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市場調査レポート
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1766142

列車衝突回避システムの世界市場:将来予測 (2032年まで) - 種類別・ソリューションの種類別・列車の種類別・推進方式別・コンポーネント別・用途別・エンドユーザー別・地域別の分析

Train Collision Avoidance System Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type, Solution Type, Train Type, Propulsion Type, Component, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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列車衝突回避システムの世界市場:将来予測 (2032年まで) - 種類別・ソリューションの種類別・列車の種類別・推進方式別・コンポーネント別・用途別・エンドユーザー別・地域別の分析
出版日: 2025年07月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の列車衝突回避システム市場は、2025年に212億米ドルを占め、予測期間中に12.8%のCAGRで成長し、2032年までに493億米ドルに達すると予想されています。

列車衝突回避システム(TCAS)は、リアルタイムで鉄道交通を監視・制御することにより、列車同士の衝突を防止するように設計された高度な安全メカニズムです。GPS、無線通信、車載センサーを活用し、列車の位置、速度、方向を追跡します。このデータに基づいて、潜在的な脅威が検出されると自動的に警告を発したり、ブレーキ動作を引き起こしたりします。鉄道信号ネットワークに統合されたTCASは、運行の安全性を高め、人為的ミスを減らし、混雑する鉄道回廊でより効率的な列車のスケジューリングをサポートします。

鉄道の安全と事故に対する懸念の高まり

人為的ミス、信号故障、混雑した路線の増加により、当局はTCASのような高度な安全技術の導入を促しています。政府と鉄道事業者は、乗客と貨物を守るため、事故回避の枠組みを優先しています。安全義務の実施とレガシーシステムの近代化は、さらに需要を加速させています。TCASはリアルタイムの監視と対応能力を確保し、密集した鉄道回廊における衝突の可能性を大幅に減少させる。

既存のレガシーインフラとの統合課題

多くの鉄道システムは、最新のデジタル・プロトコルとの互換性に欠ける従来の信号・通信ツールに依存しています。古い資産の改修には、高額な資本支出と複雑なカスタマイズが必要です。地域間で統一された技術標準がないことも、複雑さに拍車をかけています。このような統合のハードルは、特にコストに敏感な、あるいは断片化された輸送ネットワークにおいて、採用を遅らせ、導入スケジュールを延長します。

予知保全とアナリティクスの統合

IoTとAI主導の洞察を活用することで、オペレーターは異常を検出し、故障を未然に防ぎ、資産利用を最適化することができます。予知保全は、運用の信頼性を高めるだけでなく、鉄道車両や信号インフラの寿命を延ばします。このプロアクティブなアプローチは、鉄道のデジタル・トランスフォーメーションの取り組みとうまく整合し、長期的なコスト削減と効率化を実現します。エッジコンピューティングとクラウドベースの診断における革新は、この機会をさらに拡大すると予想されます。

技術の陳腐化と急速な技術革新サイクル

鉄道事業者は、ソフトウェア、ハードウェア、セキュリティ・プロトコルを継続的にアップグレードし、新たな標準に対応しなければならないというプレッシャーに直面しています。予算の制約や組織の惰性は、より新しいソリューションのタイムリーな採用を妨げる可能性があります。さらに、ベンダーのエコシステムには後方互換性がないため、システムのパフォーマンスが断片化する可能性があります。急速な技術革新のサイクルの中で最新技術を維持することは、公共部門と民間部門の両方の採用者にとって根強い課題です。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は当初、鉄道プロジェクトのタイムラインとサプライチェーンに大きな混乱をもたらしました。特に新興経済諸国では、ロックダウンや労働力の制約によってTCASの導入が遅れました。しかし、鉄道事業者がリスクへの備えを見直すにつれ、自動化と無人安全システムへの投資が再び注目されるようになりました。制御室や現場作業における人間の介入を最小限に抑える必要性から、遠隔監視ソリューションへの関心が高まりました。

予測期間中、PTC(ポジティブトレインコントロール)分野が最大となる見込み

PTC分野は、交通量の多い地域における厳格な安全義務に牽引され、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。PTCシステムは、列車の速度を制御し、衝突を防止し、信号指示を確実に遵守するために不可欠です。GPS、通信ネットワーク、制御センターと統合できることから、鉄道安全プログラムの要となっています。

予測期間中は高速列車セグメントが、CAGRが最も高くなる見通し

予測期間中、高速鉄道セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。高速鉄道は高速で運行されるため、リアルタイム応答機能を備えた高度な衝突回避メカニズムが必要とされるからです。高速鉄道用のTCAS技術は、通信とブレーキシステムにおける待ち時間の最小化と精度の最大化に焦点を当てています。各国が都市の混雑に対処し、都市間の接続性を向上させるために高速鉄道インフラを拡大するにつれ、TCASの統合は戦略的に必須となります。

最大シェアの地域:

予測期間中、北米地域は米国の鉄道安全改善法のような規制の枠組みによって最大の市場シェアを占めると予想されます。この地域は鉄道貨物部門が発達しており、旅客鉄道への投資も増加していることから、先進的な列車制御システムの採用が進んでいます。さらに、官民の利害関係者がデジタル鉄道安全アップグレードに強いコミットメントを示しています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域は、急速な都市化、地下鉄網の拡大、中国、インド、日本などの国々における高速鉄道開発によって、最も高いCAGRを示すと予測されます。この地域は大量輸送のアップグレードと公共輸送の安全性に重点を置いており、TCASソリューションの需要が高まっています。政府主導のインフラ投資やスマートシティプロジェクトも市場加速に貢献しています。特に新興国では鉄道輸送量が急増し、包括的な安全自動化の必要性が高まっています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域区分
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序論

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 分析範囲
  • 分析手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 分析アプローチ
  • 分析資料
    • 一次調査資料
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向の分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 市場機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • サプライヤーの交渉力
  • バイヤーの交渉力
  • 代替製品の脅威
  • 新規参入企業の脅威
  • 企業間競争

第5章 世界の列車衝突回避システム市場:種類別

  • PTC(ポジティブトレインコントロール)
  • ATC(自動列車制御装置)
  • ATP(自動列車保護)
  • CBTC(コンピュータベース列車制御)
  • TCAS(列車衝突回避システム)/ACD(衝突防止装置)
  • その他の種類

第6章 世界の列車衝突回避システム市場:ソリューションの種類別

  • 車載システム
  • 線路脇システム
  • 統合システム

第7章 世界の列車衝突回避システム市場:列車の種類別

  • 旅客列車
  • 貨物列車
  • 高速列車
  • 地下鉄・ライトレール

第8章 世界の列車衝突回避システム市場:推進方式別

  • 電気
  • ディーゼル油圧式
  • スチーム
  • その他の推進タイプ

第9章 世界の列車衝突回避システム市場:コンポーネント別

  • 車載ユニット
  • 線路脇の設備
  • 中央制御システム
  • 通信システム
  • その他のコンポーネント

第10章 世界の列車衝突回避システム市場:用途別

  • 追突回避
  • 正面衝突回避
  • 踏切衝突回避
  • 障害物と物体の検出
  • 線路作業員の保護
  • その他のアプリケーション

第11章 世界の列車衝突回避システム市場:エンドユーザー別

  • 鉄道事業者
  • インフラ管理者
  • 都市交通局
  • 民間鉄道企業
  • その他のエンドユーザー

第12章 世界の列車衝突回避システム市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第13章 主な動向

  • 契約、事業提携・協力、合弁事業
  • 企業合併・買収 (M&A)
  • 新製品の発売
  • 事業拡張
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Siemens Mobility
  • Alstom
  • Bombardier Transportation
  • Hitachi Rail
  • Thales Group
  • Mitsubishi Electric Corporation
  • ZTE Corporation
  • Huawei Technologies
  • Toshiba Corporation
  • Nippon Signal Co., Ltd.
  • Wabtec Corporation
  • HBL Power Systems Ltd.
  • Raytheon Technologies
  • CAF Group
  • Belden Inc.
  • ST Engineering
  • Knorr-Bremse AG
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Positive Train Control (PTC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Automatic Train Control (ATC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Automatic Train Protection (ATP) (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Computer-Based Train Control (CBTC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Train Collision Avoidance System (TCAS) / Anti-Collision Device (ACD) (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Other Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Solution Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Onboard Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Wayside Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Integrated Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Train Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Passenger Trains (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Freight Trains (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By High-Speed Trains (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Metros & Light Rails (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Propulsion Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Electric (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Diesel-Hydraulic (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Steam (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Other Propulsion Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Component (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Onboard Units (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Trackside Equipments (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Central Control Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Communication Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Other Components (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Application (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Rear-End Collision Avoidance (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Head-On Collision Avoidance (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Level Crossing Collision Avoidance (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Obstacle & Object Detection (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Track Worker Protection (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Other Applications (2024-2032) ($MN)
  • Table 36 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 37 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Railway Operators (2024-2032) ($MN)
  • Table 38 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Infrastructure Managers (2024-2032) ($MN)
  • Table 39 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Urban Transit Authorities (2024-2032) ($MN)
  • Table 40 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Private Rail Companies (2024-2032) ($MN)
  • Table 41 Global Train Collision Avoidance System Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC29998

According to Stratistics MRC, the Global Train Collision Avoidance System Market is accounted for $21.2 billion in 2025 and is expected to reach $49.3 billion by 2032 growing at a CAGR of 12.8% during the forecast period. Train Collision Avoidance System (TCAS) is an advanced safety mechanism designed to prevent train-to-train collisions by monitoring and controlling rail traffic in real time. It leverages GPS, wireless communication, and onboard sensors to track train positions, speeds, and directions. Based on this data, it automatically issues warnings or triggers braking actions when potential threats are detected. Integrated into railway signaling networks, TCAS enhances operational safety, reduces human error, and supports more efficient train scheduling on busy rail corridors.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing concerns over railway safety and accidents

Rising incidences of human error, signal failures, and congested routes have prompted authorities to adopt advanced safety technologies like TCAS. Governments and rail operators are prioritizing accident-avoidance frameworks to safeguard passengers and cargo. Implementation of safety mandates and modernization of legacy systems are further accelerating demand. TCAS ensures real-time monitoring and response capabilities, significantly reducing the likelihood of collisions in dense rail corridors.

Restraint:

Integration challenges with existing legacy infrastructure

Many railway systems still rely on conventional signaling and communication tools that lack compatibility with modern digital protocols. Retrofitting older assets involves high capital expenditure and complex customization. The absence of uniform technical standards across regions adds to the complexity. These integration hurdles slow down adoption and extend implementation timelines, especially in cost-sensitive or fragmented transport networks.

Opportunity:

Predictive maintenance and analytics integration

By leveraging IoT and AI-driven insights, operators can detect anomalies, preempt faults, and optimize asset utilization. Predictive maintenance not only enhances operational reliability but also extends the life of rolling stock and signaling infrastructure. This proactive approach aligns well with digital railway transformation efforts, offering long-term cost savings and efficiency. Innovation in edge computing and cloud-based diagnostics is expected to further amplify this opportunity.

Threat:

Technological obsolescence and rapid innovation cycle

Railway operators face pressure to continuously upgrade software, hardware, and security protocols to stay aligned with emerging standards. Budget limitations and organizational inertia can hinder timely adoption of newer solutions. Additionally, the lack of backward compatibility in some vendor ecosystems may lead to fragmented system performance. Staying current amidst rapid innovation cycles is a persistent challenge for both public and private sector adopters.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic initially caused substantial disruptions in railway project timelines and supply chains. Lockdowns and workforce constraints delayed ongoing installations of TCAS, especially in developing economies. However, as rail operators reassessed risk preparedness, investment in automation and unmanned safety systems gained renewed focus. The need to minimize human intervention in control rooms and field operations increased interest in remote monitoring solutions.

The positive train control (PTC) segment is expected to be the largest during the forecast period

The positive train control segment is expected to account for the largest market share during the forecast period driven by stringent safety mandates in high-traffic regions. PTC systems are critical for controlling train speeds, preventing collisions, and ensuring compliance with signal instructions. Their ability to integrate with GPS, communication networks, and control centers makes them a cornerstone of rail safety programs.

The high-speed trains segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the high-speed trains segment is predicted to witness the highest growth rate as these trains operate at elevated speeds, necessitating sophisticated collision avoidance mechanisms with real-time response capabilities. TCAS technologies for high-speed rail focus on minimizing latency and maximizing precision in communication and braking systems. As countries expand high-speed rail infrastructure to address urban congestion and improve intercity connectivity, TCAS integration becomes a strategic imperative.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share bolstered by regulatory frameworks such as the Rail Safety Improvement Act in the United States. The region's well-developed railway freight sector and growing passenger rail investments drive adoption of advanced train control systems. Furthermore, public and private stakeholders have shown strong commitment to digital rail safety upgrades.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR fueled by rapid urbanization, expanding metro rail networks, and high-speed rail development in countries like China, India, and Japan. The region's focus on mass transit upgrades and public transport safety is creating robust demand for TCAS solutions. Government-led infrastructure investments and smart city projects are also contributing to market acceleration. As railway traffic volume surges, particularly in emerging economies, the need for comprehensive safety automation is poised to intensify.

Key players in the market

Some of the key players in Train Collision Avoidance System Market include Siemens Mobility, Alstom, Bombardier Transportation, Hitachi Rail, Thales Group, Mitsubishi Electric Corporation, ZTE Corporation, Huawei Technologies, Toshiba Corporation, Nippon Signal Co., Ltd., Wabtec Corporation, HBL Power Systems Ltd., Raytheon Technologies, CAF Group, Belden Inc., ST Engineering and Knorr-Bremse AG.

Key Developments:

In June 2025, Siemens introduced North America's first battery-powered passenger locomotives, the Charger B+AC, at the end of June. These units can operate at speeds up to 125 mph and enhance the company's portfolio in alternative propulsion technologies

In June 2025, Alstom signed a maintenance and upgrade deal for Seville Metro's trackside and on-board signaling systems. The agreement involves interlocking renewal, spare parts, staff training, and enhanced operational safety.

In February 2025, Siemens secured its first orders for Vectron locomotives outfitted with battery-power modules. The announcement reflects a growing trend in battery-hybrid locomotive adoption in European rail networks.

Types Covered:

  • Positive Train Control (PTC)
  • Automatic Train Control (ATC)
  • Automatic Train Protection (ATP)
  • Computer-Based Train Control (CBTC)
  • Train Collision Avoidance System (TCAS) / Anti-Collision Device (ACD)
  • Other Types

Solution Types Covered:

  • Onboard Systems
  • Wayside Systems
  • Integrated Systems

Train Types Covered:

  • Passenger Trains
  • Freight Trains
  • High-Speed Trains
  • Metros & Light Rails

Propulsion Types Covered:

  • Electric
  • Diesel-Hydraulic
  • Steam
  • Other Propulsion Types

Components Covered:

  • Onboard Units
  • Trackside Equipments
  • Central Control Systems
  • Communication Systems
  • Other Components

Applications Covered:

  • Rear-End Collision Avoidance
  • Head-On Collision Avoidance
  • Level Crossing Collision Avoidance
  • Obstacle & Object Detection
  • Track Worker Protection
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Railway Operators
  • Infrastructure Managers
  • Urban Transit Authorities
  • Private Rail Companies
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Train Collision Avoidance System Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Positive Train Control (PTC)
  • 5.3 Automatic Train Control (ATC)
  • 5.4 Automatic Train Protection (ATP)
  • 5.5 Computer-Based Train Control (CBTC)
  • 5.6 Train Collision Avoidance System (TCAS) / Anti-Collision Device (ACD)
  • 5.7 Other Types

6 Global Train Collision Avoidance System Market, By Solution Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Onboard Systems
  • 6.3 Wayside Systems
  • 6.4 Integrated Systems

7 Global Train Collision Avoidance System Market, By Train Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Passenger Trains
  • 7.3 Freight Trains
  • 7.4 High-Speed Trains
  • 7.5 Metros & Light Rails

8 Global Train Collision Avoidance System Market, By Propulsion Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Electric
  • 8.3 Diesel-Hydraulic
  • 8.4 Steam
  • 8.5 Other Propulsion Types

9 Global Train Collision Avoidance System Market, By Component

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Onboard Units
  • 9.3 Trackside Equipments
  • 9.4 Central Control Systems
  • 9.5 Communication Systems
  • 9.6 Other Components

10 Global Train Collision Avoidance System Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Rear-End Collision Avoidance
  • 10.3 Head-On Collision Avoidance
  • 10.4 Level Crossing Collision Avoidance
  • 10.5 Obstacle & Object Detection
  • 10.6 Track Worker Protection
  • 10.7 Other Applications

11 Global Train Collision Avoidance System Market, By End User

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Railway Operators
  • 11.3 Infrastructure Managers
  • 11.4 Urban Transit Authorities
  • 11.5 Private Rail Companies
  • 11.6 Other End Users

12 Global Train Collision Avoidance System Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Siemens Mobility
  • 14.2 Alstom
  • 14.3 Bombardier Transportation
  • 14.4 Hitachi Rail
  • 14.5 Thales Group
  • 14.6 Mitsubishi Electric Corporation
  • 14.7 ZTE Corporation
  • 14.8 Huawei Technologies
  • 14.9 Toshiba Corporation
  • 14.10 Nippon Signal Co., Ltd.
  • 14.11 Wabtec Corporation
  • 14.12 HBL Power Systems Ltd.
  • 14.13 Raytheon Technologies
  • 14.14 CAF Group
  • 14.15 Belden Inc.
  • 14.16 ST Engineering
  • 14.17 Knorr-Bremse AG