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市場調査レポート
商品コード
1787965
水陸両用上陸用舟艇の世界市場、2032年までの予測:タイプ別、操作別、推進タイプ別、最大積載量別、エンドユーザー別、地域別Amphibious Landing Craft Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type (Landing Craft Air Cushion, Landing Craft Utility, Landing Craft Mechanized and Landing Ship Tank ), Operation, Propulsion Type, Payload Capacity, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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水陸両用上陸用舟艇の世界市場、2032年までの予測:タイプ別、操作別、推進タイプ別、最大積載量別、エンドユーザー別、地域別 |
出版日: 2025年08月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の水陸両用上陸用舟艇市場は2025年に6億2,090万米ドルを占め、2032年には8億6,790万米ドルに達し、予測期間中のCAGRで4.9%の成長が予測されています。
水陸両用上陸用舟艇は、軍事作戦中に兵員、車両、装備を海上から陸上へ輸送するために設計された特殊な船舶です。深海と浅い沿岸地帯の両方で効率的に動作し、港のインフラを必要とせずに直接海岸に上陸することができます。これらの船は水陸両用攻撃において極めて重要であり、多くの場合、強化された船体、迅速な展開のための傾斜路、岸近くを航行するための低い喫水を特徴としています。水陸両用艇は戦略的な機動性と奇襲性を支援し、部隊が敵対的またはアクセスしにくい沿岸地域にプレゼンスを確立することを可能にします。水陸両用揚陸艦は、世界中の海軍遠征軍にとって戦術的任務のために不可欠な存在であり続けています。
軍事近代化プログラム
軍事近代化プログラムは、迅速な展開と沿岸作戦が可能な先進的で汎用性の高い船舶に対する需要を促進することで、水陸両用上陸用舟艇市場を大幅に押し上げています。各国は、進化する防衛戦略を支援するため、積載能力の強化、ステルス機能、自律機能を備えたアップグレード船隊に投資しています。これらのプログラムはまた、推進システムや材料の技術革新を促進し、運用効率と生存性を向上させます。地政学的緊張が高まる中、近代化努力は戦略的機動性を確保し、市場の成長軌道と長期的関連性を強化しています。
高い開発・保守コスト
高い開発費と維持費は、特に新興経済諸国において防衛予算を圧迫し調達を制限することで、水陸両用上陸艇市場の大きな妨げとなっています。このような特殊な船は、高度なエンジニアリング、材料、頻繁な維持管理を必要とし、ライフサイクル費用を押し上げます。経済的負担は、艦隊の拡大や近代化を妨げると同時に、中小メーカーの市場参入を躊躇させる。その結果、手頃な価格という課題とリソースの制約が技術革新を遅らせ、戦略的地域全体での幅広い採用を制限しています。
技術の進歩
技術の進歩は、より効率的で機敏な、任務適応性の高い船舶を可能にすることで、市場を推進しています。軽量材料、推進システム、自動化における革新は、燃料効率を改善し、メンテナンスの必要性を減らし、操縦性を高める。高度なナビゲーションと通信技術は、複雑な環境下での作戦精度と安全性を向上させます。これらのアップグレードは進化する軍事要件を満たし、マルチロール能力をサポートし、世界の海軍投資を促進し、技術を水陸両用艦隊の近代化における主要な推進力にして市場の需要を押し上げます。
非対称的脅威に対する脆弱性
水陸両用舟艇市場は、対装甲兵器、低コストの無人機、高度なA2/ADシステムなどの非対称的脅威に対する脆弱性のため、大きな課題に直面しています。こうした脅威は生存性を損ない、作戦上のリスクを増大させ、ステルス性、防御力、機動性においてコストのかかるアップグレードを要求します。伝統的な設計は紛争環境では苦戦を強いられ、任務の信頼性と戦略的配備に対する懸念を促しています。その結果、調達のためらいや戦術的な制約が市場の拡大と長期的な存続を妨げています。
COVID-19の影響
COVID-19パンデミックは、サプライチェーンの破綻、防衛調達の遅延、製造能力の低下を通じて水陸両用上陸艇市場を混乱させました。閉鎖と予算の再配分は海軍の近代化努力を遅らせ、渡航制限は国際協力を妨げました。しかし、この危機は、緊急ロジスティクスと人道的任務におけるこれらの艦艇の戦略的価値を浮き彫りにし、パンデミック後の新たな関心を促しました。復興は現在、適応性の高いテクノロジーと、主要地域全体にわたる弾力的な防衛計画によって推進されています。
LSTセグメントが予測期間中最大となる見込み
LSTセグメントは、その大きな貨物容量と、港湾施設なしで陸上へ直接大型車両、部隊、装備を輸送する能力により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。軍事ロジスティクス、災害対応、人道的任務におけるその汎用性は、遠隔地や未開発の沿岸地域での作戦効率を高める。世界の国防予算と近代化プログラムの増加はLSTの需要をさらに煽り、海軍の水陸両用能力の強化と世界戦略展開の支援に不可欠な資産となっています。
予測期間中、海軍セグメントのCAGRが最も高くなる見込み
予測期間中、迅速な展開と多目的な海上作戦の需要により、海軍分野が最も高い成長率を示すと予測されます。海軍の近代化計画と地政学的緊張の高まりにより、速度、最大積載量、ステルス機能を強化した先進上陸用舟艇の調達が増加しています。これらの艦船は、水陸両用攻撃、人道的任務、沿岸防衛を支援し、海軍戦略に不可欠なものとなっています。世界の海軍による戦略的投資と技術革新は、市場の成長と多様な地形での作戦範囲を拡大し続けています。
予測期間中、アジア太平洋地域は、防衛予算の増加、領土安全保障への懸念、海軍艦隊の近代化により、最大の市場シェアを占めると予想されます。中国、インド、日本、オーストラリアなどの国々は、複雑な海岸線での迅速な展開能力を強化するため、多用途の揚陸艦に投資しています。これらの船は、軍事的・人道的任務の両方を支援し、地域の回復力を高める。技術の進歩や戦略的提携は市場の拡大をさらに加速させ、アジア太平洋を水陸両用技術革新の極めて重要な拠点として位置づけています。
予測期間中、北米地域が最も高いCAGRを示すと予測されるが、これは国防近代化プログラムの高まりと海軍能力への戦略的投資によるものです。これらの艦艇は、迅速な展開、沿岸警備、人道的対応を強化し、軍事・災害救援活動に不可欠な資産となっています。自律航行や環境に優しい推進力といった技術の進歩が、採用をさらに加速させています。政府の強力な支援と主要メーカーの技術革新により、この地域は水陸両用戦ソリューションの世界的リーダーとして位置づけられています。
According to Stratistics MRC, the Global Amphibious Landing Craft Market is accounted for $620.9 million in 2025 and is expected to reach $867.9 million by 2032 growing at a CAGR of 4.9% during the forecast period. An Amphibious Landing Craft is a specialized vessel designed to transport troops, vehicles, and equipment from sea to shore during military operations. It operates efficiently in both deep waters and shallow coastal zones, allowing for direct beach landings without the need for port infrastructure. These crafts are crucial in amphibious assaults, often featuring reinforced hulls, ramps for rapid deployment, and a low draft to navigate close to shore. They support strategic mobility and surprise, enabling forces to establish a presence in hostile or inaccessible coastal areas. Amphibious Landing Crafts remain vital to naval expeditionary forces around the world for tactical missions.
Military Modernization Programs
Military modernization programs are significantly boosting the Amphibious Landing Craft market by driving demand for advanced, versatile vessels capable of rapid deployment and coastal operations. Nations are investing in upgraded fleets with enhanced payload capacity, stealth features, and autonomous capabilities to support evolving defense strategies. These programs also foster innovation in propulsion systems and materials, improving operational efficiency and survivability. As geopolitical tensions rise, modernization efforts ensure strategic mobility, reinforcing the market's growth trajectory and long-term relevance.
High Development and Maintenance Costs
High development and maintenance costs significantly hinder the Amphibious Landing Craft market by straining defense budgets and limiting procurement, especially in emerging economies. These specialized vessels require advanced engineering, materials, and frequent upkeep, driving up lifecycle expenses. The financial burden discourages fleet expansion and modernization, while also deterring smaller manufacturers from entering the market. As a result, affordability challenges and resource constraints slow innovation and restrict broader adoption across strategic regions.
Technological Advancements
Technological advancements are propelling the market by enabling more efficient, agile, and mission-adaptable vessels. Innovations in lightweight materials, propulsion systems, and automation improve fuel efficiency, reduce maintenance needs, and enhance maneuverability. Advanced navigation and communication technologies increase operational precision and safety in complex environments. These upgrades meet evolving military requirements, support multi-role capabilities, and encourage global naval investments, making technology a key driver in modernizing amphibious fleets and boosting market demand.
Vulnerability to Asymmetric Threats
The Amphibious Landing Craft market faces significant challenges due to vulnerability to asymmetric threats such as anti-armor weapons, low-cost drones, and advanced A2/AD systems. These threats compromise survivability, increase operational risks, and demand costly upgrades in stealth, defense, and maneuverability. Traditional designs struggle in contested environments, prompting concerns over mission reliability and strategic deployment. As a result, procurement hesitancy and tactical limitations hinder market expansion and long-term viability.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic disrupted the Amphibious Landing Craft market through supply chain breakdowns, delayed defense procurement, and reduced manufacturing capacity. Lockdowns and budget reallocations slowed naval modernization efforts, while travel restrictions hindered international collaborations. However, the crisis highlighted the strategic value of these crafts in emergency logistics and humanitarian missions, prompting renewed interest post-pandemic. Recovery is now driven by adaptive technologies and resilient defense planning across key regions.
The landing ship tank (LST) segment is expected to be the largest during the forecast period
The landing ship tank (LST) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, due to its large cargo capacity and ability to transport heavy vehicles, troops, and equipment directly onto shore without port facilities. Its versatility in military logistics, disaster response, and humanitarian missions enhances operational efficiency in remote or undeveloped coastal areas. Increasing defense budgets and modernization programs globally further fuel demand for LSTs, making them a vital asset in enhancing naval amphibious capabilities and supporting global strategic deployments.
The navy segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the navy segment is predicted to witness the highest growth rate, due to demand for rapid deployment and versatile maritime operations. Naval modernization programs and rising geopolitical tensions have led to increased procurement of advanced landing craft with enhanced speed, payload capacity, and stealth capabilities. These vessels support amphibious assaults, humanitarian missions, and coastal defense, making them indispensable to naval strategies. Strategic investments and technological innovations by global navies continue to expand market growth and operational scope across diverse terrains.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to rising defense budgets, territorial security concerns, and modernization of naval fleets. Countries like China, India, Japan, and Australia are investing in versatile landing vessels to enhance rapid deployment capabilities across complex coastlines. These crafts support both military and humanitarian missions, boosting regional resilience. Technological advancements and strategic collaborations further accelerate market expansion, positioning Asia Pacific as a pivotal hub for amphibious innovation.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, owing to rising defense modernization programs and strategic investments in naval capabilities. These crafts enhance rapid deployment, coastal security, and humanitarian response, making them vital assets for military and disaster relief operations. Technological advancements-such as autonomous navigation and eco-friendly propulsion-further accelerate adoption. With strong government support and innovation from key manufacturers, the region is positioned as a global leader in amphibious warfare solutions.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Amphibious Landing Craft Market include Almaz Shipbuilding Co., BAE Systems Plc, Bland Group, CNH Industrial NV, CNIM SA, Damen Shipyards Group, Fincantieri Spa, Goa Shipyard Ltd., Huntington Ingalls Industries Inc., L3Harris Technologies Inc., Marine Alutech Oy Ab, Marine Inland Fabricators, Navantia SA, Rostec, Singapore Technologies Engineering Ltd., Strategic Marine S Pte Ltd., Textron Inc., Wetland Equipment Co. and Wilco Manufacturing LLC.
In June 2025, The U.S. Army's DEVCOM Armaments Center (DEVCOM-AC) and BAE Systems are jointly working to enhance the capabilities of the M109 self-propelled howitzer family, specifically by developing the new M109-52 variant. This upgrade replaces the standard 39-caliber barrel with a more powerful 52-caliber Rheinmetall L52 cannon-significantly extending both range and lethality.
In March 2025, BAE Systems and Irving Shipbuilding have inked a pivotal contract marking the transition to the next major phase of Canada's River-class destroyer programme. This CAD 8 billion agreement covers the construction and delivery of the first three of a planned fleet of 15 ships, alongside essential training, spare-parts provisioning, and maintenance support.