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市場調査レポート
商品コード
1787893
自動車用プレッシャープレートの2032年までの市場予測: 製品タイプ、車種、クラッチタイプ、販売チャネル、地域別の世界分析Automotive Pressure Plate Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Product Type, Vehicle Type (Passanger Vehicle, Light Commerecial Vehicle and Heavy Commercial Vehicles ), Clutch Type, Sales Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車用プレッシャープレートの2032年までの市場予測: 製品タイプ、車種、クラッチタイプ、販売チャネル、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年08月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用プレッシャープレートの世界市場は2025年に679億4,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.6%で成長し、2032年には1,134億6,000万米ドルに達する見込みです。
自動車用プレッシャープレートは、自動車のクラッチシステムの重要なコンポーネントであり、クラッチディスクの係合と解放によってエンジン動力をドライブトレインに伝達する役割を担っています。フライホイールに取り付けられ、クラッチディスクとレリーズベアリングと連動して機能するプレッシャープレートは、通常、高強度鋼で構成されています。クラッチペダルを踏み込むと、プレッシャープレートがクラッチディスクから離れ、動力供給が遮断されるため、ドライバーはスムーズに変速できます。また、ペダルを離すと、クラッチディスクはプレッシャープレートによってフライホイールに押し戻され、再び動力が接続されます。その構造は、さまざまな走行状況下で、安定した噛み合い、低スリップ、信頼性の高いトルク伝達を保証します。
欧州の自動車工業会(ACEA)のデータによると、2022年に世界で生産された乗用車は6,800万台を超え、前年比7.9%増となりました。
自動車の販売と生産の増加
自動車用プレッシャープレート市場を推進する主要因の1つは、世界の自動車生産と販売の増加で、特に新興経済圏で増加しています。自動車の所有を奨励する政府のプログラム、都市化、可処分所得の増加の結果、乗用車と商用車の販売が増加しています。クラッチとプレッシャープレートは、アジア太平洋、特に中国とインドにおける自動車生産と消費の優位性により、高い需要があります。さらに、国際的な自動車メーカーとのOEM提携により、新車プラットフォームでのプレッシャープレートの使用が増加しています。長期的な産業の安定と成長は、世界のモビリティと輸送の連結性の推進により、各新車に追加されるプレッシャープレート需要によって確保されます。
電気自動車と自動運転車(EV)への移行
電気自動車(EV)と自動変速機への世界のシフトの拡大は、自動車用プレッシャープレート市場を制限する最大の要因の1つです。EVドライブトレイン、無段変速機(CVT)、自動変速機は、従来型クラッチやプレッシャープレートの必要性を完全に排除することが頻繁にあります。政府が排出ガス削減のために電動化を奨励し、インセンティブ、より厳しい排出基準、内燃エンジンの禁止によって支えられているため、従来型クラッチベースシステムの市場は縮小しています。手動またはセミオートマチックトランスミッション部品に依存しているサプライヤーは、北米、欧州、アジアの一部地域でEVの普及が進むにつれて新技術に切り替えるか、急速に変化するパワートレインの状況の中で陳腐化するリスクを負わなければならないです。
クラッチベースハイブリッド車の開発
電気自動車(EV)にはクラッチシステムは必要ないが、ハイブリッド電気自動車(HEV)やプラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)には、内燃モードと電気モードの切り替えを容易にするために、クラッチシステムが頻繁に搭載されます。完全なEVインフラがない市場では、消費者や政府が完全な電気自動車への過渡的な代替手段を求めているため、HEVが人気を集めています。さらに、ハイブリッドパワートレインの開発者と協力したり、トルク管理や回生ブレーキ用に調整された柔軟なプレッシャープレートソリューションを提供したりすることで、特に欧州のやアジアでハイブリッド車の人気が高まるにつれて、収益性の高いOEMやTier-1サプライヤーとの契約につながる可能性があります。
価格圧力とOEM統合
自動車メーカーはサプライヤーネットワークの規模を縮小しており、より少ないサプライヤーがより革新的で、高品質で、経済的であることを期待しています。この動向の結果、プレッシャープレートメーカーは、特にTier-2とTier-3ベンダーを中心に、価格引き下げの大きな圧力にさらされています。完全なクラッチシステム、共同エンジニアリングサポート、世界の納品能力を提供できるサプライヤーは、大手OEMに好まれています。プレッシャープレートの小規模または専門メーカーは、利益を損なうことなくこれらの要求を満たしたり、コスト削減を受け入れたりすることが困難な場合があります。さらに、OEM契約には保証責任、品質監査、厳しい違約金条項が含まれることが多く、これらすべてが財務リスクを高めています。
COVID-19の大流行は、自動車生産、サプライチェーン、消費者需要に大規模な混乱を引き起こし、自動車用プレッシャープレート市場に短期的に大きな影響を与えました。アジア、欧州、北米の主要な自動車拠点がロックダウンや工場閉鎖に見舞われ、生産が停止し、OEMの注文が遅れました。サプライチェーンのボトルネックは、特に鉄鋼やアルミニウムなどの原料の圧力プレートの生産をさらに遅らせた。新車販売台数の急激な減少も、個人消費の落ち込みと景気の不透明感によってもたらされ、クラッチシステムと関連部品の市場に直接的な影響を与えました。しかし、古い自動車が長期間使用され続け、修理や交換が必要となったため、アフターマーケット市場は回復力を示しました。
予測期間中、乗用車セグメントが最大となる見込み
予測期間中、乗用車セグメントが最大の市場シェアを占めると予想されます。自動車用クラッチプレッシャープレート市場は、乗用車が世界的に支配的であり、市場全体の収益の約60%を占めています。生産台数と販売台数の多さがこの優位性の主要因であり、特に中国やインドのような新興国自動車市場では、個人の移動に対する需要と都市化の進展が成長に拍車をかけています。さらに、軽量設計とスムーズなかみ合わせで珍重されるダイヤフラム式圧力プレートは、乗用車、特に小型と中型モデルで頻繁に見られます。その結果、性能と効率の基準を満たすために、このセグメントは最大の単位量を占めるだけでなく、プレッシャープレートの設計における継続的な技術革新を推進しています。
予測期間中、多板摩擦クラッチセグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。
予測期間中、マルチクラッチシステム、スポーツカー、大型商用車、高性能二輪車が多用されているため、多板摩擦クラッチセグメントは最も高い成長率を示すと予測されています。これらのクラッチは、複数の圧力板と摩擦板を積み重ねたものであるため、小さなスペースでより大きなトルクを伝達することができます。自動車メーカーがパワー密度の高いドライブトレインと軽量エンジンに集中する中、多板式システムは、特にハイブリッド車やターボチャージャー車において、優れたトルク処理、迅速な噛み合い、優れた熱安定性を記載しています。この市場は、アジア太平洋のと欧州ので最も速い速度で成長すると予想されます。これは、OEMと性能アフターマーケットチャネルでの使用が増加しており、これが最も高い成長率に寄与しているためです。
予測期間中、アジア太平洋が最大の市場シェアを占めると予想されるが、これは膨大な自動車生産台数、顧客基盤の拡大、トップ自動車メーカーの強固なプレゼンスに後押しされたものです。急速な都市化、可処分所得の増加、手動トランスミッションやセミオートマチックトランスミッションを搭載した低燃費車への需要の高まりにより、中国、インド、日本、韓国といった国々がOEMとアフターマーケットの両セグメントを支配しています。さらに、有利な政府規制、手頃な生産コスト、熟練労働者の供給により、アジア太平洋は自動車部品製造の世界の中心地となっています。クラッチシステムに大きく依存する乗用車と二輪車のセグメントでは、特に中国とインドからの需要が高く、プレッシャープレート市場におけるこの地域の継続的な優位性を保証しています。
予測期間中、中東・アフリカが最も高いCAGRを示すと予測されます。都市化、インフラ開発、リーズナブルな価格の自動車、特に手動トランスミッションを搭載した小型商用車に対するニーズの高まりが、この成長の主要原動力となっています。中東・アフリカの諸国の政府が道路交通網に投資し、現地化プログラムを通じて地域生産を奨励している結果、自動車組立と部品の需要が高まっています。プレッシャープレートなどの交換部品の販売も、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、南アフリカなどの国々で、特に自動車保有台数の老朽化に伴うアフターマーケットサービスへの需要の高まりによって後押しされています。
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Pressure Plate Market is accounted for $67.94 billion in 2025 and is expected to reach $113.46 billion by 2032 growing at a CAGR of 7.6% during the forecast period. An automotive pressure plate is a crucial component of a vehicle's clutch system, responsible for transmitting engine power to the drivetrain by engaging and disengaging the clutch disc. The pressure plate, which is attached to the flywheel and functions in tandem with the clutch disc and release bearing, is usually constructed of high-strength steel. The driver can smoothly shift gears when the clutch pedal is depressed because the pressure plate separates from the clutch disc, cutting off the power supply. Moreover, the clutch disc is pushed back against the flywheel by the pressure plate when the pedal is released, reestablishing the power connection. Its construction guarantees consistent engagement, low slippage, and dependable torque transfer under a range of driving circumstances.
According to data from the European Automobile Manufacturers Association (ACEA), over 68 million passenger cars were produced globally in 2022, marking a 7.9 % increase compared to the prior year; this surge supports rising demand for clutch system components like pressure plates.
Growing sales and production of automobiles
One of the main factors propelling the automotive pressure plate market is the increase in vehicle production and sales worldwide, especially in emerging economies. Sales of passenger and commercial vehicles are rising as a result of government programs encouraging vehicle ownership, urbanization, and rising disposable incomes. Clutches and pressure plates are in high demand due to Asia-Pacific's dominance in vehicle production and consumption, particularly in China and India. Additionally, OEM collaborations with international automakers are increasing the use of pressure plates in new car platforms. Long-term industry stability and growth are ensured by the pressure plate demand that each new vehicle adds due to the global push for mobility and transport connectivity.
Transition to electric and automatic vehicles (EVs)
The growing global shift to electric vehicles (EVs) and automatic transmissions is one of the biggest factors limiting the automotive pressure plate market. EV drivetrains, continuously variable transmissions (CVTs), and automatic gearboxes frequently completely do away with the need for traditional clutches and pressure plates. The market for conventional clutch-based systems contracts as governments encourage electrification to reduce emissions, supported by incentives, more stringent emission standards, and prohibitions on internal combustion engines. Suppliers who rely on manual or semi-automatic transmission components must switch to new technologies as EV adoption rises in North America, Europe, and some regions of Asia, or risk obsolescence in a rapidly changing powertrain landscape.
Development of clutch-based hybrid vehicles
Clutch systems are not required in electric vehicles (EVs), but they are frequently kept in hybrid electric vehicles (HEVs) and plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) to facilitate switching between internal combustion and electric modes. In markets without complete EV infrastructure, HEVs are gaining traction as consumers and governments look for transitional alternatives to fully electric vehicles. Furthermore, working together with developers of hybrid powertrains or providing flexible pressure plate solutions that are tuned for torque management and regenerative braking could lead to profitable OEM and Tier-1 supplier contracts, especially as hybrids become more popular in Europe and Asia.
Pressure on prices and OEM consolidation
Automakers are reducing the size of their supplier networks and are expecting fewer suppliers to be more innovative, high-quality, and economical. Pressure plate manufacturers are under tremendous pressure to lower their prices as a result of this trend, especially Tier-2 and Tier-3 vendors. Suppliers that can provide complete clutch systems, co-engineering support, and worldwide delivery capabilities are preferred by large OEMs. Small or specialized manufacturers of pressure plates might find it difficult to satisfy these demands or accept cost cuts without compromising profits. Additionally, OEM contracts frequently include warranty liabilities, quality audits, and stringent penalty clauses, all of which increase financial risk.
The COVID-19 pandemic caused extensive disruptions in vehicle production, supply chains, and consumer demand, which had a major short-term effect on the automotive pressure plate market. Major automotive hubs in Asia, Europe, and North America experienced lockdowns and factory shutdowns, which caused production to stop and OEM orders to be delayed. Bottlenecks in the supply chain further slowed the production of pressure plates, particularly for raw materials like steel and aluminum. A sharp drop in new car sales was also brought on by lower consumer spending and economic uncertainty, which had an immediate impact on the market for clutch systems and associated parts. However, the aftermarket market proved resilient as older cars continued to be used for longer periods of time, necessitating repairs and replacements.
The passenger vehicle segment is expected to be the largest during the forecast period
The passenger vehicle segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. The automotive clutch pressure plate market is dominated worldwide by passenger cars, which account for about 60% of total market revenue. High production and sales volumes are the main drivers of this dominance, particularly in developing auto markets like China and India, where demand for personal mobility and growing urbanization spur growth. Additionally, diaphragm-type pressure plates, which are prized for their lightweight design and smooth engagement, are frequently found in passenger cars, especially small and mid-size models. As a result, in order to meet performance and efficiency standards, this segment not only commands the largest unit volume but also propels continuous innovation in pressure plate design.
The multiplate friction clutch segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the multiplate friction clutch segment is predicted to witness the highest growth rate because multi-clutch systems, sports cars, heavy-duty commercial vehicles, and high-performance motorcycles all use it extensively. Because these clutches are made up of several pressure and friction plates stacked one on top of the other, they can transmit more torque in small spaces. As automakers concentrate on power-dense drivetrains and lightweight engines, multiplate systems provide excellent torque handling, rapid engagement, and superior thermal stability, particularly in hybrid and turbocharged cars. This market is expected to grow at the fastest rate in Asia-Pacific and Europe due to its growing use in OEM and performance aftermarket channels that contribute to the highest growth rate.
During the forecast period, the Asia-Pacific region is expected to hold the largest market share, propelled by its enormous volume of automobile production, growing customer base, and robust presence of top automakers. Rapid urbanization, rising disposable incomes, and the growing demand for fuel-efficient vehicles with manual or semi-automatic transmissions have led to countries like China, India, Japan, and South Korea dominating both the OEM and aftermarket segments. Additionally, owing to advantageous government regulations, affordable production costs, and a supply of skilled labor, Asia-Pacific is a global center for the manufacturing of automotive components. The passenger car and two-wheeler segments, which both rely significantly on clutch systems, have high demand from China and India in particular, guaranteeing this region's continued dominance in the pressure plate market.
Over the forecast period, the Middle East & Africa (MEA) region is anticipated to exhibit the highest CAGR. Urbanization, infrastructure development, and the growing need for reasonably priced automobiles-particularly light-duty and commercial vehicles with manual transmissions-are the main drivers of this growth. The demand for vehicle assembly and parts is rising as a result of governments in MEA nations investing in road transportation networks and encouraging regional manufacturing through localization programs. Sales of replacement parts, such as pressure plates, are also being fueled by the growing demand for aftermarket services, particularly in aging car fleets in nations like Saudi Arabia, the United Arab Emirates, and South Africa.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Pressure Plate Market include BorgWarner Inc., Schaeffler AG, Exedy Corporation, Valeo SE, Aisin Seiki Co., Ltd., ZF Friedrichshafen AG, Macas Automotive Ltd, Setco Automotive Ltd, OS Giken Co., LTD, Raicam Clutch Ltd, Twin Disc Inc., California Custom Clutch Corporation, RSM Autokast Ltd, Speedway Motors Inc and Hebei Tengda Auto Parts Ltd.
In June 2025, Setco Automotive Limited has announced its strategic entry into the suspension components segment with the launch of Load Cushion and Torque Rod Bush products. Designed to enhance vehicle stability, shock absorption, and ride comfort, the new products are built to meet the demands of rugged operating conditions.
In May 2025, BorgWarner has announced that it has been awarded a contract to supply its 400-volt high-voltage coolant heater (HVCH) to a global vehicle manufacturer. The system will be integrated into a series of plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) platforms, including mid-size pickup trucks, SUVs and minivans, with production scheduled to start in 2027.
In December 2024, Schaeffler industry INA-Ingenieurdienst GmbH has signed a share purchase agreement to acquire 100% of the shares in Dhruva Automation & Controls (P) Ltd. (hereinafter referred to as "Dhruva"). Dhruva, based in Pune, India, is an engineering and service provider specialising in smart industrial automation and software solutions in the Asia/Pacific region.