金属製の飲料用パッケージの利点がほとんど理解されていません。さらに、鉄やアルミニウムなどの原材料の価格が高いため、購入者がこれらの製品を採用することを躊躇しています。金属缶メーカーは、特に飲料製品において、ポリエチレンテレフタレート(PET)ボトルの金属を置き換えるという大きな課題に直面しています。紙、ガラス、プラスチックなど他のリサイクル可能な包装材は、金属製包装材よりも安価です。しかし、PETベースの缶は徐々に市場に浸透しつつあります。
機会
様々な地域で増加するクラフトビールの消費
ビール缶市場の成長は、さまざまな地域におけるクラフトビールの消費量の増加や、レクリエーションや環境面での利点によって牽引されています。顧客は、小規模および巨大な醸造所によって製造されたクラフトビールを好みます。味と香りのある多様なビールを求める消費者の欲求の変化が、缶ビール産業の驚異的な成長を後押ししています。さらに、新興国でのワイン消費量の急激な増加が、ビール缶の需要を押し上げると思われます。クラフトビールの世界の製造量の増加が、ビール缶、特にアルミ缶の需要を高めています。
脅威
有害物質の使用に関する懸念の高まり
アルミ缶メーカーは、アルミが飲料に漏れ、危険なレベルのビスフェノールA(BPA)にさらされることを防ぐために、容器の内側を薄いプラスチックコーティング材で覆っています。その結果、不妊症やがん、多嚢胞性卵巣疾患などの深刻な副作用や健康被害が発生する可能性があるのです。アルミ缶はリサイクル可能であるにもかかわらず、全体の半分が埋立地となり、新しい缶の生産が増加しています。アルミ製錬の過程で二酸化窒素や硫黄が発生し、酸性雨やスモッグの原因となります。その結果、危険な化学物質に関する持続可能性に対処することが、世界のビール缶市場の成長を鈍化させると予想されます。
COVID-19の影響
コロナウイルス感染の世界の影響はすでに出ており、ビール缶市場は深刻な影響を受けると思われます。COVID-19の流行は40カ国以上に影響を与え、フライトの遅延、旅行制限、検疫、レストランチェーンの閉店、屋内外のイベントの中止、40カ国以上の非常事態宣言の発表、サプライチェーンの大きな減速、株式市場のパフォーマンス、石のように落ちた市場の信頼、国民の恐怖と混乱の増加、将来に対する懸念などが生じています。
予測期間中、500mlセグメントが最大となる見込み
500ml缶は、コンビニエンスストアやバー、クラブなどの店舗でプレミアムブランドやエコノミーブランドが販売されているため、有利に成長すると推定されます。世界中のブルーパブやブルーパブで缶ビールの需要が増加しているため、500mlセグメントのシェアが最も高いと思われます。また、消費者の嗜好の変化や新興国における若年層の増加も、予測期間を通じてセグメントの拡大を後押しするものと思われます。
予測期間中、アルミニウムセグメントが最も高いCAGRを示すと予想されます。
アルミニウムは、その軽量性、高い成形能力、クラフトビールの生産量増加などにより、予測期間中に最も速いCAGRの伸びを示すと予測されます。アルミニウムセグメントは、世界的に販売される流量の大部分を記録しています。リサイクルプログラムの増加や、天然資源の枯渇に対する懸念からくる厳しい規制が、ビール缶の需要を押し上げる要因となっています。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、文化的傾向の変化、都市化の進展、人口の増加、若者の間でのビールの人気の高まりにより、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。また、消費者の嗜好がグルテンフリービールにシフトしていることに加え、フレーバーや製法の革新が進んでいることも、ビールの需要を押し上げ、缶ビール市場を活性化させています。その結果、同国のビール包装分野は、ビール缶の供給と同様に高い成長ポテンシャルを有しています。
CAGRが最も高い地域
欧州は、高い産業成長、都市化、環境問題、高い可処分所得、生鮮食品・飲食品の生産量減少が市場成長を促進していることから、予測期間において最も高いCAGRを達成すると予想されます。さらに、スペインやドイツなどの地域では、政府の規制に従ってパッケージの持続可能性を高めるために、ビール用にフレキシブル、硬質、紙、金属などさまざまなパッケージングを提供しています。また、コンビニエンスストアやパブ、クラブなどでプレミアムブランドやエコノミーブランドを購入できることも、同地域の市場成長を後押ししています。
主な発展
2021年7月、Ball Corporationは、年間数百万個の缶を製造できる新しいアルミニウム飲料包装工場を設立しました。Ball Corporationは、ロシア西部と英国のイーストミッドランドに追加事業を建設し、現在の生産能力に年間数十億缶を追加する予定です。各工場では、さまざまなサイズと形式の缶を年間数十億個生産する予定です。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Beer Cans Market is accounted for $45 billion in 2022 and is expected to reach $68 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.2% during the forecast period. A beer can is a container or vessel used for the easy consumption of beer. Beer cans typically have capacities of 330 ml and 500 ml. Beer cans are a convenient way for consumers to introduce their favourite beer home. Furthermore, due to rising alcoholic beverage consumption, the beer cans market presents enormous opportunities for packaging manufacturers.
According to Brewers Association, in the US, in 2018, the production of craft beers accounted to be 25.9 Mn barrels as compared to 25.1 Mn barrels in 2017. According to the Brewers Association, the number of breweries in the United States has increased to 8,386.
Market Dynamics:
Driver:
Small weight and multiple convenience possibilities
Due to their light weight and convenience, beer cans are now driving the market. Metal container types, such as beer cans, have benefited from government initiatives aimed at reducing the utilization of plastics and glass in alcohol packaging. Many places that generally prohibit bottles, also including beach resorts, swimming pool, parklands, camping sites, ballparks, golf courses, and boats, accept cans. Cans are also 100% able to be recycled and can be reprocessed indefinitely. Furthermore, because cans are lightweight than bottles, people require very little fuel to transport, regardless of whether empty or full. Thus, boosting the beer cans market growth during the forecast period.
Restraint:
Plastic packaging is widely used due to its low cost.
In developing countries, there is little understanding of the advantages of metal beverage packaging. Furthermore, the high price of raw materials such as steel and aluminium discourages purchasers from employing these products. Metal can manufacturers face a major challenge in replacing metal of polyethylene terephthalate (PET) bottles, particularly for beverage products. Other recyclable packaging materials, such as paper, glass, and plastic, are less expensive than metal packaging. However, PET-based cans are gradually becoming more popular in the market.
Opportunity:
Increasing consumption of craft beer across various regions
Beer cans market growth is being driven by rising craft beer consumption in various regions, as well as recreational and environmental benefits. Customers prefer craft beer produced by both small and huge breweries. The shifting consumer desire for a diverse range of beers with taste and flavour is driving tremendous growth in the beer cans industry. Furthermore, rapidly increasing wine consumption in emerging markets will drive up demand for beer cans. The growing global manufacturing of craft beers is driving up demand for beer cans, particularly aluminium cans.
Threat:
Growing Concerns about Use of Hazardous Materials
Aluminum can manufacturers coat the insides of containers with thin plastic coating materials to prevent aluminium from leaking into drinks and exposing them to dangerously low levels of Bisphenol A. (BPA). Customers may experience serious side effects and health problems as a result, which would include infertility, cancer, as well as polycystic ovarian disease. Despite the fact that aluminium cans are recyclable, half of all aluminium cans end up in landfills, resulting in an increase in the production of new cans. During the aluminium smelting process, nitrogen and sulphur dioxide are produced, causing acid rain and smog. As a result, addressing sustainability about dangerous chemicals are expected to slow the global beer cans market's growth.
COVID-19 Impact
The global consequences of corona virus infection are already being felt, and the beer cans market will be severely impacted. The COVID-19 epidemic has impacted over forty countries, resulting throughout delayed flights, travel restrictions, and quarantines; restaurant chains have closed; all indoor/outdoor occurrences have been cancelled; more than forty countries have announced declarations of emergency; major supply chain slowdown; stock market performance; dropping like a stone market confidence, increased fear and confusion among the population, and concern about the future.
The 500 ml segment is expected to be the largest during the forecast period
The 500 ml segment is estimated to have a lucrative growth, due to premium and economy brands are available in locations such as convenience stores, bars, and clubs, among others. Due to increased demand for beer cans in brew pubs and brewpubs worldwide, the 500 ml segment seemed to have the highest share. Changing consumer preferences and an increase in the number of young people in emerging markets are also expected to support segment expansion throughout the forecast period.
The aluminum segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The aluminum segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its among other things, its lightweight, high moulding abilities, and increased production of craft beers. The aluminium segment records for the majority of the flow rate sold globally. Increasing recycling programmes and stringent regulations as a result of concerns about natural resource depletion are factors driving up demand for beer cans.
Region with highest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the changing cultural trends, rising urbanisation, increasing population, and prominence of beer among youth in the region. Furthermore, a shift in consumer personal taste for gluten-free beer, in addition to increasing innovations in flavours and preparation, is driving beer demand, boosting the market for beer cans. As a result, the beer packaging sector in the country has a high growth potential, as does the supply for beer cans.
Region with highest CAGR:
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the high industrial growth, urbanization, environmental concerns, high disposable income as well as lower production of fresh food and beverage products are fueling the market growth. Moreover regions such as Spain and Germany are providing various packaging such as flexible, rigid, paper and metal packaging for beers in order to enhance the sustainability of the packaging according to the government regulations. In addition availability of premium and economy brands in places such as convenience stores, pubs, and clubs, and others are propelling the market growth in this region.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Beer Cans Market include Ball Corporation, Williams and Davis Boilers., Rentech Boiler., Kawasaki Thermal Engineering Co.,Ltd, Toyo Seikan Group Holdings Ltd, Orora Packaging Australia Pty Ltd, Silgan Containers, Crown Holdings, Shenzhen Xin Yuheng Can Co., Ltd, Kaufman Container., East asia beer packaging limited.
Key Developments:
In July 2021, Ball Corporation established new aluminium beverage packaging factories that can manufacture millions of cans yearly. Ball Corporation is to build additional operations in Western Russia and the East Midlands of the United Kingdom, adding billions of cans per year to its current capacity. Each factory is expected to produce billions of cans per year in a variety of sizes and formats.
Product Types Covered:
Capacities Covered:
Material Types Covered:
Filling Methods Covered:
Regions Covered:
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