デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1803132

ディスレクシア用AR学習の世界市場:将来予測 (2032年まで) - コンポーネント別・年齢層別・展開方式別・技術別・用途別・エンドユーザー別・地域別の分析

Dyslexia AR Learning Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component, Age Group (Early childhood, Primary, Secondary and Adults), Deployment, Technology, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.25円
ディスレクシア用AR学習の世界市場:将来予測 (2032年まで) - コンポーネント別・年齢層別・展開方式別・技術別・用途別・エンドユーザー別・地域別の分析
出版日: 2025年09月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のディスレクシア用AR学習市場は予測期間中にCAGR 16%を占めています。

ディスレクシア用AR学習とは、ディスレクシア(読字障害)患者の読み書き能力向上をサポートするための拡張現実(AR)技術の使用を指します。インタラクティブな3Dビジュアル、音声サポート、ゲーム化された学習体験を統合し、学習がより魅力的でアクセスしやすくなる多感覚環境を作り出します。現実世界の文脈にデジタル要素を重ね合わせることで、ARは失読症の学習者が単語を画像、音声、動作に関連付けるのを助け、記憶の保持を強化し、認知的負荷を軽減します。この革新的なアプローチは、従来の学習方法をディスレクシアの生徒にとってインタラクティブで適応性のある楽しい体験に変えることで、個人に合わせた学習を促進し、自信を高め、教育成果を向上させます。

ディスレクシアに対する認識と診断の高まり

早期診断によりタイムリーな介入が可能になり、高度な学習ツールに対する需要が生まれています。拡張現実(AR)ソリューションは、読解力と理解力を向上させるための魅力的で個別化された方法を提供します。ディスレクシアの学習者をサポートするために、親や教育者がARベースのプラットフォームを採用するケースが増えています。学校や教育機関も、インクルーシブ教育を提供するためにこのような技術を統合しています。このような受容の高まりとニーズに合わせたソリューションへの注目は、市場を大きく後押ししています。

没入型技術におけるアクセシビリティの障壁

いくつかのARツールには、カスタマイズ可能な音声合成、フォント、コントラストオプションがないため、失読症の学習者が利用しにくいです。高額な設備費用と複雑なインターフェースは、リソースが限られた学校での採用をさらに制限します。プラットフォーム間で一貫性のないデザイン基準は、ARベースの学習ソリューションの有効性を低下させます。アクセシブルなARの使用に関する教育者向けのトレーニングが限られているため、さらなる導入課題が生じます。これらの障壁は総体的に市場の成長を遅らせ、ディスレクシアに特化したAR学習ツールの普及を制限しています。

技術革新と診断改善

高度なARツールは、ディスレクシア学習者が情報をよりよく保持できるよう、インタラクティブで多感覚的な学習体験を提供します。診断ソリューションの改善により、ディスレクシアの早期かつ正確な特定が可能になり、ARベースのプログラムによるタイムリーな介入が保証されます。AIを活用した評価により、学習経路がさらにパーソナライズされ、学習意欲と成果が向上します。ARとゲーミフィケーション学習との統合により、セッションがより楽しく効果的になります。これらの進歩は、ディスレクシアの生徒に合わせたAR学習ソリューションの需要を促進します。

地域や社会経済グループによる不平等なアクセス

地方や低開発地域では、インターネット接続が不十分で、最新のデバイスがないため、ARベースの学習ソリューションの使用が制限されています。低所得の家庭では、このようなテクノロジーを購入できないことが多く、包括性が低下しています。また、恵まれない地域の学校では、ARツールを採用するためのリソースが不足しています。そのため、認知度やアクセスが低下し、デジタル学習格差がさらに深まっています。その結果、市場の拡大が鈍化し、より広範な聴衆にリーチするためのスケーリングの課題に直面しています。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行はディスレクシア用AR学習市場に大きな影響を与え、デジタルおよび遠隔学習ツールの採用を加速させました。学校の閉鎖や社会的距離の縮小は、ディスレクシアの生徒にとって、アクセスしやすく、魅力的で、テクノロジー主導の学習ソリューションの必要性を浮き彫りにしました。教育者や保護者は、家庭学習環境においてインタラクティブでパーソナライズされたサポートを提供するために、ARベースのプラットフォームにますます注目するようになりました。この変化は、ARアプリケーションのイノベーションを促進する一方で、デジタル介入に対する認識を高めました。しかし、デバイスへのアクセス制限、接続性の問題、トレーニングの格差などの課題は、異なる地域間での一貫した導入に影響を与えました。

予測期間中、ソフトウェアセグメントが最大になる見込み

ソフトウェア・セグメントは、個々の生徒のニーズに適応するインタラクティブでカスタマイズ可能な学習アプリケーションを提供することで、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されています。先進的なARベースのソフトウェアは、没入感のあるビジュアルやゲーム化された体験を通じてエンゲージメントを高め、読書練習をより楽しいものにします。また、リアルタイムのフィードバックと学習進捗の追跡を提供するため、教師や保護者は効率的に学習改善を監視することができます。クラウドベースとモバイル対応のソリューションは、学習者がいつでもどこでも練習できるよう、アクセシビリティを拡大します。継続的なアップデートとAI主導のパーソナライゼーションの統合は、市場成長を促進するソフトウェアの役割をさらに強化します。

予測期間中、ホームユーザー分野のCAGRが最も高くなる見込み

予測期間中、従来の教室の外でパーソナライズされた柔軟な学習ソリューションを提供することで、ホームユーザー分野が最も高い成長率を示すと予測されます。子供の読解力や理解力を魅力的な方法でサポートするために、ARベースのツールを採用する親が増えています。家庭で利用できる利便性が一貫した利用を促し、学習成果の向上につながります。ディスレクシアの早期介入に対する家族の意識の高まりが、このセグメントの需要をさらに押し上げています。さらに、モバイルベースのARアプリケーションは手頃な価格で入手可能であるため、家庭での導入がより簡単で広く普及しています。

最大シェアの地域:

予測期間中、北米地域は、確立された教育・ヘルスケアインフラと支援技術への広範なサポートにより、最大の市場シェアを占めると予想されます。学校やセラピープロバイダーは、ディスレクシア学習者の流暢な読書と学習意欲を高めるため、ARシステムを指導戦略に取り入れています。研究機関やEd-Techイノベーターが存在することで、学習の違いに合わせた、没入型でエビデンスに基づいたARツールの開発が促進されています。早期診断と早期介入という強力な文化により、専門家と組織は従来のディスレクシア介入を補完するものとしてARを受け入れており、ディスレクシアのための成熟し進化するAR学習エコシステムに貢献しています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋は、学習障害に対する意識の高まりと教育技術への投資の増加により、最も高いCAGRを示すと予測されています。政府や非営利団体は、特に主要国において、ディスレクシア向けに調整されたツールを学校内に統合し始めています。新興のスタートアップ企業や教育機関は、都市部でのインターネット普及率やスマートフォン普及率の上昇の恩恵を受けて、ARベースの読書補助ツールや診断ツールの実験を行っています。文化的要因や多様な言語が主流に取り入れる上での課題となっていますが、インクルーシブ教育の取り組みや地域のイノベーションが、ARを活用した失読症サポートの勢いを加速させています。

無料のカスタマイズサービス

当レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域区分
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序論

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 分析範囲
  • 分析手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 分析アプローチ
  • 分析資料
    • 一次調査資料
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向の分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 市場機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • サプライヤーの交渉力
  • バイヤーの交渉力
  • 代替製品の脅威
  • 新規参入企業の脅威
  • 企業間競争

第5章 世界のディスレクシア用AR学習市場:コンポーネント別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 世界のディスレクシア用AR学習市場:年齢層別

  • 幼児期(3~7歳)
  • 小学校(8~11歳)
  • 中等教育(12~17歳)
  • 大人

第7章 世界のディスレクシア用AR学習市場:展開方式別

  • クラウドベース
  • オンプレミス
  • ハイブリッド

第8章 世界のディスレクシア用AR学習市場:技術別

  • マーカーベースAR
  • マーカーレスAR
  • AI・NLP対応AR
  • ゲーム化AR

第9章 世界のディスレクシア用AR学習市場:用途別

  • スクリーニング・早期発見
  • 修復プログラム
  • スキル強化・練習
  • セラピストの支援
  • 評価・進捗状況の追跡
  • その他の用途

第10章 世界のディスレクシア用AR学習市場:エンドユーザー別

  • K-12学校
  • 特別支援教育センター
  • 家庭ユーザー
  • 政府・NGO
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界のディスレクシア用AR学習市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第12章 主な動向

  • 契約、事業提携・協力、合弁事業
  • 企業合併・買収 (M&A)
  • 新製品の発売
  • 事業拡張
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Microsoft
  • Google
  • Apple
  • Amazon
  • Samsung
  • Intel
  • IBM
  • Cisco
  • Magic Leap
  • EON Reality
  • Practically
  • Pearson
  • Lenovo
  • HP
  • Meta
  • Unity Technologies
  • Adobe
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Component (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Hardware (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Software (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Age Group (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Early childhood (3-7 years) (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Primary (8-11 years) (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Secondary (12-17 years) (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Adults (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Deployment (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Cloud-based (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By On-premises (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Hybrid (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Technology (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Marker-based AR (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Markerless AR (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By AI & NLP-enabled AR (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Gamified AR (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Application (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Screening & early detection (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Remediation programs (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Skill reinforcement & practice (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By therapist support (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Assessment & progress tracking (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Other Applications (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By K-12 schools (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Special education centers (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Home users (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Government & NGOs (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Dyslexia AR Learning Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30657

According to Stratistics MRC, the Global Dyslexia AR Learning Market is accounted at a CAGR of 16% during the forecast period. Dyslexia AR Learning refers to the use of Augmented Reality (AR) technology to support individuals with dyslexia in improving their reading, writing, and comprehension skills. It integrates interactive 3D visuals, audio support, and gamified learning experiences to create a multi-sensory environment that makes learning more engaging and accessible. By overlaying digital elements onto real-world contexts, AR helps dyslexic learners associate words with images, sounds, and actions, thereby strengthening memory retention and reducing cognitive load. This innovative approach promotes personalized learning, boosts confidence, and enhances educational outcomes by transforming traditional learning methods into interactive, adaptive, and enjoyable experiences for dyslexic students.

Market Dynamics:

Driver:

Growing awareness and diagnosis of dyslexia

Early diagnosis allows timely intervention, creating demand for advanced learning tools. Augmented Reality (AR) solutions offer engaging and personalized methods to improve reading and comprehension skills. Parents and educators are increasingly adopting AR-based platforms to support dyslexic learners. Schools and institutions are also integrating such technologies to provide inclusive education. This rising acceptance and focus on tailored solutions significantly propel the market.

Restraint:

Accessibility barriers in immersive technologies

Several AR tools lack customizable text-to-speech, font, and contrast options, making them less inclusive for dyslexic learners. High equipment costs and complex interfaces further restrict adoption in schools with limited resources. Inconsistent design standards across platforms reduce the effectiveness of AR-based learning solutions. Limited training for educators on accessible AR use creates additional implementation challenges. These barriers collectively slow market growth and restrict widespread adoption of dyslexia-focused AR learning tools.

Opportunity:

Technological innovations and diagnostic improvements

Advanced AR tools provide interactive, multisensory learning experiences that help dyslexic learners better retain information. Improved diagnostic solutions enable early and accurate identification of dyslexia, ensuring timely intervention with AR-based programs. AI-powered assessments further personalize learning paths, enhancing engagement and outcomes. Integration of AR with gamified learning makes sessions more enjoyable and effective. These advancements collectively propel demand for AR learning solutions tailored to dyslexic students.

Threat:

Unequal access across regions or socioeconomic groups

In rural and underdeveloped regions, poor internet connectivity and absence of modern devices limit the use of AR-based learning solutions. Low-income families often cannot afford such technologies, which reduces inclusiveness. Schools in less-privileged areas also struggle with inadequate resources to adopt AR tools. This lowers awareness and access, further deepening the digital learning divide. Consequently, the market experiences slower expansion and faces challenges in scaling to reach broader audiences.

Covid-19 Impact:

The Covid-19 pandemic significantly influenced the Dyslexia AR Learning Market, accelerating the adoption of digital and remote learning tools. School closures and social distancing measures highlighted the need for accessible, engaging, and technology-driven learning solutions for students with dyslexia. Educators and parents increasingly turned to AR-based platforms to provide interactive, personalized support in home-learning environments. This shift boosted awareness of digital interventions while fostering innovation in AR applications. However, challenges such as limited device access, connectivity issues, and training gaps affected consistent implementation across different regions.

The software segment is expected to be the largest during the forecast period

The software segment is expected to account for the largest market share during the forecast period by offering interactive and customizable learning applications that adapt to individual student needs. Advanced AR-based software enhances engagement through immersive visuals and gamified experiences, making reading practice more enjoyable. It provides real-time feedback and progress tracking, enabling teachers and parents to monitor improvements effectively. Cloud-based and mobile-compatible solutions expand accessibility, allowing learners to practice anytime and anywhere. Continuous updates and integration of AI-driven personalization further strengthen the role of software in driving market growth.

The home users segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the home users segment is predicted to witness the highest growth rate by offering personalized and flexible learning solutions outside traditional classrooms. Parents increasingly adopt AR-based tools to support their children's reading and comprehension skills in an engaging way. The convenience of at-home accessibility encourages consistent usage, leading to improved learning outcomes. Rising awareness among families about early intervention for dyslexia further boosts demand in this segment. Additionally, the affordability and availability of mobile-based AR applications make home adoption easier and more widespread.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share by established educational and healthcare infrastructures and widespread support for assistive technologies. Schools and therapy providers are incorporating AR systems into instructional strategies to enhance reading fluency and engagement for dyslexic learners. The presence of research institutions and ed-tech innovators fosters development of immersive, evidence-based AR tools tailored to learning differences. With a strong culture of early diagnosis and intervention, professionals and organizations are embracing AR as a complement to traditional dyslexia interventions, contributing to a mature and evolving AR learning ecosystem for dyslexia.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR due to increasing awareness of learning disabilities and growing investments in educational technology. Governments and non-profits are beginning to integrate tools tailored for dyslexia within schools, especially in major countries. Emerging start-ups and institutions are experimenting with AR-based reading aids and diagnostic tools, benefiting from rising internet penetration and smartphone adoption in urban centers. Cultural factors and diverse languages present challenges in mainstream uptake, but inclusive education initiatives and local innovation are driving forward momentum in AR-enabled dyslexia support.

Key players in the market

Some of the key players in Dyslexia AR Learning Market include Microsoft, Google, Apple, Amazon, Samsung, Intel, IBM, Cisco, Magic Leap, EON Reality, Practically, Pearson, Lenovo, HP, Meta, Unity Technologies, Adobe and Coursera.

Key Developments:

In August 2025, AWS partnered with University Start-ups to develop "Trinity," a generative AI assistant that helps students with disabilities including dyslexia create personalized transition plans for postsecondary education and careers. Built on Amazon Bedrock, this tool uses interactive workflows and external APIs to guide students.

In July 2024, Samsung acquired this AI start-up specializing in knowledge graph technology. The acquisition enhances Samsung's ability to deliver hyper-personalized learning experiences, which can benefit dyslexic users through contextualized content delivery.

In May 2022, Google acquired Raxium, a startup specializing in AR microdisplays, for ~$1 billion. This acquisition supports future AR hardware that could be adapted for educational and accessibility use, including dyslexia-friendly interfaces.

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Age Groups Covered:

  • Early childhood (3-7 years)
  • Primary (8-11 years)
  • Secondary (12-17 years)
  • Adults

Deployments Covered:

  • Cloud-based
  • On-premises
  • Hybrid

Technologies Covered:

  • Marker-based AR
  • Markerless AR
  • AI & NLP-enabled AR
  • Gamified AR

Applications Covered:

  • Screening & early detection
  • Remediation programs
  • Skill reinforcement & practice
  • therapist support
  • Assessment & progress tracking
  • Other Applications

End Users Covered:

  • K-12 schools
  • Special education centers
  • Home users
  • Government & NGOs
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Dyslexia AR Learning Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
  • 5.3 Software
  • 5.4 Services

6 Global Dyslexia AR Learning Market, By Age Group

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Early childhood (3-7 years)
  • 6.3 Primary (8-11 years)
  • 6.4 Secondary (12-17 years)
  • 6.5 Adults

7 Global Dyslexia AR Learning Market, By Deployment

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Cloud-based
  • 7.3 On-premises
  • 7.4 Hybrid

8 Global Dyslexia AR Learning Market, By Technology

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Marker-based AR
  • 8.3 Markerless AR
  • 8.4 AI & NLP-enabled AR
  • 8.5 Gamified AR

9 Global Dyslexia AR Learning Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Screening & early detection
  • 9.3 Remediation programs
  • 9.4 Skill reinforcement & practice
  • 9.5 therapist support
  • 9.6 Assessment & progress tracking
  • 9.7 Other Applications

10 Global Dyslexia AR Learning Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 K-12 schools
  • 10.3 Special education centers
  • 10.4 Home users
  • 10.5 Government & NGOs
  • 10.6 Other End Users

11 Global Dyslexia AR Learning Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Microsoft
  • 13.2 Google
  • 13.3 Apple
  • 13.4 Amazon
  • 13.5 Samsung
  • 13.6 Intel
  • 13.7 IBM
  • 13.8 Cisco
  • 13.9 Magic Leap
  • 13.10 EON Reality
  • 13.11 Practically
  • 13.12 Pearson
  • 13.13 Lenovo
  • 13.14 HP
  • 13.15 Meta
  • 13.16 Unity Technologies
  • 13.17 Adobe