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市場調査レポート
商品コード
1803025
自動車用パーキングブレーキレバーの2032年までの市場予測: 製品タイプ別、素材別、推進力別、車両別、販売チャネル別、地域別の世界分析Automotive Park Brake Lever Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Product Type, Material, Propulsion, Vehicle, Sales Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車用パーキングブレーキレバーの2032年までの市場予測: 製品タイプ別、素材別、推進力別、車両別、販売チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年09月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用パーキングブレーキレバーの世界市場は2025年に6億5,360万米ドルを占め、2032年には14億7,240万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは12.3%で成長する見込みです。自動車のパークブレーキレバーは、自動車のパーキングブレーキシステムを作動させるために使用される手動操作の制御機構です。通常、フロントシートの間または運転席の近くに設置され、リアブレーキに機械的な力を加え、停車中の車両の移動を防ぎます。傾斜や凹凸のある路面での駐車時に、車輪をロックすることで安全性を確保します。油圧ブレーキシステムとは独立して機能し、休憩時や緊急時に車両を確実に固定するために不可欠です。
高度な機能に対する消費者の嗜好の高まり
現代のドライバーは、よりスムーズな操作性、人間工学に基づいたデザイン、電子制御ユニットとの統合を提供するシステムをますます好むようになっています。この変化は、コンパクトカーやプレミアムモデルが洗練されたパーキングブレーキ機構を採用している都市部市場で特に顕著です。さらに、OEMは、触覚フィードバックと美観を改善したレバーを開発するために研究開発に投資しており、自動車セグメント全体での採用をさらに後押ししています。このように、自動車用パーキングブレーキレバー市場は、安全性と利便性を向上させた機能を搭載した自動車に対する消費者の需要の高まりにより、強い勢いを見せています。
ブレーキ・バイ・ワイヤ・システムへの移行
自動車メーカーが完全に電子化されたブレーキシステムへと移行するにつれ、パークブレーキレバーの機械的インターフェースは徐々に電子パーキングブレーキ(EPB)に取って代わられつつあります。この移行により、特に高級車や電気自動車では、手動レバーの必要性が減少します。さらに、機械部品とデジタルシステムの統合は複雑であるため、生産コストが上昇し、拡張性が制限されるため、次世代車両アーキテクチャを採用する地域での市場成長が抑制されます。
ミッドセグメントおよびプレミアム車におけるEPBの普及拡大
EPBは、自動エンゲージ、ヒルホールド機能、キャビンの散らかり軽減といった利点を提供し、メーカーと消費者の双方にとって魅力的なものとなっています。自動車の電動化が加速するにつれ、EPBはハイブリッド車やプラグイン・モデルに標準装備されるようになっており、これらのシステムを補完する先進的なレバー設計に対する需要が生じています。さらに、安全性向上技術に対する規制当局の支援により、OEMはより幅広い車両カテゴリーにEPBを統合するようになっています。
サプライチェーンの脆弱性とサイバーセキュリティリスク
原材料、特に高級金属と電子部品の不足が生産の遅れとコスト上昇につながっています。さらに、ブレーキシステムのデジタル化が進むにつれて、車両の安全性を損なう可能性のある潜在的なサイバー脅威にさらされています。メーカーは現在、こうしたリスクを軽減するため、安全なソフトウェア・プロトコルと弾力性のある供給ネットワークに投資しなければならず、業務が複雑化し、市場拡大が遅れる可能性があります。
COVID-19の流行は、自動車用パーキングブレーキレバー市場に二重の影響を与えました。一方では、工場の操業停止や物流のボトルネックが生産スケジュールを混乱させ、自動車の発売を遅らせました。他方、パンデミックは消費者のパーソナルモビリティへの関心を加速させ、乗用車と関連部品の需要を牽引しました。経済が再開するにつれて、需要が高まり、特に高度なブレーキシステムを搭載したセグメントで自動車販売が急増しました。
予測期間中、機械式ハンドブレーキレバーセグメントが最大となる見込み
機械式ハンドブレーキレバーセグメントは、エントリーレベルおよび商用車での普及により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。これらのレバーは、実証済みの信頼性を備えた費用対効果の高いソリューションを提供するため、予算に敏感な消費者をターゲットとするメーカーにとって好ましい選択肢となっています。シンプルな設計でメンテナンスが容易なため、特に先進的な自動車技術へのアクセスが限られている地域では、その関連性が継続しています。
予測期間中、プラグイン・ハイブリッド電気自動車分野のCAGRが最も高くなると予想される
予測期間中、持続可能なモビリティ・ソリューションに対する消費者の関心の高まりにより、プラグイン・ハイブリッド電気自動車セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。PHEVは、エネルギー効率と運転の快適性を高めるために、EPBを含む先進ブレーキシステムを組み込むことが多いです。世界各国政府が補助金や排ガス規制を通じてハイブリッド車の導入を奨励する中、互換性のあるパークブレーキレバーの需要が高まっています。各メーカーは、ハイブリッド・プラットフォームに合わせた軽量な電子制御レバーを開発することで対応しており、このセグメントの急速な拡大に拍車をかけています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されますが、これは自動車製造基盤が強固であることと、技術的に先進的な自動車に対する消費者の嗜好が高いことに起因しています。同地域では、自動車の安全基準と快適性が重視されているため、機械式と電子式の両方のパークブレーキレバーが広く採用されています。また、大手OEMや部品サプライヤーが存在するため、技術革新が促進され、製品展開が加速しています。
予測期間中、アジア太平洋地域は、急速な都市化、可処分所得の増加、中国、インド、韓国などの国々における自動車生産の拡大に後押しされ、最も高いCAGRを示すと予測されます。同地域では、EPBや先進的なレバーシステムを搭載する電動化自動車やプレミアム自動車へのシフトが進んでいます。自動車の安全性と排ガス削減を推進する政府の取り組みが、市場の成長をさらに刺激しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Park Brake Lever Market is accounted for $653.6 million in 2025 and is expected to reach $1472.4 million by 2032 growing at a CAGR of 12.3% during the forecast period. Automotive park brake lever is a manually operated control mechanism used to engage the vehicle's parking brake system. Typically located between the front seats or near the driver's side, it applies mechanical force to the rear brakes, preventing vehicle movement when stationary. The lever ensures safety during parking on inclines or uneven surfaces by locking the wheels. It functions independently of the hydraulic brake system and is essential for secure vehicle immobilization during rest or emergency situations.
Growing consumer preference for advanced features
Modern drivers increasingly favor systems that offer smoother operation, ergonomic design, and integration with electronic control units. This shift is particularly evident in urban markets where compact vehicles and premium models are adopting sophisticated parking brake mechanisms. Additionally, OEMs are investing in R&D to develop levers with improved tactile feedback and aesthetic appeal, further boosting adoption across vehicle segments. Thus the automotive park brake lever market is witnessing strong momentum due to rising consumer demand for vehicles equipped with enhanced safety and convenience features.
Transition to brake-by-wire systems
As automakers move toward fully electronic braking systems, the mechanical interface of park brake levers is gradually being replaced by electronic parking brakes (EPBs). This transition reduces the need for manual levers, especially in high-end and electric vehicles. Moreover, the complexity of integrating mechanical components with digital systems increases production costs and limits scalability, thereby restraining market growth in regions embracing next-gen vehicle architectures.
Increasing penetration of EPB in mid-segment and premium vehicles
EPBs offer benefits such as automatic engagement, hill-hold functionality, and reduced cabin clutter, making them attractive to both manufacturers and consumers. As vehicle electrification accelerates, EPBs are becoming standard in hybrid and plug-in models, creating demand for advanced lever designs that complement these systems. Additionally, regulatory support for safety-enhancing technologies is encouraging OEMs to integrate EPBs across broader vehicle categories.
Supply chain vulnerabilities & cybersecurity risks
Shortages of raw materials, especially high-grade metals and electronic components, have led to production delays and increased costs. Furthermore, as brake systems become more digitized, they are exposed to potential cyber threats that could compromise vehicle safety. Manufacturers must now invest in secure software protocols and resilient supply networks to mitigate these risks, adding complexity to operations and potentially slowing market expansion.
The COVID-19 pandemic had a dual impact on the automotive park brake lever market. On one hand, factory shutdowns and logistical bottlenecks disrupted production schedules and delayed vehicle launches. On the other hand, the pandemic accelerated consumer interest in personal mobility, driving demand for passenger vehicles and associated components. As economies reopened, pent-up demand led to a surge in vehicle sales, particularly in segments equipped with advanced braking systems.
The mechanical handbrake levers segment is expected to be the largest during the forecast period
The mechanical handbrake levers segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to their widespread use in entry-level and commercial vehicles. These levers offer cost-effective solutions with proven reliability, making them a preferred choice for manufacturers targeting budget-conscious consumers. Their simple design and ease of maintenance contribute to their continued relevance, especially in regions with limited access to advanced automotive technologies.
The plug-in hybrid electric vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the plug-in hybrid electric vehicles segment is predicted to witness the highest growth rate driven by increasing consumer interest in sustainable mobility solutions. PHEVs often incorporate advanced braking systems, including EPBs, to enhance energy efficiency and driving comfort. As governments worldwide incentivize hybrid vehicle adoption through subsidies and emissions regulations, demand for compatible park brake levers is rising. Manufacturers are responding by developing lightweight, electronically controlled levers tailored for hybrid platforms, fueling rapid expansion in this segment.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share attributed to robust automotive manufacturing base and high consumer preference for technologically advanced vehicles. The region's emphasis on vehicle safety standards and comfort features has led to widespread adoption of both mechanical and electronic park brake levers. Additionally, the presence of leading OEMs and component suppliers fosters innovation and accelerates product deployment.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR propelled by rapid urbanization, rising disposable incomes, and expanding automotive production in countries like China, India, and South Korea. The region is witnessing a shift toward electrified and premium vehicles, which increasingly feature EPBs and advanced lever systems. Government initiatives promoting automotive safety and emission reduction are further stimulating market growth.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Park Brake Lever Market include SKF, Ficosa Internacional SA, Hitachi Ltd., Continental AG, ZF Friedrichshafen AG, Robert Bosch GmbH, DURA Automotive Systems, Kongsberg Automotive, Aisin Seiki Co., Ltd., Hyundai Mobis, Tokai Rika Co., Ltd., TBK Co., Ltd., Zhejiang Asia-Pacific Mechanical & Electronic Co., Ltd., Mando Corporation, Nissin Kogyo Co., Ltd., and WABCO Holdings Inc.
In June 2025, ZF announced the mass production start of a next-generation asynchronous e-motor in mid-2025 and highlighted chassis/ADAS tech at industry events in 2025. The e-motor launch signals ZF's push into electrified powertrain components while its tech days position ZF as a chassis/EV systems leader.
In May 2025, Continental announced it reached a production milestone of 200 million radar sensors underscoring its leadership in ADAS sensor technology. These releases reinforce Continental's strategic focus on safety tech, electrification support tires, and sustainability.
In April 2025, Hyundai Mobis announced plans to use low-carbon aluminum produced with solar power in its component manufacturing and showcased new interior & safety tech at trade events. This underlines Mobis' sustainability push and supply-chain moves to meet carbon-border rules while continuing to commercialize interior/ADAS innovations.