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市場調査レポート
商品コード
1787904
航空機油圧システムの世界市場分析と2032年までの予測:タイプ別、コンポーネント別、プラットフォーム別、用途別、地域別Aircraft Hydraulic System Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type, Component, Platform, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機油圧システムの世界市場分析と2032年までの予測:タイプ別、コンポーネント別、プラットフォーム別、用途別、地域別 |
出版日: 2025年08月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、航空機油圧システムの世界市場は2025年に138億米ドルを占め、予測期間中に12.2%のCAGRで成長し、2032年までに309億米ドルに達すると予想されています。
航空機油圧システムは、加圧された作動油を使用して様々な航空機機構に動力を伝達する重要なコンポーネントです。ランディングギアの展開、飛行制御面、ブレーキ、スラストリバーサーなどの重要な機能を作動させる。このシステムは、最小限の労力で大きな力を確実に出力し、過酷な飛行条件下でも信頼性、精度、迅速な応答を提供します。現代の航空機は集中型または分散型の油圧システムを採用しており、安全のために冗長性を持たせていることが多いです。
国際航空運送協会(IATA)によると、旅客輸送量は今後20年間で毎年平均4.1%増加すると予想されています。
油圧技術の進歩
高圧電気油圧アクチュエータや軽量複合部品など、航空宇宙用油圧システムにおける絶え間ない技術革新は、運用効率の向上と航空機の軽量化を推進しています。これらの進歩は、特に次世代の民間機や軍用機において、応答性と信頼性を向上させます。流体力学の強化と電子飛行制御システムとの統合は、性能をさらに最適化します。OEMがエネルギー効率の高いシステムを優先する中、シール、ポンプ、およびシステムアーキテクチャにおける技術的ブレークスルーは、油圧機能を変革し、よりコンパクトで耐久性が高く、最新の航空機設計要件に適合するものにしています。
高いメンテナンス性と漏れのリスク
航空機の油圧システムは、作動油の漏れ、汚染、シールの劣化に関する課題に直面しており、メンテナンスの複雑さと運用コストを増大させています。システムの故障は、特に老朽化した航空機において、性能の低下と予定外のダウンタイムにつながる可能性があります。頻繁な点検とオーバーホールのサイクルは、航空会社の予算と地上機に負担をかけ、航空機の可用性に影響を与えます。熟練した労働力と特殊な診断ツールの必要性が、この問題をさらに深刻にしています。このような技術的な脆弱性により、油圧システムは、オール電化やハイブリッドに代わる新たな選択肢と比較して、あまり魅力的でなくなっています。
新興市場の航空インフラの成長
新興国における航空インフラの急速な拡大が、新型航空機に搭載される先進的な油圧システムの需要に拍車をかけています。航空機の近代化計画、国内航空旅行の増加、政府主導の空港開発プロジェクトが、民間航空機と防衛航空機の両方の調達を促進しています。格安航空会社の拡大に伴い、油圧システムサプライヤーは数量ベースの契約において大きな機会を得ています。さらに、地域の製造拠点がOEM投資を誘致し、油圧技術とシステム統合の現地採用を加速させています。
激しいOEM競争とシステム統合の課題
市場では、統合された軽量でコスト効率の高い油圧ソリューションを提供しようとするOEMや競合1社間の競争が激化しています。特定の航空機プラットフォームに必要なカスタム・システム設計は、統合の複雑さとコストを増大させる。新たな電気およびハイブリッド飛行技術は代替品の脅威となり、従来の油圧機器に対する将来の需要を制限する可能性があります。さらに、厳しい性能認証基準と長い開発サイクルが、迅速な技術革新の採用を妨げています。こうした力学は利幅を圧迫し、油圧システムのバリューチェーンにおける新規参入者の障壁を高めています。
COVID-19の大流行により、航空機の生産と納入が急減し、油圧システムの需要が一時的に後退しました。渡航制限、航空機の離着陸停止、調達プログラムの遅延により、OEM事業は世界的に支障をきたしました。しかし、防衛航空と貨物輸送の回復により、ある程度の安定がもたらされました。パンデミック後、民間航空が復活し、航空機のアップグレードが加速したことで、需要が再燃しました。メーカーはまた、将来の混乱リスクを軽減するために、デジタル化、サプライチェーンの回復力、現地生産に重点を移しています。
予測期間中、クローズドセンター油圧システム部門が最大となる見込み
クローズドセンター油圧システムセグメントは、その効率的な流体使用、圧力調整、システム信頼性の向上により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。オープンシステムとは異なり、クローズドセンターシステムは圧力を一定に保ち、必要なときだけ作動するため、燃料効率が向上し、熱ストレスが軽減されます。コンパクトな設計と複数の飛行制御操作を同時にサポートする能力により、民間機と軍用機の両方のプラットフォーム、特に高精度と冗長性を必要とするプラットフォームに最適です。
ポンプとアクチュエータ分野は予測期間中最も高いCAGRが見込まれます。
予測期間中、ポンプとアクチュエータ分野は、制御面の応答性を高める先進的な高圧コンポーネントに対する需要の高まりに後押しされ、最も高い成長率を記録すると予測されます。アクチュエータとポンプは航空機の油圧システムの基幹を形成し、正確でリアルタイムの機械的動作を可能にします。可変容量ポンプや電気油圧アクチュエータなどの技術革新により、エネルギー効率の向上と軽量化が進んでいます。
予測期間中、航空交通量の急増、航空機納入数の増加、MRO能力の拡大により、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。中国、インド、日本などの国々は、国産航空機プログラム、防衛調達、民間航空インフラに多額の投資を行っています。国内製造の取り組みと地域航空会社の拡大が、航空機油圧システムの安定した需要を生み出しています。さらに、航空宇宙イノベーションと現地調達を促進する政府の政策が、この地域の市場地位をさらに強化しています。
予測期間中、北米地域は最も高いCAGRを示すと予測されます。その理由は、大手航空宇宙OEMの強い存在感、進行中の航空機近代化プログラム、国防支出の増加です。米国軍は、航空機の能力向上と先進戦闘機の開発に重点を置いており、油圧システムの技術革新を刺激し続けています。さらに、民間航空機における電動化とスマート油圧の推進は、研究開発投資を支えています。主要航空会社間の戦略的提携とアフターマーケットサービス契約は、この地域の市場加速をさらに加速させています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Hydraulic System Market is accounted for $13.8 billion in 2025 and is expected to reach $30.9 billion by 2032 growing at a CAGR of 12.2% during the forecast period. Aircraft Hydraulic System is a critical component responsible for transmitting power to various aircraft mechanisms using pressurized hydraulic fluid. It operates essential functions such as landing gear deployment, flight control surfaces, brakes, and thrust reversers. This system ensures high force output with minimal effort, offering reliability, precision, and quick response under extreme flight conditions. Modern aircraft employ either centralized or decentralized hydraulic systems, often with redundancy for safety.
According to the International Air Transport Association (IATA), the passenger traffic is expected to grow by an average of 4.1% annually over the next 20 years.
Advancements in hydraulic technology
Continuous innovations in aerospace hydraulic systems such as high-pressure electro-hydraulic actuators and lightweight composite components are driving operational efficiency and reducing aircraft weight. These advancements enhance responsiveness and reliability, particularly in next-generation commercial and military aircraft. Enhanced fluid dynamics and integration with electronic flight control systems further optimize performance. As OEMs prioritize energy-efficient systems, technological breakthroughs in seals, pumps, and system architectures are transforming hydraulic capabilities, making them more compact, durable, and compatible with modern aircraft design requirements.
High maintenance and leakage risks
Aircraft hydraulic systems face challenges related to fluid leakage, contamination, and seal degradation, which increase maintenance complexity and operational costs. System failures can lead to performance compromise and unscheduled downtimes, especially in aging aircraft fleets. Frequent inspections and overhaul cycles strain airline budgets and ground aircraft, impacting fleet availability. The need for skilled labor and specialized diagnostic tools compounds this issue. These technical vulnerabilities make hydraulic systems less attractive compared to emerging all-electric or hybrid alternatives.
Growth in emerging markets' aviation infrastructure
Rapid expansions of aviation infrastructure in emerging economies are fueling demand for advanced hydraulic systems in new aircraft. Fleet modernization programs, rising domestic air travel, and government-led airport development projects are catalyzing procurement of both commercial and defense aircraft. As low-cost carriers expand, hydraulic system suppliers gain significant opportunities for volume-based contracts. Additionally, regional manufacturing hubs are attracting OEM investments, accelerating local adoption of hydraulic technologies and system integration.
Intense oem competition and system integration challenges
The market is witnessing heightened competition among OEMs and Tier-1 suppliers striving to offer integrated, lightweight, and cost-efficient hydraulic solutions. Custom system designs required for specific aircraft platforms increase complexity and cost of integration. Emerging electric and hybrid flight technologies pose substitution threats, potentially limiting future demand for traditional hydraulics. Additionally, stringent performance certification standards and long development cycles hinder rapid innovation adoption. These dynamics pressurize margins and elevate barriers for new entrants in the hydraulic system value chain.
The COVID-19 pandemic led to a steep decline in aircraft production and deliveries, causing a temporary setback for hydraulic system demand. Travel restrictions, grounded fleets, and delayed procurement programs hampered OEM operations globally. However, recovery in defense aviation and cargo transport offered some stability. Post-pandemic, the revivals of commercial aviation and accelerated fleet upgrades have reignited demand. Manufacturers have also shifted focus to digitization, supply chain resilience, and localized production to mitigate future disruption risks.
The closed-center hydraulic system segment is expected to be the largest during the forecast period
The closed-center hydraulic system segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, owing to its efficient fluid usage, pressure regulation, and enhanced system reliability. Unlike open systems, closed-center systems maintain constant pressure and activate only when needed, improving fuel efficiency and reducing thermal stress. Their compact design and ability to support multiple flight control operations simultaneously make them ideal for both commercial and military aircraft platforms, especially those requiring high precision and redundancy.
The pumps & actuators segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the pumps & actuators segment is predicted to witness the highest growth rate impelled by, rising demand for advanced, high-pressure components that enhance control surface responsiveness. Actuators and pumps form the backbone of aircraft hydraulic systems, enabling precise and real-time mechanical movements. Innovations such as variable displacement pumps and electro-hydraulic actuators are improving energy efficiency and reducing weight.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, driven by rapid growth in air traffic, rising aircraft deliveries, and expanding MRO capabilities. Countries like China, India, and Japan are investing heavily in indigenous aircraft programs, defense procurement, and civil aviation infrastructure. Domestic manufacturing initiatives and regional airline expansions are creating steady demand for aircraft hydraulic systems. Additionally, government policies promoting aerospace innovation and local sourcing further strengthen the region's market position.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR attributed to, strong presence of leading aerospace OEMs, ongoing aircraft modernization programs, and increased defense spending. The U.S. military's emphasis on upgrading fleet capabilities and developing advanced fighter aircraft continues to stimulate hydraulic system innovation. Moreover, the push for electrification and smart hydraulics in commercial aviation supports R&D investment. Strategic alliances and aftermarket service agreements across major airlines further amplify market acceleration in the region.
Key players in the market
Some of the key players in Aircraft Hydraulic System Market include Arkwin Industries, Inc., Circor International, Inc., Collins Aerospace, Crane Co, Eaton Corporation Plc, GKN Aerospace, Goodrich Corporation, Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Liebherr-International Deutschland GmbH, Magellan Aerospace Corporation, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Moog Inc., Parker-Hannifin Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Safran S.A, Sumitomo Precision Products Co., Ltd., Triumph Group, Inc., and Woodward, Inc.
In July 2025, Parker-Hannifin Corporation launched the AeroHydraulic 5000 Series, an advanced lightweight hydraulic pump system designed for next-generation commercial aircraft, reducing fuel consumption by 15% and enhancing system reliability for flight control applications.
In June 2025, Moog Inc expanded its East Aurora electromechanical actuation facility to boost manufacturing capabilities for space and defense systems, supporting advanced flight control and thrust vectoring components.
In June 2025, Collins Aerospace Opened a new engineering center of excellence in the UK (Wolverhampton) and launched an electric thrust-reverser actuation (elecTRAS(TM)) production line in Colomiers, France. The system reduces nacelle system weight by 15-20% and enhances fuel efficiency for Airbus A350 and future platforms.
In March 2025, Moog Inc. unveiled the PrecisionFlow 3000, a compact electro-hydrostatic actuator (EHA) for business jets, offering enhanced energy efficiency and reduced weight, with integration capabilities for fly-by-wire systems.