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市場調査レポート
商品コード
1755915
航空機牽引トラクターの2032年までの世界市場予測: タイプ別、運用タイプ別、推進方式別、牽引能力別、販売チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別分析Aircraft Tow Tractor Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type (Conventional Tractors and Towbarless Tractors), Operational Type, Mode of Propulsion, Towing Capacity, Sales Channel, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機牽引トラクターの2032年までの世界市場予測: タイプ別、運用タイプ別、推進方式別、牽引能力別、販売チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別分析 |
出版日: 2025年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、航空機牽引トラクターの世界市場は2025年に9億5,070万米ドルを占め、2032年には14億1,080万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは5.8%です。
航空機牽引トラクターは、主にゲートからのプッシュバックや空港エプロン周辺での牽引など、航空機を地上で移動させるために使用される特殊な地上支援車両です。駐車場、誘導路、滑走路間の安全で正確な操縦を可能にします。これらのトラクターは、薄型で機動性が高く、さまざまなサイズと重量の航空機を処理するのに十分なパワーを備えています。
IATAによると、世界の旅客輸送量は今後20年間で毎年4.3%増加すると予測されています。
航空輸送量の増加と空港拡大
世界の航空旅客と貨物輸送量の継続的な増加は、航空機牽引トラクター市場の主要促進要因です。この成長により、航空機のターンアラウンドタイムを最小化するため、より効率的なグランドハンドリングが必要となります。その結果、世界中の空港がインフラとサービスを強化するために拡大と近代化プロジェクトを実施しています。このような開発は、より大量の航空機の移動を安全かつ効率的に管理するため、牽引トラクターを含む地上支援機器の追加需要を直接後押ししています。
専門的なメンテナンスの必要性
このような機器の維持管理には熟練した技術者が必要であり、航空会社やグランドハンドリングプロバイダにとって継続的な運用コストが大きくなる可能性があります。さらに、先進的な電気モデルや自律型モデルは、その特典にもかかわらず、複雑な統合プロセスや高額なメンテナンス費用を伴うことが多く、それが足かせとなることもあります。このような財政的・運用的負担は、予算が限られている小規模空港や運航会社にとっては特に困難であり、機体のアップグレードが遅れる可能性があります。
電気ハイブリッドモデルへの需要の高まり
空港や航空会社は、2050年までにネットゼロエミッションを達成するというIATAの目標のような環境目標に沿うため、電気モデルやハイブリッドモデルの採用を増やしています。電気トラクターは、二酸化炭素排出量の削減、運用コストの削減、燃料効率の向上など、大きなメリットをもたらします。さらに、EV充電インフラと先進パワートレイン技術の開発を促進する政府のイニシアチブが、エコフレンドリー地上支援ソリューションへの移行を加速させています。
厳しい規制状況
航空機牽引トラクター市場は、厳しく多様な規制状況の脅威に直面しており、メーカーやオペレーターにとって課題となっています。企業は、地域によって大きく異なる複雑な安全基準や環境基準を乗り越えなければならないです。排ガス規制や操作上の安全プロトコルを含む、これらの進化する規制を遵守することは、時間とコストのかかるプロセスになりかねません。順守できなければ、市場参入や製品展開に支障をきたしかねないです。
COVID-19の大流行は、世界の航空旅行と空港業務の前例のない減少を引き起こし、航空機牽引トラクター市場に深刻な影響を与えました。航空会社や空港が莫大な財政的圧力に直面し、新しい機械への投資を中止または延期せざるを得なくなったためです。メーカー各社もまた、サプライチェーンの大幅な混乱と生産減速に見舞われ、市場の足かせとなりました。航空産業が回復するにつれて回復が見込まれます。
予測期間中、従来型トラクター部門が最大となる見込み
従来型トラクターセグメントは、その確立された存在感と世界の空港フリートでの広範な使用により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。多くの空港は依然としてディーゼルエンジン駆動の従来型トラクターに依存しており、このトラクターは製品ライフサイクルが長いため、交換サイクルが頻繁ではありません。新しい技術が台頭している初期投資の高さが障壁となる事業者もあり、従来型トラクターの優位性が保たれています。
予測期間中のCAGRは電気セグメントが最も高いと予想される
予測期間中、電気セグメントは最も高い成長率を示すと予測され、これは航空産業が持続可能性とカーボンフットプリントの削減に強く注目していることが燃料となっています。電気トラクターは、ディーゼルトラクターと比較して、地上レベルの排出がゼロで、メンテナンスと運用コストが低いため、経済的にも環境的にも魅力的な長期投資となります。さらに、脱炭素化に対する政府の支援、排出規制の強化、バッテリー技術の継続的な進歩により、世界中の空港で電気牽引トラクターの採用が加速しています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されるが、これは同地域の航空インフラが高度に発達していること、航空交通量が多いこと、世界有数の繁忙空港と大手航空会社が存在することに起因します。同地域では、運航効率を高め、環境基準に適合させるため、地上支援機材の近代化が重視されています。デルタ航空のような大手航空会社は、温室効果ガスの排出を削減するために電気牽引トラクターを積極的に導入しており、北米市場の強みをさらに強固なものにしています。
予測期間中、アジア太平洋は最も高いCAGRを示すと予測されます。これは、特に中国やインドなどの新興経済諸国における航空旅行の急増と、空港インフラの開発と近代化に対する大規模な投資が原動力となっています。この地域における旅客と貨物の量の増加は、より効率的で技術的に先進的グランドハンドリングソリューションに対する差し迫ったニーズを生み出しています。その結果、メーカーはこの高成長市場に注目し、急速に拡大する航空セクターをサポートするために、カスタマイズ型費用対効果の高い牽引トラクターを導入しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Tow Tractor Market is accounted for $950.7 million in 2025 and is expected to reach $1410.8 million by 2032 growing at a CAGR of 5.8% during the forecast period. An aircraft tow tractor is a specialized ground support vehicle used to move aircraft on the ground, primarily for pushback from the gate and towing around the airport apron. It enables safe and precise maneuvering between parking stands, taxiways, and runways. These tractors are low-profile, highly maneuverable, and powerful enough to handle aircraft of varying sizes and weights.
According to the IATA, global passenger traffic is projected to rise by 4.3% annually over the next 20 years.
Increasing air traffic and airport expansions
The continuous rise in global air passenger and cargo traffic is a primary driver for the aircraft tow tractor market. This growth necessitates more efficient ground handling to minimize aircraft turnaround times. Consequently, airports worldwide are undertaking expansion and modernization projects to enhance their infrastructure and services. These developments directly fuel the demand for additional ground support equipment, including tow tractors, to manage the larger volume of aircraft movements safely and effectively.
Need for specialized maintenance
The upkeep of this equipment demands skilled technicians and can lead to significant ongoing operational costs for airlines and ground handling providers. Additionally, advanced electric and autonomous models, despite their benefits, often involve complex integration processes and high maintenance expenses, which can be a deterrent. This financial and operational burden can be particularly challenging for smaller airports or operators with limited budgets, slowing fleet upgrades.
Growing demand for electric and hybrid models
Airports and airlines are increasingly adopting electric and hybrid models to align with environmental goals, such as the IATA's target of achieving net-zero emissions by 2050. Electric tractors offer substantial benefits, including reduced carbon emissions, lower operational costs, and improved fuel efficiency. Furthermore, government initiatives promoting EV charging infrastructure and the development of advanced powertrain technologies are accelerating this transition toward eco-friendly ground support solutions.
Strict regulatory landscape
The aircraft tow tractor market faces the threat of a stringent and varied regulatory landscape, which poses challenges for manufacturers and operators. Companies must navigate complex safety and environmental standards that differ significantly across regions. Adhering to these evolving regulations, including emissions controls and operational safety protocols, can be a time-consuming and costly process. Failure to comply can hinder market access and product deployment.
The COVID-19 pandemic severely impacted the aircraft tow tractor market by causing an unprecedented decline in global air travel and airport operations. Widespread travel restrictions led to a sharp drop in demand for ground support equipment as airlines and airports faced immense financial pressure, forcing them to cancel or postpone investments in new machinery. Manufacturers also contended with significant supply chain disruptions and production slowdowns, further hampering the market. A rebound is expected as the aviation industry recovers.
The conventional tractors segment is expected to be the largest during the forecast period
The conventional tractors segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to its established presence and widespread use in airport fleets globally. Many airports still rely on diesel-powered conventional tractors, which have a long product lifecycle, meaning replacement cycles are infrequent. While newer technologies are emerging, the high initial investment can be a barrier for some operators, preserving the dominance of traditional tractors.
The electric segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the electric segment is predicted to witness the highest growth rate, fueled by the aviation industry's strong focus on sustainability and reducing its carbon footprint. Electric tractors produce zero ground-level emissions and have lower maintenance and operational costs compared to their diesel counterparts, making them an economically and environmentally attractive long-term investment. Additionally, government support for decarbonization, stricter emissions regulations, and continuous advancements in battery technology are accelerating the adoption of electric tow tractors at airports worldwide.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share, attributed to the region's highly developed aviation infrastructure, significant air traffic volume, and the presence of some of the world's busiest airports and major airlines. There is a strong regional emphasis on modernizing ground support fleets to enhance operational efficiency and comply with environmental standards. Major carriers like Delta Air Lines are actively integrating electric tow tractors to reduce greenhouse gas emissions, further solidifying the market's strength in North America.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR, driven by burgeoning air travel and massive investments in airport infrastructure development and modernization, particularly in emerging economies like China and India. The increasing passenger and cargo volumes in the region are creating a pressing need for more efficient and technologically advanced ground handling solutions. Consequently, manufacturers are focusing on this high-growth market, introducing customized and cost-effective tow tractors to support the rapidly expanding aviation sector.
Key players in the market
Some of the key players in Aircraft Tow Tractor Market include Goldhofer AG, TLD Group, JBT Corporation, TREPEL Airport Equipment GmbH, Kalmar Motor AB, Mulag Fahrzeugwerk Heinz Wossner GmbH u. Co. KG, Charlatte Manutention, Eagle Tugs, Douglas Equipment Ltd., Tronair Inc., Aero Specialties Inc., Schopf Maschinenbau GmbH, Mototok International GmbH, Airtug LLC, NMC-Wollard, Weihai Guangtai Airport Equipment Co., Ltd., SOVAM GSE, and Flyer-Truck.
In July 2024, TREPEL launched the CHARGER 380e, an electric aircraft tow tractor with 309 kW and a towing capacity of up to 380 tons. Prototypes were tested in 2020, and production is now in full swing. The company aims to sell 30 e-models by 2025, with positive feedback from the market.