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市場調査レポート
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1776688

物流ロボット市場の2032年までの予測: コンポーネント別、ロボットタイプ別、機能別、積載量別、動力源別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Robotics in Logistics Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component, Robot Type, Function, Payload Capacity, Power Source, End User and By Geography


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英文 200+ Pages
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2~3営業日
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物流ロボット市場の2032年までの予測: コンポーネント別、ロボットタイプ別、機能別、積載量別、動力源別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2025年07月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の物流ロボット市場は2025年に122億4,000万米ドルを占め、2032年には406億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは18.7%です。

物流ロボットは、物品の取り扱い、保管、輸送に革命をもたらし、サプライチェーンのスピード、精度、効率を向上させています。倉庫や配送センターでは、在庫管理、ピッキング、梱包、仕分けなどの作業を自動化するため、自律移動ロボット(AMR)、ロボットアーム、無人搬送車(AGV)、ドローンシステムなどのロボットの導入が進んでいます。eコマースやジャストインタイム配送モデルの需要に対応するためには、ヒューマンエラーを防ぎ、人件費を削減し、24時間365日のオペレーションを可能にするこれらの技術が特に重要です。さらに、ロジスティクスロボティクスは、人工知能と機械学習が進歩し続けるにつれて、よりインテリジェントで適応性が高まり、サプライチェーンオペレーションをさらに合理化し、スケーラブルでリアルタイムな対応を促進すると予想されています。

国際ロボット連盟(IFR)によると、2023年末までに世界の工場で稼働した産業用ロボットは428万1,585台で、前年比10%増となりました。これは3年連続で50万台以上の新規導入となり、製造業と物流における自動化への世界の勢いを強めています。

オンラインショッピングの急速な開発

eコマースの急速な発展は、消費者の行動様式を変え、正確、迅速、柔軟な配送オプションへのニーズの高まりにつながっています。このため、ロジスティクス企業は、小口でカスタマイズされた大量の注文を迅速に処理しなければならないという大きなプレッシャーにさらされています。従来の手作業では、当日や翌日配達の要求に応えることはもはや不可能です。ロボット工学はこの変化を促進する主要な手段として登場し、企業は注文のピッキング、仕分け、梱包などの反復プロセスをより迅速かつ正確に自動化できるようになりました。さらに、ロボットシステムにより、eコマース・企業は業務を効率的に拡張し、ショッピング需要が高い時期でも一貫した処理能力を保証することができます。

高額な初期投資コスト

ロボットシステムの購入、セットアップ、統合にかかる高額な初期費用は、物流におけるロボット導入の最大の障害の一つです。これらの費用は、自動搬送車(AGV)、ロボットアーム、自律移動ロボット(AMR)を含むロボット自体のコストに加え、関連するソフトウェア、インフラのアップグレード、従業員のトレーニングにも及ぶ。これらのコストは、中小規模のロジスティクス企業にとっては、特に投資に対する確実なリターンがすぐに得られない場合には、手の届かないものとなる可能性があります。さらに、センサー、充電ステーション、強化された床の追加など、自動化に対応するために施設がアップグレードされる場合、全体的なコストも増加する可能性があります。

ロボティクス・アズ・ア・サービス(RaaS)の枠組みの拡大

RaaS(Robotics-as-a-Service)モデルの台頭により、ロジスティクス企業によるロボットソリューションの利用は変化しています。RaaSではロボットをサブスクリプションベースでレンタルまたはリースできるため、企業はもはや多額の先行投資を行う必要がないです。中小企業(SME)にとって、このモデルは参入障壁を劇的に低減し、リスクをほとんど負うことなく最先端のロボット技術を導入することを可能にします。さらに、RaaSは、分析、メンテナンス、アップグレードなどのサポートサービスを含むことで、長期的なコミットメントを必要とせずに継続的な価値を提供します。

サプライチェーンの中断と部品不足

ロボット工学のサプライチェーンは、特殊なセンサー、電気部品、半導体、機械部品に依存しており、その多くは世界中から調達されています。パンデミック、自然災害、貿易制限、地政学的緊張などにより、このサプライチェーンに大きな混乱が生じ、製品の納入が遅れたり、価格が高騰したりする可能性があります。例えば、2020年に始まった世界の半導体不足は、ロボットの生産スケジュールに影響を与え、多くの物流企業が配備時期を延期する原因となりました。さらに、このような中断は、ユーザーやベンダーがキャパシティやスケジュールを計画する能力を妨げ、最終的に物流ネットワークにおけるロボット技術の採用を遅らせることになります。

COVID-19の影響:

労働力不足、社会的距離を置く規制、非接触型配送やeコマースへの需要の高まりにより、COVID-19の大流行は物流業界のロボット導入に大きな影響を与えました。人の動きが制限され、健康上の懸念があるため、自動化は倉庫や配送センターにおける業務の継続性を維持するために戦略的に必要となりました。さらに、パンデミックは従来のロジスティクスモデルの弱点に注目させ、より堅牢で拡張性があり、将来に備えたサプライチェーンを構築する方法として、ロボット技術への長期投資に拍車をかけた。

予測期間中、無人搬送車(AGV)分野が最大となる見込み

自動搬送車(AGV)セグメントは、安全で効果的な商品輸送のために製造施設や倉庫で広く使用されていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。AGVは、ワイヤー、磁石、またはレーザーによって誘導される固定経路を使用するため、反復的なワークフローを伴う構造化された環境に最適です。手作業を減らし、精度を高め、労働災害を減らすことができるため、マテリアルハンドリング作業を自動化するための一般的な選択肢となっています。スループットと作業効率を高め、現在の物流自動化状況における優位性を維持するため、小売、eコマース、自動車などの業界はAGVに多額の投資を行っています。

予測期間中、梱包・共同梱包分野のCAGRが最も高くなる見込み

予測期間中、飲食品、医薬品、eコマースなどの分野における包装手順のスピード、正確さ、パーソナライゼーションに対する需要の拡大により、梱包・共同梱包分野が最も高い成長率を示すと予測されます。箱詰め、シール貼り、ラベル貼り、販促用パッケージの組み立てなどの工程を自動化することで、梱包・共同梱包作業のロボット化は人件費と人的ミスを大幅に削減します。消費者の需要がカスタマイズされた大量包装ソリューションにシフトする中、企業は一貫性と拡張性を保証するためにロボットシステムを導入しています。さらに、柔軟なグリッパー技術やマシンビジョンの開発により、自動化の汎用性が高まり、この傾向はさらに加速しています。

最大のシェアを持つ地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されるが、これは主にeコマースのブーム、急速な工業化、韓国、日本、中国などの国々における自動化技術への大規模投資によるものです。中国は、インダストリー4.0とメイド・イン・チャイナ2025戦略を支援する政府プログラムにより、スマート倉庫における物流ロボットの利用で同地域をリードしています。楽天、JD.com、アリババといった地域の大手企業も、配送の迅速化とサプライチェーンの最適化を目指して、ロボット物流に多額の投資を行っています。さらに、同地域の堅調な製造部門と人件費上昇圧力が自動化需要に寄与しています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、北米地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。これは、技術の迅速な開発、ロボットメーカーの優位性、サードパーティロジスティクス(3PL)やeコマース企業における自動化ニーズの高まりに後押しされたものです。ロボットアーム、AI統合システム、自律型移動ロボット(AMR)の倉庫管理・配送業務での利用拡大が、特に米国で顕著な成長を促しています。さらに、ロボットへの投資は、人件費の高騰、労働者の不足、COVID-19後の非接触ロジスティクスへの注目の高まりといった要因によって推進されています。好意的な政府政策や強力な研究開発支援も、この地域の市場拡大に寄与しています。

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本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 1次調査資料
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 物流ロボット市場:コンポーネント別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 物流ロボット市場:ロボットタイプ別

  • 自律移動ロボット(AMR)
  • 無人搬送車(AGV)
  • ロボットアーム
  • ドローン(無人航空機)
  • その他のロボットタイプ

第7章 物流ロボット市場:機能別

  • ピックアンドプレース
  • 積み込みと積み下ろし
  • 梱包と共同梱包
  • パレタイジングとデパレタイジング
  • ソート
  • 輸送機関
  • 発送と配送
  • 倉庫実行タスク

第8章 世界の物流ロボット市場:積載量別

  • 低容量ロボット(100kg未満)
  • 中容量ロボット(100~500kg)
  • 高容量ロボット(500kg以上)

第9章 物流ロボット市場:動力源別

  • 電池駆動
  • 水素燃料電池
  • その他の動力源

第10章 物流ロボット市場:エンドユーザー別

  • eコマースと小売
  • ヘルスケア
  • 倉庫・配送センター
  • 製造業
  • 空港と港
  • 冷蔵施設
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界の物流ロボット市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • KUKA AG
  • Honeywell International Inc
  • Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
  • Beumer Group
  • ABB Robotics
  • Swisslog Holding AG
  • Krones AG
  • Toshiba Corporation
  • Kion Group Ag
  • Toyota Industries Corporation
  • Fanuc Corporation
  • Omron Corporation
  • Yaskawa Electric Corporation
  • Amazon Robotics
  • Vecna Robotics Inc
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Component (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Hardware (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Software (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Robot Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Autonomous Mobile Robots (AMRs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Automated Guided Vehicles (AGVs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Robotic Arms (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Drones (Unmanned Aerial Vehicles) (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Other Robot Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Function (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Pick & Place (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Loading & Unloading (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Packing & Co-packing (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Palletizing & Depalletizing (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Sorting (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Transportation (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Shipment & Delivery (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Warehouse Execution Tasks (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Payload Capacity (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Low-capacity Robots (under 100 kg) (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Medium-capacity Robots (100-500 kg) (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By High-capacity Robots (above 500 kg) (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Power Source (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Battery-powered (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Hydrogen Fuel Cell (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Other Power Sources (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By E-commerce & Retail (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Healthcare (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Warehousing & Distribution Centers (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Manufacturing (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Airports & Ports (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Cold Storage Facilities (2024-2032) ($MN)
  • Table 36 Global Robotics in Logistics Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30019

According to Stratistics MRC, the Global Robotics in Logistics Market is accounted for $12.24 billion in 2025 and is expected to reach $40.66 billion by 2032 growing at a CAGR of 18.7% during the forecast period. Logistics robotics is revolutionizing the handling, storage, and transportation of goods, increasing supply chain speed, accuracy, and efficiency. Warehouses and distribution centers are increasingly using robots, including autonomous mobile robots (AMRs), robotic arms, automated guided vehicles (AGVs), and drone systems, to automate tasks like inventory management, picking, packing, and sorting. To meet the demands of e-commerce and just-in-time delivery models, these technologies are particularly important because they prevent human error, reduce labor costs, and enable 24/7 operations. Moreover, logistics robotics is anticipated to grow more intelligent and adaptive as artificial intelligence and machine learning continue to progress, further streamlining supply chain operations and facilitating scalable, real-time responsiveness.

According to the International Federation of Robotics (IFR), their World Robotics 2023 report confirms that 4,281,585 industrial robots were operational in factories globally by the end of 2023-a 10% increase from the previous year. This marks the third consecutive year with over half a million new installations, reinforcing the global momentum toward automation in manufacturing and logistics.

Market Dynamics:

Driver:

Quick development of online shopping

The rapid growth of e-commerce has changed how consumers behave, leading to a greater need for delivery options that are accurate, quick, and flexible. Because of this, logistics companies are under tremendous pressure to handle a large number of small, customized orders quickly. It is no longer possible to meet the demands of same-day or next-day delivery using traditional manual processes. Robotics has emerged as a major facilitator of this change, enabling businesses to more quickly and accurately automate repetitive processes like order picking, sorting, and packaging. Additionally, robotic systems allow e-commerce players to scale their operations effectively and guarantee consistent throughput even during periods of high shopping demand.

Restraint:

Expensive initial investment costs

The high initial cost of buying, setting up, and integrating robotic systems is one of the biggest obstacles to the adoption of robotics in logistics. These expenses cover the cost of the robots themselves, including automated guided vehicles (AGVs), robotic arms, and autonomous mobile robots (AMRs), as well as related software, infrastructure upgrades, and employee training. These costs can be unaffordable for small and medium-sized logistics companies, particularly if there are no assured immediate returns on investment. Furthermore, the overall cost may also increase if facilities are upgraded to accommodate automation, such as by adding sensors, charging stations, and reinforced flooring.

Opportunity:

Expansion of robotics-as-a-service (RaaS) framework

The use of robotic solutions by logistics companies is changing as a result of the rise of the Robotics-as-a-Service (RaaS) model. Businesses no longer need to make significant upfront capital investments because RaaS enables them to rent or lease robots on a subscription basis. For small and medium-sized businesses (SMEs), this model dramatically reduces the entry barrier, allowing them to adopt cutting-edge robotics technology with little risk. Additionally, RaaS offers ongoing value without requiring a long-term commitment by including support services like analytics, maintenance, and upgrades.

Threat:

Supply chain interruptions and shortages of components

The supply chain for robotics depends on specialized sensors, electrical components, semiconductors, and mechanical parts, many of which are sourced from around the world. Significant disruptions in this supply chain can result from pandemics, natural disasters, trade restrictions, and geopolitical tensions, which can delay product deliveries and drive up prices. The global shortage of semiconductors, for instance, which started in 2020, had an impact on robot production schedules and caused many logistics companies to postpone their deployment dates. Moreover, these interruptions hinder the ability of users and vendors to plan capacity and schedules, which ultimately slows the adoption of robotic technologies in logistics networks.

Covid-19 Impact:

Due to labour shortages, social distancing regulations, and the growing demand for contactless delivery and e-commerce, the COVID-19 pandemic had a major impact on the logistics industry's adoption of robotics. Automation became strategically necessary to maintain operational continuity in warehouses and distribution centres due to limitations on human movement and health concerns. Furthermore, the pandemic brought attention to the weaknesses of conventional logistics models and spurred long-term investments in robotic technologies as a way to create supply chains that are more robust, scalable, and prepared for the future.

The automated guided vehicles (AGVs) segment is expected to be the largest during the forecast period

The automated guided vehicles (AGVs) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, motivated by their extensive use in manufacturing facilities and warehouses for the safe and effective transportation of goods. AGVs are perfect for structured environments with repetitive workflows because they use fixed paths that are guided by wires, magnets, or lasers. They are a popular option for automating material handling tasks because of their capacity to decrease manual labor, increase accuracy, and reduce workplace accidents. To increase throughput and operational efficiency and maintain their dominance in the current logistics automation landscape, industries like retail, e-commerce, and automotive make significant investments in AGVs.

The packing & co-packing segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the packing & co-packing segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by the expanding demand for speed, accuracy, and personalization in packaging procedures in sectors like food and beverage, pharmaceuticals, and e-commerce. By automating processes like boxing, sealing, labeling, and assembling promotional packages, robotics in packing and co-packing operations drastically lower labor costs and human error. Businesses are implementing robotic systems to guarantee consistency and scalability as consumer demand shifts toward customized and high-volume packaging solutions. Moreover, the versatility of automation is increased by developments in flexible gripper technologies and machine vision, which further accelerate this trend.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia-Pacific region is expected to hold the largest market share, mainly due to the boom in e-commerce, fast industrialization, and large investments in automation technologies in nations like South Korea, Japan, and China. China leads the region in the use of logistics robots in smart warehouses, owing to government programs that support Industry 4.0 and the Made in China 2025 strategy. Major regional players like Rakuten, JD.com, and Alibaba have also made significant investments in robotic logistics in an effort to speed up deliveries and optimize supply chains. Additionally, the region's robust manufacturing sector and mounting labor cost pressures contribute to the demand for automation.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, propelled by the swift development of technology, the dominance of top robotics producers, and the growing need for automation among third-party logistics (3PL) and e-commerce companies? The growing use of robotic arms, AI-integrated systems, and autonomous mobile robots (AMRs) in warehousing and distribution operations is driving notable growth, especially in the United States. Furthermore, robotics investments are being driven by factors like high labor costs, a lack of workers, and the increased focus on contactless logistics following COVID-19. Favorable government policies and robust R&D assistance also contribute to the region's market expansion.

Key players in the market

Some of the key players in Robotics in Logistics Market include KUKA AG, Honeywell International Inc, Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Beumer Group, ABB Robotics, Swisslog Holding AG, Krones AG, Toshiba Corporation, Kion Group Ag, Toyota Industries Corporation, Fanuc Corporation, Omron Corporation, Yaskawa Electric Corporation, Amazon Robotics and Vecna Robotics Inc.

Key Developments:

In April 2025, Beumer Group South America has been awarded two contracts by Gerdau SA to supply stockyard machines to the Gerdau Acominas Ouro Branco steel plant. The double win will see BEUMER Group South America supply a new FAM bridge type bucket wheel reclaimer, one stacker and one reclaimer boom type for use in the stockyards of Gerdau's steel plant. The project scope, aimed at enhancing the steel plant's operational efficiency, also includes engineering, purchasing, fabrication, transport to site and site services.

In December 2024, Honeywell announced the signing of a strategic agreement with Bombardier, a global leader in aviation and manufacturer of world-class business jets, to provide advanced technology for current and future Bombardier aircraft in avionics, propulsion and satellite communications technologies. The collaboration will advance new technology to enable a host of high-value upgrades for the installed Bombardier operator base, as well as lay innovative foundations for future aircraft.

In September 2024, Kawasaki Heavy Industries, Ltd. and CB&I, a wholly owned unrestricted subsidiary of McDermott, announced their signing of a strategic agreement for promoting a commercial-use liquefied hydrogen (LH2) supply chain and realizing a zero-carbon-emission society. The signing ceremony took place at Gastech Exhibition & Conference in Houston.

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Robot Types Covered:

  • Autonomous Mobile Robots (AMRs)
  • Automated Guided Vehicles (AGVs)
  • Robotic Arms
  • Drones (Unmanned Aerial Vehicles)
  • Other Robot Types

Functions Covered:

  • Pick & Place
  • Loading & Unloading
  • Packing & Co-packing
  • Palletizing & Depalletizing
  • Sorting
  • Transportation
  • Shipment & Delivery
  • Warehouse Execution Tasks

Payload Capacities Covered:

  • Low-capacity Robots (under 100 kg)
  • Medium-capacity Robots (100-500 kg)
  • High-capacity Robots (above 500 kg)

Power Sources Covered:

  • Battery-powered
  • Hydrogen Fuel Cell
  • Other Power Sources

End Users Covered:

  • E-commerce & Retail
  • Healthcare
  • Warehousing & Distribution Centers
  • Manufacturing
  • Airports & Ports
  • Cold Storage Facilities
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Robotics in Logistics Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
  • 5.3 Software
  • 5.4 Services

6 Global Robotics in Logistics Market, By Robot Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Autonomous Mobile Robots (AMRs)
  • 6.3 Automated Guided Vehicles (AGVs)
  • 6.4 Robotic Arms
  • 6.5 Drones (Unmanned Aerial Vehicles)
  • 6.6 Other Robot Types

7 Global Robotics in Logistics Market, By Function

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Pick & Place
  • 7.3 Loading & Unloading
  • 7.4 Packing & Co-packing
  • 7.5 Palletizing & Depalletizing
  • 7.6 Sorting
  • 7.7 Transportation
  • 7.8 Shipment & Delivery
  • 7.9 Warehouse Execution Tasks

8 Global Robotics in Logistics Market, By Payload Capacity

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Low-capacity Robots (under 100 kg)
  • 8.3 Medium-capacity Robots (100-500 kg)
  • 8.4 High-capacity Robots (above 500 kg)

9 Global Robotics in Logistics Market, By Power Source

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Battery-powered
  • 9.3 Hydrogen Fuel Cell
  • 9.4 Other Power Sources

10 Global Robotics in Logistics Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 E-commerce & Retail
  • 10.3 Healthcare
  • 10.4 Warehousing & Distribution Centers
  • 10.5 Manufacturing
  • 10.6 Airports & Ports
  • 10.7 Cold Storage Facilities
  • 10.8 Other End Users

11 Global Robotics in Logistics Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 KUKA AG
  • 13.2 Honeywell International Inc
  • 13.3 Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
  • 13.4 Beumer Group
  • 13.5 ABB Robotics
  • 13.6 Swisslog Holding AG
  • 13.7 Krones AG
  • 13.8 Toshiba Corporation
  • 13.9 Kion Group Ag
  • 13.10 Toyota Industries Corporation
  • 13.11 Fanuc Corporation
  • 13.12 Omron Corporation
  • 13.13 Yaskawa Electric Corporation
  • 13.14 Amazon Robotics
  • 13.15 Vecna Robotics Inc